atilia napisał(a):
Ten pala ma być moją czwartą postacią na 60tce. IMO retri pala jest o dupę rozbić jeśli chodzi o jego przydatność dla drużyny. Wymyśliłem go sobię jako klasę asystującą, buffera. Powinna ona 'mieć oko' na grupę, leczyć dps (gdy healer się skupia na tanku), w razie potrzeby sciągnąć całe aggro z healera ('bańką', wtedy wszyskie moby od niego idą), ew. Divine intervention. Pala ma ten sam problem co warrior, ciężko odróżnić dobrego od partacza. 50% nie używa buffów regularnie, a 90% nigdy w party nie puści LoH, nie wspominając już o DI.
Ja sobie wymyśliłem build 21/30/0
W holy na pewno nie pogardzę krytycznym, DARMOWYM leczeniem co 2min. W protection wziąłem sanctuary dla tanka, a reckoning dla siebie
Jesli chesz byc dobrym bufferem to imo powinienes miec imp. BoW i BoM (czyli 5 pts w Retri jest niezbedne). Wydaje mi sie tez, ze 30 w Holy to absolutne minimum. Holy Shock teoretycznie mozna sobie darowac, chociaz umiejetnie stosowany staje sie doskonalym skilem! Pomijam jego zastosowanie ofensywne, ale jest to wspanialy instant heal! Z przecietnym sprzetem leczy ok. 600 - 800 hp Dodatkowo dziala on z Divane Favor! Dlatego ja w Holy daje 31.
Blessing of Sanctuary to przydatny skill ale imo nie oplaca sie wladowywac 21 pts w Prot jesli chcesz byc dobrym Healerem i pomocnikiem. Zbyt duzo punktow marnowanych jest na talenty, ktore sa srednio przydatne dla healadyna. A reckoning jest dobry do PvP.. W instancji nikt nie pozwala paladynowi wykazac sie w walce, jesli nie jestes tankiem
A co do rozpoznawania umiejetnosci paladyna - od razu mozna poznac ktory potrafi dobrze grac. Umiejetnie buffuje (wie jaki buff dla kogo i kiedy rebuffowac), uzywa swojego NAJWAZNIEJSZEGO skilla - Cleanse (dobra - moze nie najwazniejszy - ale BARDZO wazny, a przez noobow zawsze pomijany), umiejetnie uzywa seali i judgementow (bardzo wazna sprawa), widzi kiedy main healer nie radzi sobie z leczeniem i wtedy go wspiera (np. priest sciagnal na siebie moba. Rzuca na siebie fade. Paladyn musi w tym czasie leczyc tanka i priesta), w odpowiednim momencie potrafi przytankowac moba, a kiedy jest wzgledny spokoj - robi troche dmg
Generalnie paladyn jest jak pomocnik w pilce noznej - caly czas biega i spelnia funkcje wszystkich innych zawodnikow