mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 239  Następna strona
Autor Wiadomość
***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 09:27 
Cytuj  
CHIP DESIGNER AMD has unveiled its next generation "Hawaii" graphics cards and cores, the R9 and R7 series, which have been optimised for "a new era of gaming" on Ultra HD displays.
Featuring the firm's Graphics Core Next (GCN) architecture, the AMD Radeon R9 is aimed at the performance gamer, while the Radeon R7 series is focused on midrange machines. They have been built using AMD's "mantle" API technology, which brings together the four pillars of the Unified Gaming Strategy - "console, cloud, content and client".


Mantle na razie planowane jest pod dwie rodziny kart: Hawaii R9 i Hawaii R7. Te rodzny kart są specjalnie zaprojektowane.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 09:35 
Cytuj  
No jest napisane. Graphics Core Next.
Po drugie w tym samym teksie jest wspomiane o konsolach. Ktore uzywaja architektury GCN, z seri 7xxx.

Eh, co ja bede z toba dyskutowal..


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 10:09 
Cytuj  
przeczytaj moje poprzednie posty w których pisałem o obu konsolach korzystających z Mantle.
Dlatego pisałem, ze ja poczekam na karty ATI wspierające Mantle oraz reakcję devsów.


Ostatnio edytowano 29 wrz 2013, 10:28 przez Mark24, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 10:13 
Cytuj  
Przeczytalem. Jak zwykle nie masz pojecia o czym mowisz, a kiedy ci proboje wytlumaczyc jak krowie na rowie to idziesz w zaparte.

Fakty, nie zgadzaja sie z twoja teoria. Tym gorzej dla faktów!


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 10:50 
Cytuj  
Jeżeli Mantle ma działać na wszystkich kartach z architekturą GCN to będzie działać na wszyskich kartach z rodziny HD 7000, bodajże od HD 7750 w górę oraz oczywiście na nowych R7 i R9. Powinien też działać na nowych integrach AMD w APU Kaveri, które mają wyjść jakoś chyba na początku 2014, bo one też mają mieć architekturę GCN.

@inside

Dzięki za mały wykład o Draw Calls. Takie pytanko tylko - pamiętam, że już chyba dobre ~5 lat temu czytałem narzekania na Draw Calls na PC w porównaniu do tego co np. konsole oferują devsom. Czy to wynika tylko z ilości warstw abstrakcji w PC, czy też z jakiś innych względów? Bo chyba postępu w tej kwestii specjalnego nie było, a problem istnieje już od dawna.

Co do samej przepustowości pamięci - to myślę, że za jakiś czas ten problem będzie dużo mniejszy. (pytanie tylko jak z kosztami / ceną ;p)

http://www.computerworld.com/s/article/ ... s_DRAM_15X

Tu akurat DDR3/DDR4, ale wiem, że nad stackowaniem GDDR też ktoś pracuje.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 11:15 
Cytuj  
jaką teorią? czego nie rozumiem?
Po prostu nie wiedziałem, że karty GCN są już na rynku od jakiegoś czasu. I na tym kończy się moja teoria i moje "fakty".

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 11:27 
Cytuj  
Tak. Problemem w PC jest ilosc warstw przez które CPU musi sie komunikować z GPU. Kernel <> Sterownik (który AFAIK czesciowo dziala w przestrzneni uzytkownika, wiec dochodza jeszcze zmiany kontekstu z kernel space na user space) <> DirectX.

W konsolach, wyglada to troche inaczej, bo mozna pisać bezposrednio na sprzecie z pominieciem jakich kolwiek warstw systemu.
Oczywiscie w konsolach problem istniał. I stawał sie coraz wyrazniejszy (wkoncu CPU w konsolach nie robi sie szybszy). W PC problem jest załatwiony szybszymi procesorami.
Drugim problemem jest fakt, ze chociaz DirectX 11, jest duzo lepszy niz DX9 nie wspominajac o DX10, to problemem pozostaje fakt, ze on sie nie skaluje dobrze z wielowątkowoscia. Co z tego, ze masz super-uber 16 rdzeniowy procesor, jak tylko 2-4 rdzenie sa w stanie przesylac informacje do karty graficznej ?

AMD rozwiazało dwa problemy z jednych zamachem. Zunifikowana przestrzeń adresowa GPU i CPU (przec co GPU i CPU nie musza sie nawazjem pytać o dostęp do danych o adresie xxxx) oraz skalowanie sie z iloscia rdzeni procesora.

