MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Niski fps po patchu
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=33516
Strona 1 z 2

Autor:  muflon [ 14 maja 2009, 12:07 ]
Tytuł:  Niski fps po patchu

Otóż gdy grałem na 3.0.9 wszystko śmigało jak należy, miałem zawsze około 40-50 fps, zero crashy itd. Po formacie kompa i zainstalowaniu wowa wraz z najnowszym patchem 3.1.1a, fps spadł drastycznie do około ~20, gdzieniegdzie do 10. Poza tym na początku były jakieś ubytki w texturach, ale po wyłączeniu czy tam włączeniu opcji reduce input lag już ich nie było. Dodam, że mam najnowsze sterowniki do karty graficznej (GeForce 6600). Jak naprawić ten fps?;p

Parametry kompa:
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 5/14/2009, 13:26:09
Machine name: QWERTY-OI70MA4S
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Dodatek Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_rtm.040803-2158)
Language: Polish (Regional Setting: Polish)
System Manufacturer: NVIDIA
System Model: AWRDACPI
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, MMX, 3DNow, ~1.8GHz
Memory: 1024MB RAM
Page File: 401MB used, 2060MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce 6600
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 6600
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0141&SUBSYS_04101462&REV_A2
Display Memory: 256.0 MB
Current Mode: 1152 x 864 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Monitor Plug and Play
Monitor Max Res: 1600,1200
Driver Name: nv4_disp.dll
Driver Version: 6.14.0011.8585 (English)
DDI Version: 9 (or higher)
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 4/30/2009 22:02:00, 5896320 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp: n/a
VDD: n/d
Mini VDD: nv4_mini.sys
Mini VDD Date: 4/30/2009 22:02:00, 8055584 bytes
Device Identifier: {D7B71E3E-4201-11CF-5B56-1B2403C2CB35}
Vendor ID: 0x10DE
Device ID: 0x0141
SubSys ID: 0x04101462
Revision ID: 0x00A2
Revision ID: 0x00A2
Video Accel: ModeMPEG2_C ModeMPEG2_D ModeWMV9_B ModeWMV9_A
Deinterlace Caps: {6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(UYVY,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(UYVY,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(YV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{6CB69578-7617-4637-91E5-1C02DB810285}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
Registry: OK
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled
DDraw Test Result: Not run
D3D7 Test Result: Not run
D3D8 Test Result: Not run
D3D9 Test Result: Not run

Autor:  Wedge [ 14 maja 2009, 12:28 ]
Tytuł: 

Na jakich ustawienaich grales przed patchem? Sprawdz czy masz wlaczona opcje cieniowania na max. Jesli tak to wylacz ja. Dodali tez opcje Projected Textures, ktora moze znaczaco wplywac na wydajnosc. Ogolnie z kazdym dodatkiem i patchem stabilnosc WoW pogarsza sie drastycznie.

Autor:  Kole0 [ 14 maja 2009, 12:31 ]
Tytuł: 

zwroc uwage ze przy kazdym 'duzym' paczu poprawia sie grafika jak i efekty wizualne, przez co wymagania gry wzrastaja. Osobiscie mnie juz to troche doluje ze w Wowa nie moge sobie grac na max detalach z 60fps, podczas gdy gry z 2009 roku u mnie smigaja pieknie :D

Autor:  Wedge [ 14 maja 2009, 12:35 ]
Tytuł: 

Update: Niestety na sprzecie, ktory podales powyzej nie pochulasz sobie na wysokich ustawieniach. Wiem co mowie bo posiadam dodatkowego kompa o minimalnie wyzszych parametrach i przy wylaczonych cieniach (reszta na maxa) mam 20-30 klatek.

