MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Konsole vs PC
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=54&t=36333
Strona 12 z 66

Autor:  Mark24 [ 19 sie 2014, 14:45 ]
Tytuł:  Konsole v PC

na razie wiekszosc tego co wyszlo to porty z PC: Battlefield, CoD, Assassin, Trials to napredkie porty z PC bez zadnej lub ze szczotkowa optymalizacja pod hardware konsoli.
To samo dotyczy indie-retro-chlamu portowanego masowo na nowa generacje - jakies FEZy, jakies Rogue-costam etc.
Druga partia to porty - odswiezaki - Tomb Raider, Last of Us, Diablo, Metro, GTAV. Porty z poprzedniej generacji.
Gry ktore od poczatku byly pisane na konkretnego nextgena dopiero zaczna sie ukazywac. I dopiero tutaj mozna liczyc na jakakolwiek optymalizacje pod hardware konsoli.

Zreszta by PS4 pokazalo "pazur" trzeba czekac na Naghty Dogs, Santa Monica. Reszta studiow to pisitowo-noskillowe popluczyny ograniczajace sie do poskladania gry do kupy i dupy sobie niezaprzatajace optymalizacja.
From Software niestety skillem nigdy nie blyszczalo - kazdy wie jak wygladaly ich gry na PS3/X360, ale optymistycznie mysle ze raczej posuna troche grafe naprzod.. W koncu co by nie mowic sprzet jest kilka razy mocniejszy.

Autor:  Highlander [ 19 sie 2014, 14:50 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

jebnij się w dekiel z tymi portami z pc na konsole.

Autor:  Mark24 [ 19 sie 2014, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

rotfl at highlander - kompletnie nie rozumiem bolu tylka. Ograniczasz sie do gry na jednej platformie i jakas roznice Ci sprawia swiadomosc czy dany tytul jest portem z innej platformy czy nie. Wytlumacz moze dlaczego?

Port to zreszta wielkie uproszczenie biorac pod uwage tytuly z jednoczesna data premiery i robione przez te same studio. Prawdziwy port jest wtedy kiedy kompletnie skonczona gre przystosowuje sie do dzialania na innej platformie.

Te multiplatformy ktore wymienilem byly sklecone w ciagu zaledwie kilku miesiecy by zdazyc na premiere PS4. Optymalizacja zerowa, wszystko poskladane napredce z klockow aby jakos dzialalo. Typowe dla PC, chujowe dla konsol.

Autor:  Aldatha [ 19 sie 2014, 16:06 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

co ty z ta optymalizacja pod konsole ? , gdyby mialy rzeczywiscie next genowy hardware to by nie trzeba bylo nic ciac zeby chodzilo w 900p i 30 stalych fps , bo z tym infamous nawet mial problem , a to gra jak to napisales , zoptymalizowana pod ps4

pogodz sie ze tam jest cpu i gpu na poziomie laptopa z biedronki i nie bedzie cudow

na razie to remasteruja gry z ps3 zeby w ogole byla tam sprzedaz , loel

Autor:  Highlander [ 19 sie 2014, 16:25 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

nie mam bolu tylko, tylko masz sie jebnąć w dekiel ;)

Autor:  Oyci3C [ 19 sie 2014, 16:28 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

Mark24 napisał(a):
debila poznac po tym, ze nawet jak mu sie wylozy "kawe na ławe" to i tak nie skuma.


Chyba sobie to w stopkę wrzucę.

Autor:  Aldatha [ 20 sie 2014, 01:55 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

Atherius napisał(a):
Pierwsze skojarzenie - guild wars 2. ;> Identyczna animacja, może bardziej dynamiczne skille itp. To, że nie będzie na pc to niewielka strata. Siekanina jakich wiele.


Obrazek

Autor:  Mark24 [ 20 sie 2014, 06:44 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

Aldatha napisał(a):
co ty z ta optymalizacja pod konsole ? , gdyby mialy rzeczywiscie next genowy hardware to by nie trzeba bylo nic ciac zeby chodzilo w 900p i 30 stalych fps , bo z tym infamous nawet mial problem , a to gra jak to napisales , zoptymalizowana pod ps4

pogodz sie ze tam jest cpu i gpu na poziomie laptopa z biedronki i nie bedzie cudow

na razie to remasteruja gry z ps3 zeby w ogole byla tam sprzedaz , loel


infamous, killzone nie jest zoptymalizowany pod hardware.. rotfl, najpierw sprzęt musi się ukazać, potem muszą powstać biblioteki procedur odnoszące sie bezpośrednio pod hardware, potem można z ich pomocą zacząć klepać software, w międzyczasie cały czas rozbudowując biblioteki procedur. Takie gry się dopiero pokażą - bo na premierę to niemożliwe.
Porównaj sobie Resistance z Resistance 2. Porównaj sobie Motorstorm z Motorstorm 3. I przestań pierdolić bez sensu.

