MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

critt/miss rate
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=14178
Strona 2 z 2

Autor:  Fabianek [ 12 lip 2005, 15:29 ]
Tytuł: 

robus to mnozenie jest potrzebne po jesli rzucasz kostka z szescioma sciankami 2 razy to szansa ze wypadnie 2 razy np. 6stka to 1/6 * 1/6 = 1/36
oczywiscie duzo latwiej powiedziec 2 razy rzucamy kostka (wow'owy random) niz mnozymy. No ale rachunek prawdopodobienstwa nie opiera sie na jezyku pisanym/mowionym a na algebrze :)

a zeby wyliczyc progi tego _jednego_ randoma niestety trzeba posluzyc sie mnozeniem :) no chyba ze znasz inny sposob to ja chetnie sie odwiem jak zredukowac to drzewko bez uzycia mnozenia :)

Autor:  Dwutlenek [ 12 lip 2005, 15:36 ]
Tytuł: 

Wiem, że ten post był niebieski... ale coś się komuś pomyliło albo nie wiem :P

Po pierwsze to nie ma czegoś takiego jak miss ratio, skoro w przykładzie podany jest hit ratio... bo to jest to samo. Co za róznica czy X - 100, czy 100 - X, w statystyce nie ma wartości ujemnych więc to jest dokładnie to samo.

Ten kto napisał ten post sieje zamęt, to nie jest jakiś dev, tylko pracownik blizzarda na europę co dostał wzór matematyczny i chciał go rozpisać dla community ale mu nie wyszło :P

+5% hit ratio zwiększa trafienia o 5% czyli z 60% daje 65%. Koniec kropka.
Natomiast Crit ratio w przypadku 20% to nie jest 20 ze 100, tylko 20% ze wszystkich trafień.
Czyli przykładowo mamy 100 'machnięć. 65 to trafienia i dopiero teraz z tych 65 trafień 20% to trafienia krytyczne czyli 13.

Z tych wyliczeń powyżej wynikałoby że na 100 machnięć mieczem 25% to będą trafienia krytyczne. Machnięć! Powtarzam. Jest to oczywiście kompletna bzdura, z czego na pewno zda sobie sprawę każdy uzytkownik Combat Stats po pół godzinie obijania mobów i szybkim sprawdzeniu statystyk.

Autor:  Robus [ 12 lip 2005, 15:50 ]
Tytuł: 

mysle ze sie mylisz dwutlenek

najprosciej bedzie to skumac na systemie z ad&d, gdzie przykladowo szansa na kryty z toporka to 5% (20 na kostce 20 oczkowej)
ale to wcale nie oznacza ze jest to 5% TRAFIONYCH hitow, tylko ze masz wogole 5% na kryte (jak juz masz kryt, to oczywiste jest ze musisz trafic :P, czyli krytyka zawiera sie w trafieniu
jak masz inne bronie, np miecz, masz 10% na krytyke (19 lub 20 na kostce), ale szansy na trafienie wcale nie masz mniejszej)

nie robisz osobnego rzutu na trafienie i osobnego na krytyke, masz jeden rzut ktory decyduje o wszystkim

przeciwnik z kolei ma swoje rzuty obronne (parry, dodge)

tutaj dziala to dokladnie tak samo, kazdy inny system jest bez sensu ;P, bo tylko komplikuje sprawy

sprtawdz sobie wlasnie te swoje combat stats, bedzie ladnie podane jaki masz miss ratio i jaki crit
ja czasami sprawdzam i wszystko d osiebie pasuje, jedynie na kryty mam podwyzszone zawsze ;P, no ale to natura rogue ;)

Autor:  Fabianek [ 12 lip 2005, 15:55 ]
Tytuł: 

z tego co napisal mark (przeczytalem jego post po przeczytaniu posta 2tlenka) to wynika jasno ze bazowy (najbardziej rozbudowany) graf jest 3 stanowy stawiajacy na rowni crit i miss. Nie sadze zeby tak bylo bo jesli tak jest to jest to poroniony pomysl gdyz crit wynika z hitu wiec _powinien_ sie w nim zawierac. Moja rozpiska jest logiczna a jak jest w wow to tylko analityk/dev odpowiedzialny za ten algorytm wie. Mam nadzieje ze crit zawiera sie w hit a nie jest osobny bo wtedy itemy +hit staja sie calkowicie useless.

