Atherius napisał(a):
iniside napisał(a):
Ale to w jakiej rozdzielczosci mozesz plynnie pograc, zalezy wylacznie od GPU 0o.
Najlepsze są zestawy z tesco, celeron + gtx980, najlepszy stosunek wydajność/cena. :>
żabol, zobacz sobie może na wykresy, skoro masz kłopoty ze słowem pisanym ;>
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/wy ... ?page=0,10Porównaj pozycje z 4 rdzenie, 4 wątki, między 3,5ghz a 4,5ghz jest 15 klatek różnicy także ta teoria co snujecie się zbytnio nie potwierdza.
Nie mówię, że z każdą grą tak będzie, bo porty i leniwość devsów nie zna granic ale różnica jest i tyle. Jak ktoś się nastawia na gaming wysokiej jakości to powinien się liczyć, że ani na gpu ani cpu nie ma co oszczędzać.
No ok. Ale nie bierzesz pod uwage, ze CPU moze sie dlawic na czyms innym. Np. culling, albo na tym, ze ktos uznal ze fajnie bedzie miec 10000 uniklanych kamieni o rozmiarach 20x20 cm (zamiast miec je instancjowane).
Wyniki z purepc nic nie znacza, bo wiem na 100%, ze rodzielczosc nie ma nic wspolnego z CPU.
Kiedys rodzielczosc miala wplyw tylko na rasteryzacje obrazy (ostatni krok przed przeslaniem gotowego wyniku do monitora), teraz od rozdzielczosci jest uzaleznione jakies 90% renderingu na GPU (po etapie kiedy CPU sie juz uporal z zebraniem i przeslaniem potrzebnych informacji).
Celeroon + 980, mialby ten problem ze o ile GPU lyknie 1080p bez najmniejszego problemu, to celeron nie jest w stanie przeslac dostatecznie duzo danych, zeby GPU mialo co robić ;>
Edit:
Lepsze wyniki wraz z lepszym procesrem znacza w tym przypadku tylko tyle, ze gra jest CPU locked przez wiekszosc czasu. Np. jest zbyt duzo Draw Calls, w tle leca jakies symulacje (AI, fizyka, GC), powodow moze byc bazylion. Ale rozdzielczosc obrazu to sie nigdy nie skaluje z CPU.