mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 239  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 11:52 
Cytuj  
Nvidia może jeszcze lansować konkurencyjny produkt lub próbować ubić to rozwiązanie AMD wykorzystując swoją pozycję. Intel by pewnie wsparł ich. ;) Przewaga AMD jest taka, że wcisnęli się na konsole. Jest prawdopodobne, że robiąc grę na sprzęt dla biednych polaków w UK devsi mogą łatwiej portować zoptymalizowane gry na PC przy użyciu Mantle. Ja się nie podejmuję wyrokować, ale obserwuję z zainteresowaniem. Ostatnio jest zastój w nowych GPU zasadniczo, może nadejdą czasy UHD za rozsądne pieniądze w końcu dzięki temu? Dobrze by było.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 12:26 
Cytuj  
Na to ostatnie to pewnie poczekamy. Bo problemem jest nie tyle sama moc przerobowa GPU, co ilosc danych jakie mozna jednoczesnie przeslac in/out.

Za to mysle, ze jak to wypali, to mozemy sie doczekać gier, duzo bardziej interaktywnych (zniszczenia, naprawde dynamiczne oswietlenie (np. GI z pochodni, a nie nagle urywajace sie oswietlenie i czarna sciana..), naprawde, naprawde duzo animowanych postaci wysokiej jakosci na scenie).

Pozostaje miec nadzieje, ze nikt sie nie zrazi BF4 w grudniu (bo w cuda nie wierze, jak na pierwszy pokaz Mantle, to roznica w ilosci FPS moze wyniesc gora 30%), ale pozniej jak juz developerzy AAA ogarna architekture GPU, to moze byc duzo lepiej.
A tutaj Carmack:
https://twitter.com/ID_AA_Carmack/statu ... 5725037568
"AMD has an interesting opportunity with Mantle because of their dual console wins, but I doubt Sony and MS will be very helpful."
https://twitter.com/ID_AA_Carmack/statu ... 2755663872
"Considering the boost Mantle could give to a steambox, MS and Sony may wind up being downright hostile to it."
I niestety ciezko sie z nim nie zgodzić.
Przeciez Mantle + Topowy Radeon (ktory ma wiecej mocy obliczeniowej niz cała konsola razem wzieta ;s), praktycznie rozwala konsole wydajnoscia.
Konsole zostana tylko dla wygodnickiego plebsu z zachodu, ewntualnie dla tych ktorych interesuja jakies egzotyczne exclusivy..


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 16:45 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Przeciez Mantle + Topowy Radeon (ktory ma wiecej mocy obliczeniowej niz cała konsola razem wzieta ;s), praktycznie rozwala konsole wydajnoscia.


Gdyby w/w tandem się sprawdził to kolejnym logicznym posunięciem byłoby sięgnięcie przez AMD po rynek konsol.. Ciekawe jak długo utrzyma się ich mariaż z M$. Akcje tego ostatniego jakoś specjalnie wysoko nie stoją, lepiej aby nie kręcili nosem na AMD - ba, kontynuacja współpracy mogła by być dla nich korzystna. Po tym jak Valve wypuściło swój free Steam OS to aż prosi się aby ktoś to pociągnął dalej i zaproponował konkretną platformę sprzętową - dlaczego nie AMD? Jak pomysł AMD wypali to sytuacja na rynku może się diametralnie odmienić.


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 16:52 
Cytuj  
No ja też uważam, że SteamOS w dalszej perspektywie czasu może nieźle z kimś namieszać.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 17:06 
Cytuj  
Valve narazie jest z NVIDIa. Ale przypuszczam, ze Valve nie pogardzi żadną wspolpraca, inicjatywa jednak lezy po stronie AMD.
Przypuszczam, ze ktos w NVIDI doszedl do wnioski ze poteznie dali dupy nowymi konsolami i SteamOS to szansa, zeby sie przebić.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 17:08 
Cytuj  
AMD będzie musiało się postarać o jakieś rozsądne sterowniki dla Linux-a, jeżeli chcę coś tam zwojować bo to co narazie mają to jakaś tragikomedia. No chyba, że Mantle zastępuje od razu sterownik kompletnie ;p

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 17:11 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
No ja też uważam, że SteamOS w dalszej perspektywie czasu może nieźle z kimś namieszać.


Co swoją drogą jest kuriozalne bo właściwie to tylko kolejna dystrybucja linuxa (i jak wszystkie inne - darmowa). Szum wywołało tylko to, że nikt tego per linux nie nazwał ze względu na znaczek Valve (LOL).

