MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Czy to poczatek konca WoW ?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=26612
Strona 7 z 8

Autor:  Dejagore [ 19 wrz 2007, 12:47 ]
Tytuł: 

Census jest i lichy ale wydaje mi sie ze jego badania mozna uznac za statystyczne ( w mniejszym lub wiekszym stopniu). I prosze wskaz mi gdzie generalizowalem zachowania mojej grupy znajomych na caly swiat ? Mam wrazenie ze jak sie rozmawia z ludzmi grajacymi w WoWa to jakby rozmawiac z kims mega nerwowym. Na jakiekolwiek slowo o tym ze WoW nie jest taki cud-miod jak Wy uwazacie, reagujecie robiac z igly widly. Buff sam gralem w WoWa i jak napisalem wczesniej jest to swietna gra, najlepszy mmorpg jaki wyszedl (i to rozumiem jest ok dla Ciebie). Ale pisze tez ze wiekszosc znajomych blizszych lub dalszych olala ta gre i to daje cos do zastanowienia, przynajmniej dla mnie. Tu nie chodzi nawet o te wyniki activity, po prostu cos sie dla neiktorych ludzi skonczylo w tej grze i tyle. Nie sprawia takiej frajdy jak kiedys.

Autor:  Buffchef [ 19 wrz 2007, 13:00 ]
Tytuł: 

ło matko
ja nie bronie WoWa, ja bronie zdrowego rozsądku i logiki :)
Ludzie przychodzą i odchodzą to normalne.

"A to ze mowie ze WoW zdycha to rowniez z powodu iz wiekszosc moich znajomych ktorzy gralo dluuugo w WoWa (a bedzie tego paredziesiat osob) juz przestalo grac i nawet nie mysli o powrocie, nawet po dodatku. "

Blizzard mówi, że WoW osiąga rekordy ty mówisz, że zdycha.
Blizzard ma dane ze sprzedaży i z działających systemów.
Ty od znajomych i Censusa, który nie jest miarodajny.

Ale je nie mam racji bo ślepo wyznaję World of Blizzard :)

Autor:  Deshroom [ 19 wrz 2007, 13:03 ]
Tytuł: 

jasne, wow był nowy to ludzi tylko przybywało. po 2 latach nie nalezy się dziwic że część ludzi odchodzi a część przychodzi - to o niczym nie świadczy

Autor:  Goatus [ 19 wrz 2007, 13:08 ]
Tytuł: 

Dejagore napisał(a):
Goatus napisał(a):
Jeszcze żebyś miał pojęcie na jakiej zasadzie działa census, to może byś wiedział że od dłuższego czasu ich statystyki są bardzo mało warte.


hahaha...no akurat gralem w WoWa od premiery i "cos" wiem o modach i o ich dzialaniu :-)


Chyba jednak nie.

/sigh.

Wejdź na swoją mądrą stronkę, otwórz US lub EU realm stats.
Teraz spójrz się na kolumnę A/H Activity ratio. Widzisz te czerwone i żółte cyferki? To znaczy że z danego serwera info jest gówno warte bo mało kto tam censusa robi regularnie. Teraz zobacz ile takich czerwonych i żółtych cyferek jest (szczególnie na EU serwerach) .

Jeżeli dalej sugerujesz że info z warcraft realms na temat _całkowitej_ populacji wow'a jest chociaż w małej części poprawne to coś jest z tobą nie tak.

Oczywiście jeżeli trafisz serwer gdzie sporo ludzi korzysta z censusa w obu frakcjach to możesz coś na jego temat mówić, ale ni jak się to ma do ogólnego stanu graczy.

Tak na marginesie to mało komu już chce się censusa używać. Kiedyś ludzi to bawiło, i było dla nich przydatne. Można było ponarzekać na to na forum Blizzarda, wybrać taki server gdzie krótko w kolejkach na BG się czekało (przewaga ilościowa przeciwnej frakcji), lub taki gdzie leveling był łatwy (przewaga twojej frakcji).
Teraz po wyjściu X-Realm-BGs i flying mounts (które praktycznie wyłączają cię z world pvp jeżeli nie masz na nie ochoty) balans frakcji ma nikłe znaczenie dla ludzi. Ot cała filozofia.

Edit:
A co mi tam, pokuśmy sie o dalsze teoretyzowanie. Na tym twoim wykresie, widzisz ten ostry wzrost w activity 12.06-02.07. Wtedy wychodziło BC. Teraz zastanów się ile tego wzrostu jest tak naprawdę rerollami i altami (nowe klasy, nowe profesje, duże zmiany w skillach, nowe serwery etc) Jak wiadomo census usuwa postać z bazy jeżeli przez 30 dni nie przewinie się ona w żadnych uploadowanych statystykach. Tzn wszyscy którzy kupili sobie w tym okresie BC i spróbowali nowej postaci dodali swoją cegiełkę do tego gwałtownego wzrostu na tym wykresie. Idąc dalej, jeżeli by nie liczyć tych osób, ten skok był by znacznie mniejszy, czyli równocześnie spadek graczy w następnych miesiącach był by praktycznie zerowy (szczególnie że cześć tego spadku to stare postacie którymi ludzie przestali grać robiąc reroll)... Hmmm

Oczywiście to takie gdybanie, ale równie dobre jak twoje IMHO.

Autor:  Kazaam [ 19 wrz 2007, 13:38 ]
Tytuł: 

mi sie wow znudził po 2 latach grania... farmienie instacnji to juz nie to samo co na początku ... jeszcze ze 3 miesiące temu jak pierwszy raz wchodziłem do ssc/tk to było fajnie nowi bossowie ładnie zrobione instancje imba epicki itd itp... ale po 2 miesiącach raidowanie to już była totalna nuda... raidowanie to nie była przyjemność tylko obowiązek... przynajmniej ja to tak odczuwałem i przestałem grac a teraz sprzedaje swoje konto... może znajdę kiedyś jakiegoś ciekawszego mmorpga może darkfall ( za kilka lat ;) ) albo AoC ...

Autor:  Deshroom [ 19 wrz 2007, 13:44 ]
Tytuł: 

nie wiem czy macie to samo ale dziwnie jakoś dla mnie brzmia komentatze po wklejonym epicu - gief, imba, omg. kiedyś miałem podobnie ale od roku nie udało mi się wywołać u siebie innej reakcji na item (czy w czacie czy na sobie) jak - to jest upgrade.. kompletnie zero emocji.

jak zwykle interesuje mnie skill i bycie progamer :wink: czy jestem imba dla mnie sie nie liczy wogóle

Autor:  Bierzgal [ 19 wrz 2007, 14:36 ]
Tytuł: 

Kazaam napisał(a):
mi sie wow znudził po 2 latach grania... farmienie instacnji to juz nie to samo co na początku ... jeszcze ze 3 miesiące temu jak pierwszy raz wchodziłem do ssc/tk to było fajnie nowi bossowie ładnie zrobione instancje imba epicki itd itp... ale po 2 miesiącach raidowanie to już była totalna nuda... raidowanie to nie była przyjemność tylko obowiązek... przynajmniej ja to tak odczuwałem i przestałem grac a teraz sprzedaje swoje konto... może znajdę kiedyś jakiegoś ciekawszego mmorpga może darkfall ( za kilka lat ;) ) albo AoC ...

Ze mną bylo prawie tak samo (z wyjątkiem, iz postanowiłem zachowac konto) :). Po tak długim okresie grania po prostu czuje sie, ze ta gra nie ma na chwilę obecną NIC do zaoferowania poza np. kolejnym sprzetem ktory podniesie ci ap z 3000 na 3015.

A co do tematu. WoW nie padnie. Czemu? Bo to ŚWIETNA gra. Piękna bajkowa grafika, genialny system gry, niesamowita grywalnosc, masa graczy i dobra fabula. Do tego (chociaz tutaj wiele osob moze sie ze mna nie zgodzic) chyba najbardziej skillowe i fajnie rozwiazane PvP z jakim sie kiedykolwiek spotkalem + (niezaprzeczalnie chyba tutaj juz) najlepiej i najbardziej pomyslowo rozwiązane PvE. Gra ma prawie same plusy i spokojnie polecił bym ja kazdemu. To, ze mnie sie np znudzila nie znaczy ze jest zla. Po prostu po ponad dwoch latach wszystko potrafi zmęczyc w pewnym stopniu.
A co do czesto wspominanych "morderców WoWa" to JEDYNĄ produkcją ktora bedzie w stanie w ogole powalczyc z WoWem będzie Warhammer Online. I przyznam, iz liczę, ze ta produkcja mnie mile zaskoczy. Zwlaszcza, ze preferuję odrobinę cieższy klimat niz cukierkowy WoW (WoW i WH to jakby porownac np. D&D do ED). Wiele rozwiązan napewno bedzie zaczęrpnietych (mniej wiecej) z WoWa (np prowadzenie walk w PvP) ale to imo plus. Lepiej uzyc czegos co jest dobre i sprawdzone niz dac jakis pseudo-innowacyjny badziewe ktore sie nie sprawdzi.

Tak czy owak... WoW nie padnie, nie łudźcie się antyfani. Prędzej mu przybędzie graczy niz ubędzie (na kazdego jednego odchodzącego veterana przyjdzie z 2och nowych zupelnie zielonych graczy).

Autor:  shahray [ 19 wrz 2007, 14:42 ]
Tytuł: 

Gra ktos z was na serwerze na ktorym sa kolejki?

Autor:  Dejagore [ 19 wrz 2007, 14:48 ]
Tytuł: 

Nie ludze sie i w sumie nie chcialbym zeby WoW padl. Jest to swietna gra ale dla "pewnej" liczny ludzi sie skonczyla i oczekuja czegos nowego. Ja znajduje sie tej kolejce ustawionej pod flaga Warhammer Online :-) mam nadzieje ze sie nie przelicze.

Autor:  Teo [ 19 wrz 2007, 15:19 ]
Tytuł: 

Bierzgal napisał(a):
Wiele rozwiązan napewno bedzie zaczęrpnietych (mniej wiecej) z WoWa (np prowadzenie walk w PvP) ale to imo plus. Lepiej uzyc czegos co jest dobre i sprawdzone niz dac jakis pseudo-innowacyjny badziewe ktore sie nie sprawdzi.


Wiele rzeczy to wlasnie WoW zaporzyczyl, wykonal podobnie, rozpowszechnil, usprawnil i zaoferowal to w dobrej obudowie, dlatego duza szansa ze pomysly Mythic beda ponownie brane garsciami przez blizza i duze prawdopodobienstwo ze w nastepnycm dodatku zobaczymy wiele ciekawych rzeczy ponownie wymyslnych nie przez blizza.
To jest wlasnie fundament sukcesu WoW-a, zbieranie najlepszych pomyslow i w bardzo dobrej jakosci wepchane do gry.

Warhammer ma tyle samo szansy na sukces co i na klape, dobrze wiadomo kto rozdaje karty na rynku mmorpg i zeby zrobic druga masowa gre jak WoW to bedzie bardzo trudno.
Ja mam juz dosc niszowych gier z super imba zarabistymi rzeczami gdzie gra dziesiat tysiecy graczy, dlatego licze ze Warhammer bedzie robiony pod masowego klienta, pod dzieciakow, debili, prostakow, chinoli i cala reszte, ktora nakreca wszystko wlasnie w WoW.

WoW bedzie na rynku napewno dlugo, blizz wie co robi i nie pozwoli sobie na odejscie klientow, ale widac ze gra jest robiona pod nowego klienta, veterani sa olewani i tu moze miec blizz problem, jesli veterani nie odnowia kont, nie kupia dodatku to straca bardzo duzo.

Autor:  vandalss [ 19 wrz 2007, 15:19 ]
Tytuł: 

W WoWa przestaja grac ludzie :O? z moich informacji wynika to ze kont aktywnych jest coraz wiecej i niedlugo siegnie 10mln aktywnych kont.
Gra jest ciagle aktualizowana (patche i dodatki) wiec predko sie nie znudzi. Ja osobiscie to robilem sobie conajwyzej przerwy z WoWem, ale nigdy nie powiedzialem "to juz koniec z WoWem" :)

Autor:  Teo [ 19 wrz 2007, 15:31 ]
Tytuł: 

vandalss napisał(a):
W WoWa przestaja grac ludzie :O? z moich informacji wynika to ze kont aktywnych jest coraz wiecej i niedlugo siegnie 10mln aktywnych kont.
Gra jest ciagle aktualizowana (patche i dodatki) wiec predko sie nie znudzi. Ja osobiscie to robilem sobie conajwyzej przerwy z WoWem, ale nigdy nie powiedzialem "to juz koniec z WoWem" :)


Podaj zrodlo informacji :)
Co do ciaglych patchow i dodatkow to wlasnie tak bylo, ale od osmiu miesiecy nagle wszytsko stanelo, dlatego moze po czesci jest ta dyskusja, od trzech miesiecy mecza sie na ptr z patchem 2.2, Zul Aman przeniesli juz z sierpnia na listopad.

Autor:  Dana [ 19 wrz 2007, 15:42 ]
Tytuł: 

Cytuj:
10mln aktywnych kont.


Jo, trylion. 9 mln to liczba wszystkich kont, takie było założenie Vivendi że będą wliczać każde konto które miało kiedykolwiek aktywną subskrypcję.

Autor:  Buffchef [ 19 wrz 2007, 16:02 ]
Tytuł: 

Dana napisał(a):
Cytuj:
10mln aktywnych kont.


Jo, trylion. 9 mln to liczba wszystkich kont, takie było założenie Vivendi że będą wliczać każde konto które miało kiedykolwiek aktywną subskrypcję.


tiaaa

World of Warcraft's Subscriber Definition
World of Warcraft subscribers include individuals who have paid a subscription fee or have an active prepaid card to play World of Warcraft, as well as those who have purchased the game and are within their free month of access. Internet Game Room players who have accessed the game over the last thirty days are also counted as subscribers. The above definition excludes all players under free promotional subscriptions, expired or cancelled subscriptions, and expired prepaid cards. Subscribers in licensees’ territories are defined along the same rules.

wymyślaj dalej

Autor:  Dana [ 19 wrz 2007, 16:21 ]
Tytuł: 

To będzie jakieś 15k ludzi na serwer :)

I ciągle rośnie !

Autor:  Buffchef [ 19 wrz 2007, 17:20 ]
Tytuł: 

Dana napisał(a):
To będzie jakieś 15k ludzi na serwer :)

I ciągle rośnie !


so? to wg Ciebie dużo? :D
ja rozumiem, że w porównaniu z innymi mmorpgami jest to nieosiągalna liczba, ale technicznie to pikuś

Autor:  Teo [ 19 wrz 2007, 17:34 ]
Tytuł: 

15k na serwer ?
Na wiekszosci serwerow w godzinach szczytu jest 1-1,5k graczy po obu stronach, serwery popularne takie jak BL to czasami nawet 2-2,5k, jak jest wiecej niz 2,5k to tworzy sie kolejka.
Jednak co to ma do faktycznej aktywnosci i ewentualnej liczby aktywnych kont ?
Te podawane 9mln to aktywne konta i pozostaje wierzyc blizzowi, nawet podawali na wiosne ze 4mln to azja, 1mln europa, reszta swiata to 4mln.

Autor:  Dana [ 19 wrz 2007, 17:46 ]
Tytuł: 

No to w europie przypada prawie 10k graczy na serw ?

Ja jestem świadom tego że WoW jest najpopularniejszym mmorpgiem na świecie, ale nie należy wierzyć w każdą marketingową zagrywkę.

Autor:  Dejagore [ 19 wrz 2007, 19:48 ]
Tytuł: 

Dzieki Dana. Wlasnie o tym pisalem wczesniej. Jednak poszly flame'y.

Autor:  Buffchef [ 19 wrz 2007, 21:53 ]
Tytuł: 

Dana napisał(a):
No to w europie przypada prawie 10k graczy na serw ?

Ja jestem świadom tego że WoW jest najpopularniejszym mmorpgiem na świecie, ale nie należy wierzyć w każdą marketingową zagrywkę.


Tia, mam wierzyć wam i kupić trampki na zime? :D

Strona 7 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team