MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Paladin's Topic https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=24802 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | Adriks [ 16 maja 2007, 19:48 ] |
Tytuł: | Paladin's Topic |
Jako że powstało już kilka topiców o Palach, lecz żaden się nie utrzymał (głównie dzięki "fanom" tej klasy) pozwalam sobie na założenie kolejnego. Nie zaczynam przygody z tą klasą (osiągnąłem już całkiem wysoki level, ale to już niestety przeszłość - postać w jakiś "dziwny" sposób zniknęła) Pozwolę więc sobie, aby napisać więc krótki poradnik dla Palladynów (od razu mówię, że Palem grałem tylko po stronie Hordy, Człowiekiem ani Krasnoludem nie grałem) No więc po pierwsze zady i walety tej klasy: Zalety: - Może nosić najcięższe zbroje, również takie jak Warrior - Dzięki swym Aurom, Blessingom i Sealom może zwiększać współczynniki swoje, jak i całego party. - Na 40 i 60 lvl. ma możliwość wykonania questa, dzięki któremu ma zajefajnego mounta. - Może pełnić rolę zarówno tanka, healera, jak i Damage Dealera. A wady to: - Nie ma takieg owyboru broni jak Warrior (brak jakichkolwiek broni dystansowych, choć te do meele są i tak wystarczające) - Jego mana schodzi dość szybko - Jest bardzo zależny od posiadanego ekwipunku. Na wstępie więc ostrzegam i apeluję: NIE OSZCZĘDZAJCIE !!! To naprawdę nie jest klasa dla skąpców, tutaj Gold zarabiasz jedynie po to, aby wydać go na lepsze uzbrojenie, czy też naukę nowych zaklęć. Skąpcy niech sobie grają Warlockiem. Teraz porównajmy wszystkie rasy i klasy. Pomijając indywidualne preferencje (jak ktoś chce grać Hordą, to nie ma wyboru) wg. mnie obiektywnie najlepszym wyborem jest właśnie BE Początkowe różnice w Strenght i Stamina są niezbyt duże, natomiast BE mają wyższy armor i masakrują wszystkich pod względem many. Sporym problemem jest natomiast dużo niższy HP. Natomiast jeśli chodzi o przymierze, to wg. mnie The Best is... Draenei. Strenght, Stamina, Spirit i Mana, stoją tu na bardzo wysokim poziomie. A zresztą nie będę się wiele rozpisywał. Współczynniki macie tutaj: Rasa Str. Agi. Sta. Int. Spi. Arm. HP. Mana Human 22 20 22 20 22 42 58 80 Dwarf 24 16 25 19 20 34 88 79 Blood Elf 19 22 20 24 20 48 38 140 Draenei 23 17 21 21 23 36 48 95 Natomiast jeśli chodzi o raciale: Human: Perception - active Activate to dramatically increase stealth detection - Lasts 20 sec - 3 min cooldown The Human Spirit - passive Increase Spirit by 10% Dość przydatne, bo od Spirit zależy przecież szybkość regeneracji HP i many Diplomacy - passive 10% bonus to faction point gain Do gry niby nieprzydatne, ale lepiej jest mieć te 10% więcej, niż nie mieć Sword Specialization - passive Humans get +5 to Sword skill Na początku dość przydatne, ale tylko tam. Mace Specialization - passive Humans get +5 to Mace skill Jak wyżej Dwarf: Stoneform - active While active, grants immunity to Bleed, Poison, and Disease effects. In addition, Armor increases by 10%. Lasts 8 sec. - 3 min cooldown Niezłe, ale 3 min. cooldown to trochę za dużo Gun Specialization - passive Dwarves get +5 to Gun Skill Zupełnie nieprzydatne, Paladyn nie używa strzelb/pistoletów Frost Resistance - passive All Dwarves get +10 Frost Resistance Jak na mój gust średnio przydatne, choć oczywiście lepiej mieć, niż nie mieć Find Treasure - passive Activate to see treasure chests on mini map - lasts until canceled - no cooldown To akurat chyba najlepsza i najbardziej przydatna umiejętność, jaką mamy grając krasnoludem. Wykrywa nam skarby i pokazuje je na mapie. Draenei : Gemcutting - passive Jewelcrafting skill increased by 5. Gift of the Naaru - active Heals the target 50 + 15/Level over 15 sec - 40 yd range - 1.5 sec cast - 3 min cooldown. Bardzo dobra umiejętność, choć ma trochę długi cooldown Inspiring Presence - passive - (Mages/Priests/Shaman only) Increases chance to hit with spells by 1% for you and all party members within 30 yards. Paladyn nie ma tej umiejętności !!! Heroic Presence - passive - (Hunters/Paladins/Warriors only) Increases chance to hit by 1% for you and all party members within 30 yards. 1% to niedużo, ale lepiej mieć... Shadow Resistance - passive Shadow Resistance increased by 10 W sumie chyba nieprzydatne (nie grałem żadną postacią z Shadow Res.) Blood Elves: Arcane Affinity - passive Enchanting skill increased by 10. Dość dobre, każdy Paladyn powinien mieć Ebchanting Arcane Torrent - active - (Hunters/Paladins/Mages/Priests/Warlocks only) Silences all enemies within 8 yards for 2 sec. In addition, you gain 5 + 1/Level Mana restored per Mana Tap charge currently affecting you - Instant - 2 min cooldown. Dobre, ale 8 jardów zasięgu to mało, cooldown też nie krótki Magic Resistance - passive All resistances increased by 5. Wszystkie odporności podwyższone o 5 - a więc znacznie lepiej niż u Ośmiorniczek Mana Tap - active Reduces target's mana by 51 and charges you with Arcane energy for 10 min. This effect stacks up to 3 times. Amount of mana reduced is 50 + 1/Level - 30 yd range - Instant - 30 sec cooldown. Ciekawy czar, tym bardziej, że może być aktywny na 3 przeciwnikach na raz, a jego śmierć nie kończy działania czaru. Cooldown też dość krótki. No dobrze, wybraliśmy naszą postać (zakładam, że BE), robimy kilka pierwszych questów i dochodzimy do Silvermoon. Tam znajdujemy Orb of Translocation do Undercity, a stamtąd Zeppelinem do Oggrmmaru. To wg. mnie najlepsze miejsce na levelowanie (choć warto co kilka leveli wrócić do Silvermoon, gdzie zakupimy nowe umiejętności) Nie ukrywam, że leveling Palem to (jak dla mnie) dość przyjemna rzecz. Dzięki Blessingom (ja na 10 levelu używam Blessing of Might) i Aurom (Devotion Aura) mamy bardzo wysoki armor i siłę ataku, Seale (w moim przypadku Seal of Crusader) zwiększają na jakieś pół minuty szybkość lub siłę ataku. Należy także jak najszybciej nauczyć się Divine Protection (przez 6 sekund po rzuceniu jesteśmy odporni na wszelkie obrażenia, co wystarcza na ucieczkę przed co wolniejszymi przeciwnikami, ale ma 5 minut cooldown, więc radzę używać rozważnie) oraz Lay on Hands - leczy Paladyna, lub przyjaciela o maksymalną ilość HP Pala, lecz zużywa 100% many(z tego względu wszelkie krótko działające Seale, trzeba rzucać przed, bo może nam zabraknąć many) i ma aż godzinny cooldown! (choć można używać buildów, które skracają cooldown do 20 minut) Dzięki tym wszystkim czarom Paladyn jest z pewnością klasą o najlepszej defensywie w grze, panuje przecież opinia, iż ma przynajmniej trzy życia. Choć jednak Pala cholernie trudno utłuc, to i jemu niełatwo jest zabić przeciwnika. Ma jedynie jeden czar ofensywny (Holy Shock) i aby gp uzyskać trzeba wpakować ponad 30 punktów w Holy, co pokazuje nam jasną drogę rozwoju. Aby walczyć musi więc podejść do przeciwnika na zasięg miecza (Holy Shock można mieć najszybciej bodajże za 45 levelu) I tu pojawia się spory problem: przeciwnicy często chodzą bardzo blisko siebie, a walka z dwoma o level wyższymi na raz, często kończy się tragicznie. Natomiast oponenci w Durotarze mają tą brzydką cechę, że zaraz przed śmiercią zaczynają uciekać. Ma to swoją dobrą stronę, gdyż jeśli obydwu wam prawie całkowicie zeszło HP, to mob ucieka i już nie walczy, ale też często sciąga innych, z pełnym HP, co zazwyczaj kończy ę wycieczką na cmentarz. Tak więc polecam jak największą czujność i gonienie przeciwników, a nie pozwolenie im uciec. Teraz opiszę rolę Palla w party: Panuje opinia, że Paladyn nadaje się do wszystkiego, jak i do niczego. Może healować, ale ze względu na małą ilość many nie będzie w tym tak dobry jak Priest. Może być tankiem, ale nie ma aż takiego