MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Loot rajdowy - od czego zalezy?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=30609
Strona 2 z 2

Autor:  goki [ 7 sie 2008, 15:19 ]
Tytuł: 

Motopompa napisał(a):
Z tego co wiem to w programowaniu nie istnieje pojecie prawdziwego losowania.Owszem losowanie jako takie jest przeprowadzane, ale schemat wylosowanych liczb po jakims tam czasie sie powtarza.Czy powtorzy sie po miesiacu, czy po kilku latach to inna sprawa.


bo liczby nie sa "losowane" tylko wyliczane z roznych smiesznych wzorkow ;) od tych wzorkow zalezy jak dobry jest generator, jaki ma okres etc etc

a wystarczy uruchomic ten sam generator, ale z innym seed'em, i juz teoretycznie (chyba ;> glowy sobie uciac nie dam) mamy nowy ciag liczb pseudolosowych
takze o ta powtarzalnosc nie nalezy sie tak bac, zwlaszcza ze okresy takich generatorow sa naprawde spore ;]

Autor:  Mirtul [ 7 sie 2008, 15:32 ]
Tytuł: 

Od niczego nie zalezy.
Bylem priestem na kazdym raidzie AQ mojej gildii od otworzenia AQ az do TBC. Sartura's Might (healerowy offhand) nigdy nie wypadl. GG.

Autor:  Vercin [ 7 sie 2008, 15:41 ]
Tytuł: 

Razel napisał(a):
te ironiczne komentarze i wyzywanie od głupków jest nawet zabawne ale dajcie sobie spokój już z nabijaniem pustych postów. Ja rozumiem, ze niektórzy wszystko przyjmuja na wiarę "bo tak jest, tak było zawsze," ale sa jeszcze inni którzy starają się dociec dlaczego i całe szczęście ze są bo inaczej dalej tkwilibyśmy w średniowieczu. Mamy do czynienia z programem komputerowym i zdaje sie nie jest sztuczna inteligencja która teraz juz działa w sposób całkowicie nieprzewidywalny dla autora.

ale czego ty jeszcze chcesz wkelilem ci blue post gdzie napisane masz ze uzywaja jako seeda timestampa a nie dlugosci siusiaka raid leadera wiec kto nim jest nie ma znaczenia.


Cytuj:
Generator liczb pseudolosowych (Pseudo-Random Number Generator, lub PRNG) to program lub podprogram, który na podstawie niewielkiej ilości informacji (ziarno, zarodek, ang. seed) generuje deterministycznie ciąg bitów, który pod pewnymi względami jest nieodróżnialny od ciągu uzyskanego z prawdziwie losowego źródła.W grach komputerowych czy algorytmach probabilistycznych (takich jak np. całkowanie Monte Carlo) potrzebne jest jedynie źródło wartości o cechach przybliżonych do liczb prawdziwie losowych, chociaż jakość losowości może być decydująca dla dokładności obliczeń

To chyba uzywanie jako seeda czeogos co jak raid leader danej gildi jest raczej malo losowe byloby glupie.

Autor:  Nestor [ 7 sie 2008, 15:53 ]
Tytuł: 

goki napisał(a):
Motopompa napisał(a):
Z tego co wiem to w programowaniu nie istnieje pojecie prawdziwego losowania.Owszem losowanie jako takie jest przeprowadzane, ale schemat wylosowanych liczb po jakims tam czasie sie powtarza.Czy powtorzy sie po miesiacu, czy po kilku latach to inna sprawa.


bo liczby nie sa "losowane" tylko wyliczane z roznych smiesznych wzorkow ;) od tych wzorkow zalezy jak dobry jest generator, jaki ma okres etc etc

a wystarczy uruchomic ten sam generator, ale z innym seed'em, i juz teoretycznie (chyba ;> glowy sobie uciac nie dam) mamy nowy ciag liczb pseudolosowych
takze o ta powtarzalnosc nie nalezy sie tak bac, zwlaszcza ze okresy takich generatorow sa naprawde spore ;]


Twoja stara zalezy od wzorkow.

Oczywiscie kazdy generator jakos tam dziala na seedach, ale liczby sa poprostu losowe, i gracze nie moga na to wplywac w zaden sposob, bo wtedy mozna by robic abuse.

