MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Porady dla BLM https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=43&t=7188 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Bodziu [ 18 mar 2004, 08:18 ] |
Tytuł: | |
Prosze o garstke porad na temat gry, taktyki czy tez zachowan w grupie dla BLM Mam nadzieje, ze Coval udzieli mi troche rad jako, ze jest chyba najbardziej doswiadczony w tej materii ) |
Autor: | mrynar [ 18 mar 2004, 10:29 ] |
Tytuł: | |
Najbardziej doświadczony BLM to chyba Masakra. |
Autor: | Scorpio [ 18 mar 2004, 11:31 ] |
Tytuł: | |
Moze nie mam za duzego doswiadczenia jako BLM ale ... : - Staraj sie uzywac najlepszego czaru w MB, np jesli masz moznosc uzyc wateraga, zrob to zamiast uzywac water, Water II jest potem - poznaj elementy przypisane do danego renkei i uzywaj ich - Jako ze masz sub WHM czasem podbic HP Tanka moze byc dobre, ale nie przesadzaj, leczysz duzo mniej niz WHM czy RDM - nie uzywaj zaklec obszarowych jesli w poblizu kreca sie inne monsterki ktore moga dostac z takiego spell dmg - Jesli widzisz ze mobek leci na ciebie, przerwij atak, staraj sie robic odstepy w czasie pomiedzy kazdym nuke, tak zeby Tank mogl utrzymac agro - Jesli mozesz kupuj itemy podbijajace int i uzywaj food typu melon pie, pumpkin pie - staraj sie uzywac calego zakresu zaklec, np BIO, DIA, DRAIN, ASPIR itd ... nie tylko nuke nuke nuke, FROST np obniza evasion mobka przez co mele latwiej trafic i stackuje sie z Gravity RDM, - BIO i DIA sie nie stackuja, BIO obniza o jakies 5% dmg jaki zadaje mobek, dia obniza o jakies 5% DEF mobka ( wersje II daja 10% ) Nie nadpisuj czaru DIA II czarem BIO, generalnie jesli w pt-y jest przewaga mele uzywaj DIA, poza szczegolnymi sytulacjami DIA jest lepsze niz bio - Badz zawsze na topie z zakleciami i bonusem do statystyk, DEF to na koncu niestety, ale pamietaj o tym ze MOBEK predzej czy pozniej do ciebie moze dobiec i wtedy DEF to twoje zycie i exp - Jesli lubisz gre solo to dodatkowo musisz miec dobra bron ( Staf dla BLM jest niezly ) i dobry armorek - uzycie bind przy grze w party to strata mp imo bo pierwsze trafienie przerywa bind - Rob questy zamiast kupowac zaklecia np Drain, Aspir, Warp itd ... - Kupuj raczej u npc a nie na AH, cena na AH zazwyczaj jest sporo wyzsza niz w sklepie To chyba tyle, moze jakis rasowy czarnuch cos dopisze |
Autor: | ksawery [ 18 mar 2004, 11:58 ] |
Tytuł: | |
Masakra nie umie poslugiwac sie forum Nimloth moglby sporo powiedziec na temat grania BLM. Swoja droga moze by tak zrobic tematy - joby i przypiac je pinezka? Przydal by sie tez na stale topic questy/misje. |
Autor: | Scorpio [ 18 mar 2004, 12:55 ] |
Tytuł: | |
To sie da zrobic ^^ |
Autor: | ksawery [ 18 mar 2004, 12:59 ] |
Tytuł: | |
Sto, ja nie wiem czy to dobry pomysl... tak tylko mi sie wydaje. |
Autor: | Scorpio [ 18 mar 2004, 13:13 ] |
Tytuł: | |
Zeby nie zawalac forum podwieszonymi topikami mozna dac linki do tematow w np nowym topiku ew dodac do wazne informacje albo w linki. Tematy otwarte kazdy moze dopisac jakies info ale paplanine trzeba by usowac :/ Pozatym czesc juz jest zrobiona : PAL, NIN, BRD zostaje dodanie np ciekawych/poplatnych/waznych questow i to co probowalem przeforsowac dawniej ... topik z infem dt craftingu ... najbardziej optymalne finansowo receptury + ogolnie receptory dla roznych craftow |
Autor: | Coval [ 18 mar 2004, 13:37 ] |
Tytuł: | |