Autor:  Wedge [ 14 maja 2009, 12:40 ]
Tytuł: 

Kole0 napisał(a):
zwroc uwage ze przy kazdym 'duzym' paczu poprawia sie grafika jak i efekty wizualne, przez co wymagania gry wzrastaja. Osobiscie mnie juz to troche doluje ze w Wowa nie moge sobie grac na max detalach z 60fps, podczas gdy gry z 2009 roku u mnie smigaja pieknie :D

No to taki Aion dla porownania (gierka z duzo lepzsa grafa - silnik Cryengine) bangla u mnie (max detale) w przedziale 70-150 klatek podczas gdy wow osiaga kolo 40 moze 50 klatek. To, ze Blizzard zwieksza ilosc suwakow w opcjach grafiki nie usprawiedliwia tak niskiej wydajnosci warcrafta.

Autor:  muflon [ 14 maja 2009, 12:44 ]
Tytuł: 

Tja, ale ja licze na to, ze pogram na niskich ustawieniach^^. Kumpel ma gorszego kompa a ma tyle samo fpsów. Jedyne ustawienie, które mam jako tako na wysokim poziomie to rozdzielczość 1152x864 żeby pasowała do rozdzielczości windy. Reszta ustawień jest na prawie minimum, powyłączałem wszystkie duperele i smaczki. Kurwa, a na 3.0.9 można było spokojnie grać nawet na sartharionie 3D, a teraz w każdym mieście mam o 10 fps mniej, gg.

Autor:  Wedge [ 14 maja 2009, 12:46 ]
Tytuł: 

No to pozostaje jeszcze update addonow, ktore tez potrafia zamulac. Ewentualnie wylacz addony i sprawdz jak gra bedzie chodzila bez nich. No innego pomyslu nie mam.

Autor:  muflon [ 14 maja 2009, 12:50 ]
Tytuł: 

Taką oczywistą rzecz już zrobiłem dawno :/, qwa trudna sprawa o ile mi wiadomo to jest powszechny problem, bo wiele osób narzeka na spadek performancu po 3.1.0. Ale być może u mnie wina leży gdzie indziej, więc licze na to, że ktoś pomoże;p.

Autor:  Buffchef [ 14 maja 2009, 13:26 ]
Tytuł: 

Wedge napisał(a):
Ogolnie z kazdym dodatkiem i patchem stabilnosc WoW pogarsza sie drastycznie.


ROTFL
żeby nie trollować, coś tam mi się obiło o uszy, że niektórym przycina, ale na pewno nie jest to powszechne.
c2d e8500 i 8800gts działa OK, na rajdach klatki 20+ (ustawienia max)
a i wazna rzecz: "najnowsze sterowniki" - nie znaczy, że najlepsze...

Autor:  Kabu [ 14 maja 2009, 14:03 ]
Tytuł: 

rotfl zeby wypowiadac sie, iz wow dziala dobrze na e8500 i 8800gts...
a pasjanas tez dobrze Ci chodzi?? :)

Autor:  Buffchef [ 14 maja 2009, 14:13 ]
Tytuł: 

wbrew pozorom WoW nie jest grą starą (cały czas próbują uatrakcyjniać grafikę, co dizeje się kosztem wydajności) i do komfortowego grania potrzebuje współczesnego komputera.

Autor:  Argorn [ 14 maja 2009, 14:26 ]
Tytuł:  Re: Niski fps po patchu

muflon napisał(a):
Time of this report: 5/14/2009, 13:26:09
Machine name: QWERTY-OI70MA4S
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Dodatek Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_rtm.040803-2158)
Language: Polish (Regional Setting: Polish)
System Manufacturer: NVIDIA
System Model: AWRDACPI
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, MMX, 3DNow, ~1.8GHz
Memory: 1024MB RAM


Dorzuć RAM'u. WOW z każdym patchem żre coraz więcej ramu

WOW - około 512 MB
TBC - około 1 GB
WOTLK - około 2 GB

Dodasz !GB i zobaczysz, że fps rosną i latency maleje :P.

Uruchomiony WOTLK alokuje ponad 1 GB RAM'u. Ja ostatnio zmieniłem ilość pamięci z 2 GB do 6 GB (system 64, bo inaczej tylko 3 GB są używane) efekt zaskakujący latency spadło. U Ciebie pewnie zajmuje około 400 MB fizycznej pamięci, a 600 na dysku i swapuje przez co spada wydajność gry.