HP jak Warrior, czy Feral Druid. Może wreszcie być i DPS, jak i nawet casterem, ale w tym pierwszym przypadku ginie bardzo szybko, a w drugim mana złazi z prędkością światła. Kim jest więc Paladyn? Ja najbardziej lubię grać jako "Gość od wszystkiego". Kiedy zaczyna się walka, staję razem z casterami i rzucam Holy Shock. Kiedy kończy się mana, staję obok tanka i tankuję razem z nim, lub, kiedy mi się nudzi, robię DPS kiedy wreszcie HP schodzi prawie na zero, rzucam Divine Shield i uciekam do priesta, gdzie healuję. To wg. mnie najlepszy sposób walki, należy jednak cały czas bacznie obserwować sytuację. Kiedy healerów jest dość, a brakuje tanków, idę tankować. Kiedy tankuję, a healerowi schodzi mana, idę healować, do czasu kiedy odnowi się im mana. Podsumowując: Pall musi bacznie obserwować walkę, i w zależności od jej rozwoju modyfikować swe poczynania. Po to dostaliśmy tak wszechstronne umiejętności, aby ich używać. Healowanie to nie jest dyshonor, i nie zawsze trzeba rwać się do walki. Teraz słowo o broni: jak używać 2H. swords, które są wg. mnie najlepsze. Zbroja oczywiście o jak najwyższym Armor. I wreszcie buildy: ja używam tego: http://www.wow-europe.com/en/info/basic ... 0000000000 jest on wg. mnie idealny po PvE, choć i w PvP sobie poradzicie. Na koniec proszę o wyrozumiałość, bardziej dościadczonych w grze tą klasą. Moje doświadczenie zamyka się w nabitym 65 lvl. i przejściu kilku instancji. Jeśli ktoś szuka mojej pomocy, zapraszam na serwer Jaedenar, do gildii Legio Victrix (Horda) chętnie przyjmiemy wszystkich, w szczególnosci Pallów, nawet tych niedoświadczonym. Do zobaczenie w Slvermoon !!! |
Autor: | Nestor [ 16 maja 2007, 20:14 ] |
Tytuł: | |
Jako pala w endgame bedziesz leczyl, bo nawet z epikimi w retri zrobisz tyle dmg co hunter na autoshocie. Na forum wowa znajdziesz buildy itd. W endgame bedziesz albo holy albo prot, nie łudź sie na nic innego. <-- 70 pala, napierdalam karazhan. |
Autor: | Deshroom [ 16 maja 2007, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Paladin's Topic |
Adriks napisał(a): Za odpowiedzi z góry dzięki zacznij od pala przez jedno el
|
Autor: | tmat [ 17 maja 2007, 09:01 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli chcesz naprawde dobrze bawic sie swoim paladynem zapomnij o retri. Dużo lepsze efekty również pod katem dmg uzyskasz z talentów 40/0/21. Z takim builidem możesz śmiało wyleczyć wszystko co tylko bedziesz miał w zasięgu, a jeżeli znudzi Ci się zabawa w sanitariusza/kę, zmieniasz ciuszki na te z dodatkiem spell dmg i walisz po łebach wszystko co Ci sie nawinie na ekran monitora ze skutkiem zdecydowanie lepszym niz w retri. |
Autor: | Adriks [ 17 maja 2007, 15:39 ] |
Tytuł: | |
Tmt - jaki to build Deshroom - że niby jak? Paelaeladyn? Dziwnie brzmi |
Autor: | niebezimienny [ 17 maja 2007, 15:41 ] |
Tytuł: | |
po pierwsze musisz sie nazywac Palladynpl i grac na burning legionie, to moze cash ci zrobi zdjecie i do smiesznych przypadkow wsadzi |
Autor: | KhaYmaN [ 19 maja 2007, 08:07 ] |
Tytuł: | |
A ja mam takie pytanko, gral ktos pala w prot jako tank w 70 lvl inst i potem w kara? Jak sie spisywal paladyn jako tank? |
Autor: | arisel [ 19 maja 2007, 08:28 ] |
Tytuł: | |
Grałem z Palem jako tankiem w 5man na 70tym i nie bylo żadnych problemów. |
Autor: | Araye [ 19 maja 2007, 08:55 ] |
Tytuł: | |
Pala jako tank sie swietnie spisuje ! Poprostu czy jeden czy kilka mobow trzyma jak przyklejone. I do tego ma tyle defa co warrior. Mialem nieraz przyjemnosc grac z pala tankiem - ktory wie co robi. |
Autor: | Proximo_TEC [ 19 maja 2007, 09:26 ] |
Tytuł: | |
Araye napisał(a): Pala jako tank sie swietnie spisuje ! Poprostu czy jeden czy kilka mobow trzyma jak przyklejone. I do tego ma tyle defa co warrior. Mialem nieraz przyjemnosc grac z pala tankiem - ktory wie co robi.
Aggro nie jest problemem dla prot paladyna. Śmieszna ilość hp w porówaniu do feral druta i prot warka stanowi bardzo poważny problem, którego blizz zdaje się nie zauważać. |
Autor: | Proximo_TEC [ 19 maja 2007, 09:29 ] |
Tytuł: | |
Post do kasacji. |
Autor: | Adriks [ 20 maja 2007, 08:22 ] |
Tytuł: | |
Proximo_TEC napisał(a): Araye napisał(a): Pala jako tank sie swietnie spisuje ! Poprostu czy jeden czy kilka mobow trzyma jak przyklejone. I do tego ma tyle defa co warrior. Mialem nieraz przyjemnosc grac z pala tankiem - ktory wie co robi. Aggro nie jest problemem dla prot paladyna. Śmieszna ilość hp w porówaniu do feral druta i prot warka stanowi bardzo poważny problem, którego blizz zdaje się nie zauważać. No wiesz - Devotion Aura, jakiś dobry Blessing (ja używam Blessing of Might) i Seal of Crusader (pozwala tankowi zadawać obrażenia szybsze o 40%, ale nieco słabsze) plus jeszcze jakieś inne fajne buffy od reszty party i Palla jest takim samym tankiem jak warrior (Choć oczywiście jeśli w party jest jakiś inny warrior na takim samym levelu, to Paladyn rzuca Blessing of Might i to wojownik powinien być wtedy tankiem) P.S. - czy może mi ktoś powiedzieć, jak zbudować Paladyna, aby był dobrym healerem i tankiem jednocześnie? |
Autor: | Proximo_TEC [ 20 maja 2007, 08:37 ] |
Tytuł: | |
Seal of Crusader - erm do tankowania Osobiście wole Blessing of Kings jeśli już muszę coś tankować. |
Autor: | PrzeZekij [ 20 maja 2007, 09:02 ] |
Tytuł: | |
Adriks napisał(a): pozwala tankowi zadawać obrażenia szybsze o 40%, ale nieco wolniejsze ee... co?a co do teorii ze pala jest takim samym tankiem jak warrior to musze sie nie zgodzic. Pala jest mana userem wiec na bossach ktorzy daja mc i lubia marnowac mane moze byc ciezko jak sie mana skonczy (z czym niema problemu warrior ofc). Nie bede tez pisac o braku czegos typu sunder chociaz i bez tego utrzymanie mobow na sobie palem nie jest jakos szczegolnie trudne. Adriks napisał(a): P.S. - czy może mi ktoś powiedzieć, jak zbudować Paladyna, aby był dobrym healerem i tankiem jednocześnie? chyba troche za duzo wymagasz od tej klasy
|
Autor: | h34t [ 20 maja 2007, 09:06 ] |
Tytuł: | |
Adriks napisał(a): (pozwala tankowi zadawać obrażenia szybsze o 40%, ale nieco wolniejsze) świetne zdanie, jedno zaprzecza drugiemu. Adriks napisał(a): P.S. - czy może mi ktoś powiedzieć, jak zbudować Paladyna, aby był dobrym healerem i tankiem jednocześnie?
Nie da sie. |
Autor: | Adriks [ 20 maja 2007, 09:24 ] |
Tytuł: | |
Sorry Seal of Crusader pozwala zadawać obrażenia o 40% szybsze, ale słabsze. Jeszcze raz przepraszam za pomyłkę P.S. Jakiego Seala wg. was najlepiej używać do PvE, a jakiego do PvP? |
Autor: | koci [ 20 maja 2007, 09:45 ] |
Tytuł: | |
Vengeance jak grasz ally do PvE Command do pvp |
Autor: | Adriks [ 26 maja 2007, 11:02 ] |
Tytuł: | |
UP (tzn. napisałem poradnik zamiast pytań i chcę, aby wszyscy go widzieli) |
Autor: | Postal [ 26 maja 2007, 12:54 ] |
Tytuł: | |
pala jest dobrym tankiem ale tylko w zwyklych 70 man instancjach bo do heroicow i rajdowych to majac paladyna za mt to bym podziekowal. |
Autor: | Siegfried [ 26 maja 2007, 13:44 ] |
Tytuł: | |
Co by nie mowic 70lvl pala retribution ladnie orze i strasznie jest to przyjemne, oj strasznie. Ale jednak wole pala healera od tanka, oj wole. |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |