MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
poczatkowe rozczarowanie https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=9666 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | Mark24 [ 18 lis 2004, 14:59 ] |
Tytuł: | |
słaba grafika - ja mam ~60FPSów non-stop - ale tak to jest jak się kupuje sprzęt do EQ2 a potem rezygnuje z dalszej gry ![]() Kręcisz kółkiem myszy i masz postać bliżej lub dalej - mi wygodniej w trybie TPP więc nawet nie pamiętam czy można całkiem na FPP przestawić. W oknie chyba się nie da gry uruchomić (też nie wiem na pewno) - ja robię zwykłe alt+tab. |
Autor: | krzyk [ 18 lis 2004, 15:05 ] |
Tytuł: | |
Mozna fpp jak rowniez mozna uruchomic w oknie. juz. |
Autor: | Xanth [ 18 lis 2004, 15:08 ] |
Tytuł: | |
astutus napisał(a): 1. Da sie grac w FPP? Tak zeby widziec jak w cs'ie?
2. Da sie grac tak jak w AO w oknie windowsowym? 1. Tak, zrob zblizenie postaci na maksa. I wlacz na stale "free mouse look". 2. Oczywiscie, ja tak gram. W opcjach grafiki zaznacz "windowed". X. |
Autor: | krzyk [ 18 lis 2004, 15:08 ] |
Tytuł: | |
Chce powiedziec ze oko ludzkie ze wzgledu na owego budowe rejestruje 30 fps (+- kilka klatek ze wzgledu na roznice osobnicze). Wiec wszystko to co sie osiaga powyzej 30 klatek to tak naprawde showoff przed innymi zeby pokazac jakiego ma sie wilekiego czlonka :> juz. |
Autor: | astutus [ 18 lis 2004, 15:15 ] |
Tytuł: | |
Heh wielkie dzieki za szybka pomoc ![]() Krzyk to idz zagraj sobie w cs'a na 30 klatkach a zagraj na 100 :> Te naukowe wywody niemaja sie nijak do praktyki, na 100 klatkach masz taka piekna plynnosc, ze az sie chce grac, a na 30tu no to jest tak ze niby ok, ale do kazdy zauwazy roznice. |
Autor: | SwenG [ 18 lis 2004, 15:18 ] |
Tytuł: | |
nieprawda, jak znajdę materiały na ten temat to przytoczę (edit) - to bylo do krzyka |
Autor: | Morgul [ 18 lis 2004, 15:18 ] |
Tytuł: | |
a nie 25fps? ![]() Btw. Mnie gra tez nie powalila, moze przez to iz zanim w nia zagralem slyszalem same ochy i achy... jakos nie czuje tego klimatu ![]() To z jakiejs strony znalazlem w 10s przez google - takie nijakie ale moze byc: " Człowiek odbiera obraz animowany jako ciągły (nie “skaczący”) przy częstotliwości generowania kolejnych klatek animacji około 30Hz. Wrażenie ciągłości osiągane przy 30 Hz nieznacznie poprawia się w zakresie do około 60Hz, po czym dalszy wzrost częstotliwości klatek animacji nie jest już postrzegany. Animacja z szybkością 60 klatek na sekundę jest postrzegana jako idealna. Szybkość generowania klatek animacji nie ma związku z częstotliwością odświeżania obrazu i zależy wyłącznie od wydajności podsystemu graficznego komputera. Jeżeli szybkość generowania klatek przekracza częstotliwość odświeżania obrazu, to “nadmiarowe” klatki wogóle nie są wyświetlane – są więc one generowane niepotrzebnie. " |
Autor: | krzyk [ 18 lis 2004, 15:20 ] |
Tytuł: | |
zakladasz sie ze mna ze: a) wezme kompa z gra ktora idzie na 30fpsach b) wezme kompa z gra ktora idzie na 100fpsach c) nie bedziesz w stanie odroznic na ktorej jest ile. Eksperyment robilem w ramach zajec z psychologii poznawczej poniewaz zaciekawilo mnie wlasnie to co gracze sugeruja. Wyniki uzyskane w sytuacji eksperymentalnej jak i w grupie kontrolniej nie roznily sie statystycznie. Oko ludzkie NIE JEST W STANIE wylapac roznicy. juz. |
Autor: | Mark24 [ 18 lis 2004, 15:22 ] |
Tytuł: | |
Morgul, a co masz do wyboru? Z drugiej strony zgadzam się, ja podchodziłem do gry niechętnie i mnie urzekła, do EQ2 podchodziłem nastawiony bardzo pozytywnie i odpadłem ![]() Mam nadzieję, że gra wyjdzie wcześniej... btw. a GW kiedy wychodzi? |
Autor: | Zematis [ 18 lis 2004, 15:32 ] |
Tytuł: | |
krzyk napisał(a): zakladasz sie ze mna ze:
a) wezme kompa z gra ktora idzie na 30fpsach b) wezme kompa z gra ktora idzie na 100fpsach c) nie bedziesz w stanie odroznic na ktorej jest ile. Eksperyment robilem w ramach zajec z psychologii poznawczej poniewaz zaciekawilo mnie wlasnie to co gracze sugeruja. Wyniki uzyskane w sytuacji eksperymentalnej jak i w grupie kontrolniej nie roznily sie statystycznie. Oko ludzkie NIE JEST W STANIE wylapac roznicy. juz. Hahah! dobre PWND! =p |
Autor: | Lowen [ 18 lis 2004, 15:36 ] |
Tytuł: | |
Roznica pomiedzy 30 fps a 100 fps jest kolosalna pomimo tego ze oko ludzkie wykrywa tylko 25 fps |
Autor: | SwenG [ 18 lis 2004, 15:37 ] |
Tytuł: | |
krzyk, nie masz racji, pamiętam jeszcze na spectrumnie jak robiliśmy dema mieszczące się w 1/50 sec, granica rozpoznawalności oka to 55-60 klatek na sekundę, powyżej 60 już raczej nie widać różnicy (chyba że ktoś ma niesamowicie czuły wzrok) |
Autor: | Adolf [ 18 lis 2004, 15:37 ] |
Tytuł: | |
krzyk napisał(a): zakladasz sie ze mna ze:
a) wezme kompa z gra ktora idzie na 30fpsach b) wezme kompa z gra ktora idzie na 100fpsach c) nie bedziesz w stanie odroznic na ktorej jest ile. Eksperyment robilem w ramach zajec z psychologii poznawczej poniewaz zaciekawilo mnie wlasnie to co gracze sugeruja. Wyniki uzyskane w sytuacji eksperymentalnej jak i w grupie kontrolniej nie roznily sie statystycznie. Oko ludzkie NIE JEST W STANIE wylapac roznicy. juz. Ja sie moge zalozyc. Po 7 latach grania w quake bys takich rzeczy nie wypisywal ![]() |
Autor: | astutus [ 18 lis 2004, 15:39 ] |
Tytuł: | |
Krzyk co do Twoich ekspetymentow to nie jestem przekonany, bo nigdzie nie ma publikacji i boje sie tendencyjnosci, nie wiem jaka to byla metoda badania itp. rzeczy z I rozdzialu PO Zimbarda ![]() Faktyczne to co napisal Morgul wydaje mi sie prawdziwe, odroznic 100 klatek od 30 naprawde jestem w stanie (gralem w cs'a na 100 u siebie, a jak szedlem do kumpla grac na 30tu to roznica mnie uderzala). Co do roznicy miedzy 60 a 100, moze gracze mowia, ze widza ja ale to pewnie jest spowodowane tym, ze 60 niekiedy potrafi spasc do 30tu i ich odczucia sa troche przez to "spaczone". Dobra tyle odemnie, nowy temat sie robi hehe |
Autor: | Templair [ 18 lis 2004, 15:41 ] |
Tytuł: | |
Ja ja powiem szczerze podchodzilem bardzo pozytywnie ( powiedzmy napalilem sie jak cholera ;P ) do World of Warcraft i musze przyznac, ze pozytywne odczucia pozostaly. Szybki silnik pozwalajacy widziec na ekranie wiecej niz 10 osob i nie dostac plasawicy wzroku i nerwicy. Piekna grafika ( tak piekna nie mowie uber nowoczesna z uber efektami i uber gfx ) oddajaca w pelni klimat Warcrafta. Prosta i funkcjonalna mechanika ( mimo, ze jestem od bardzo wielu lat fanem gier fabularnych to nic bardziej w cRPG badz MMORPG nie denerwowalo mnie niz niepotrzebnie rozbudowane, dlugie i meczace tworzenie postaci ) pozwalajaca cieszyc sie swiatem gry bez koniecznosci szukania templatow na stworzenie optymalnego palladyna. Duzo questow, praktycznie atakujacych grajacego z kazdej strony. Niektore ciekawe inne mniej ale wszystkie dajace duzo funu ( Mozna sie czepic ze czesc to normalne h'n's jednak cala otoczka wokol takiego questu zmniejszala to wrazenie ). Na community rowniez nie moge narzekac ( RP test server 35 ). Praktycznie w kazdym party w jakim mialem przyjemnosc byc gralo mi sie wysmienicie. Co do pvp nie wypowiem sie bo praktycznie nie uswiadczylem tego podczas gry ( powinni stworzyc full pvp RP server ). Reasumujac, dzieki WoW przezylem kilka dni wysmienitej zabawy. Zostaje czekac na EU retail ... T. |
Autor: | krzyk [ 18 lis 2004, 15:43 ] |
Tytuł: | |
Ast potraktowalbym cie cala metodologia badania i statystycznymi wynikami ale ich nie mam, studia skonczylem rok temu :> Roznice jakie sie pojawily miedzy dwoma grupami byly statystycznie nieistotne. Ja sam nie widzialem roznicy kiedy testowalem obie projekcje. juz. |
Autor: | SwenG [ 18 lis 2004, 15:48 ] |
Tytuł: | |
krzyk, prosta sprawa, zrób sobie programik przesuwający biały (#ffffff) kwadrat/kólko na czarnym tle i puść animacje na 30 klatek/s i na 60 klatek/s ,oczywiście ustaw jeszcze żeby odświeżanie ekranu było dopasowane do szybkości animacji, bo będzie ci cięło czyli 60 lub 120 fps - odświeżanie ekranu. Sam się przekonasz że widzisz różnicę. edit: niech kwadrat nie przesuwa się o 1 pixel tylko conajmniej o 5 pixeli |
Autor: | krzyk [ 18 lis 2004, 15:56 ] |
Tytuł: | |
Byc moze Swen. Jesli natomiast nagrasz ruch czlowieka i puscisz go z predkoscia 30 klatek i 60 klatek, roznicy nie zobaczysz. juz. |
Autor: | Yog-Sothoth [ 18 lis 2004, 16:27 ] |
Tytuł: | |
Ale co ty tu mowisz o filmie.. nie mozna porownywac ilosci klatek w obrazie rejestrowanym za pomoca kamery pomiedzy obrazem generowanym przez karte graficzna (gry). Dla filmu wystarczajaca iloscia jest 25fps i tyle jest w systemie PAL, natomiast gra wymaga wiecej niz 30fps zeby rozgrywka byla calkowicie plynna. Polecam Tweak.pl - ostatnio tam wlasnie dyskutowalismy na ten temat. |
Autor: | krzyk [ 18 lis 2004, 16:37 ] |
Tytuł: | |
Yog to byl przyklad... Zepewne wszystko zalezy od tego jak gra jest napisana, w sumie jak sie zastanowic to 30fpsow dla jednej gry a 30fpsow dla innej moze znaczyc zupelnie co innego. Wiem jedno- na srednio prostej grafice komputerowej efekt zmiany fpsow nie byl zauwazalny. juz. |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |