MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

WoW - Cataclysm
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=34280
Strona 31 z 192

Autor:  Robo [ 17 kwi 2010, 12:28 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cataclysm - Raids & Dungeons
Q: Can you make crowd control in raids and 5-mans an important aspect of the PvE game again?
A: An emphatic yes.


A dla mnie to jest bardzo fajne info. Pamiętam jak w TBC np w Mechanarze musiałem w pewnych grupkach i banishować i enslavować, bo bez tego było bardzo trudno. Co prawda będzie trudniej, ale w WotLKu heroici były w większości za łatwe.

Autor:  Bodziu [ 19 kwi 2010, 07:01 ]
Tytuł: 

Robo napisał(a):
A dla mnie to jest bardzo fajne info. Pamiętam jak w TBC np w Mechanarze musiałem w pewnych grupkach i banishować i enslavować, bo bez tego było bardzo trudno. Co prawda będzie trudniej, ale w WotLKu heroici były w większości za łatwe.


Do dzis pamietam jak czesto sie sapowalo rogalem, teraz to jest po prostu zalamka, idzie tank w grupe mobow i po chwili ich nie ma, a jak jest juz wygearowany to potrafi leciec jak czolg, biorac chmare na klate ;) Gorzej jest jak tank ma slaby sprzet wpada w grupe mobow i pada w pare sekund LOL ostanio tak mialem w Shadow Labiryncie ;) Szczegolnie jedna klasa uwaza sie za uber - DK(tank) - Hahahaha ;D

Autor:  Ziolo [ 19 kwi 2010, 08:44 ]
Tytuł: 

"A. Retribution paladins will be getting an interrupt. "

- YES !!! :) Piekny newsik.

Autor:  ShadorVD [ 19 kwi 2010, 09:14 ]
Tytuł: 

Pare newsów:

Cytuj:
http://www.mmo-champion.com/news-2/blue-posts-mmo-report/


Wywalilo mnie na lopaty:
Kod:
Paladin
Healing in Cataclysm
Our goal is for paladins to be able to raid heal.


woot?!

Autor:  Wedge [ 19 kwi 2010, 14:37 ]
Tytuł: 

No chodzi chyba o fakt, ze paladyni maja juz nie byc tylko 1 target healerami...

Autor:  raggnarok [ 19 kwi 2010, 19:57 ]
Tytuł: 

Hm, mnie ciekawia formy druidzkie u Trolla. Licze glownie na fajnego boomkina :)

Autor:  Dwutlenek [ 20 kwi 2010, 14:26 ]
Tytuł: 

raggnarok napisał(a):
Hm, mnie ciekawia formy druidzkie u Trolla. Licze glownie na fajnego boomkina :)


żebyś się nie przeliczył, elf i tauren jadą na jednej sowie od zawsze :/

Autor:  Dana [ 20 kwi 2010, 14:33 ]
Tytuł: 

No ale niedźwiadki i kotki się różnią, można więc liczyć że zmienią skina noobkinowi jak i gepardowi czy nawet foce (ze względu na nowe wodne zony).

Autor:  cypis [ 20 kwi 2010, 16:55 ]
Tytuł: 

Dwutlenek napisał(a):
raggnarok napisał(a):
Hm, mnie ciekawia formy druidzkie u Trolla. Licze glownie na fajnego boomkina :)


żebyś się nie przeliczył, elf i tauren jadą na jednej sowie od zawsze :/

Obrazek

Autor:  koci [ 20 kwi 2010, 18:10 ]
Tytuł: 

Dwutlenek napisał(a):
raggnarok napisał(a):
Hm, mnie ciekawia formy druidzkie u Trolla. Licze glownie na fajnego boomkina :)


żebyś się nie przeliczył, elf i tauren jadą na jednej sowie od zawsze :/

lol

Autor:  Nyx [ 20 kwi 2010, 18:12 ]
Tytuł: 

ah ci eksperci

Autor:  Vercin [ 20 kwi 2010, 21:57 ]
Tytuł: 

Boomkina obiecuja ze jak zdaza to zmienia model

Autor:  DirectC [ 26 kwi 2010, 13:24 ]
Tytuł: 

Robo napisał(a):
Cytuj:
Cataclysm - Raids & Dungeons
Q: Can you make crowd control in raids and 5-mans an important aspect of the PvE game again?
A: An emphatic yes.


A dla mnie to jest bardzo fajne info. Pamiętam jak w TBC np w Mechanarze musiałem w pewnych grupkach i banishować i enslavować, bo bez tego było bardzo trudno. Co prawda będzie trudniej, ale w WotLKu heroici były w większości za łatwe.

W MC swego czasu na vencie krzyczeliśmy "BANISH YOU FUCKING MORON" jak się wipowało na lava packs :lol:

Autor:  Robo [ 26 kwi 2010, 17:10 ]
Tytuł: 

mmo-champion.com napisał(a):
We're continuing to refine the raid progression paths in Cataclysm, and we'd like to share some of those changes with you today. Please enjoy!

The first of the refinements being made is that we're combining all raid sizes and difficulties into a single lockout. Unlike today, 10- and 25-player modes of a single raid will share the same lockout. You can defeat each raid boss once per week per character. In other words, if you wanted to do both a 10- and 25-person raid in a single week, you’d need to do so on two different characters. Normal versus Heroic mode will be chosen on a per-boss basis in Cataclysm raids, the same way it works in Icecrown Citadel. Obviously the raid lockout change doesn't apply in pure Icecrown terms though, as this change goes hand-in-hand with a few other changes to raid progression in Cataclysm.

We're designing and balancing raids so that the difficulty between 10- and 25-player versions of each difficulty will be as close as possible to each other as we can achieve. That closeness in difficulty also means that we'll have bosses dropping the same items in 10- and 25-player raids of each difficulty. They'll have the same name and same stats; they are in fact the exact same items. Choosing Heroic mode will drop a scaled-up version of those items. Our hope is that players will be able to associate bosses with their loot tables and even associate specific artwork with specific item names to a far greater extent than today.

Dungeon Difficulty and Rewards
10 and 25-player (Normal difficulty) -- Very similar to one another in difficulty; drop the exact same items as each other.
10 and 25-player (Heroic difficulty) -- Very similar to one another in difficulty; drop more powerful versions of the normal-difficulty items.

We of course recognize the logistical realities of organizing larger groups of people, so while the loot quality will not change, 25-player versions will drop a higher quantity of loot per player (items, but also badges, and even gold), making it a more efficient route if you're able to gather the people. The raid designers are designing encounters with these changes in mind, and the class designers are making class changes to help make 10-person groups easier to build. Running 25-player raids will be a bit more lucrative, as should be expected, but if for a week or two you need to do 10s because half the guild is away on vacation, you can do that and not suffer a dramatic loss to your ability to get the items you want.

We recognize that very long raids can be a barrier for some players, but we also want to provide enough encounters for the experience to feel epic. For the first few raid tiers, our plan is to provide multiple smaller raids. Instead of one raid with eleven bosses, you might have a five-boss raid as well as a six-boss raid. All of these bosses would drop the same item level gear, but the dungeons themselves being different environments will provide some variety in location and visual style, as well as separate raid lockouts. Think of how you could raid Serpentshrine Cavern and Tempest Keep separately, but you might still want to hit both every week.

We do like how gating bosses over time allows the community to focus on individual encounters instead of just racing to the end boss, so we’re likely to keep that design moving forward. We don't plan to impose attempt limitations again though, except maybe in cases of rare optional bosses (like Algalon). Heroic mode may not be open from day one, but will become available after defeating normal mode perhaps as little as once or twice.

In terms of tuning, we want groups to be able to jump into the first raids pretty quickly, but we also don’t want them to overshadow the Heroic 5-player dungeons and more powerful quest rewards. We’ll be designing the first few raid zones assuming that players have accumulated some blue gear from dungeons, crafted equipment, or quest rewards. In general, we want you and your guild members to participate in and enjoy the level up experience.

We design our raids to be accessible to a broad spectrum of players, so we want groups to be able to make the decision about whether to attempt the normal or Heroic versions of raids pretty quickly. The goal with all of these changes is to make it as much of a choice or effect of circumstance whether you raid as a group of 10 or as a group of 25 as possible. Whether you're a big guild or a small guild the choice won't be dependent on what items drop, but instead on what you enjoy the most.

