BB - Booty Bay (Miasto)
BFD - Blackfathom Deeps (Instancja)
BRD - Blackrock Depths (Instancja)
BRS - Blackrock Spire (Raid Instancja)
Darn - Darnassus (Stolica)
DM - Deadmines lub Dire Maul (Instancje)
DS - Darkshire (Osada)
DW - Duskwood (Osada)
EP - Eastern Plaguelands
FP - Flight Point
GS - Goldshire (Osada)
IF - Ironforge (Stolica)
LS - Lakeshire (Osada)
NS - Northshire (Osada)
Og - Ogrimmar (Stolica)
RFD - Razorfen Downs (Instancja)
RFK - Razorfen Kraul (Instancja)
RR - Redridge Mountains
SFK - Shadowfang Keep (Instancja)
SM - Scarlet Monastery (Instancja)
SoS - Swamp of Sorrows
SS - Southshore (Osada)
ST - Sunken Temple (Instancja)
SV/STV - Stranglethorn Vale
SW - Stormwind (Stolica)
TB - Thunder Bluff (Stolica)
TM - Tarren Mill (Osada)
UC - Undercity (Stolica)
VC - Van Cleef (Instancja, inna nazwa na Deadmines wprowadzona po Dire Maul)
WP - Western Plaguelands
XR - Crossroads (Osada)
ZF - Zul'Farrak (Instancja)
AC - Armor Class lub Defense.
Add - Dodatkowy mob, który dołączył do tego, z którym walczyłeś.
Alt - Alternatywna postać.
AoE - Area of Effect zaklęcia i zdolności zadające obrażenia na pewnym obszarze.
AFK - Away from Keyboard.
Aggro - Chyba najcięższy do wyjaśnienia termin. Oznacza zarówno proces budowania u moba punktów zagrożenia, jak i rzeczone zagrożenie, oraz sytuację, w której mob atakuje nas po wejściu w pewien obszar wokół niego.
AGI - Agility
Buff - Czar lub efekt, zmieniający na plus Twoje statystyki.
Caster - Jednostka polegająca w walce na sile czarów, na ogół słabo uzbrojona i z najmniejszą ilością HP.
DD - Direct Damage. Bezpośrednie obrażenia. Zadawane natychmiatowo. | Lub Damage Dealer. Klasa która zadaje największe obrażenia, w jak najkrótszym czasie.
DK - niehonorowe zabójstwo. Zabicie gracza znacznie słabszego od nas lub NPCa oznaczonego jako Civilian.
DMG - Obrażenia
DOT - Damage over time. Obrażenia w czasie.
DPS - Damage per second. Obrażenia na sekundę. Wyznacznik naszej efektywności w walce.
De-Buff, Debuff- Czar lub efekt, mający negatywny wpływ na Twoją postać.
Gank - Atakowanie gracza podczas walki z mobem - uznawane za lamerstwo i chodzenie po najmniejszej lini oporu. Prawie pewne źródło HK (oczywiście dostaje się tylko tyle procent Honor Points, ile procent miał dobijany gracz).
GM - Game Master. Wyższa instancja w grze. O ile chciało mu się akurat zalogować.
Grinding - Polowanie na ten sam typ mobów na małym obszarze. Od pewnego poziomu najszybsze źródło XP.
HK - honorowe zabójstwo. Źródło contribution points.
HP - Hit points. Nasza żywotność.
Instancja - Obszar w grze, do którego dostajemy się przez specjalny portal. Ty i Twoje party/raid jesteście jedynymi graczami w wygenerowanym dla Was wystąpieniu (instancji) danego obszaru. Na ogół zamieszkane przez elite moby. Źródło najlepszych dropów i kosmiczny pożeracz czasu.
INT - Intelligence
Kiting - Styl walki polegający na unikaniu bezpośredniego starcia i jednoczesnemu zadawaniu obrażeń. Preferowany przez hunterów, priestów, warlocków i magów, doporowadzony do perfekcji przez tych pierwszych gwarantuje im wygrane bez żadnych zadrapań w starciu z klasami upośledzonymi pod względem ataku z odległości (czyli niestety również rogue).
KS - Kill Steal. Zadanie znacznych obrażeń potworowi z którym walczy przeciwnik, zanim danego potwora będziemy widzieć "na szaro". Potwór zostanie uznany przez grę za naszą zdobycz, a my pozwalamy komuś innemu go zabić. Również zabicie gracza w trakcie walki i dobicie ranionego przez tego gracza moba. Najgorsze świństwo.
LFG - Looking for a group. Szukam grupy.
LFM - Looking for more. Szukamy ludzi do grupy.
LOL - Lots of Laugh albo Laughing Out Loud. Używane do opisywania śmiesznych sytuacji i zdarzeń. Zniewaga, jeśli użyte w stosunku do gracza.
LOM - Low on Mana. Caster w Twojej grupie domaga się czasu na regenerację many.
LOS - Line of Sight. Większość czarów nie dojdzie do skutku, jeśli wróg nie znajdzie się w zasięgu wzroku.
LOOT - Zbieranie pozostałości po pokonanym potworze, albo opróżnianie skrzyni.