Pozdrawiam

Autor:  superXtra [ 14 maja 2009, 15:16 ]
Tytuł: 

Jak wyzej, dorzuc ramu.

Autor:  Ash [ 14 maja 2009, 16:11 ]
Tytuł:  Re: Niski fps po patchu

Argorn napisał(a):

Uruchomiony WOTLK alokuje ponad 1 GB RAM'u. Ja ostatnio zmieniłem ilość pamięci z 2 GB do 6 GB (system 64, bo inaczej tylko 3 GB są używane) efekt zaskakujący latency spadło. U Ciebie pewnie zajmuje około 400 MB fizycznej pamięci, a 600 na dysku i swapuje przez co spada wydajność gry.

Pozdrawiam


eheheh.
okej.
nie wiem komu z was wotlk zajmuje 1gb ramu.
mi na ustawieniach ultra, w raidzie 25 osobowym zajmuje 700-800mb.
2gb to dla wowa az za duzo. wow + system z odpalonymi srsly cudami zajmuje 1.3gb.

a propos setupu, to prawda - wowa w max settingsach (ultra) nie odpalisz, ale na mid-high powinien smigac.
najwieksze zastrzezenia mam do twojej karty graficznej (6600 bylo dobre do raidowania Nax40, w TBC musialem na raidy przeniesc sie na 7600gt, w wotlk siedze na 8800gt) i do procesora - jednordzeniowego i w dodatku AMD 64, ktore sa jakby nie patrzec slabymi procesorami.

Jesli chcesz wkladajac w to najmniej kasy wyciagnac jak najwiecej to kup 1gb ramu (mam nadzieje ze to DDR2 (50zl), jesli nie to wydatek rzedu 80-120zl) i karte graficzna pokroju 8800gt (chyba ze masz AGPx8 a nie PCI-E, wtedy najlepsze co mozesz kupic to 7600GT)

Autor:  Ziolo [ 14 maja 2009, 20:25 ]
Tytuł: 

Ja mam P4 2.4
1GB ramu
Gforce 7600

Jak smigam po bg / calej krainie to ejst OK. Ale w rajdach 25 mam kolo 10 fps aktualnie.

Wszystko na mega low, wylaczone niepotrzebne addony itd.

Zeruj grafike do ziemi i powinienes jakos dac rade :>

Autor:  Mirtul [ 14 maja 2009, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Niski fps po patchu

Ash napisał(a):
eheheh.
okej.
nie wiem komu z was wotlk zajmuje 1gb ramu.
mi na ustawieniach ultra, w raidzie 25 osobowym zajmuje 700-800mb.
2gb to dla wowa az za duzo. wow + system z odpalonymi srsly cudami zajmuje 1.3gb.

Ja mam 700mb ramu zuzyte przegladajac internet tylko (shadhun by mnie zjadl), ale ja lubie miec w tle wlaczone 20 tabow firefoxa, 10 okienek msn/tlena + mirc.
Ale pamietam, ze jak gralem w wowa to czasami moje 2GB nie starczylo nawet jak wylaczylem "wszystko" w tle (ustawienia wowa ultra super duper + max zasieg widzenia).

Autor:  muflon [ 14 maja 2009, 23:21 ]
Tytuł: 

Dziwna sprawa, pobawiłem się trochę detalami i okazało się, że miałem shadow quality ustawione na troche wiecej niz minimum, gdy zmienilem na absolutne minimum fps skoczyly dwukrotnie, jednak to nie jest nadal to samo co kiedys. No, do kupienia ramu takim fpsem się zadowole. Tutaj jest topic gdzie ludzie borykają się z podobnym problemem jak moj jednak nic na to nie devsi nie zaradzili: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=8864927774&sid=1&pageNo=1. Dzieki za wszystkie odpowiedzi ;p