To ja tylko dorzuce kilka spostrzezen. - Nie staraj sie nukowac ile sie tylko da, nawet jesli grupa slabo radzi sobie z mobkiem. Jedyne co mozesz w ten sposob osiagnac to wlasna smierc, w najlepszym przypadku chaos w postaci biegajacego non-stop moba. - Trzymaj sie z dala od grupy, zeby bylo wyraznie widac, ze mobek idzie na Ciebie. Wtedy tank ma wiecej czasu na reakcje. W dodatku wydaje mi sie, ze jak jestem bardzo daleko (na granicy zasiegu czarkow), to zbieram mniejsze hate. - Nie boj sie pytac i pytaj jaki element masz czarowac po Skillchaine (Renkei), zebys mogl zrobic MagicBurst. - Uzywaj od czasu do czasu czegos poza nuke, chociazby po to, zeby podbic skille (inne niz Elemental Magic). - Naucz sie korzystac z Elemental Seal (sam nie umiem za dobrze). - Zamiast staff lepiej wez sobie club z ladnym dopalem do INT i MND (przyda sie, o ile masz WHM sub). - W grupie nie uzywaj zaklec z serii Spike (te ktore zadaja damage wrogowi, gdy on Cie atakuje), gdyz to utrudni sciagniecie z Ciebie moba. - Jesli mobek Cie oklada, to stoj spokojnie i nic nie czaruj. Nawet lepiej nie biegaj, gdyz to utrudnia zdjecie z Ciebie moba. - Czasem warto przestac nukowac i zwyczajnie sobie usiasc, kiedy reszta wrecz powolutku rozwali moba, zeby potem moc chainowac nastepnego. Pisze z glowy, takze nie ma w tym zadnego porzadku. |
Autor: | mrynar [ 18 mar 2004, 13:54 ] |
Tytuł: | |
Przy okazji tematu mam pytanie: Byłem w party gdzie 2 osoby waliły renkei, a ja moje Combo solo (miałem za szybkie TP dla nich) i jeden z magów powiedział, że mój WS rozwala magicburst i żebym go odpalał przed restem. Czy to prawda? O co w tym chodzi? |
Autor: | ksawery [ 18 mar 2004, 13:56 ] |
Tytuł: | |
Czar maga nawiazuje do ostatniego WSa chyba... ja tez kiedys spapralem MB komus i od tego czasu staram sie walic moje "potezne" WSy jak nikt nie patrzy |
Autor: | Scorpio [ 18 mar 2004, 14:08 ] |
Tytuł: | |
Mrynar : Uzycie WS zaraz po renkei powoduje ze nie mozna zastosowac MB, dalej, zbyt szybkie uzycie 3 WS po drugim daje dokladnie ten sam efekt, najgorzej to sie wstrzelic w timing, mele ma 5 sek po ostanim ws na wykonanie swojego WS powtarzam wykonanie, mag ma do 3 sek po efekcie renkei na dobicie MB, czyli w chwili kiedy BLM konczy inklinacje czaru powinno sie udezac 3 WS, wtedy jest RENKEI >> MB >> RENKEI >> MB . Bardzo ciezko sie wstrzelic zwlaszcza przy lagu dlatego najlepiej magiem celowac po ostatnim Renkei ... ale jak pisalem, uzycie WS pomiedzy WS >> WS[renkei] psuje efekt renkei tak uzycie WS >> WS[renkei] >> WS >> MB (udezasz ws przed efektem MB, lub magowie zle robia MB - za wolno) psuje MB jesli ten skillchain nie ma 2 poziomu czyli nie wystepuje efekt WS >> WS [RENKEI lvl 1] >> WS [RENKEI lvl 2] To chyba o to chodzilo Coval Mala uwaga : stave / wand z boostem statow do walki w party a dobry staff do walki solo, napisalem to co ty. Elemental Seal uzywa sie aby przebic resist mobka np z czarem sleep, frost, chock, efekt uzycia przy capie elemental skill MB daje dokladnie taki sam dmg jak bez ES albo te dwie umiejetnosci sie nie stackuja. Moze zwiekszyc dmg przy zasotosowaniu w trakcie normalnej walki. Daje doskonale efekty z sleep, sleep II i sleepaga, czar trzyma dluzej i nie ma chyba na niego resista, mi sie nie zdazylo aby normalny roboczy ze tak powiem pospolity IT mobek dla party odbil sleep z ES . Dodatkowo wzmacnia i wydluza efekt kazdego debuffa typu silence, gravity, paralyze itd ... tez nie zdazaja mi sie resisty w polaczeniu ES + DEBUFF, tylko szkoda ze ma taki duzy down time. Dla tej jednej umiejetnosci warto miec BLM subnietego. a na koniec odrobinka usmiechu Edidt : poprawilem troche baboli _________________ UO : Scorpio Thurin, Stokrotka, Piorko, Edmund FFXI : Stokrotka Mithra RDM 41/BLM 22/THF 20/WHM 20/WAR 7/NIN 6/SUM 5/ MNK 6 .... Cooking 36/ Fishing 21 /chemy 5 /goldsmith 5 / blacksmith 4 ... <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Scorpio dnia 2004-03-18 14:42 ]</font> |
Autor: | ksawery [ 18 mar 2004, 15:17 ] |
Tytuł: | |
Cos mi sie widzi ze melee ma 3 sekundy a mag ma 5 sekund (pod warunkiem ze nie wali MB s srodku renkei) |
Autor: | Scorpio [ 18 mar 2004, 15:49 ] |
Tytuł: | |
Xavery ^^ Odwrotnie, mag ma mniej czasu dlatego MB musi udezyc zaraz po efekcie graficznym renkei natomiast mele moze odpalic WS chwile po. Zreszta sprawdz sam Edit poprawilem huck na xavery - no nich ci bedzie, nie bede dyskutowal, ale sprawdz sam ^^ _________________ UO : Scorpio Thurin, Stokrotka, Piorko, Edmund FFXI : Stokrotka Mithra RDM 41/BLM 22/THF 20/WHM 20/WAR 7/NIN 6/SUM 5/ MNK 6 .... Cooking 36/ Fishing 21 /chemy 5 /goldsmith 5 / blacksmith 4 ... <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Scorpio dnia 2004-03-18 15:56 ]</font> |
Autor: | ksawery [ 18 mar 2004, 15:53 ] |
Tytuł: | |
Jestem Xav nie Huck zrodlo: http://www.gamefaqs.com {Renkei Timing Notes:} - There is a 3 second interval required between each WS The timing for Magic Burst is extremely hard. The window of opportunity to Magic Burst in mid-renkeis is only 1 second while the window of opportunity to Magic Burst at the end of the Renkei combo is 5 seconds. |
Autor: | Huckster [ 18 mar 2004, 16:09 ] |
Tytuł: | |
ja jego - juz nawet tutaj nas mylą... |
Autor: | Bodziu [ 18 mar 2004, 18:16 ] |
Tytuł: | |
No Panowie z pena doza nieufnosci podchodzilem do tego ze ktos mi cokolwiek napisze a tu prosze, mile zaskoczenie, oczywiscie serdecznie dziekuje za wszzelkie rady Co prawda pierwszym czarem jakim rzucam to blind a potem nukuje i faktycznie nie za czesto bo hate mobka strasznie rozsnie po rzuceniu czaru, ktory zabiera 1/3 hp ) |
Autor: | masakra [ 19 mar 2004, 17:13 ] |
Tytuł: | |
xavery dzisiaj nauczyl mnie korzystac z forum )) dobry z niego herbatnik.. ale to w koncu paladuch . Chlopaki pisza bardzo madre rzeczy, i to wszystko racja. W pewnym sensie oczywiscie, bo wiele zasad jest bardzo plynnych i na to chce zwroocic uwage . najszywniejsze zasady to renkei ;>, tutaj nie ma mocnych musisz zakodowac dlugosc rzucania danego czaru i "cyrklowac", najczesciej porzadany efekt przynosi rzucanie czaru praktycznie w pool sekundy po tym jak powia sie zoolty "ktos tam READIS jakis tam WS" (mysle oczywiscie o ostatnim twprzacym renkei). Cenna rada (to chyba stokrotka) zeby rzucac obszarowe czary jezeli istnieje taka mozliwosc (zawsze powiedz o takim zamiarze ludziom z ktorymi grasz, bo to jest roznie odbierane zawsze domagaj sie dokladnych informacji w czasie bitwy... normalnie nie trzeba tego robic bo cool gracze robia to machinalnie.. mysle z czestym informowaniu o ilosci TP, i wyraznych informacji slownych przed wykonywaniem WSa, w innym przypadku zrobienie MB bedzie o 200proc trudniejsze Jezlei chodzi o inne zasady, chlopaki naprawde powiedzialy ci praktycznie wszystko co trzeba wiedziec. Jednak mysle ze to jest troszke jak muzyka (hehehehe). najpierw warto sie nauczyc nut, gam, pasazy i zasad ogoolnych muzyki (harmonia, rytm, itp.), ale potem zeby byc naprawde dobrym, a nie poprawnym ;> trzeba o nich w penym sensie zapomniec.. wiele z nich jak wspomnialem na poczatku latwo sie nagina. WSZYSTKO zalezy od tego z kim grasz, gdzie, na