Tak wiec, liczby sa w miare 'losowe'. A ze przy niskiej probce takiej jak 10 killi wychodzi tak a nie inaczej, no to coz, pech :)

Autor:  goki [ 7 sie 2008, 16:00 ]
Tytuł: 

Nestor napisał(a):
goki napisał(a):
bo liczby nie sa "losowane" tylko wyliczane z roznych smiesznych wzorkow ;) od tych wzorkow zalezy jak dobry jest generator, jaki ma okres etc etc

a wystarczy uruchomic ten sam generator, ale z innym seed'em, i juz teoretycznie (chyba ;> glowy sobie uciac nie dam) mamy nowy ciag liczb pseudolosowych
takze o ta powtarzalnosc nie nalezy sie tak bac, zwlaszcza ze okresy takich generatorow sa naprawde spore ;]


Twoja stara zalezy od wzorkow.


no kurwa ;] przeciez nie ma jednego jedynego generatora ;] jest ich miliard rodzajow, kazdy w jakis inny sposob wylicza kolejne liczby, wg konkretnych wzorkow ;P

Autor:  Nestor [ 7 sie 2008, 16:09 ]
Tytuł: 

goki napisał(a):
Nestor napisał(a):
goki napisał(a):
bo liczby nie sa "losowane" tylko wyliczane z roznych smiesznych wzorkow ;) od tych wzorkow zalezy jak dobry jest generator, jaki ma okres etc etc

a wystarczy uruchomic ten sam generator, ale z innym seed'em, i juz teoretycznie (chyba ;> glowy sobie uciac nie dam) mamy nowy ciag liczb pseudolosowych
takze o ta powtarzalnosc nie nalezy sie tak bac, zwlaszcza ze okresy takich generatorow sa naprawde spore ;]


Twoja stara zalezy od wzorkow.


no kurwa ;] przeciez nie ma jednego jedynego generatora ;] jest ich miliard rodzajow, kazdy w jakis inny sposob wylicza kolejne liczby, wg konkretnych wzorkow ;P


Jako i napisalem w zdaniu ponizej, ktorego nie byles laskaw przeczytac, bo w krakowie macie inny flow.

Autor:  goki [ 7 sie 2008, 16:15 ]
Tytuł: 

Nestor napisał(a):
Jako i napisalem w zdaniu ponizej, ktorego nie byles laskaw przeczytac, bo w krakowie macie inny flow.


no nie wiem gdzie -.-'

no chyba ze ty myslisz ze seed to jakis wzorek z ktorego generator pozniej liczy ;]
jesli tak, to jestes w bledzie ;]

Autor:  Razel [ 7 sie 2008, 16:42 ]
Tytuł: 

Vercin napisał(a):
Razel napisał(a):
te ironiczne komentarze i wyzywanie od głupków jest nawet zabawne ale dajcie sobie spokój już z nabijaniem pustych postów. Ja rozumiem, ze niektórzy wszystko przyjmuja na wiarę "bo tak jest, tak było zawsze," ale sa jeszcze inni którzy starają się dociec dlaczego i całe szczęście ze są bo inaczej dalej tkwilibyśmy w średniowieczu. Mamy do czynienia z programem komputerowym i zdaje sie nie jest sztuczna inteligencja która teraz juz działa w sposób całkowicie nieprzewidywalny dla autora.

ale czego ty jeszcze chcesz wkelilem ci blue post gdzie napisane masz ze uzywaja jako seeda timestampa a nie dlugosci siusiaka raid leadera wiec kto nim jest nie ma znaczenia.


no i bardzo Ci dziękuje, zyskałbyś z pewnością moją dozgonną wdzięczność i szacunek gdybyś ograniczył się tylko do odpowiedzi na pytanie. Bo ja pytałem, nigdzie niczego nie stwierdziłem,

jak to sie mowi? nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi. :wink:

Autor:  Ilove50cent [ 7 sie 2008, 18:09 ]
Tytuł: 

na 5 killi Kil'Jadena 2 razy legenrady bow polecial ot czitery !!

Autor:  Pio [ 7 sie 2008, 18:53 ]
Tytuł: 

loot to czysty random

Od poltora roku laze do karazhan po totem do chainheala i nigdy mi nie wypadl :( Okolo 60+ runow

Autor:  DirectC [ 7 sie 2008, 19:33 ]
Tytuł: 

Przecież było statement blizza co ma wpływ.... Poszukajcie, zamiast snuć domysły ;)

Autor:  Brolg [ 8 sie 2008, 00:08 ]
Tytuł: 

Ilove50cent napisał(a):
na 5 killi Kil'Jadena 2 razy legenrady bow polecial ot czitery !!


E tam, zwiekszyli drop rate do 40%. Wszyscy bedą mieli a na 80tym levelu wymienią na questowy niebieski z statami lepszymi tak gdzieś o połowę :]

Autor:  Sinthar [ 8 sie 2008, 01:40 ]
Tytuł: 

haha znam to uczucie :D + xxx runow do kara i nigdy mi neck nie wypald do shadow dmg :S

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team