@Dwutlenek - nie wiem, czy będę, aż rok grał
Co do build'a to sami ustalicie, moim zdaniem ten co napisałem jest ideałem.
Dla warka liczą się trzy rzeczy
1) build
2) sprzęt
3) trade skill
+ umiejętność gry (walki)
99% warków nie umie grać swoją klasą i nie wiem jaki jest w niej potencjał. Nie należy się też zrażać, że dostaje się w dupę w duelach na levelach do 60. Na 60, gdy już znajdziemy dobry sprzęt (dobry znaczy nie z armorem, czy staminą tylko z +1/2% do crita) Nauczymy się używać trade skilla to będziemy chodzącą destrukcją.
Walka z każdą klasą (podstawowe wiadomości)
Warek vr. Warek
/oszczędzaj disarma do połowy walki potem użyj, wyłączysz mu tym samym możliwość wrzucenia comba Mortal Strike z Execute. I wygrasz bez problemu. Zawsze staraj się trzymać na nim Hamstring, a jeśli on założy Ci pierwszy Disarm'a użyj Piercing Howl i uciekaj, aż minie. Jeśli broń mu się nie świeci prawdopodobnie ma immune na disarma / w odpowiednim czasie użyj Intimidiating Shout -> użyj bandaży 2k życia więcej, ważne aby nie miał na sobie DoT (rent, impale) bo stun nie zadziała. Piercing Howl pozwoli wam na odbiegnięcie i włączenie Intercept'a do kolejnego stuna.
Warek vrs. Paladyn
Jak najwięcej razy staraj się w walce założyć mu disarm (2-3 to standard). Zawsze trzymaj go w Mortal Strike będzie miał obniżone o 50% leczenie i szybko wyjdzie mu mana. Prawie każdy z paladynów używa many do zdjęcia Hamstring'a. W czasie walki, gdy nie ma DoT'ow użyj Intimidiating Shout lub jeśli użyje tarczy używaj bandaży. Piercing Howl pozwoli Ci odbiegnąć i założyć intercepta. Od 1/3 jego życia obserwuj swój rage, aby było 45. Combo MS + Execute zakończy walkę. Jeśli będzie się leczył bez tarczy (czasem się zdarza) użyj pummela.
Warek vrs Szaman
W początkowej walce stara się stać w Def. Stance, aby zredukować obrażenia z czarów. Użyj disarma i trzymaj go w Piercing Howl z Mortal Strike. Jego mała ilość many szybko zostanie zredukowana. Wszystkie czary szamana są instant więc pummel tu się nie przyda. Od 1/3 jego energii obserwuj poziom rage, gdy osiągnie 45 combo MS + Execute. Szaman jest ogólnie ciężkim przeciwnikiem, zawsze możesz sobie pomóc butelką Major Healing Potion, oraz użyciem Intimidiating Shout spokojnie odnowisz na bandażach 2k życia. Jeśli masz możliwość użycia Retaliation szaman już nie żyje o ile założysz mu po Intercept/Charge Piercing Howl, wtedy będzie walczył, a walką będzie trwała zaskakująco krótko.
Warek vrs Mag
Ważne jest abyś oszczędzał Intercepta oraz Pummela. Jeśli to ty pierwszy zaatakujesz na pewno skończy się to blink i polimorfią. Nie biegnij tylko włącz od razu Bloodrage i tak owieczka odnowi ci utraconą energie, a ty będziesz miał już rage na walkę (przynajmniej ułamek). Po przyjęciu ciosów podbiegnij do maga i wrzuć mu od razu Pummela, na pewno poleci Nova Frost (trinket zdejmie jej działanie). Użyj Piercing Howl oraz Hamstring'a. W tym momencie mag użyje jeszcze raz blinka i będzie starał się nas wykończyć. Prawdopodobnie będzie miał 1/2 lub mniej energii. Użyj Intercept’a z MS + Execute. I to koniec walki. Jeśli jesteś jednak alchemikiem to po otrzymaniu pierwszego ciosu będziesz wiedział, czy to mag zimna, czy ognia. 95% magów to magowie ognia więc przed walką możesz wypić Greater Fire Protection Potion / Greater Frost Protection, a walka się zakończy zanim się jeszcze zaczęła.
Warek vrs. Priest / Warlock
W czasie walki po szarży od razu przełącz na Berserk stance i włącz Berserker Rage, co pozbawi ich Fear. Jeśli masz cooldown na Recklessness to po wcześniejszym założeniu Piercing Howl / Hamstring walka się właśnie skończyła. Jeśli jednak priest / warlock wiedzą co robią to możesz wyjść z Berserker Rage i następnie poleci na ciebie Fear. W tym czasie, musisz uderzyć z Pummela. Walka z Priestem i to Shadow jest bardzo ciężka i dla tego należy sobie życie ułatwić pijąc Greater Shadow Protection Potion, a wtedy będzie to spacerek. Warlock sprawia dużo mnie kłopotów, bo jego czary wymagają czasu na rzucenie przynajmniej te potężne, które można zdjąć pummelem.