NVIDIA planowała ten problem rozwiazać poprzez integracje procesora ARM z karta graficzna, ale cos przycichło o tym ostatnio. Chyba sie zorientowali, ze pod Windowsem, chociazbys mial najszybszy procesor na karcie graficznej to dane i tak beda przerabiane przez glowny CPU.
Zeby nie bylo, rozwiazanie ma oczywiscie sens w zastosowania profesjonlanych pod *nixami, gdzie mozna sobie napisac odpowiednie sterowniki.

A Microsoftowi jakos nie zalezy na tym, zeby DirectX na PC był super-dobry...


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 11:50 
Cytuj  
Tak. Problemem w PC jest ilosc warstw przez które CPU musi sie komunikować z GPU. Kernel <> Sterownik (który AFAIK czesciowo dziala w przestrzneni uzytkownika, wiec dochodza jeszcze zmiany kontekstu z kernel space na user space) <> DirectX.

Yep, this this.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 18:36 
Cytuj  
iniside napisał(a):
A Microsoftowi jakos nie zalezy na tym, zeby DirectX na PC był super-dobry...


No pewnie, że nie. Po co? Przecież dzięki temu można co jakiś czas dodać cyferkę po kropce i wypuścić z "nowym" kotlecikiem pod szyldem M$ winda :D Lemmingi już czekają w kolejce nerwowo miętosząc portfele.. :lol:


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 19:41 
Cytuj  
Raczej mozna xbone plebsowi sprzedawac.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 19:48 
Cytuj  
Yabaddi - a w jaki sposób chcesz ogarnąć kilkaset modeli kart graficznych o całkowicie odmiennej architekturze tak by zachować 100% kompatybilność?
inside - a niby w jaki sposób microsoft miał na tym zarobić? Sprzedawać ulepszony directx pecetowym wsiokom jako dodatek do windowsa?

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 1 paź 2013, 15:56 
Cytuj  
Szacuneczek dla Asusa za te ich chlodzenie DCII. Dopiero teraz sprawdzilem sobie tempertature na GPU - 35 w idle, lol. Na moim radku 4890 z Vaporem mialem 50, z tym ze to pewnie po czesci wina tego, ze byl juz troche zakurzony ;)

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 1 paź 2013, 16:07 
Cytuj  
Twin Frozr jest ciekawsze - 27-29 :)

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 1 paź 2013, 17:52 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
Twin Frozr jest ciekawsze - 27-29 :)

A jak z hałasem wiatraków w nim?

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 1 paź 2013, 18:06 
Cytuj  
Kompletnie nic nie słyszę.
No ale może to przez to, że mam yee old good fortecę chiefteca, którą jak kopnę to płaczę a jak podnoszę to stękam.
Daaaawno nie byłem tak zadowolony za zakupu jak z tej karty graf.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2013, 09:53 
Cytuj  
Ktoś ma jakieś przemyślenia czy w najbliższej przyszłości (2-3 lata), będzie przydatne więcej niż 4 rdzenie/wątki? Zastanawiam się czy dziś dobrym wyborem z Hasweli będzie i5 czy jednak warto kupić i7, za te 400-500 więcej. Na dzień dzisiejszy do gier to nie ma sensu. Chciałbym, żeby platforma przetrwała do kolejnej architektury Intela po Skylake, czyli gdzieś do ~2017. DDR4 wtedy już okrzepnie, będzie taniej. Mojej i5 stuknie 5 lat na rynku i ciągle daje radę, ale nowe konsole może zachęcą do wykorzystywania większej liczby wątków. No i może Intel wraz ze Skylake w przyszłym roku wejdzie na stałe w 6 czy 8 rdzeni.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 paź 2013, 09:54 
Cytuj  
Teoretyzowanie: nawet jeśli będą to tylko wybiórczo. Większość firm nie nauczyła się korzystać z więcej niż jednego.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2013, 10:03 
Cytuj  
No tak, można spekulować. Kodowanie wielowątkowe zawsze było skomplikowane, tu się chyba nic nie zmieniło i już więcej niż jeden wątek to potrzebujesz programisty o mocy >1 tczewiaka. Z drugiej strony nie siedzę w tym od paru lat, więc może się mylę. Ty sam masz i7 Nahalema, więc chyba jesteś zadowolony z zakupu.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 paź 2013, 10:06 
Cytuj  
Jestem bardzo mimo, że to stary model.
No ale ja na większości wątków mam odpalone wirtualne maszyny :)

System ze starego notka bo mam tam stare środowiska i nie chce mi się ich przepinać (na virtual box), wirtualkę XP zmigrowaną z kolejnego notka, serwer win i sql a resztę zostawiam pod swój system.

Także ja to siłą rzeczy wykorzystuję.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2013, 10:20 
Cytuj  
SteamOS na wirtualce może będę stawiał jak Gaben nie da HL3 na Windowsa. ;)


_________________
Χ Ξ Σ

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 239  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.