Idąc dalej tym tropem można by zaryzykować stwierdzenie, że to co od lat hula na PS3 pewnie się od Steamowego OSa (zasadniczo) wiele nie różni. Heh..


_________________
For the pony!

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 18:33 
Cytuj  
Tak na szybko:
1. SteamOS i jako nowa platforma jest skazane na porażkę. To się nie sprzeda -> bo każdy i tak ma już w domu PC-ta. Nie sprzeda się - żaden devs nie będzie sobie zawracał głowy by robić na to exclusywnie jakieś gry - nie będzie exclusywnych tytułów - nie ma sensu się nawet tym interesować, bo nawet jak coś na tą nową valvowską platformę wyjdzie to pewnie da się w to zagrać na zwykłym windows PC/PS34/XOne/WiiU/PSVita/iOS/Android.
2. AMD postawiło w cholerę na jedną kartę i szczerze mówiąc dziwię się im. Przygarnęli mnóstwo kasy na kontraktach z Sony i Microsoft, a teraz walą pod prąd chcąc zarobić jeszcze kilka procent. Grabią sobie mocno u jednej korporacji i u drugiej.
Bo osobiście uważam, iż Mantle to zmodernizowany lub zerżnięty API do kart AMD w nowych konsolach. Tylko wtedy taka zagrywka ma sens - inaczej pomysł zdechłby tak jak zdechł swego czasu 3dfx. Kilkuprocentowny udział w rynku określonej rodziny kart to za mało by zmobilizować twórców do przepisania części kodu uwzgledniając też nowe możliwości. A jeżeli weźmiemy pod uwagę, że te Mantle jest w obu konsolach - to nagle mamy nawet kilkusetmilionową bazę potencjalnych odbiorców, a biorąc pod uwage, że na konsolach musimy napisać kod w Mantle (cały czas zakładając, że się nie mylę - czyli w konsolach będzie Mantle) to nic łatwiejszego uwzglednić to też w wersji dla PC posiadających odpowiednią kartę.
Sony się wkurwi, Microsoft też. Na maksa.
Z jednej strony AMD rozkłada Nvidię na łopatki, z drugiej strony za ~8 lat nikt nie będzie nawet chciał z tą firmą pertraktować..
Jeżeli Mantle nie ma w konsolach to co? Na rodzinę kart XXXX mamy Mantle, na rodzinę kart YYYY mamy Duple, na rodzinę kart ZZZZ mamy Teklę, Nvidia podchwyci pomysł i wypuści swoje low-programming API - HYDRA, BULDA i KLOPS. A nawet biorąc pod uwagę całe rodziny kart siedzących w komputerach graczy - jest tego ze 20. Komuś się będzie chciało optymalizować grę pod to wszystko? Wątpię..
Torblednam - zbieraj pieniązki, fakturki za wkłady do długopisu na kupkę - nowe wydatki się szykują... 3-4 miesiące i powinieneś odłożyć.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 18:48 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Na to ostatnie to pewnie poczekamy. Bo problemem jest nie tyle sama moc przerobowa GPU, co ilosc danych jakie mozna jednoczesnie przeslac in/out.

Co dokładnie masz na myśli?

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 18:51 
Cytuj  
Przepustowość. Co z tego, że układ jest potężny, musi równie potężnie streamować dane.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 18:56 
Cytuj  
Przepustowość czego dokładnie? Przepustowość np. PCIE 3.0 nie jest wykorzystywana przez żadne jednoprocesorowe GPU na rynku afaik. Włączając Titan-a.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 19:05 
Cytuj  
nic też nie stoi na przeszkodzie by te karty wypuścić z 4-8GB DDR5 na pokładzie. Obserwując co siedzi w konsolach zapotrzebowanie na szybki RAM niedługo znacznie wzrośnie.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 19:15 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Tak na szybko:
1. SteamOS i jako nowa platforma jest skazane na porażkę. To się nie sprzeda -> bo każdy i tak ma już w domu PC-ta. Nie sprzeda się - żaden devs nie będzie sobie zawracał głowy by robić na to exclusywnie jakieś gry - nie będzie exclusywnych tytułów - nie ma sensu się nawet tym interesować, bo nawet jak coś na tą nową valvowską platformę wyjdzie to pewnie da się w to zagrać na zwykłym windows PC/PS34/XOne/WiiU/PSVita/iOS/Android.

