To ja napisze nie tyle o pozytywach ile o realiach
Graficznie gierka ok ale grafa typowo mangowa (jak ktos ma alergie to mu sie nie bedzie happy).
Party system niezly od strony grywalnosci ale mniej od strony XP (tzn. mozna grac dokladnie KAZDYM party, nawet takim skladajacym sie w 100% z magow, warriorow etc) ale pod warunkiem ze kazdy w tym party bedzie aktywny - nie ma takiej sytuacji ze pol teamu jest afk i mimo wszystko jakos to idzie (vide SB).
Nie ma duzej tolerancji levelowej (tzn jak niski lev wejdzie do high level party zeby leechowac XP to mu to tak naprawde nic specjalnego nie da - bedzie mu szlo tak samo jak w party na jego lev). Z drugiej strony nie ma problemu z graniem 30 i 20 lev gosci - nie ma za to jakis kar dla wszystkich etc.
Od 30-40 lev levelowanie solo (nawet macrujac 24/7) jest niewydajne i co zmusza ludzi do grupowania.
BARDZO uboga customizacja postaci - zarowno pod wzgledem wygladu jak i skili.
BARDZO duza specjalizacja postaci.
Jesli chcesz grac w PvP wybierasz czyste klasy dmg dealer (wiekszosc elfow), jesli chcesz craftowac - dwarf only, jesli wybierzez tanka albo halftanka to ze swiadomoscia ze ta postac nie bedzie wybitna w PvP etc.
Z JEDNYM wyjatkiem - wiekszosc magow moze robic za healerow mimo ze poszli np. w kierunku DD speli.
Problem buffbotow - nie istnieje
Questy - poza specjalnymi questami profesyjnymi praktycznie powtarzalne. W tym temacie imho fajnie nakrecaja sytuacje dwarfy ktore montuja teamy gildiowe w celu zrobienia jakiegos itemu.
Crafting w grze, ekonomia etc - imho rewelacyjny (jest dobrze przemyslany "odplyw" itemow z rynku etc). Trudniejsze niz w SB czy DAoC jest uzyskanie high level itemow - praktycznie juz na 20 lev bogaty czlowiek nie moze sobie kupic od NPC topowego sprzetu.
Towar uzupelniajacy (potiony, scrole etc) dzialaja zadowalajaco.
Trade system - ok, moim zdaniem pasuje do klimatu gry.
Poruszanie sie po mapie - j.w.
PvP - takie trzeba lubic. Duze kary dla pure PK z jednoczesna full dostepnoscia PvP (na prostej zasadzie - zabijasz kogos kto sie nie broni to jestes PK ale jesli gosc sie broni to juz nie - to jest identyfikowane jako walka PvP).
Guild system - mi sie podoba. Standardowa wielkosc gildii to 20-30 osob (40 to chyba MAX) wiec nie ma tak ze po pol roku grania w gildii nie znasz polowy memberow.
Oswajanie smokow, castle siege etc - to zobaczymy za tydzien jak wejdzie C1
![:grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)