We realize that with any changes to progression pathways there are going to be questions. We're eagerly awaiting any that we may have left unanswered. To the comments!


Podsumowanie :

- 10-Man and 25-Man raids will share the same lockout.
- 10-Man and 25-Man raids difficulty will be as close as possible to each other.
- 10-Man and 25-Man raids will drop the exact same loot, but 25-man will drop a higher quantity of items.
- Normal versus Heroic mode will be chosen on a per-boss basis in Cataclysm raids, the same way it works in Icecrown Citadel
- For the first few raid tiers, our plan is to provide multiple smaller raids. Instead of one raid with eleven bosses, you might have a five-boss raid as well as a six-boss raid.

EDIT: Robie edit po ochłonięciu. Ogólnie pomysł z połączeniem 10tki i 25tki jest dla mnie nietrafiony. Podobało mi się to, że zawsze oprócz 25tki miałem jeszcze swoją grupe na 10tki i nie trzeba było się przejmować niczym. Za to podoba mi się cała reszta. Fajny pomysł, żeby z 10tek leciał taki sam gear jak na 25. Tak, możecie pisać, że znowu ukłon w strone casuali - bo tak jest. No ale dla mnie pomysł jest po prostu dobry. Fajnie też, że ogarnęli się jeśli chodzi o rajdy (samo porównanie do SSC i TK już mnie ucieszyło :D).

EDIT 2 : Niestety, ale tak myśle sobie, że to może być taki gwóźdź do trumny jeśli chodzi o 25tki. Teraz, jedyna różnica między 10tką a 25tką to ilośc epiców z bossa. Pewnie na 10tce będą lecieć 2, a na 25tce 3.

EDIT 3 (wiem, przeginam ;p) : Licze, że chociaż to połączenie 10tki z 25tką będzie zrekompensowane przez większą liczbe rajdów i ich jakość. Wtedy nie będę miał nic przeciwko ;)

Autor:  Magisteri [ 26 kwi 2010, 19:10 ]
Tytuł: 

wiii, wkoncu koniec przymusu farmienia 10tek bo leci jakis bis

Autor:  iniside [ 26 kwi 2010, 21:53 ]
Tytuł: 

Fail, ze będą miały ten sam lockout (dobra dla mnie sam pomysl lockout jest failem), ale jak juz musi byc to lepiej zeby byl oddzielny ;/.

Autor:  Vercin [ 26 kwi 2010, 22:05 ]
Tytuł: 

Fajnie. Odechcialo mi sie juz zabijac tych samych bossow dwa razy w tygodniu. Do tego o ile rozumiem zamiast 1 duzego dungeonu z danym tierem gearu beda dwa mniejsze w roznych lokacjach zroznicowoane jesli o srodowisko, styll itp
Wolniej sie znudzi takie rajdowanie

Autor:  koci [ 26 kwi 2010, 22:22 ]
Tytuł: 

Ktos wie jak bedzie wygladac sprawa ze "starym azeroth" ? Chodzi mi dokladnie o ludzi ktorzy nie beda miec cata. Bedzie zastosowany ten caly phasing czy jak? Troche glupio to bedzie wygladac jesli osoba z cata nie bedzie mogla pomoc 10 lvlej postaci w barrens przy quescie jesli on gra na samej podstawce : /

Autor:  raas [ 26 kwi 2010, 22:29 ]
Tytuł: 

Gdzieś kiedyś na mmo-champion był poruszony ten temat. Zmiany obejmą wszystkich, nawet ludzi posiadających tylko podstawkę.

Autor:  Atherius [ 27 kwi 2010, 00:14 ]
Tytuł: 

koci napisał(a):
Ktos wie jak bedzie wygladac sprawa ze "starym azeroth" ? Chodzi mi dokladnie o ludzi ktorzy nie beda miec cata. Bedzie zastosowany ten caly phasing czy jak? Troche glupio to bedzie wygladac jesli osoba z cata nie bedzie mogla pomoc 10 lvlej postaci w barrens przy quescie jesli on gra na samej podstawce : /


Oczywiście, że tak nie będzie, nawet na chłopski rozum to by było bez sensu. :D

Strona 31 z 192 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team