zgodnie z tym co wczesniej obiecalem , kilka refleksji z eu bety co do pve i delikatnie pvp.
1. pve a bronie - rouge moze uzywac - dagger w main i off hand, mieczy glownie w main hand ( choc zdazaja sie i takie co sa w off hand) oraz mace(nie polecam). Wybor glownie zalezy od tego co chcemy robic - czy glownie nastawiamy sie na zadawanie obrazen z SS ( sinister strike) - i wtedy sword do raczki+dagger, badz tez korzystanie z ambush, backstab czy innych rouge skilli , ktore wymagaja daggerow - wtedy do obu rak daggery. Opcja z SS jest moim wyborem na pve. dlaczego? A bo zeby uzywac backstab -potrzebny jest ten drugi, ktory sciagnie agro na siebie, ewentualnie uwyzanie gouge, zajscie moba od tulca i wtedy raz backstab. Nie wiem, byc moze ze wzgledu na mala ilosc daggerow ( mala roznorodnosc i ogolnie malo ich) nie uzywalem w ogole ambush i backstab. Poza tym ambush praktycznie pozniej odpada, z powodu o wiele lepszego startera, jakim jest cheap shot, ktory daje stun na 4 sekundy +2 punkty. Ogolnie, zeby zadawac dobry dmg, czy przy daggerach czy przy swordach w main hand, nazely znalezc najwolniejsza bron mozliwa ( dla sword 2,6-2,8, dla daggerow z tego co pamietam 1,6-2,0 bo ich naprawde malo jest), aby dmg z SS ( ktorego i tak bedziecie uzywac) byl jak najwiekszy.
2. Talenty w pve
Jak mozna domyslic sie po pierwszym punkcie, mi przypadl do gustu SS, a zupelnie nie Ambush czy backstab, dlatego poszedlem droga drzewka assatination. Ale od poczatku :
- najwazniejsze do wziecia na poczatku
Improved Sinister Strike 2pkt - obcina nam koszt 5 energi na kazdym SS
gouge - wsadzenie 3 pkt w tego skilla powoduje przedluzenie go do 5,5 sek, co daje nam czas na naladowanie sie na SS i eviscerate, badz uzycie bandazy ( tak tak , jak malo zycia, to moze nam uratowac bieganie od cmentarza)
A pozniej to wlasciwym celem jest Seal Fate, ktory dodaje nam za kazdy crit z specjalnej zdolnosci dodatkowy punkt ( z takiej, ktora te punkty generuje), czyli :
Malice 5 pkt - bardzo wazne, crit +5% baardzo ulatwia zycie, szczegolnie na nizszych poziomach
improved evis - ja tu dalem 2 pkty, tylko dla tego , ze w inne rzeczy sie nie oplaca, a trzeba sie jakos do tego seal fate dostac
ruthlessness - bardzo wazny skill 3pkty w to
relentness strike - tylko jeden pkt, a moze nam dac +20 energi po evis czy kidney
Lethality - 5pkt, podnosi crit z SS i evis, o co wlasnie nam chodzi
Improved instant posion - docelowo 5pkt, ale najpierw dac 4 pkty, pozniej wziac cold blood i dorzucic ostatni. Instant posions ladnie dodaja dmg na pve, w pvp praktycznie sie ich nie stosuje, bo moby to nie ludzie i uciekaja tylko na koniec walki:)
Vile poison - nie najgorsze, podnosi nam dmg z trucizn, ale dajemy tylko 3 pkty, zeby sie dostac do seal fate
Seal fate - moj cel tego drzewka - czemu? Bo niesamowicie laduje pkty. Wrzucenie w seal fate 2 pktow powoduje, ze ( z doswiadczenia) 2 z 3 critow z SS czy gouge dodadza nam 2 pkty od razu. Dodatkow na razie talent seal fate jest zbugowany na korzysc rouge i bardzo czesto dodaje 2 dodatkowe pkty, czyli cheap shot, SS , jak crit to mozna wlasnie w tym momencie wsadzic 5pktowe eviscerate.
Co do innych drzewek :
lightning reflexes i deflection - przydaja sie jak najbardziej, ja mialem czesto z +5% dodge z talentow pod 30% dodge, co bardzo ladnie obniza nam sredni dmg, ktory przyjmujemy na klate.
Z drzewka subtelty - szczerze, to jak dla mnie do pve nie warto brac niczego( mowie tu do 40lvlu), ewentualnie pozniej celowac w preparation - ktory to niestety wymaga wydania 21 pktow w to drzewko.
Troche inaczej moze sie to przedstawiac w momencie jak robicie stala grupe, gdzie wiecie , ze backstab bedzie podstawowym nabijaczem pktow, ale tego nie bede opisywac, bo grupa w lvlowaniu dla mnie byla praktycznie tylko na questy elite i instance.
3. Podsumowanie
Robilem testy ambush jako startera z nie najgorszym sztylecikiem w lapce i niestety wychodzilo mi, ze :
- ambush ma wiekszy miss rate niz cheap shot jako starter
- po ambush od razu dostajemy obrazenia, po cheap shot po 4 sekundach
- wiekszy dmg robie z szybkiego cheap shot + ss + gouge + evis , niz z ambush + ss + evis
- ambush i backstab kosztuja 60 energy, SS 40, czyli na kazde 3 ss moge zrobic ambush + backstab - dla mnie nieoplacalne
- za duzy rozrzut talentow do ambush i backstab - po prostu za duzo pktow w to trzeba pakowac, zeby miec dmg z startera i pozniej z backstabow
- i chyba najwazniejsze, cheapshot nie ma wymagan od ktorej strony w stosunku do moba go zrobisz, ambush tylko od tylca, a moby ( szczegolnie humanoidy) maja duuuze tendencje do ciaglego krecenia sie i zmieniania pozycji.
Co do pvp, poniewaz mialem "tylko" 42lvl w becie, nie moge sie wypowiedziec co do koncowego buildu. Mam kilka pomyslow, jednak sa to tylko pomysly i trzeba je bedzie sprawdzic w teorii. Moge powiedziec co mi na tym lvlu ardzo pomagalo :
- sap - mamy 2 przeciwnikow, sapnac jednego, mamy go z glowy na 30sekund (oczywiscie stosowac tylko w momencie, jak skonczyli walke z mobami)
- blind - nie wszedl nam sap, czy mag nam rzucil freeze ( ew root) i ucieka? Blind go, 10 sekund bedzie sie blakal i czekal na nasz atak
- cold blood - po zaladowaniu 5 pktow combo, cold blood + evis czyni cuda
- gouge - bardzo ladnie ustawia nam przeciwnika, dodaje punkta i pozwala odnowic energie
- evansion czy sprint - potrafia uratowac dupe
- vanish - tutaj moje wspomnienia sa mieszane. Uwazam, ze jest to troche nie dopracowany skill z kilku powodow - raz , majac na sobie hunters mark, hunter i tak nas widzi ( ok, niech zostanie), dwa , posiadajac na sobie dowolnego dota - pojawimy sie najpozniej po 3 sekundach ( imo tragedia, rozumiem sth ze lamie, ale vanish na 10 sekund powinien schowac nas), i najgorsze 3 - nie mamy dota, nie mamyhunters marka, ale rzucilismy vanish w momencie rzucania na nas czaru - my vanish, czar sobie leci i nas od razu odkrywa... t r a g e d i a... W pve sprawa wyglada podobnie, ale zazwyczaj jednak ta nawet jedna sekunda vanish ( przy docie czy lecacym w nas czarze) pozwala uwolnic sie z agro mobow