Pieszczoch napisał(a):
Przykladowa roznice co potrafi konsola majac kilka razy gorsza specyfikacje. Przypominac ze PS2 wychodzac na rynek nie dorownywal specyfikacjami PC, a teraz przykladowo taki PS3 ma mocniejsza jednostke CPU od c2q. Nie wiem jak z xbox360, ale pewnie podobnie jest.
Dalbym przyklad gry z PS3, ale musze przyznac ze nie wiem jaki "mocny" tytul wyszedl na PC i PS3 razem. Niedlugo wyjdzie Assasins Creed na PC (nie znam daty, bo nawet nie mysle o wlanczaniu tego no moich zechu;)) i bedzie mozna porownac koszta xboxa 360 a PC co pociagnie ta gierke.
Nie mozna tak beztrosko porownywac PC do konsol bo roznice sa ogromne. Ps2 mial zdecydowanie wiecej mocy niz pc z 2000 roku.
c2q zamiata cella jak chce, nie mowie tu o obliczeniach pojedynczej precyzji na macierzach w labolatorium IBMa tylko o prawdziwym zyciu.
Mimo duzego potencjalu obliczeniowego chipy uzyte w ps3 i xboxie sa pozbawione wszelkich bajerow typu wirtualizacja, SSE, branch prediction, ogromnego cache ktore maja nowoczesne procesory. Bo pod wzgledem budowy to jest archeologia porownywalna do pierwszego pentium.
Natomiast kod na konsole pisze sie w duzej czesci w assemblerze przez co jest duzo szybszy.
Roznic jest duzo wiecej i nie ma sensu ich wymieniac, wniosek jest jeden:
Nie da sie obiektywnie porownac hardware'u konsol i pc, jedynym wyznacznikiem moga byc gry.