Robus pamietaj ze poziom hit i crit trzeba wyliczyc to nie jest jakas stala wiec jelsi crit zawiera sie w hit to jest potrzebne mnozenie i nic nie komplikujemy :)

robus optymalny algorytm ma zlozonosc 1 (liczysz raz i masz wynik) [mozliwe ze to dla ciebie jest oczywiste ale nie dla kazdego moze byc] kazdy analityk do tego darzy napisales "pozniej sa wykonywane rzuty na dodge parry" to by zwiekszylo zlozonosc algorytmu a tego nikt nie chce (bo sie marnuje moc obliczeniowa). Dlatego imho wszystko jest robione w jednym liczeniu:
- n% miss
- o% dodge
- p% parry

sklada sie na calkowity miss innymi slowy graf ktory narysowalem na poprzedniej stronie mozna rozszerzyc po stronie "miss" o miss dodge parry i tyle :)

Autor:  Dwutlenek [ 12 lip 2005, 16:05 ]
Tytuł: 

Mój hunter to beastmaster co daje petowi +15% chance to crit.
Mój Durotar Tiger ma 7,5% bazowej szansy na crit. Sprawdzone na powiedzmy 20 tyś trafień.
Po wybraniu talentu +15% crit, mój pet po kolejnych 20 tyś trafień ma szansę na crit wynikającą z Combat Stats równą dokładnie 22,5%

Jaki z tego wniosek? Ano taki, że Crit jest wyliczany spośród trafień a nie machnięć. gdyby wyliczało z trafień (system pokrewny do AD&D) to mój pet miałby więcej critów niż 22,5%, nie chce mi się rozpisywac przykładów :P

Autor:  Robus [ 12 lip 2005, 16:30 ]
Tytuł: 

nie no, rozpisz :D

chetnie zobacze co ci wjdzie po rozpisce i jak to sie bedzie mialo do cyferek :>

Autor:  Mark24 [ 12 lip 2005, 16:32 ]
Tytuł: 

wystarczy zalapać że hit i crit to całkiem co innego i dopiero:
hit + crit + miss = 100%

więc hit + crit = 100% - miss

crit to nie jest hit i hit to nie jest crit (trochę alogiczne ;)

Autor:  Dwutlenek [ 12 lip 2005, 16:36 ]
Tytuł: 

Nie chce mi się. Zresztą co za różnica kto ma rację? Ty masz swoją, ja mam swoją i wszyscy są zadowoleni.

To, że Twoja racja nie ma nic wspólnego z rzeczywistością zupełnie mnie nie martwi ;)

Autor:  Dwutlenek [ 12 lip 2005, 16:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
hit + crit + miss = 100%


Bah! Byc nie może :P

Hit i miss w jednym równaniu nie ma szansy bytu bo hit + miss = 1

Chociaż cholera wie, może Blizzard rozpisał to w ten sposób... faktycznie mi wychodzi często crit ratio z Combat Stats wyższe niż to z 'P'

Combat Stats przy liczeniu critów pomija missy. Crit w CS to % z trafień, nie machnięć.

Ale niezależnie od tego, mam gdzieś wyliczenia blizza skoro CS mi wyraźnie pokazuje jaki procent trafień to crity. To zaspokaja moją potrzebę informacji zupełnie.

Autor:  =Onyx= [ 13 lip 2005, 00:05 ]
Tytuł: 

ja mam z dzis fajny filmik ze mna w roli glownej Rogue 60 NE i mag 45 mnie zaatakowali ja mam 47 szamana jak zlookalem pozniej na filmiku ile razy ten rogue mial "miss" to myslalem ze pekne ze smiechu :) a to na poatchu 1.5.1 jeszcze :)

Autor:  meterrr [ 13 lip 2005, 06:54 ]
Tytuł: 

a jak byś zobaczył jak palla z shieldem redoubtem i holy shieldem ma block , dopiero byśpękł ze śmiechu ...

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team