MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Blizzard szykuje sie do zmiany serverow na AMD Opteron 64
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=18029
Strona 1 z 2

Autor:  Huragan [ 9 lut 2006, 19:05 ]
Tytuł:  Blizzard szykuje sie do zmiany serverow na AMD Opteron 64

Blizzard szykuje sie do zmiany serverow na AMD Opteron 64 ... ponad 1500 serverow bedzie upgradeowanych przez Blizzarda.. to na razie plotka... ale poczytajcie sobie: http://voodoopc.blogspot.com/2006/02/bl ... ?dailytech

cytat:
Kod:
The interesting point to all of this is Blizzard is rumored to have purchased around 1500+ new HP servers all based on AMD Opteron 64 technology. This is most def the first time that Blizzard has purchased AMD based servers in bulk. Apparently most of the online gaming world is using or requests AMD technology in their servers.

Autor:  Pieszczoch [ 9 lut 2006, 21:01 ]
Tytuł: 

Rofl, chyba nie myslisz ze te procki ida do serwerow gry? Jakis idiota wymyslil plotke, a nawet nie wie ze mainframe czy cluster to calkowicie co innego Oo Przykladem jest procek CRM i ERP na platformie z9 IBMa za jedyne (sam procesor) 75tys...GBP!

Autor:  iniside [ 9 lut 2006, 21:10 ]
Tytuł: 

Tu jest napisane że kupili 1500 serwerów opartych na Opteronach (notabene bardzo dobrze sobie radzących z przetwarzaniem dużych ilości danych i dosyć jak na swoje możliwości tanich). Nie wiem gdzie napisali że kupili same Procki :). IMHO do serwerów jakimi są serwery gier Opterony nadają się świetnie (cena/wydajność).
Jeśli ta plotka jest prawdziwa to prędzej się szykują na Burning Crusade niż na poprawienie obcenego stanu (pewnie nie chcą żeby powtórzło się to samo co było za premiery WoWa :D). Pozatym gdzie tam jest npisane coś o Klastrach/Mainframe ? Z tego co widze to raczej wow na Klastrze nie działa...

Autor:  Aldatha [ 9 lut 2006, 21:17 ]
Tytuł: 

stac ich

Autor:  spelcast [ 9 lut 2006, 21:17 ]
Tytuł: 

nie mam tam tez napisane ze te sewery musza byc do wow-a

Autor:  Xanth [ 9 lut 2006, 21:33 ]
Tytuł: 

To najprawdopodobniej pojdzie na serwery bazodanowe do WoWa, nie do samych serwerow gry. Bo to bazy danych w WoW nie wyrabiaja, a nie silnik.
Chyba nie sadzicie, ze mainframy pracuja na czymkolwiek zwiazanym z PC? I chyba nie sadzicie, ze pojedynczy serwer WoWa to samodzielna maszynka typu PC? Przeciez po samej technologii instancow widac, ze to mainframy z podwątkami i subserwerami (wirtualny klaster na jednym mainframe plus pomocnicze maszyny bazodanowe).

X.

Autor:  Xanth [ 9 lut 2006, 21:40 ]
Tytuł: 

roball napisał(a):
Ice dal rade! </sarcasm>

Wpusc tam teraz 5k graczy ;)

X.

Autor:  Asmax [ 9 lut 2006, 22:25 ]
Tytuł: 

Zaplaca to wejda, nie martw sie:)

Autor:  Brodaty [ 12 lut 2006, 18:01 ]
Tytuł: 

A tak przy okazji, to z ciekawości nieśmiało zadam niepolityczne pytanie. Czy ludziki co zakładają privy to mają serwer wow normalnie pod windowsem xp czy linuxem czy jeszcze czymś innym? Strasznie mnie to ciekawi, bo przecież żeby uciągnąć choćby 200 graczy i cały świat wowa to trzeba chyba nieziemskiej mocy obliczeniowej i sprawnego systemu.

Autor:  Shadhun [ 12 lut 2006, 18:49 ]
Tytuł: 

Pokaz mi priva z 200 graczami online naraz ;). Raczej coś koło 20 będzie max.

