mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 226
Dołączył(a): 27.03.2005
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 19:11 
Cytuj  
Ha, niedawno zassalem z sieci nowe sterowniki do mojej karty, tak wiec chcialem pobawic sie troche z ustawieniami grafiki w WoW. Ogolnie wszystko poszlo mi niezle;), jedynie mam maly problemik;

Wlaczam w zakladce Video "Enable All Shader Effects" (i jest ok), nastepnie "Full Screen Glow Effect". To ostatnie wyglada naprawde swietnie, tyle ze jak teraz wlaze do wody, to zamiast "podwodnego" widoku, ekran robi sie metnie niebieski (w szarawe paski jak sie proboje poruszac w wodzie). Jak wyplyne na powierzchnie wszystko wraca do normy.
O co tu chodzi? Czego to wina? (I najwazniejsze)Jak temu zaradzic? (bez wylaczania 'full screen glow effect' oczywiscie;P)

Moja karta to Radeon 9200 z najnowszymi sterownikami Omega, dogralem tez directx'y 9.0c

Zastanawialem sie czy tematu nie umiescic na TechBoardzie, ale doszedlem do wniosku ze tu wiecej luda zaglada i moze mieli ten sam problem i uzyskam pomoc;)

*

Posty: 109
Dołączył(a): 17.12.2004
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 19:27 
Cytuj  
Miałem dokładnie to samo i niestety nie udało mi się dojść dlaczego tak się dzieje :har:
Moja karta to Radeon 9100 se.

***

Posty: 657
Dołączył(a): 7.04.2004
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 19:49 
Cytuj  
Wyjdźmy z cienia!

/signed

**
Avatar użytkownika

Posty: 226
Dołączył(a): 27.03.2005
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 20:14 
Cytuj  
Hehe nie ma to jak obnazac problemy spoleczne:)
Tak wiec teraz we trzech czekamy az ktos zorientowany w temacie napisze jak sie z tym uporac i w ten sposob umozliwi nam delektowanie sie owym "Full Screen Glow Effect"

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 20:17 
Cytuj  
Moze full screen glow korzysta z pixel shadera 2.0 ktory jest dostepny tylko na kartach dx9 typu GF FX, radeon 9500 w gore?

To by wiele tlumaczylo :) I nie da sie tego obejsc :)


_________________
Nestor#1522

**
Avatar użytkownika

Posty: 226
Dołączył(a): 27.03.2005
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 21:03 
Cytuj  
Nah, raczej nie, bo o ile sie nie myle Prince of Persia 2 tez korzystal i nie bylo u mnie z tym zadnych problemow. A nawet jesli, to cos sie wali tylko pod woda, gdy chodze po powierzchni jest piekny efekt rozmycia/podswietlenia... czyli nie liczac wody wszystko jest w porzadku:)

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 21:11 
Cytuj  
ghul napisał(a):
Nah, raczej nie, bo o ile sie nie myle Prince of Persia 2 tez korzystal i nie bylo u mnie z tym zadnych problemow. A nawet jesli, to cos sie wali tylko pod woda, gdy chodze po powierzchni jest piekny efekt rozmycia/podswietlenia... czyli nie liczac wody wszystko jest w porzadku:)


To nie znaczy ze musza uzywac dokladnie tych samych procedur :)

Mi sie wydaje ze to jest wlasnie problem, jesli zmiana driverow nic nie daje to jest to jedyna rzecz na ktora mozna postawic ;]


_________________
Nestor#1522

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 21:19 
Cytuj  
ja mam gf 4 ti (czyli chyba pixel shrader 1.3 ) i problemów nie mam , no może tylko ze spadkiem wydajności po włączeniu tej opcji :)


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 226
Dołączył(a): 27.03.2005
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 21:23 
Cytuj  
Nestor - no, skoro tak to moze masz racje;) Jako ze sie nie znam nie bede swoich teorii wymyslal.

Patrzylem nieco po forach EU/US - maja ten sam problem ale do niczego wiecej niz ja nie doszli:)
Zeby bylo ciekawiej, problem ten pojawil sie w ktoryms patchu... sam pamietam ze pare tyg temu gralem na wszystkich shaderowych opcjach wlaczonych i bylo ok... nadszedl patch i do tej pory nie dziala; ponoc maja naprawic w niedalekiej przyszlosci:)

***

Posty: 590
Dołączył(a): 11.02.2005
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 22:33 
Cytuj  
niestety prawda jest taka ze z radeonami bywa roznie... a to trzeba jakis specjalny patch sciagnac, a to cos sie psuje albo zle wyswietla
imo problemem nie jest sama karta tylko gra i jej optymalizacja
(btw glow napewno nie jest zarezerwowany wylacznie dla shaderow 2.0 bo na slabszych kartach mozna spokojnie jego odpalic)

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 22:45 
Cytuj  
identyczne problemy miałem z geforcami dochodziło do tego, że grałem akurat w dwa tytuły i do każdego musiałem instalować inne sterowniki - dlatego przeszedłem na radeony.
9200 i 9100 to staruszki.

***

Posty: 590
Dołączył(a): 11.02.2005
Offline
PostNapisane: 12 maja 2005, 23:20 
Cytuj  
ja osobiscie ani na moim gf 3 ti 500 ani na radeonie 9800 pro nie mialem zadnych problemow z zadna gra...
w sumie Mark slusznie zauwazyl ze to moze byc zwiazane z modelem karty
(nie wiedzialem ze na radku 9200 w ogole da sie grac)

*

Posty: 152
Dołączył(a): 25.04.2005
Offline
PostNapisane: 13 maja 2005, 14:54 
Cytuj  
guzik prawda mam redeona 9100 i tez mialem ten sam problem !
wkurzalem sie nie milosiernie szczegolnie jak pojawily sie jakiest podwodne qesty! sciagnolem najnowsze sterowniki nic
sciagnolem sterowniki > omega draywers - takie deczkow rasowane i tez nic.
wkoncu nacisnolem przycisk ustawienia: default i co?
i jest ok .. od tamtej pory grzebie w ustawieniach graficznych z wiekrza rozwaga.


_________________
dyzortografia
....................
profil

*

Posty: 148
Dołączył(a): 2.01.2005
Offline
PostNapisane: 13 maja 2005, 15:44 
Cytuj  
bre napisał(a):
ja osobiscie ani na moim gf 3 ti 500 ani na radeonie 9800 pro nie mialem zadnych problemow z zadna gra...
w sumie Mark slusznie zauwazyl ze to moze byc zwiazane z modelem karty
(nie wiedzialem ze na radku 9200 w ogole da sie grac)


Radki 9000, 9100 i 9200 to o ile się nie mylę karty oparte na chipie R200 - czyli tym samym co jest na Radku 8500. Kto miał Radka 8500 jakieś 2-3 lata temu to wie że ten chip miał niezłą wydajność i świetne efekty graficzne, tylko nie wiedzieć czemu na co drugiej grze były problemy a to z wyświetlaniem tekstur, a to z efektami oświetlenia. Sam to miałem, Battlefield 1942 z białymi bryłami zamiast czołgów :lol:
Potem zmieniłem na Radka 9500PRO i problemy się skończyły.


_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.