jakie moby polujecie, jakie profesja z toba graja, jakiego uzywaja sprzetu (pancerze i bron), jakiej jakosci sa graczami ogoolnie i wreszczie jaki maja styl gry, a tych zaufaj mi jest wiele, od bardzo chaotycznych do super uporzadkowanych i nie wydawalbym jednoznacznych sadoof, ktore sa lepsze.. to wszystko zalezy.. czyli Naucz sie tego... ale badz elastyczny i obserwuj. )) Rowniez cenna uwaga ktora juz padala.. NIGDY nie wstydz sie zapytac o cokolwiek ps. Jezeli chodzi o MB pomiedzy WSami w renkei z mojego doswiadczenia wynika ze efekt czaru po rzuceniu praktycznie musi sie zbiec z efektem WS wtedy to dziala.. kilka razy udalo mis ie ale zupelnie przypadkiem. mysle ze to napierdalaki powinni wspoopracowac i prooboowac np walic WS zaraz po tym jak zobacza info o ladowaniu czaru.. mysle ze takie prooby moga przyniesc w koncu rowiazanie powodzenia |
Autor: | masakra [ 19 mar 2004, 17:37 ] |
Tytuł: | |
aha... jezlei chodzi o magie swiatla i ciemnosci... rzeczywiscie w wiekszosci przypadkoof cary z tych szkol po prostu znosza sie.. ale nie zawsze calkowicie, czasami ograniczjaja tylko sowje dzialanie (dzialaja oba ale mniej) mozna wiec przyjac ze "dia + bio = nie" ;>, albo "dia2 + bio2 = srednio" , jednak np mozesz rzucic przed wszystkim innym czarami jeden taki co sie nazywa SHOCK (zmienjsza mind moba, dzieki czemu wszystkie klatwy w tym czasie rzucone dzialaja mocniej i dluzej).. nie chce polemizowac bo jak napialem wczensiej sposooboof gry jest tyle ile odwaznych graczy <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: masakra dnia 2004-03-19 17:38 ]</font> |
Autor: | masakra [ 19 mar 2004, 17:49 ] |
Tytuł: | |
i jeszcze coe wszystkie cursy czyli Shock, Choke, Burn, Rasp itp nie tylko obnizaja jakis stat moba.. w opisie przeczytasz, ze zadaja rowniez obrazenia od jakiegos elementu .. niby nic, ale chlopaki nie dodali tego dla jaj ) mozna z tego bardzo fajnie korzystac.. ktos juz pisal na forum o tym ze obrazenia od jednego elementu, od razu obnizaja def na inny..naucz sie tego i tak dobieraj klatwy i nuki zeby to sie zgadzalo... np. walisz raspa, ktory o ile sie nie myle obniza dex... ale i zadaja damage (earth), jezeli earth obinza odpornoac na Wind to niech twoim nukiem bedzie czar "wiatrowy". to samo sie tyczy samych nukoof, one tez zadajac dmg jednoczesnie obnizaja def na inny.. co za tym idzie mozna uzyskac znacznie lepsze efekty w szybkiej exterminacji znajac te zasady... jednak jezleli magoof jest wiecej, albo bialas jest mega aktywny, albo rdm nie chce akurat rozwijac lvl na miecze ;> to moze byc problem bo tooj nawet najlepszy plan czarownia, prawie zawsze skonczy sie fiaskiem . jeszcze o renkei, jezlei zobaczysz ze chlopakom ze scyzorykami slabo idzie renkei (np jeden nich nie trafia za czesto ;>) zaproponuj im ze przed samym renkeiem bedziesz castowal Frost (obniza AGI moba dzieki czemu moze w rezultacie pozwolic wreszcie trafic slabiakowi ) <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: masakra dnia 2004-03-19 17:52 ]</font> |
Autor: | Scorpio [ 19 mar 2004, 17:59 ] |
Tytuł: | |
Masakra skill w danej szkole to nie wszystko ... DIA nie tylko zadaje dmg ale obniza DEF, jesli w party masz dobrego PAL + mobek zadaje nizki dmg nie oplaca sie dawac bio, dia przyspieszy o 5-10% szybkosc zejscia mobka zwiekszajac o tyle dmg z mele, jesli masz 2 BLM + RDM + WHM + PAL to wtedy zdecydowanie wali sie BIO, bo PAL ma gofniany dmg jak na mele , ciut lepszy niz RDM |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |