MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Jaki komp do WoW usatwienia 1024 max detale..
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=12808
Strona 8 z 9

Autor:  Deshroom [ 10 maja 2005, 10:30 ]
Tytuł: 

różnica pomiędzy takim singlem a gra sieciową jest taka że kod i komunikacja sieciowa w znacznym stopniu obciążają procesor. jeśli karta jest słaba to jest duży spadek wydajności.
przykładowo ameicas offline (trening np.) to około 250-300 fps podczas gdy online 90-100

Autor:  Dwutlenek [ 10 maja 2005, 10:32 ]
Tytuł: 

Trzeba odróznić chyba szybkość gry i fps... bo chyba mówimy o innych sprawach.

Autor:  Deshroom [ 10 maja 2005, 10:34 ]
Tytuł: 

Dwutlenek napisał(a):
Trzeba odróznić chyba szybkość gry i fps... bo chyba mówimy o innych sprawach.
nie spodziewam się ze jak mi gra zwolni to łatwiej mi bedzie wykonac "combo" na elfie. poprostu umre :-?

40 czy 80 fps wpływa wyłacznie na samopoczucie a nie na efektywność gry w wow

Autor:  Kabraxis [ 10 maja 2005, 10:34 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czyli tam fps jest powiazane z ogolna szybkoscia

Tak jest w kazdej bijatyce (przynajmniej na konsole).
Tekken, VF, Dead og Alive, Soul Calibur.

Tommugen ladnie to opisal jesli w Tekkenie cios ma dlugosc 50 klatek animacji to w wersji PAL jego wyprowadzenie zajmuje postaci 1 sekunde a w wersji NTSC troche krocej (bo klatek jest 60 a nie 50 na sekunde).
Tak jest zrobione kazde mordobicie. I dlatego Tekken na emu jest niegrywalny.

Druga grupa gier kiedy widac roznice miedzy 30 a 60 FPS to rzeczywiscie FPS'Y, zwlaszcza sieciowe. Np. w ET gosc ktory ma 60 klatek walczac z gosciem ktory ma 30 (poziom skilla identyczny przyjmijmy), to wygrywa ten ktory ma wiecej FPS'ów bo ten drugi po prostu nie trafi bo mu sie celownik nie przesuwa plynnie jak to Xanth napisal PO MONITORZE (dla oka jest plynnie ale co z tego).

Autor:  tomugeen [ 10 maja 2005, 10:53 ]
Tytuł: 

Kabraxis napisał(a):
I dlatego Tekken na emu jest niegrywalny.

Jest ;] Mozna wymusic odpowiednia ilosc klatek, zeby sie za bardzo gra nie rozpedzila. Wtedy jest _prawie_ jak na konsoli.

W wow roznice w fps [mowie to o fps > 20] nie maja wplywu na gre i chyba nikt z wypowiadajacych sie tutaj nie twierdzi inaczej.

Autor:  newtom [ 10 maja 2005, 11:05 ]
Tytuł: 

ja twierdze inaczej ;) nie wiem czy to ja jestem jakiś lewy, ale grając na najlepszych ustawieniach (wszystko med/full z przewagą full) i 1280x1024 - 30/40klatek - widze różncie jak zmneijsze wszystko do minimum - wtedy osiągam ponad 60 fps - i jest dla mnie bardzo duza różnica w płynności animacji, np przy obracaniu się... nie wiem czemu, wiem że w teorii powyżej 25fps ludzkie oko nie powinno widzieć różnicy :) Aha gram (a raczej wchodze żadko) na chińskiej becie, może do spadku fps przyczynia sie lag? sam nie wiem. po maturach w końcu odpale retaila to sie zobaczy :)

Autor:  Alekde [ 10 maja 2005, 11:34 ]
Tytuł: 

Ja czasami mam odczucie że mówimy o dwóch różnych rzeczach.
cytat "gdy się obracam widze róznice" -> to chyba dla tego, że wtedy nie ma 30 fpsów.
Jeśli masz vs to co mówilem wcześniej jednak klatka na jedno odświeżanie zazwyczaj mam to zawsze włączone chyba, że gra nie może chodzić na min. 60 przy max all + AA/AF max to nie włanczam tego i wtedy obraz jest gorszy, niż na vs i 60 (panel u mnie).

Powiem to tak jak @Dwutlenek od wielu lat licze fps'y i wiele razy w ścisłej czołówce polskiej ceny 3DMark, oraz innych rankingach benchmark.pl (ale już się nie ścigam - zniechęcił mnie komputronik :D )i powiem tak jak Dwutlenek absolutnie nie widze różnicy powyżej 30 fpsów.

między 50, a 100 różnica Desh napisałeś, kurde chciałbym się z Tobą zgodzić. Podejrzewam, że każdy mówi z was o średnich klatkach. Zróbcie prostą rzecz spróbujcie znaleść w grze miejsce o najniższej licznie klatek, jest to najczęściej (WoW Ogrimmar jak schodzisz z latacza i idziesz do AH i masz dogrywanie postaci -> jak masz 30 fps'ów i płynny obraz poskacz sobie ustaw myszke na maxa (czułość) masz 30 to jestes hero :) nie masz to znaczy że nie masz 30, a że w grze ci pisze 40-50 to nie oznacza że masz 30. Ja mówie o skrajnych klatkach. Dla tego jak ktoś gra i ma 40 i sie cieszy a potem jak sie obraca ma 11 to fakt grać się nie da. Możecie to jeszce sprawdzic w zergu w TM lub na raidzie. Jam przy 50 postaciach robisz skoki i salta i masz 30 to masz to co Ci trzeba.

Absolutnie nie ma różnicy poza 30 a 60 o ile nie ma VS. Jeśli jest jedna klatka na 1 cykl odswierzania to wymagane jest 60 dla panelu 80-120 dla CRT monitora. Tyle na ten temat.

Autor:  Lumi [ 10 maja 2005, 12:25 ]
Tytuł: 

nie wiem czy to wina monitora czy czegos tam, w kazdym razie ja widze roznice pomiedzy 30-50, 20-30 , nie widze roznicy powyzej 60fpsow dopiero.

Autor:  Deshroom [ 10 maja 2005, 12:48 ]
Tytuł: 

Alekde napisał(a):
między 50, a 100 różnica Desh napisałeś, kurde chciałbym się z Tobą zgodzić. Podejrzewam, że każdy mówi z was o średnich klatkach.
zawsze mówie o minimalnych klatkach. róznica mając min 40 a min 90 jest kolosalna w każdej grze.
w wow bedzie przyjemniej się grało a w americas poprostu bedziesz wygrywał mając 100 z kimś kto ma 50.

nie ważne co tam oko, 24 klatki itp. poprostu reagujesz szybciej bo widzisz szybciej 8)

Autor:  Xanth [ 10 maja 2005, 12:52 ]
Tytuł: 

Lumi napisał(a):
nie widze roznicy powyzej 60fpsow dopiero.

Bo grasz pewnie w 60 Hz i masz wlaczony v-sync.

X.

Autor:  Deshroom [ 10 maja 2005, 13:07 ]
Tytuł: 

Xanth napisał(a):
wlaczony v-sync.
możesz mi dokładnie wyjasnic do czego służy ta opcja ? wiem że ogranicza górną ilośc klatek i jakoś inaczej refreshuje obraz. generalnie chyba z właczoną jest więcej klatek.

bede wdzięczny za info :)

Autor:  Xanth [ 10 maja 2005, 13:09 ]
Tytuł: 

Dokladnie to ogranicza fps do czestotliwosci odswiezania ekranu :)
Bo jak na telewizorach 25Hz masz 25 fps i jest plynnie, tak na monitorze 60 Hz plynnie bedzie 60 fps (kazde nizsze fps od odswiezania powoduje wrazenie "skokowosci", bo np. 30 fps nie ma jak sie zmiescic w 60 "mrugnieciach" ekranem) ;)

X.

Autor:  Alekde [ 10 maja 2005, 13:12 ]
Tytuł: 

Ideał to miec VS na panelu LCD da się bo tam jest 60. Na CRT 120 ? hm ? Wątpie czy są takie możliwości bez azotu aby np. doom 3 w max all + AA i AF max chodził 120 fps'ów :)

Nie wiem Desh ja różnicy nie widze. Kiedyś widziałem jak miałem w zastępstwie po spalonej GF6800GT, a ze nie było w Polsce 6800GT ani Ultry, to miałem w zastępstwie R9550 (128bit) niby karta okey (do Word'a) ale pamiętam te 3 dni to była masakra. Każdy fps sie liczył i fakt wtedy pisało mi w Vampirach 35-45, a miałem wrażenie, że wszystko jakoś sztucznie się przesuwa, nie wspomne o CS, czy Hl2.

Nadal myśle, że wasze wyniki są zakłamane w fpsach :] hehe bo nie jest możliwe aby gra chodziła szybciej między różnicą klatek widzialną dla oka. Różnica w VS polega na tym że jeśli skrolujesz i masz na ON, a nie masz wymaganej ilości klatek do odświeżania to masz coś w stylu smużenia na LCD powyżej 16ms. Zresztą kupować do grania LCD powyżej 16ms to jest zabójstwo. Mam 16ms, ale wiem że obecnie jest już 8ms i to jest panel do gier. Co do CRT -> to już nie monitory :] W swoim życiu miałem CRT od 19 do 22 i w życiu nie grał bym na tym kolosie. Szkoda oczu.

EDIT 1
@Desh VS jest to ustalenie 1 klatni na każdy cykl odswieżania, mówiąc po naszemu -> ideał obrazu.

Autor:  Deshroom [ 10 maja 2005, 13:28 ]
Tytuł: 

@Alekde
ja nie twierdze że Ty widzisz róznice :)

no dobrze czyli jak mam odswieżanie 85 i właczone vsync to mam też 85 fps ?
a jak wyłacze to vsync to co się zmieni ?
przykro mi ale ja nie jestem zbytnio kumaty :-?

Autor:  Xanth [ 10 maja 2005, 13:45 ]
Tytuł: 

Deshroom napisał(a):
no dobrze czyli jak mam odswieżanie 85 i właczone vsync to mam też 85 fps ?

To nie bedziesz mial wiecej niz 85 fps. Bo przy tej czestotliwosci wiecej jest bez sensu i niepotrzebne ;)

X.

Autor:  Alekde [ 10 maja 2005, 13:47 ]
Tytuł: 

Jak masz odświeżanie 85Hz i chcesz włączyć VS to musisz mieć w skrajnych momentach gry min 85 fps'ów to ci da obraz wspaniały i zero zmęczenia oczków :]. Jednak przy "ludzkich sprzętach" można to robić tylko majać panel LCD i 60Hz (native) chyba ze ktoś ma mega kompa który ciągnie mu min 85fpsów to wtedy możesz włączyć VS przy odswieżaniu 85Hz. Inaczej jeśli to zrobisz będziesz miał smużenie obrazu (takie cięcie orazu w pionie)

EDIT : To co powyżej (85) zostanie odcięte bo i tak to nie jest potrzebne + to brak migotania obrazu dla wprawnego oka da się to zauważyć, oraz płynni idealny scrolling

Autor:  Vercin [ 10 maja 2005, 13:54 ]
Tytuł: 

Ja nie widze roznicy miedzy 30 a 60 np Ja ja czuje grajac:D
Jak ogladam jak ktos gra to wyglada all tak samo ale kiedy mam obracac sie celowac targetowac to roznica owszem imo jest

Autor:  Deshroom [ 10 maja 2005, 14:21 ]
Tytuł: 

ok, załapałem. jak mi się wolno tłumaczy to zrozumiem wszystko. dzieki 8)

Autor:  Fabianek [ 10 maja 2005, 14:44 ]
Tytuł: 

Vercin napisał(a):
Ja nie widze roznicy miedzy 30 a 60 np Ja ja czuje grajac:D
Jak ogladam jak ktos gra to wyglada all tak samo ale kiedy mam obracac sie celowac targetowac to roznica owszem imo jest


obracajac sie wchodzac pod AH, podchodzac pod zerga tracisz te 30fps i dlatego widzisz roznice. jesli bedziesz mial zawsze min 25fps (afair tyle oko jest w stanie wychwycic) to bedzie dla ciebie bez roznicy czy to bedzie 25 czy 2500. To jest "ulomnosc" naszego oka, poprostu przy obrotach etc. schodzisz <25fps i wtedy widzisz roznice. I jak ktos wczesniej powiedzial >25fps jest dla lepszego samopoczucia i ze mozesz sie pochwalic kolegom na podworku ze wyciagasz 99 czy 120 fps.

Autor:  Lumi [ 10 maja 2005, 14:53 ]
Tytuł: 

Xanth napisał(a):
Bo grasz pewnie w 60 Hz i masz wlaczony v-sync.


wlasnie mam wylaczone v-sync. I nie ma bata jak mam 25 klatek to dla mnie gra jest straszna. 40 to minimum przyjemnej gry. Nie tylko w wowie ale w kazdej i innej grze.

Strona 8 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team