SteamOS/Box to nie jest nowa platforma przecież, Valve nigdzie się z tym nie kryje że równie dobrze możesz sobie tego PECETA sam złożyć, dokupić kontroler i masz wszystko co trzeba. Co do exow to wystarczy ze HL3 będzie linux only i wygrali ta generację ;)


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 19:20 
Cytuj  
sula napisał(a):
Przepustowość czego dokładnie? Przepustowość np. PCIE 3.0 nie jest wykorzystywana przez żadne jednoprocesorowe GPU na rynku afaik. Włączając Titan-a.

Chodzi głównie o ilosc danych jakie GPU moze dostać od procesora. Przepustowność samej pamieci na karcie graficznej jest istotona ale nie az tak bardzo.
Jesli by obrazowo pornac GPU to niewolnik CPU. Karta graficzna nie wyrenderuje NICZEGO, czego wczesniej nie przesłał jej procesor. Czesc tych danych jest pozniej trzymana w pamieci karty graficznej.
Skrotowo rzecz biorac chodzi o to, ze dane sa w pamieci GPU. Ale CPU nie ma do tej pamieci ani szybkiego ani bezposredniego dostepu. GPU zawsze musi czekać, az CPU powie karcie graficznej co w tej chwili moze robić. Zaleznie od tego jak jest napisany renderer ro moze byc wszystko (wczytanie tekstury, transofmracja modelu, wczytanie shadera itd.). Kazdy taki cykl nazywa sie Draw Call.
W zasadzie slowo przepustoność nie jest zbyt trafne, bo chodzi o to ile danych procesor jest w stanie wysłac karcie graficznej w jednym cyklu, a słowo kojarzy sie glownie pamiecia ;p.

Za to jesli chodzi o wysokie rozdzielczosci, to chodzi głównie o przepustowość RAM na karacie graficznej (i jego ilosc).

Cytuj:
SteamOS/Box to nie jest nowa platforma przecież, Valve nigdzie się z tym nie kryje że równie dobrze możesz sobie tego PECETA sam złożyć, dokupić kontroler i masz wszystko co trzeba. Co do exow to wystarczy ze HL3 będzie linux only i wygrali ta generację ;)

I pewnie bedzie. Valve nic na tym nie straci, a jak sie nie uda to po 2 latach zrobia wersja na inne systemy :D.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 19:20 
Cytuj  
ta generacje to raczej gta5 wygralo, i jak hl3 nie wyjdzie na konsole to raczej nie bedzie wielkiego sukcesu :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 19:37 
Cytuj  
Chyba nie rozumiesz. To nie HL3 ma byc sukcesem, on ma zapewnic sukces SteamOS -;-.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 19:42 
Cytuj  
a czym to sie rozni od tego co napisalem?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 19:50 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
a czym to sie rozni od tego co napisalem?

Cytuj:
jak hl3 nie wyjdzie na konsole to raczej nie bedzie wielkiego sukcesu :)

Implikujesz, ze zeby HL3 odniosl sukces musi wyjsc na konsole. Jesli HL3 wyszedl by na konsole, to ludzie nie mieliby zadnego powodu zeby instalowac SteamOS/kupwac SteamBoxy.
Z tego wynika, ze HL3 według aktualnej polityki Valve bedzie exclusivem na SteamOS.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****
Avatar użytkownika

Posty: 1514
Dołączył(a): 5.10.2009
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 20:01 
Cytuj  
Cytuj:
Implikujesz, ze zeby HL3 odniosl sukces musi wyjsc na konsole. Jesli HL3 wyszedl by na konsole, to ludzie nie mieliby zadnego powodu zeby instalowac SteamOS/kupwac SteamBoxy.
Z tego wynika, ze HL3 według aktualnej polityki Valve bedzie exclusivem na SteamOS.

Kolejny mocarz w rozumieniu tekstu pisanego.
Wyszedl by - pisze się razem


_________________
PSN_id: Adhoc8810

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 08:47 
Cytuj  
Wracając do tematu głównego - ceny Radeonów serii 79xx poleciały tak ostro w dół, że jest dobry czas aby wyrwać niezłą okazję (szczególnie jak komuś specjalnie nie zależy na R7/9). Wczoraj zakupiłem dwurdzeniowego 7990 od Gigabyte'a za 2364 brutto (po odliczeniu VATu wychodzi 1926 zł). I jak tu nie kochać AMD? :D


_________________
For the pony!

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 239  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.