Autor:  Sidagel [ 15 maja 2009, 06:15 ]
Tytuł: 

Sprawdź bez addonów;)
Ja po którymś patchu miałem coś takiego, że flash player, w wersji którą miałem zamulał mi wowa:) miałem ciągle 5fps nie ważne co włączyłem (wystarczyło kilka osób na ekranie naraz), rozpracowałem to przez przypadek:) jak w akcie desperacji robiłem update javy itp i co chwile sprawdzałem czy coś się zmieni:)

Ja mam 9600GT i gram w HD rozdziałce i nie mam problemów z fps w ustawieniach ultra, tylko w dalaran zamula do 20fps.

Autor:  Sobtainer [ 15 maja 2009, 07:44 ]
Tytuł: 

Buffchef napisał(a):
Wedge napisał(a):
Ogolnie z kazdym dodatkiem i patchem stabilnosc WoW pogarsza sie drastycznie.


ROTFL
żeby nie trollować, coś tam mi się obiło o uszy, że niektórym przycina, ale na pewno nie jest to powszechne.
c2d e8500 i 8800gts działa OK, na rajdach klatki 20+ (ustawienia max)
a i wazna rzecz: "najnowsze sterowniki" - nie znaczy, że najlepsze...


Mam c2d, 4gb ramu i gf 280gtx, gram w 1920x1200. Twoje max oznacza pewno 1024x768 i cienie na 0 przy antia 0 i anizo 0. Więc Twoje max to wcale nie max. Z detalami playerow wszystko i cieniem na maxa, na thoirmie mialem 5 klatek. To nie jest kurwa normalne. Wiec u Ciebie pewno sie nie da kompletnie grac.

Anyway, ja mam inny problem. 3xalt tab po ostatnim patchu i crash wowa. Robie screeny z DKP z Head Counta bo boje sie ze mi wypierdolil WoWa w czasie jak zrobi alt+tab. Zaczalem grac w windowed mode, bo inaczej sie nie da. Do tego dochodza swapy dysku po 4h raidu, wszystko jest zmulone itd. WoW nigdy tak beznadziejnie nie chodzil, a grafika posysa kompletnie, engine jest za stary na sprzet ktorym dysponujemy.

Autor:  Argorn [ 15 maja 2009, 10:15 ]
Tytuł:  Re: Niski fps po patchu

Ash napisał(a):
Argorn napisał(a):

Uruchomiony WOTLK alokuje ponad 1 GB RAM'u. Ja ostatnio zmieniłem ilość pamięci z 2 GB do 6 GB (system 64, bo inaczej tylko 3 GB są używane) efekt zaskakujący latency spadło. U Ciebie pewnie zajmuje około 400 MB fizycznej pamięci, a 600 na dysku i swapuje przez co spada wydajność gry.

Pozdrawiam


eheheh.
okej.
nie wiem komu z was wotlk zajmuje 1gb ramu.
mi na ustawieniach ultra, w raidzie 25 osobowym zajmuje 700-800mb.
2gb to dla wowa az za duzo. wow + system z odpalonymi srsly cudami zajmuje 1.3gb.

a propos setupu, to prawda - wowa w max settingsach (ultra) nie odpalisz, ale na mid-high powinien smigac.
najwieksze zastrzezenia mam do twojej karty graficznej (6600 bylo dobre do raidowania Nax40, w TBC musialem na raidy przeniesc sie na 7600gt, w wotlk siedze na 8800gt) i do procesora - jednordzeniowego i w dodatku AMD 64, ktore sa jakby nie patrzec slabymi procesorami.

Jesli chcesz wkladajac w to najmniej kasy wyciagnac jak najwiecej to kup 1gb ramu (mam nadzieje ze to DDR2 (50zl), jesli nie to wydatek rzedu 80-120zl) i karte graficzna pokroju 8800gt (chyba ze masz AGPx8 a nie PCI-E, wtedy najlepsze co mozesz kupic to 7600GT)


Jo pokazuje 700MB-800MB bo reszta na swapie :P

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team