MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

WoW i niskie wymagania sprzętowe
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=45&t=6435
Strona 1 z 3

Autor:  redruM [ 8 gru 2003, 22:43 ]
Tytuł: 

Większość wychodzących MMO ma dosyć niezłe wymagania sprzetowe vide Planetside , Asheron's Call 2 itp itd.

Tymczasem :


http://www.blizzard.com/wow/oldnews.shtml

przewińcie do 30ego marca
--------------------------------------------
Q u o t e:

To answer the question that is most often asked about the trailer: we have not determined the final system specs, but the game will certainly run fine with an 800MHz CPU and a GeForce2
--------------------------------------------


Coraz bardziej mam wrażenie , że grafa WowA to podrasowany WarcraftIII :] tak to brzmi śmiesznie , ale prawdą jest , że modelom postaci brakuje polygonów , nie są zbyt wypaśne , czasem nadrabiają urokiem ( Night Elfy ) , czasem nie ( kwadratowe Dwarfy ) . Dobra ale ja nie o tym :]

Łatwo chyba zauważyć , że Blizz zrobiło taką a nie inną grafę także z jednego ważnego powodu , mianowicie kompy graczy . Nie zawsze są na tyle OK , żeby pociągnąć grę bez krztuszenia a tu prosze - Blizz wykręca dość mocno sys req. W DÓŁ , czego nie robi chyba zbyt wielu devsów [ SWG anyone? ] Oczywiście chodzi o poszerznie kręgu odbiorców . Mi to strasznie przypomina CeeSa..:[

I wszystko wskazuje na to , że w WoWa będzie mógł faktycznie zagrać NAPRAWDĘ KAŻDY . To dobrze czy źle ? :oops:

Autor:  Asmax [ 8 gru 2003, 23:07 ]
Tytuł: 

Za bardzo bym w to nie wierzyl...

Od paru lat istnieje tendencja do zanizania wymagan minimalnych (kiedys, za czasow 166MMX pamietam, ze bylo zupelnie odwrotnie...). Moze i pojdzie "fine" na takim sprzecie, ale do momentu pojawienia sie nie wiecej jak 10postaci na ekranie ;(

Autor:  MoPs [ 8 gru 2003, 23:34 ]
Tytuł: 

Kiedy tworzone byly te wymagania sprzetowe, byly one (na ten czas) dosyc wysokie,
teraz realia sie zmienily, moze sam silnik dostal kopa, ale napewno w jakms szerszym battle event takie wymagania po prostu nie wystarcza :sad:
I napewno Blizz je wkrotce zweryfikuje

Autor:  Peonz0r [ 9 gru 2003, 11:09 ]
Tytuł: 

Tez w to nie wierze. Sam Warcraft 3 gdy jest meczyk 3vs3 i naraz na ekranie znajduje sie ok 150 units przycina na Ahlonie 1.0 z GeFroce 2 i 512 ramu:< (wszystko ustawione na low poza efektami zaklec, co by aury bylo widac i efekty spelli)
Na 2000xp z Radeonem9500pro smiga.
Wiec watpie w to "just fine"

Autor:  Khebeln [ 10 gru 2003, 20:08 ]
Tytuł: 

Heh ja sie tam nie boje po Ac2 jedno co mi dobre zostało to config systemu bo podrasowałem go jak sie dało czyli 2.4Gh Atlonik z nanjnowszym jądrem 2GB ram i 9700pro Ati no i smigał mi ac2 na maxa w 1600-1200 z fullscrean antyaliasing czasami tylko w raidzie na deimosa jka było ze 40 soób sie ksztusił troszke ale to było raczej problem podziemia.


Krótkomówiąc nie ma teraz gry co by mi na maxa detali nie chodziła :grin:DD)

Autor:  Peonz0r [ 13 gru 2003, 07:04 ]
Tytuł: 

IMHO Ati 9700pr0 smierdzi:<
Wiesz wlasnie tak podchodza tworcy gier do ludzi jak Ty teraz tutuaj.
"Pierdolimy zabawe w optymilizowanie kodu - jak chca grac niech sobie kurwa sprzecior kupia, nam dziala all"
Sorry, WoW nie ma wyjebanej grafy i jak mi porzadnie nie bedzie smigal to nie bede dla niego kompa kupowal:<

Autor:  Shubduse [ 16 gru 2003, 02:52 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem to mozliwe - Blizz bardzo dopracowuje strone techniczna swoich produktow sieciowych, aby jak najwieksza liczba osob mogla w to grać... vide D2 chociazby.