LVL - Level
MMO - Massively Multiplayer Online.
MMOG - Massively Multiplayer Online Game.
MMORPG - Massive Multiplayer Online Role Playing Game.
MOB - Skrót od "Mobile". Oznacza potworki, z którymi możemy walczyć.
Nerf - Pogorszenie, ograniczenie czegoś. Często używane do komentowania zmian w kolejnych patchach.
Newbie - Początkujący gracz. W WOWie wyznaczone są specjalne tereny, na których początkujący mogą w miarę bezpiecznie levelować.
Newb - Skrót od Newbie.
Ninja - Wykradzenie Lootu z pokonanego bossa bez zgody kolegów z party/raidu.
N00b - Ponieważ czasami Newb bywa filtrowane wymyślono ten sposób zapisu. Uznawany za bardzo obraźliwy.
NPC - Postać kontrolowana przez komputer (mistrza gry w RPG).
OOM - Out of Mana. Caster w Twojej grupie domaga się czasu na regenerację many.
PC - Player controlled. Określenie na gracza.
Pet - NPC kontrolowany przez gracza, zwierzak Huntera czy demon Warlocka.
PK - Player Kill lub Player Killer.
Proc - Aktywowanie się efektu "on hit" i mu podobnych.
Pulling - By uniknąć konfrontacji z większą ilością mobów, wchodząc w ich zasięg aggro, strzelamy do jednego starając się wyciągnąc tylko jego.
PvE - Player vs. Environment. Walka gracz kontra moby. Typ serwera z ograniczonym PvP, określany również mianem normalnego.
PvP - Player vs. Player. Gracz kontra gracz. Typ serwera, dla lubiących emocje
Raid - Gdy 5 graczy stanowi zbyt małą siłę mogą przeistoczyć się w raid, który znacznie ogranicza możliwości wykonywania questów, ale dopuszcza maksimum 40 graczy.
Res - Skrót od resurrect.
Re-Spawn - Proces odradzania się zabitego uprzednio moba. Poza instancjami trwa jakieś 5minut.
Rest - w tym stanie XP zyskane z zabijania mobów jest licozne podwójnie. Zyskujemy go wylogowując sie w karczmach i stolicach.
Roll - gdy grupa znajdzie szczególnie cenny przedmiot, zainteresowani nim wykonują rzut kością k100 wpisując "/random 100". Używane do zabaw takich jak ruletka między graczami (zakazana przez Blizzarda).
Root - Nazwa pochodzi od czaru druida Entangling Roots a oznacza przymusowe zatrzymanie przeciwnika w miejscu.
Shard - Soul Shard. Pozyskiwane przez Warlocków po zabiciu moba specjalnym czarem. Jest składnikiem wielu potężnych czarów.
Small Pets - Zwierzaki podążające za graczem, jednak niewykonujące żadnej pożytecznej funkcji, poza klimatycznym wyglądem. Część z nich można kupić (np. kotki, sowy, węże, wilczki, karaluchy), niektóre zdobywamy z questów (np. faerie dragon) albo znaleźć jako wyjątkowo rzadki drop (np. małe smoki).
SPI - Spirit
STA - Stamina
STR - Strength
Tank - Postać w grupie, której zadaniem jest zbierać na siebie uwagę wszystkich przeciwników i przeżyć ^_^ najlepszym kandydatem do tej roli jest uzbrojony w tarczę Warior, może być zastąpiony przez Druida w Dire Bear Form (potrafi przewyższyć tego pierwszego pod względem pancerza, ale nie będzie w stanie połknąć tyle dmg) albo Paladyna (ale ponieważ zadaje słaby dmg i nie ma zbyt wiele możliwości zwracania na siebie uwagi - szybko zgubi aggro).
Tap - Zadanie wystarczających obrażeń potworowi by "wyszarzyć" go dla innych graczy. Od tej pory jest on traktowany jako Twoja zdobycz i tylko Ty i Twoje party/raid dostaniecie XP i prawo do Lootowania.
Threat - Generowane przez dmg albo leczenie graczy atakowanych przez danego potwora. Blisko związane z aggro. Gracz z największym Threat jest celem numer jeden dla tego moba.
Train - Wprowadzanie mobów na innego gracza. Bardzo niemiłe zachowanie.
Twink - Niskopoziomowy gracz, który ma dobrego opiekuna i dostęp do ekwipunku i broni, niesiągalnych normalnie dla graczy na jego poziomie. Twink jest powodem frustracji dla wielu graczy.
Uber - (niem - ponad) Oznacza coś ponad przeciętną. Wykątkowo silne, mocne.
Withness - Patrz "Uber"
WTB - Want(ing) to buy. Chcę kupić.
WTS - Want(ing) to sell. Chcę sprzedać.
XP - eXperience Points - punkty doświadczenia.
Zerg - Przyjęte ze StarCrafta określenie na masowy atak, gildię zbierającą, kogo popadnie, ogólnie wszystko, co znacznie przekracza normę pod względem ilościowym.
Źródło
http://worldofwarcraft.com.pl/rogue/UlicaPokatna.html
Wystarczy to teraz dodać do każdego poradnikia, albo gdzieś przykleić. Problem z głowy.