Nic dziwnego, ze wiele osob "widzi" ta roznice w fps podczas grania kiedy to max w jednym miejscu maja np. 90fps a po obrocie o 180stopni juz 30fps. Nieporozumieniem dla mnie sa takie ustawienia karty graficznej w windowsie oraz opcji grafiki w grze aby doprowadzic do tak duzych rozbieznosci max-min fps. Wtedy to, ci bardziej "przewrazliwieni" beda podnosic glos, ze ja nie rozrozniam 30fps od 90fps?! Jak smiesz tak mowic?! Moje oko nie moze sie mylic! No i nastepna klotnia gotowa. Gra to nie jest film, gdzie widzimy "plynnosc" podczas najazdu kamery na otaczajace bohaterow srodowisko. W grze wszystko na biezaco jest tworzone, dodawane, usuwane, przeliczane mimo gotowych textur, bitmap czy tam czego jeszcze. Dlatego w danych lokacjach mozemy miec 90fps i plynny obraz przy obracaniu sie o 360stopni oraz 30fps kiedy dojdzie do tego jeszcze z pieciu graczy w tle i przy okazji "szarpanie" textur. No i jak tu nie mowic, ze nie widac roznic?
Dlatego zawsze staram sie aby zoptymalizowac ustawienia grafiki do tego stopnia aby roznica pomiedzy max a min fps byla jak najmiejsza a zapewniam was, ze wtedy przyjemniej sie gra
Ktos sie pytal o vsync (virtical sync - odswiezanie pionowe)- po wlaczeniu nastepuje "synchronizacja" karty z monitorem, lepszy obraz i spadek wydajnosci. Max fps bedzie taki jaki mamy w danej chwili odswiezanie dla monitora. Przy wylaczeniu natomiast moze dojsc do sytuacji takiej, ze karta w niektorych momentach bedzie wyswietlac wiecej fps niz ustawione odswiezanie monitora co spowoduje bledy w wyswietlanej grafice - opoznienia, smuzenie, etc ale bedzie za to wieksza wydajnosc (kosztem jakosci). Najlepiej to sprawdzic samemu.