Ale w engine graficzny W3 nie wierze, a jesli podrasowany... to tak w 90% :razz:

Autor:  konrador [ 16 gru 2003, 03:22 ]
Tytuł: 

vide D2 chociazby.

Pamietam kiedys, jak z tepsy bylo ~200+ms do Telii, to nie dalo sie grac chwilami, bo byly takie lagi. Rzeczywiscie netcode pierwsza klasa :o

Autor:  Khebeln [ 16 gru 2003, 07:48 ]
Tytuł: 

Cóż códów nie zrobisz na starym sprzecie ale prawda ze gry dzisiaj nie są tak dopracowanie jak byc powinny. Zawsze mozesz właczyć mniej detali :wink:

Autor:  Brutallus [ 16 gru 2003, 14:43 ]
Tytuł: 

Hehehe, FF XI też ma napisane że minimum to P3 ileśtam, a grafika to w zasadzie Herkules wystarczy (ktoś tu jeszcze na tym forum pamięta co to herkules?) :razz:
No a recommended to P4 jakiekolwiek i GeF2 chyba - tylko jakoś dziwnie na moim P4 1.5G, GeF3 i 3/4GB RAM fps spada do 5-10 gdy jest z 10 postaci na raz, a jak jeszcze walczą to się robi istny pokaz slajdów max 3 fps...
Więc nie podniecałbym się tym co napisali dla WoW-a

Autor:  Aenima [ 16 gru 2003, 15:28 ]
Tytuł: 

3/4 GB ramu?
masz 3 giga ramu czy 3/4 z 256?

Autor:  Fergerod [ 16 gru 2003, 15:38 ]
Tytuł: 

lol:/

Hint
3/4GB=0.75GB=768MB

Autor:  Mark24 [ 16 gru 2003, 15:57 ]
Tytuł: 

Cytuj:
2003-12-16 14:43, Brutallus napisał:
ktoś tu jeszcze na tym forum pamięta co to herkules? :razz:

Pamięta, pamięta... ojciec był "zmuszony" zakupić mi VGA i czarno-biały monitor bo go wziąłem na konkurs informatyczny z jakiejś gazetki.

Łyknął :wink:

Autor:  Mark24 [ 16 gru 2003, 16:01 ]
Tytuł: 

Cytuj:
2003-12-13 07:04, Peonz0r napisał:
"Pierdolimy zabawe w optymilizowanie kodu - jak chca grac niech sobie kurwa sprzecior kupia, nam dziala all"


Cała filozofia PC-ta.
Sorry, ale np. na commodore, musiał zoptymalizować kod bo inaczej nikt by tego nie kupił.
Na PC-ta MOŻE to zrobić - nie MUSI. A po co? Optymalizacja jest dosyć upierdliwym zajęciem....

Autor:  Karol66 [ 16 gru 2003, 16:54 ]
Tytuł: 

Pieprzenie - na C64 musial optymalizowac bo by mu sie po prostu gra nie zmiescila w takim kompiku :smile:
Poza tym wszyscy idealizuja stare gierki. Odpalilem ostatnio u kumpla U4 i LaserSquad i choc zapamietalem obie gry jako "piekne" to mnie odrzucilo.
Swoja droga natomiast szokuje mnie wytrzymalosc sprzetu. Kolega ma C128 ze stacja dyskow i po 2 latach lezakowania w piwnicy i jakis 15 latach "zycia" nadal chodzi. A mi plyta w kompie wytrzymuje max 2 lata (o zasilaczach nie wspomne :smile:)

Gierki pisane "dzis" pisze sie na komputery ktore "beda za 2 lata" bo taki jest minimalny cykl produkcji. Ciezko przewidziec o ile faktycznie posunie sie technologia do przodu.