Kurwa ludzie, ja rozumiem, że większość ITowców tutaj ma więcej wspólnego z operowaniem znacznikami htmlowskimi niż z prawdziwym programowaniem, ale pomyślcie - jakiego PC musiałbyś mieć by odpalić takie God of War 3 na PC? Czy na pewno karta graficzna z PS3 by wystarczyła? Czy wystarczyłoby 256MB RAM?
Dlatego w konsolach może być hardware na poziomie laptopa z biedry a gra może wyglądać i działać jak na PC za kilka klocków. I tyle.
Nie można bezpośrednio porównywać systemu otwartego i zamkniętego bo na jednym z nich jest możliwa optymalizacja nawet pod hardware, na drugim optymalizacja pod hardware jest niemożliwa, bo konfiguracji tyle ile PC-tów, optymalizuje się jak już pod którąś z warstw softwarowych, najczęsciej wysyła klienta po nową kartę graficzną i więcej RAMu.
Już sam firmware konsoli jest kilka razy mniej zasobożerny niż microsoftowski windows. A to jedynie wisienka na torcie.

Bezpośrednio porównują hardware jedynie totalne betony. Rzeczywiście oyciec dobry pomysł z tą stopką - z tym, że odnosiłaby się ona do Ciebie, Aldathy i reszty pseudoijtowców. Wy kurwa nie czaicie podstaw.

Autor:  Mendol [ 20 sie 2014, 08:08 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

kazdy po trochu pierdoli, chociaz najbardziej aldatha ostatnio.

z infamous, kz, uncharted marek ma racje - to samo bylo w przypadku ps1, ps2 - mija pare lat, zanim devsi sa w stanie wycisnac wszystko z konsoli, ale z reguly roznica jest naprawde duza.
oczywiscie na pc bedzie ladniej, szybciej, wiecej, chociaz przez ostatnie lata, wiecej radochy sprawily mi gry na ps3, niz na pc.
no i do ps3 nie musialem dokupowac ssd, procka, zmieniac grafiki itd.

za to nie wiem po ki uj po raz 50219353538 jest rozmowa o tym samym.
ojciec, ktory do kawki, musi wkurwic marka :p
aldatha, ktory nie kupuje ale oglada i wie.
marek, ktory nie moze sobie darowac rozjebywania tematu, bo musi naprawiac swiat po swojemu.
atherius, dla ktorego tab combat jest podobny do tego z ds'a.

skupmy sie moze bardziej na tym, ze ps4 jest, ale za to gier nie ma - i dla mnie to jest masakra. myslalem, ze tym razem poszli po rozum do glowy i na starcie bedzie pierdolniecie (nawet nie tyle graficzne) a tu dupa.
szkoda, bo moj x360 zdechl, kupilbym ps4 dla siebie, ps3 dla dzieciakow - ale na ta chwile bardziej oplaca sie wydac 800pln na kolejnego x360.

z tego co kojarze na ps4, nie mozna grac w gry z ps3?

Autor:  Aldatha [ 20 sie 2014, 09:48 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

marek pierdolisz , porownujesz architektore ps3 do ps4 , i wyzywasz innych od pseudoitowcow :P

na ps4 nie bedzie takiego skoku bo to x86 , nie wiem czemu wierzysz w magiczne wyciskanie ostatnich sokow jak mialo to miejsce w erze ps2 / ps3
nie chce mi sie juz gadac , w jednym chociaz sie zgadzamy , ta konsola jak reszta zreszta , najbardziej oplacalna bedzie do kupna jak dzisiaj ps3
500 zl i w chuj zajebista biblioteka gier

Autor:  Aldatha [ 20 sie 2014, 09:59 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

a bo cholera mnie wkurwil

Autor:  Mendol [ 20 sie 2014, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

tak konsola nie wyrabia, grafika bedzie chujowa i lepiej grac w super gierki z wyprzedazy, ewentualnie zbierac karty na stimie.

Autor:  Nyx [ 20 sie 2014, 10:24 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

TLDR

Autor:  Mark24 [ 20 sie 2014, 18:41 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

Proszę, spędziłem pół godzinki w google sięgając wstecz do premiery PS3. Roball i inne przygłupy nie pamietają albo nie chcą pamiętać, że konsola zawsze odstawała od PC pod wzgledem hardwaru już w dniu premiery.
Premiera PS3 miała miejsce 2006/2007.
Grafa:
GeForce 8800 GTX - premiera 11.2006, pamięć 768MB, 518GFlops
w PS3 zamontowano zmodyfikowanego GeForca 7800 z roku 2005, pamięć 256MB, 165GFlops

Wniosek: możliwości obliczeniowe 3-4x mniejsze, 3x mniej pamięci.

