Co to jest manor system? Jest to system wiazacy wlascicieli zamkow i pozostalych graczy. Wlasciciel zamku inwestuje kase w sprzedarz nasionek. Gracze moga kupowac nasionka i uzywac ich na odpowiednich mobach (liczy sie lewel moba). W wyniku zasiewania nasionek gracze otrzymuja owoce, ktore moga zamienic na matsy. Wlasciciele zamkow za skupione owoce moga tworzyc roznego rodzaju przedmioty (za dodatkowa oplata u kowali znajdujacyh sie w zamkach).
Rozpoczynamy zabawe od rozmowy z Manor Managerem w kazdym miescie (posiadajacym zamek i wlasciciela):
http://img49.imageshack.us/img49/9726/28ms1.png
Purchase Seed - otwiera okno kupowania ziarenek
Tally up indigenous product - sprzedarz (a raczej zamiana na maty) owocow
Viev the manor status - otwiera okno z informacjami o ilosci dostepnych ziarenek/owocow oraz ich cenach
Viev the basic seed information - to samo okno co powyzej
Purchase harvester - kupno kosy
Ask aboute present ... - informacja o wlascicielu zamku, jego klanie i podatkach
"Tell me what you mean ... - maly user guide
Okienko z 3(lub 4) opcji:
Na gorze mamy 3 zakladki, po kolei: info o ziarenkach, info o owocach, info o matsach + zestawienie cen ziarenek i owocow
1 zakladka - info o ziarenkach
http://img212.imageshack.us/img212/2457/32bg.png
Pierwsza od lewej lista rozwijalna Current Seed - mozemy sprawdzic ceny i ilosc sprzedarzy/skupu na dzien aktualny (current) i nastepny (next)
Kolejna lista rozwijalna pozwala nam przegladac ceny dla kazdego miasta.
Dalej mamy tabelke i w niej 4 kolumny:
Seed name - nazwa ziarenka
Residual - ile ziarenek jest aktualnie dostepnych do kupienia
Sales - ile ziarenek dzinnie jest dostepnych do sprzedarzy
Sales Price - cena
2 zakladka - info o owocach
http://img210.imageshack.us/img210/7075/49fq.png
Tabelka z 5cioma kolumnami:
Crop Name - nazwa owoca
Remaining - ile ziarenek mozna aktualnie odsprzedac (zamienic na maty)
Buy - ile ziarenek dziennie mozna odsprzedac
Buy Price - wycena owocu (nie dostajemy adeny tylko maty o rownowartosci tej ceny)
Reward - w kolejnej zakladce mozemy sprawdzic jakie maty sa dla opcji 1wszej, a jakie dla 2giej
3 zakladka - info o matsach + zestawienie cen ziarenek i owocow
http://img130.imageshack.us/img130/8983/51eh.png
Tabelka z 6cioma kolumnami:
Crop name - nazwa owoca (i zarazem odpowiadajacego mu ziarenka)
Lvl - lewel owoca
Seed Price - cena ziarenka
Crop Price - wycena owocu
Reward 1 - rodzaj matu jaki dostaniem po oddaniu owocu
Reward 2 - jak wyzej
Na dole mamy jeszcze przyciski do kupna ziarenek i sprzedarzy owocow.
Rodzaje ziarenek.
Coda - dla graczy i mobow w zakresie leweli 10-30
Cobol - dla graczy i mobow w zakresie leweli 31-48
Codran - dla graczy i mobow w zakresie leweli 49-64
Coba - dla graczy i mobow w zakresie leweli 61 i wzwyz
Wszystko ladnie i pieknie, tylko jak moge policzyc zyski?
Z tabelki odczytujemy cene ziarenka, wycene owocu i jaki mat dostaniemy w danym miecie za ten owoc. Idziemy do jakiegos npc - handlarza i sprawdzamy po ile skupuje od nas dany mat. Teraz znamy juz cene matu, czyli mozemy oszacowac ile matow dostaniemy za dany owoc.
Pozostaje pytanie jaka jest roznica miedzy zwyklymi ziarenkami, a alternatywnymi ?
----------------------------------------------------------
Z ofijalnego opisu na stronie lineage2.com:
Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy lewelem ziarenka i lewelem mobka na ktorego zasiewamy jest bardzo duza szansa na sukces, z kazdym kolejnym lewelem szansa zmniejsza sie o 5%.
Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy lewelem postaci zasiewajacej i lewelem mobka na ktorego zasiewamy jest 100% szansa na sukces, z kazdym kolejnym lewelem szansa zmniejsza sie o 5%.
Aby uniemozliwic zasiewanie przez niskiego lewelu graczy i pozniejszego zbierania przez wysoko lewelowych graczy - porownanie lewelow ma takze miejsce podczas wyciagania owocu (harvesting). Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy graczem wyciagajacym owoc a mobkiem szansana sukces jest bardzo duza, z kazdym k0olejnym lewelem szansa spada o 5%.
-----------------------------------------------------------
Tlumaczenie Choch's Guida (+kilka uwag odemnie):
Kupno ziarenek (seeds).
Zaopatrujemy sie u Manor manager'a w kazdym miescie. Skup jest resetowany codziennie o 8 PM PST (czyli o 5 rano naszego czasu). Jak w danym dniu sprzedadza sie wszystkie ziarenka to nie kupisz wiecej az do nastepnego dnia. Wlasciciel zamku moze wstrzymac lub zmienic ilosc ziarenek do sprzedarzy kazdego kolejnego dnia. Ziarenka maja zasieg lewelowy (10 lvl). Dla 100% zbierania owocow (crop) twoja postac, ziarenko i mob na ktorego je zasiejesz musza byc w zasiegu lewelu.
(Dodam od siebie ze jednorazowo musisz sobie kupic kose - harvester)
Zbieranie owocow (crops).
(Od siebie dodam ze najlepiej wrzucic ikone ziarenka i kose na pasek skrutow) Zaznaczas moba i klikasz na ikone ziarenka (graficznie akcja ta wyglada jak spoil). Dostaniesz komunikat - "Plainting failed" albo "Plainting succeeded". Mozna probowac zasadzic ponownie ziarenko na tym samym mobie w przypadku gdy poprzednie nie weszlo. Po zabiciu moba uzywamy kosy i dostajemy komunikat - "earned [crop type]" lub "harvest failed". Ziarenka musza byc zasiewane w okolicah miasta w ktorym zostaly kupione. Jednakze owoce (crops) moga byc sprzedane w jakimkolwiek miescie - uwzgledniajac to ze wlasciciel zamku udostepnia skup danego owocu.
Minusy.
Zasianie ziarenka na mobie rowna sie z tym ze mob moze wydropic tylko adene i nic innego. (Dodam od siebie ze mozna uzywac Spoila, tyle ze najpierw wyciagamy Owoce za pomoca Harvest a dopiero pozniej uzywamy Sweep - po ktorym mob znika)
Plusy.
Korzysci zaleza od danego wlasciciela zamku. Po pierwsze nie dostaniesz adeny przy oddawaniu owocow u manor managera.
Wlasciciel zamku ustala wartosc poszczegolnych owocow w adenie. Oddajac owoc dostajemy materialy o rownowartosci tej ceny. Rownowartosc jest ustalana wzgledem ceny skupu materialow w danym miescie (u jakiegokolwiek handlarza npc w danym miescie). Czyli jak npc bedzie nam placil za animal skin 50adeny, a wycena owocu wynosi 500adeny u manor managera to dostaniemy 10 animal skinow za ten owoc.
Rodzaj materialu jaki otrzymamy zalezy od nazwy i typu owocu (type I i type II). Type I - otrzymujemy materialy ktore sie nam normalnie oplaca po odsprzedarzy - coal, braided hemp, silver nuget etc. Type II - mozemy otrzymac mniej wartosciowe maty jak stem, thread, ale mozemy trafic tez o wiele bardziej wartosciowe niz type I - mold glue , etc.
(wlasciciel zamku moze ustawic czy dostajemy losowo jeden z kilku typow materialow , czy dokladnie jeden okreslony mat)
Waznym do zapamietania jest to ze wlasciciel zamku moze nie skupowac tych samych ilosci owocow kazdego dnia. Wiec jesli chcesz byc pewnym sprzedarzy rob to przed 5 rano kazdego dnia (wtedy sie zmieniaja wartosci). Wlasciciel zamku ustawia takze maksymalna ilosc sprzedawanych ziarenek i skupowanych owocow. Wiec nie ma co sie nastawiac na farmowanie 10k owocow przez caly tydzien i pozniej sprzedania ich za jednym razem.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
http://boards.lineage2.com/showflat.php?Cat=&Number=153454&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1
http://www.lineage2.com/Knowledge/manor.html
http://lineage2.stratics.com/content/features/manorsystem
http://boards.stratics.com/php-bin/lineage2/showflat.php?Cat=&Number=23&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1