<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Karol66 dnia 2003-12-16 16:56 ]</font>

Autor:  Peonz0r [ 16 gru 2003, 20:29 ]
Tytuł: 

Dlatego do gier wole konsole. PSX katowalem wiele lat, sprzet ten sam (no bo o update tam ciezko... ehe) a gierki: coraz lepsze efekty wizualne, nowe sztuczki/kruczki graficzne, lepszy sound i gameplay.
Teraz inwestuje w PS2 i wiem, ze sie nie zawiode z tych samych powodow.
No coz, jedyne ZA dla PC to to, ze jest kombajnem multimedialnym. Ale upgarde sprzetu po pol roku/roku zeby pograc w jakas gre... tego nigdy nie robilem, po prostu gre olewam.
Hehe Karol, mi plyta ECS (ROFL) wytrzymala 5 lat i nadal jest sprawna:] Wlasnie bedzie za jakis czas robila za serwer. Well :o

Autor:  Shubduse [ 16 gru 2003, 20:37 ]
Tytuł: 

Netcode w D2 nie byl zly - blame polskie polaczenia i przeciazenie. NA kablowce polmegabitowej mialem na bnecie pingi 1000...

Za to pamietam jak w Diablo 1 gralem jeszcze na modemie telefonicznym 33 bez lagow...

Zauwaz tez inna rzecz- rzadko kiedy Blizzard wypuszcza latki, po to aby naprawialy bugi, tylko zeby kasowaly cheaty itd... wszytskie gry Blizzarda dalo sie skonczyc w wersji 1.0 czy innej sklepowej. Dzis o niewielu grach mozna to powiedziec - vide potwornie zabugowany Deus Ex 2... ponoc wersja sklepowa USa to praktycznie beta :grin:

A co do starych gier - jedna rzecz w nich rzadzila - przywiazanie do detali i ogorm szczegolow. Dzis gry ida bardziej po lebkach. Masa pieniedzy i pracy koncepcyjnej idzie na grafike i grywalnosc - malo na fabule, i dopracowanie swiata w szczegolach. Winic nalezy konsole i sukcesy komercyjne prostackich gier jak wlasnie Diablo - i tu Blizzard winny jest wprowadzeniu pewnego uwstecznienia.

Kto nie wie o czym mowie neich zagra chwile w Ultime VIII ( ewentulanieVII, IX ) a potem w Neverwinter Nights i porowna poziom interkacji ze swiatem i zagadki. Toczymy sie po rowni pochylej... choc grafika coraz lepsza.

Autor:  Matkall [ 16 gru 2003, 21:14 ]
Tytuł: 

Heh pamietam lata 80te....wtedy nie bylo internetu a gry nie mialy numeru "wersji". Poprostu byl Knight Lore, Decathlon i Jumpig Jack a i wiele wiele innych... szkoda, ze dzisiaj juz sie tak "nie robi" :sad:

Autor:  Karol66 [ 16 gru 2003, 22:10 ]
Tytuł: 

Cytuj:
2003-12-16 20:29, Peonz0r napisał:
Hehe Karol, mi plyta ECS (ROFL) wytrzymala 5 lat i nadal jest sprawna:] Wlasnie bedzie za jakis czas robila za serwer. Well :eek:


I to sie zgadza.
Bo kiedys bylo tak: albo kupowales gowno i miales od zajebania problemow z driverami etc albo drogi markowy sprzet i nie miales problemow.
Teraz jest dokladnie odwrotnie. Taki shit jak ECS nie ma problemow z instalacja, konfiguracja etc a kupujesz droga, markowa plyte i masakra - odpalenie tego zajmuje pare dni(tygodni) a jak juz sie uda to sie sypnie :smile:
Ostatnio sprzedawalem 2 plyty - ECS najprostszy za ok 120 zl i plyte intelowa za ok 3000.
ECS byl w pudelku, odpalil sie bez problemu.
Intel byl tez w pudelku ale nie mial ZADNYCH kabli, odpalalo go 2 gosci w sumie tydzien (codziennie user odkrywal "co mu jeszcze nie chodzi") etc.
Tyle ze jest jedno "ale". ECS zawsze bedzie chodzil tak samo chujowo a ta plytka intela to szatan nie kogut - pierwszy raz widzialem zeby na jakimkolwiek kompie Win XP sie podnosilo 4 sek zapisywanie na dysku pliku 300MB bylo kompletnie niezauwazalne.

Autor:  Peonz0r [ 17 gru 2003, 00:02 ]
Tytuł: 

Za 3k pln ja wole sobie kompa zlozyc:(
Economy.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team