Autor:  Brodaty [ 12 lut 2006, 18:57 ]
Tytuł: 

200 graczy to takie optymistyczne założenie

Autor:  oski [ 12 lut 2006, 20:51 ]
Tytuł: 

najwiekszy server prywatny polski mial chyba okolo 100+ graczy ale nie wiem na jakim stał sprzecie ;)

Autor:  kreda [ 12 lut 2006, 21:24 ]
Tytuł: 

oski napisał(a):
najwiekszy server prywatny polski mial chyba okolo 100+ graczy ale nie wiem na jakim stał sprzecie ;)


nie chodzi o sprzet - jak jest 30 osob juz jest lag

Autor:  Razel [ 13 lut 2006, 08:45 ]
Tytuł: 

najwiekszy polski priv serwer mial 200 slotow i po tyle osob na nim gralo, chodzilo to calkiem niezle pod warunkiem ze te osoby byly rozrzucone po swiecie, przy 30 w jednym miejscu zaczynaly sie lagi.
Samo emu chodzi pod windowsem, byc moze wyszla juz jakas wersja pod linuksa ale watpie, sprzet do tego wbrew pozorom nie musi byc mega wypasiony, w tym konkretnym przypadku byl to normalny domowy porzadny zestaw na athlonie i zdaje sie tylko z 1GB ramu, łacze 10mbit.

Uwierzcie mi ze na oficjalu lagi czesto sa podobne, a nawet wieksze niz na priv, jesli ktos gra pve to nie potrzeba mu tez setek ludzi on-line, privy sa do bani bo maja zbugowana mechanike gry i slabo zapełnione mobami.
Co nie przeszkadza sie dobrze bawic jesli ktos bawic sie potrafi. :wink:

Wracajac do tematu postu, czytalem opinie ze te serwery to pod Diablo 3 sa powoli szykowane. :]

Autor:  iniside [ 13 lut 2006, 09:59 ]
Tytuł: 

Tak ale na oficjalnych serwerach często w jednych miejsach są dzieśiątki ludzi jednoczęsnie (instancje, Orgimmaer itd.) :]

Autor:  Razel [ 13 lut 2006, 10:17 ]
Tytuł: 

iniside napisał(a):
Tak ale na oficjalnych serwerach często w jednych miejsach są dzieśiątki ludzi jednoczęsnie (instancje, Orgimmaer itd.) :]


zgadza sie, tylko wiesz jak dla mnie to mogloby ich tam wogole nie byc, nawet byloby lepiej, a dwa - lagi blizzardowie przydazaja sie i w "szczerym polu". Privy dla mnie odpadaja jedynie z powodu bugow i niedopracowanej mechaniki gry reszta jest do przelkniecia, no i oczywiscie dlatego ze to nielegalne. :]

Autor:  TobiAlex [ 13 lut 2006, 14:40 ]
Tytuł: 

Servery blizza to systemy klaustrowe, nie mające nic wspólnego z PC (w uproszczeniu jeden komp składa się z 64 niezależnych mniejszych kompów). Jak dobrze poszperacie w sieci, to są zdjęcia pomieszczeń serverowych blizza w Francji. Miałem kiedyś linka, ale już tam nie ma tych zdjęć :(
Co do zakupionych serverów. Plotka głośi, że blizz od jakiegoś czasu pracuje nad Diablo 3. I prawdopodobnie do tego mogłby posłużyć te servery... ale to też plotka :D

Autor:  Fabianek [ 13 lut 2006, 14:47 ]
Tytuł: 

wszystko nad czym pracuje blizzard znajduje sie nad http://www.blizzard.com/ oni nawet projekty ktore maja premiere ze rok czy dwa a nawet 3 umieszczaja aby informawac maniakow

Autor:  TobiAlex [ 13 lut 2006, 15:13 ]
Tytuł: 

A to ciekawe, bo blizz sam przyznaje, że pracuje nad dwoma projektami, których dotychczas nie ujawnił. A co by daleko nie sięgać - Burning Crusade - prace nad dodatkiem rozpoczeły się jeszcze przed premierą WoWa, Diablo 2 - pierwsze informacje pojawiły się na dwa lata po rozpoczęciu prac. Fabianek, warto nie raz zerknąć do działu praca i zobaczyć kogo blizz rekrutuje :D

Autor:  iniside [ 13 lut 2006, 17:47 ]
Tytuł: 

Ale po co serwy do Diablo 3. Raczej na 100% nie będzie to MMO (mają już WoWa z którym moementami ledwie sobie radzą :D i który jest goromnym źrudłem dochodów), nie ma sensu podcinać sobie gałęzi :]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team