Memory:
2GB w 2006/2007 to był standard poniżej którego mało kto schodził.
PS3 - 256MB - 8x mniej

Jedyna przewaga PS3 to był procek i bluray. Przy double precision cell z PS3 wyciągał jakieś 21GFlops, Procki Intelowskie dogoniły go już w 2008r. W 2011 moc obliczeniowa Intela ze średniej półki stanowiła 3-4 krotność mocy obliczeniowej cella.

Porównywanie hardwaru konsoli sprzętu zoptymalizowanego jedynie pod granie i hardwaru PC kombajnu do wszystkiego to jak porównywanie mocy silników w samochodzie osobowym i autobusie piętrowym. Faktycznie w autobusie pietrowym jest mocniejszy silnik, co wcale nie oznacza, że jest szybszy i zwrotniejszy.

Stado betonów.

Autor:  Highlander [ 20 sie 2014, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

piękny umysł w akcji.

Autor:  Aldatha [ 20 sie 2014, 18:59 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

wlasnie przez to cudowne ps3 gry byly wykastrowane :/

Autor:  Razoth [ 20 sie 2014, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

Mark24 napisał(a):
Faktycznie w autobusie pietrowym jest mocniejszy silnik, co wcale nie oznacza, że jest szybszy i zwrotniejszy.



Ale przewiezie naraz znacznie większą liczbę osób.

Pozdro dla twojego chujowego porównania. :)

Autor:  Mark24 [ 21 sie 2014, 06:52 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

gry na PC zawsze były, są i będą wykastrowane z dwóch powodów:
1. po pierwsze PC to platforma otwarta i software składa sie z klocków odnosząc się do warstwy softwarowej. Każda instrukcja musi się odwołać do softwaru, z którego najczęściej znów się odwołuje do softwaru, który znów się odwołuje do softwaru by dopiero dogrzebać sie do hardwaru.
Zresztą sam windows to bydle które też pożera maaaasę zasobów.
2. każdy program się pisze i optymalizuje (ale nie pod sprzęt bo to niemozliwe) na przeciętnego PC a nie na gamingowego monstera za kilka tys. USD. Dodaje się najwyżej skalowanie grafiki dla mocniejszych sprzętów.

Highlander - jedynie pogooglowałem. Akurat w PS4 wrzucili procek bardzo podobny do PC-towskiego i podniecona gimbaza jest w szoku, że konsole nie są magicznymi urządzeniami z mityczna moca. Ta mityczna moc to zawsze byla jedynie mozliwosc (!!) odnoszenia sie bezposrednio do hardware.
Z drugiej strony to jest coraz bardziej skomplikowane bo gry sa coraz bardziej rozbudowane, silnik trzeba zoptymalizowac, biblioteki procedur, potem dopiero zajac sie robieniem gry. Dlatego ladnie wygladajace produkcje wychodza na konsole 2-4 lata po premierze sprzetu. Ten Uncharted 4 co aktualnie graficznie ryje beret bedzie odpowiednikiem Uncharted z PS3. Owszem gra ladna ale dopiero druga czesc pokazala na co stac ND.

Razoth napisał(a):
Mark24 napisał(a):
Faktycznie w autobusie pietrowym jest mocniejszy silnik, co wcale nie oznacza, że jest szybszy i zwrotniejszy.



Ale przewiezie naraz znacznie większą liczbę osób.

Pozdro dla twojego chujowego porównania. :)


oczywiście że przewiezie naraz wiekszą ilość osób, nawet mozesz sobie zrobic w srodku dyskoteke, ale to wcale nie oznacza, ze mimo znacznie potezniejszego silnika osiagnie wieksza predkosc. To na PC mozesz sobie grać i oglądać film na drugim monitorku jednocześnie. Jak nie zauwazasz analogii to juz Twoj problem.
A chociaz, zauwazyles, ze ja wcale nie piszę, że PC jest słabszy? Czy tez nie.? ;)

Autor:  gosugamer1 [ 21 sie 2014, 09:10 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

No i co to zmienia jak na generacje konsol wychodzą 3 solidne tytuły reszta to sportówki/bijatyki/arcade grywalne jak się gra ze znajomymi przy okazji + samograje typu uncharted, którego nie przeszedł bym do końca nawet jakbym miał ustaloną stawkę godzinową za granie w takiego crapa. :D

Już serio wole grać w jakieś indie gierki sklejone w piwnicy z grafiką sprzed 10 lat.

Konsola nie jest chujowa dlatego, że jest słaba pod względem technikaliów (a wiadomo, że jest, bo za te 2-3 lata jak już ogarną jak wykorzystywać moc tej generacji konsol to PCty już będą 2 generacje gpu/cpu do przodu).

Także zamknąć i zaorać ten temat, gg.

Autor:  Niah [ 21 sie 2014, 09:14 ]
Tytuł:  Re: Playstation 4

Jaki masz ból dupy :roll:

Strona 12 z 66 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team