mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 14:10 
Cytuj  
Parish napisał(a):
Sylvian napisał(a):
Parish pomyśl choć chwilę - gdy zabijasz moba wykonywana zostaje funkcja losująca drop (pomijam fakt, że nie jest to do końca losowa liczba), jedyne parametry jakie dostaje na wejściu to rodzaj moba który ginie i różnica leveli między nim a os. która zadała największy dmg. Więc tu nie ma miejsca na dziwne teorie.
Oooooo.....widzę, że znasz algorytm na dropa. Tylko 2 paramerty? To oficjalna funkcja zaimplementowana w L2? Mogę prosić o źródło informacji?

To jest officjal statement podany przez Ash'a - przy okazji wprowadzenia w C2 zmiany w systemie dropowania (w prelude i c1 drop był liczony według osoby zadającej last blow, a w c2 liczy się os. która zadała najwiekszy dmg). Niestety nie dysponuje linkiem.

BTW teorie to wymyśleć może każdy (taka sama jak ta z kubkiem kawy po prawej stronie monitora). Przeprowadź test z tysiąc razy, zrób statystyki i może faktycznie okaze się że masz rację. Bo póki co przypomina mi się opowiadanie z tomiku '13 kotów' gdzie dzieciak zakodował sobie w głowie, że jak zobaczy kota to będzie padał deszcz. To że zdażyło się to 2 czy 3 razy to nie oznacza, że to jest reguła.


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

*

Posty: 56
Dołączył(a): 20.02.2005
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 14:22 
Cytuj  
Sylvian napisał(a):
Parish napisał(a):
Oooooo.....widzę, że znasz algorytm na dropa. Tylko 2 paramerty? To oficjalna funkcja zaimplementowana w L2? Mogę prosić o źródło informacji?

To jest officjal statement podany przez Ash'a - przy okazji wprowadzenia w C2 zmiany w systemie dropowania (w prelude i c1 drop był liczony według osoby zadającej last blow, a w c2 liczy się os. która zadała najwiekszy dmg). Niestety nie dysponuje linkiem.
OK. Dzięki.
Cytuj:
BTW teorie to wymyśleć może każdy (taka sama jak ta z kubkiem kawy po prawej stronie monitora).
Muszę się nie zgodzić co do kubka. Kubek nic do tego nie ma o czym dobrze wiemy. Natomiast błąd w kodzie gry w jakimś miejscu, wywołany przez coś (jakiś trigger) może mieć wpływ na zachowanie się niektórych rzeczy w grze.

***

Posty: 909
Dołączył(a): 8.04.2004
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 14:58 
Cytuj  
Parish napisał(a):
Oooooo.....widzę, że znasz algorytm na dropa. Tylko 2 paramerty? To oficjalna funkcja zaimplementowana w L2? Mogę prosić o źródło informacji?


hmmm.... Nikt poza developerami nie może Ci takiej w pełni wiarygodnej sytuacji dać.
Co do ilości parametrów funkcji.. A czego się spodziewałeś ?
Funkcji n-parametrowej, gdzie n to bardzo duża liczba ? ;)
To by było absurdalne z punktu widzenia wydajności, bo funkcja ta liczona jest po stronie serwera. :]
Najważniejsza zasada jakiegokolwiek algorytmu - im prostszy tym lepszy. :]

Istnieją dwie możliwości:
- dropy są liczone przy każdym respawnie moba
- dropy są liczone podczas zabicia moba

* Zgodność miejsc, osób i dropów w tej uproszczonej wersji przypadkowa ;)

Przypadek pierwszy
Przypuśćmy, że moba o nazwie UBERDRAGON lvl 60 ma 70% szansę na dropa Dragon Slayera.
Do akcji poraz pierwszy wkracza generator liczb pseudolosowych.
Losuje liczbę z przedziału [1-100].
Wylosował liczbę 60. Czyli mob ma tym razem dropnać tego cholernego DragonSlayera ze 100% szansą.
Do UBERDRAGONA dobiera się gracz SuperHero lvl 70. Różnica między levelem UBERDRAGONA i SuperHero jest na tyle duża, że gracz ma penatly na dropa - przypuśćmy, że 20%.
To oznacza, że do akcji poraz kolejny wkracza generator liczb pseudlosowych.
Losuje liczbę z przedziału [1-100] - szansa na dropa w tym przypadku to 80%.
Wylosował 95 - więc guzik z dropa. :P

Przypadek drugi
Ten sam mob, ten sam gracz, ten sam drop rate, te samo penatly:
Czyli szansa na dropa w tym przypadku - po uwzględnieniu penatly wynosi 56%.
Do akcji wkracza generator liczb pseudolosowych .
Wylosował 40.
oooo....Mamy dropa. DragonSLayer jest nasz. :D

Ot i cała filozofia.

Oczywiście algorytm losujący i modyfikujący szansę na dropa prawie na pewno jest bardziej skomplikowany, ale powyższy opis oddaje ideę.
I nie jest to funkcja n-parametrowa, gdzie n dąży do ukochanej przez matematyków nieskończoności. :]
Więcej parametrów może być potrzebnych co najwyżej dla zwiększenia funkcjonalności (np. eventy lub do szybkiej zmiany droprate'u)


Sylvian napisał(a):
Parish pomyśl choć chwilę - gdy zabijasz moba wykonywana zostaje funkcja losująca drop (pomijam fakt, że nie jest to do końca losowa liczba), jedyne parametry jakie dostaje na wejściu to rodzaj moba który ginie i różnica leveli między nim a os. która zadała największy dmg. Więc tu nie ma miejsca na dziwne teorie.


To jest liczba losowa Sylv. Są twierdzenia i dowody, które mierzą siłę generatorów liczb pseudolosowych.
Koleś z mojej grupy na studiach miał zadanie to udowodnić. :]
Przy bardzo dużej próbie wynikiem ich działania jest liczba losowa.
Ciąg liczb wygenerowanych przez generator mają właściwości statyczne prawdziwych liczb losowych.
Jedynym problemem mogą być krótkie ciągi losowań.

Jedyna różnica pomiędzy liczbami losowymi a pseudolosowymi jest taka, że te drugie są liczone według algorytmu.
Znając algorytm możemy na podstawie wylosowanych poprzednio liczb przewidzieć kolejną wylosowaną liczbę.
My algorytmu nie znamy, więc są one dla Nas losowe. :]


Dla zainteresowanych algorytmy generatorów liczb pseudolosowych:
Generatory dla dociekliwych ;)

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 15:16 
Cytuj  
Ethan napisał(a):
To jest liczba losowa Sylv. Są twierdzenia i dowody, które siłe generatorów liczb pseudolosowych.
Koleś z mojej grupy na studiach miał zadanie to udowodnić. :]
Przy bardzo dużej próbie wynikiem ich działania jest liczba losowa.
Jedynym problemem mogą być krótkie ciągi losowań.

No o tym mówię - to są powtarzalne ciągi liczbowe. O ile pojedyńczy wynik spokojnie możemy uznać za liczbę losową co nie odbiega od rzeczywistości. Natomiast gdy serwer generuje tych liczb miliony każdego dnia, to niestety mam y tu pewnie jakąś bliżej nieokreśloną powtarzalność - co nie zmienia faktu, że dla nas jako uzytkowników to i tak nie ma żadnego znaczenia - bo nie jesteśmy w stanie przewidzieć tych ciągów a ponadto liczba użytkowników jest za duża aby ktokolwiek mógł to (w świadomy czy też nie) sposób wykożystać.

Ps. Jak dobrze pójdzie to sam chce magisterkę z tego robić ^^


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

***

Posty: 909
Dołączył(a): 8.04.2004
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 15:29 
Cytuj  
Aaa jeszcze jedna rzecz... Taki mały żarcik. :D

Skąd wiemy, że liczby losowe, które losujemy są losowe.
Może Bóg/Allah/Jahwe etc. ma taki generator - tyle, że z nieskończenie dużą liczbą parametrów i modyfikatorów dropa ? ;)
I gra z Nami trefnymi kośćmi. ;)

Zresztą de facto nic nie jest losowe - tyle, że liczba parametrów funkcji generującej szansę, że na przykład Jan Kowalski wygra w totka, jest zbyt duża by ją wyliczyć.
Ponadto nie znamy parametrów wyjściowych tej funkcji, a żeby jej poznać musielibysmy się cofnąć do Wielkiego Wybuchu. ;)

LOL :D

Ale mnie dopadły rozważania filozoficzno-egzystencjalne. :P

**

Posty: 341
Dołączył(a): 5.02.2005
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 15:53 
Cytuj  
Aleś wymyślił :P , może od razu powiemy, że tak naprawdę chodzi o to jak bardzo gracz na dropa zasłużył? Taki kolo co biega cały dzień dostanie gorszego dropa niż ktoś kto późnym wieczorem usiądzie bo lubi.
Co sądzicie o tej teorii?

PS:debilna wiem :P


_________________
To tylko taki mały żarcik...

Bartz- Loiok Shilen knight 46 poziom

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 16:51 
Cytuj  
Sylvian napisał(a):
(...)niestety mam y tu pewnie jakąś bliżej nieokreśloną powtarzalność - co nie zmienia faktu, że dla nas jako uzytkowników to i tak nie ma żadnego znaczenia - bo nie jesteśmy w stanie przewidzieć tych ciągów a ponadto liczba użytkowników jest za duża aby ktokolwiek mógł to (w świadomy czy też nie) sposób wykożystać.


Mylisz sie - byl sposob na wykorzystanie tego :)

Uzywano tego do overenchantowania i craftowania 60% stuffu.
Normalnie jak rzucasz kostka D6 i 8x wypadnie "1" to przy kolejnej probie masz TAKA SAMA SZANSE na wypadniecie kazdej cyfry od 1 do 6 - to ze wczesniej 8x wypadla jedyka nie ma znaczenia.
Przy generatorze liczb pseudolosowych jaki jest zastowany w L2... w skrocie i duzym uproszczeniu - jest zakodowany dlugi lancuch wynikow np. 1,3,5,6,6,6,7,3,2,6,7,1 etc
Goscie rozpracowali sposob polegajacy na tym ze probowali enchantowac bron (lub craftowac item 60%), system podawal im czy sie udalo czy nie ale POTEM sie okazywalo ze enchantniecie broni nie moze zostac zfinalizowane bo np. enchant scroll zostal w miedzyczasie wrzucony do warehouse.
Innymi slowy procedura byla taka:
- klikales scroll zeby go uzyc
- przenosiles go do warehouse
- klikales na weapon
- L2 podawalo czy enchant sie udal czy nie
- L2 dopiero teraz sprawdzalo ze enchant nie powinien zostac wykonany bo scroll jest w niewlasciwym miejscu => cala operacja byla cancelowana

Pozornie to nic nie dawalo bo "w naturze" kazda kolejna proba by miala taka sama szanse powodzenia ale goscie sprawdzili ze po wystapieniu (przyklad!) 3 faili z rzedu nie ma szans (albo sa bardzo nikle) ze wystapi czwarty fail.
Wiec "na sucho" enchantowali bron az uzyskali X nieudanych prob pod rzad i dopiero po takim ciagu uzywali scrola "normalnie".


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

***

Posty: 909
Dołączył(a): 8.04.2004
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 18:13 
Cytuj  
Masz rację Karol, ale:
- to nie jest kwestia generatora liczb pseudolosowych w L2, ale generatorów liczb pseudolosowych w ogóle - czytaj powtarzalność
- tego typu możliwość gracze mieli tylko i wyłącznie w wyniku przeoczenia developerów
( pomysłowość użytkowników nie zna granic, a developerów tak - coś o tym wiem :D )
- łatwość wprowadzenia tego w życie wynikała z tego, że w danej chwili tego typu prób overenchantowania była mało i nic nie zaburzało ustalonego porządku wygenerowanych liczb (próba losowa jest bardzo mała)

W przypadku dropów tego typu bug jest nierealny.
Setki mobów są tłuczone przez setki graczy i przez to nikt nie jest w stanie przewidzieć co i kiedy komu dropnie.
Nawet deweloperzy nie są w stanie tego zrobić.

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 18:13 
Cytuj  
Karol66 napisał(a):
Innymi slowy procedura byla taka:
- klikales scroll zeby go uzyc
- przenosiles go do warehouse
- klikales na weapon
- L2 podawalo czy enchant sie udal czy nie
- L2 dopiero teraz sprawdzalo ze enchant nie powinien zostac wykonany bo scroll jest w niewlasciwym miejscu => cala operacja byla cancelowana

Wiec "na sucho" enchantowali bron az uzyskali X nieudanych prob pod rzad i dopiero po takim ciagu uzywali scrola "normalnie".

W ten sposób straciłem OgrePowerGuants+4 oraz BrigBP+4...

Ale nie o tym. Właśnie wszedłem do L2 i ubiłem do tej pory 25 Weird Drakeów. Szansa na drop flameberge blade = 1/100. Mam tych bladów 4 sztuki... Any coments?


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

**

Posty: 341
Dołączył(a): 5.02.2005
Offline
PostNapisane: 9 maja 2005, 20:15 
Cytuj  
Tak, gratulacje :)


_________________
To tylko taki mały żarcik...

Bartz- Loiok Shilen knight 46 poziom

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 10 maja 2005, 00:51 
Cytuj  
Lolok napisał(a):
Tak, gratulacje :)

buhahaha... dobre


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2739
Dołączył(a): 20.06.2004
Offline
PostNapisane: 10 maja 2005, 05:32 
Cytuj  
Arkadek nabija sobie posty :>

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 10 maja 2005, 08:28 
Cytuj  
Skąd wiedziałeś? :]
PS. Czy ktoś jeszcze chce, abym coś skomentował? (prooooszę...)
PS. No dobra więcej nie będę...


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

**

Posty: 285
Dołączył(a): 24.09.2004
Offline
PostNapisane: 10 maja 2005, 12:26 
Cytuj  
Proponuję zablokować licznik na liczbie 499 :P

***

Posty: 700
Dołączył(a): 26.11.2004
Offline
PostNapisane: 10 maja 2005, 12:32 
Cytuj  
Ethan ma racje - to wszystko przez implikacje wynikające z Wielkiego Wybuchu :wink:
"Der Herrgott würfelt nicht"
.... czyli "Bóg nie gra w kości".
A.Einstein bardzo chciał żeby tak właśnie
było, wszędzie szukał porządku i unifikacji.
Widać Ash ma na ten temat inne zdanie a jego kości są trefne lub niktórym tylko się tak wydaje.

Polecam lekturę jaka jest np. "Piękno wszechświata" Brian`a Greene`.... uwaga ta ksiażka zabija...podobnie jak Michio Kaku "Hiperprzestrzeń. Naukowa podróż przez wszechświaty równoległe, pętle czasowe i dziesiaty wymiar."...obie pozycje dostępne tu:
http://www.proszynski.pl/
Warto sobie zadać pytanie "Czy istnieją granice poznania?"....i bynajmniej nie miasto mam tu na myśli. :]


_________________
B A R T Z
Obrazek
79Ghost Hunter/78Saggitarius


Ostatnio edytowano 10 maja 2005, 12:35 przez Itachii, łącznie edytowano 1 raz
****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 10 maja 2005, 12:34 
Cytuj  
Itachii napisał(a):
Ethan ma racje - to wszystko przez implikacje wynikające z Wielkiego Wybuchu :wink:
"Der Herrgott würfelt nicht"
.... czyli "Bóg nie gra w kości".
A.Einstein bardzo chciał żeby tak właśnie
było, wszędzie szukał porządku i unifikacji.
Widać Ash ma na ten temat inne zdanie a jego kości są trefne lub niktórym tylko się tak wydaje.

Polecam lekturę jaka jest np. "Piękno wszechświata" Brian`a Greene`.... uwaga ta ksiażka zabija...podobnie jak Michio Kaku
"Hiperprzestrzeń. Naukowa podróż przez wszechświaty równoległe, pętle czasowe i dziesiaty wymiar."...obie pozycje dostępne
http://www.proszynski.pl/
Warto sobie zadać pytanie "Czy istnieją granice poznania?"....i bynajmniej nie miasto mam tu na myśli.

Co to za offtopic?!? Proszę trzymać się tematu!!! Nie wolno spamować nie na temat!!!
(poczuwam się do odpowiedzialności jako właściciel wątku) - hehe licznik leci, leci... no dobra mam juz 501. wystarczy lania wody.


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

***

Posty: 700
Dołączył(a): 26.11.2004
Offline
PostNapisane: 10 maja 2005, 12:41 
Cytuj  
....właśnie że na temat ...jakbys przeczytał jedną z tych książek to byś wiedział że pisałem na temat....

501. postów Arkadka :o
Szacunek ? :wink:


_________________
B A R T Z
Obrazek
79Ghost Hunter/78Saggitarius

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.