Warek vrs. Druid
Walka z druidem może być bardzo trudna lub bardzo łatwa. Wszystko zależy od tego czy masz FAP (Free Action Potion). Jeśli masz to w pierwszych kilku ciosach może się ona skończyć. Dobrzy druidzi od razy zmieniają formę na miska, gdy widzi warka i próbują walczyć. Duży armor i dużo HP może być pewnym problemem, ale najważniejsze aby używać Piercing Howl z Mortal Strike. W czasie walki można też kilka razy zrobić mu Sunder Armor. Gdy misiek ma już mało energii (40%) należy użyć Intimidiating Shout, użyć bandaży. (Mówię to o druidzie który gra naprawdę dobrze) Jeśli jest to normalny druid to bez problemu można sobie to darować. Jedne leczenie będzie miał instant jeśli ma drzewko rest. Drugie mu spumelujesz. Ostatecznie Mortal Strike + Execute zakończy jego żywot. Ważne abyś od 50% życia śledził już swój poziom rage.
Warek vrs Rogue.
Jeśli walczysz z rogue to w czasie stun locka (o ile nie masz trinket'a) możesz włożyć sobie tarcze do ręki. Od nowego patcha ten bug będzie zlikwidowany. Co mocno ograniczy otrzymane obrażenia. Po wyjściu z stun locka zmieniasz broń i pozycje na Battle Stance i wciskasz overpower. Walka się kończy
Combo Overpower Execute kończy zabawę z rogue. I tu pokazana jest przydatność Piercing Howl. Rogue, a raczej gracze co nimi grają skaczą na około ciebie jak kangury. I założenie Hamstring'a może być trudne, za to Piercing Howl wchodzi bez problemu. Spowolnieni będą walczyć, a walka potrwa kilka sekund. Generalnie przegrać warkiem z rogue to sztuka chyba, że nie posypią się krytyki (bo też może się tak zdarzyć). Wtedy zostaje użycie butelki leczenia lub bardzo skutecznej Limited Invulnerability Potion na której w 100% przypadkach rozbije się Eviscerate. Jeśli lubisz zabawę możesz też zrobić mu Disarma. Pamiętaj też aby trzymać go w rent, impale bo inaczej będzie mógł zniknąć.
Warek vrs Hunter.
Jeśli nie będzie pułapek, to walka się skończy w parę sekund od jej rozpoczęcia. Po szarży Hamstring + Piercing Howl i spacerkowa walka. Hunter tak jak rogue z swoim +25% na dodge sprawią, że zaświeci się Overpower i pójdzie potężny cios. Z Arcane Reaperem lub inną potężną bronią będzie to coś ok. 1200 damage. Jeśli to my pierwsi oberwaliśmy to należy jak najszybciej przejść na Berserk Stance i wrzucić Bloodrage, a następnie Intercept i w tym momencie schemat jest ten sam Hamstring, Piercing Howl. Totalna ignorancja Peta, jeśli trzeba można zawsze uderzyć z Intimidiating Shout, i pet pobiegnie sobie.
To co napisałem jest tylko malutkim wycinkiem wiedzy i sposobu walki. Do tego wszystkiego należy dodać, że warek osiąga swoją doskonałość na 60 lvl z dobrym sprzętem, co jest dla niego podstawą. Oczywiście najważniejsza jest dobra broń i do wyboru praktycznie mamy tylko Arcanite Reapera, Doomsaw, oraz Dreadforge Retaliator. W obecnym patchu pojawiła się też ciekawa broń jaką jest Treant's Bane jednak ma za mały damage, aczkolwiek +2% do crita może być bardzo użyteczne.
W walce w party warek praktycznie jest niepokonany, jeśli w party jest jakiś priest lub szaman / druid. Ma za dużo armora, aby na nim skupiać pierwsze ataki, a sam radzi sobie doskonale.
To tyle o warku i podstawach walki. Może kiedyś za 2-3 miesiące napisze cały poradnik gry tą postacią
EDIT : Imp. Charge jest po to, aby po wejściu z szarży mieć 21 rage przy pierwszym ciosie, z AM zapali się Mortal Strike więc na rozpoczęciu walki masz dwa poteżne ciosy jeśli padna critiki to może się okazać, że 1/2 życia już poleciała. To tyle jeśli chodzi o talent Imp. Charge
Pozdrawiam