MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Szybkie pytanie, szybka odpowiedź.
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=54&t=33965
Strona 158 z 382

Autor:  zaboleq [ 2 mar 2012, 14:52 ]
Tytuł: 

Jak film z frapsa, który waży całkiem sporo mogę wrzucić na youtube w sensie jakim cudem techniki go przerobić aby nie miał takich olbrzymich gabarytów i był w znośnej jakości?

Autor:  Kole0 [ 2 mar 2012, 17:33 ]
Tytuł: 

albo piracisz camtasie studio/sony vegas itp, albo sciagasz darmowego virtualduba(z dubem ci nie pomoge) i poprostu renderujesz na mp4/wmv.

film wmv przy najlepszej mozliwej jakosci renderowania, ktory trwa 50min i jest w 720PEEEE zajmuje okolo 2.5gb.



a ja mam pytanie - mam monitor 120hz, mam radeona 6950 z wyjsciem dual link, mam kabel dual link, podlaczam wszystko dobrze i nie moge wybrac 120hz, tylko 60hz. podlaczam moja stara grafike 4850 i tam wszystko smiga.
drivery itp mam najnosze, na starszych tez probowalem - jest mozliwosc zeby port dvi-dual link byl zjebany w tej nowej karcie?(przypomne ze wejscie samo w sobie dziala, tylko nie wymusza 120hz).

Autor:  Mark24 [ 2 mar 2012, 18:52 ]
Tytuł: 

kole0 - może w czasach monitorów LCD twórcy sterowników zapomnieli o jakichś 120Hz dla CRT? :P

Autor:  Kole0 [ 2 mar 2012, 18:58 ]
Tytuł: 

kiedy to wlasnie lcd jest ;<

Autor:  Mark24 [ 2 mar 2012, 19:01 ]
Tytuł: 

to po co Ci 120Hz w LCD? :o
Może poczytaj trochę o zasadzie działania LCD :)

Autor:  Kole0 [ 2 mar 2012, 19:07 ]
Tytuł: 

proste - ilosc wyswietlanych klatek/s

Autor:  Mark24 [ 2 mar 2012, 19:16 ]
Tytuł: 

LCD nie wyświetla całych klatek - uaktualnia tylko te pixele, w których zaszła zmiana. Dlatego obraz jest superstabilny nawet przy 50Hz. Nie ma kompletnie żadnego znaczenia jakie odświeżanie ustawisz jeżeli posiadasz LCD.
Zresztą większość monitorów LCD ma dostępne jedynie 50 lub 60Hz.

Autor:  Kole0 [ 2 mar 2012, 20:09 ]
Tytuł: 

tak wiem, a ludzie oko nie widzi wiecej niz xx fps.

miales kiedys do czynienia z obrazem wyswietlanym na 120hz lcdku?

oczywiscie, ze obraz jest superstabilny przy 60hz, ale stabilny nie znaczy plynny, a dokladniej nie tak plynny jak przy 120hz.

zreszta roznice widac przy tak banalnej czynnosci jak szybkie poruszanie oknem na pulpicie, a jak komus zbyt wolno glowka przetwarza to mozna sobie to nawet nagrac i potem odtworzyc w slowmo - widac jak przy 60hz urywa obraz przy szybkiej zmianie polozenia okna, w 120h jest to duzo plynniejsze.

Autor:  Deshroom [ 2 mar 2012, 20:11 ]
Tytuł: 

jako laik wierze że to wyłącznie kwestia tego jak szybko gaśnie pixel w LCD

Autor:  Mark24 [ 2 mar 2012, 20:29 ]
Tytuł: 

dokładnie - to jest smużenie, i nie ma (prawie*) nic wspólnego z częstotliwością odświeżania monitora.
*Teoretycznie trochę ma, bo pixel znacznie szybciej się zapala niż gaśnie.

Generalnie parametr "częstotliwość odświeżania" nie ma praktycznego znaczenia przy technologii LCD.

Autor:  Kole0 [ 2 mar 2012, 20:54 ]
Tytuł: 

ale co to znaczy 'praktyczne'?
jezeli cos jest przyjemniejsze dla oka i zwieksza komfort to w jaki sposob to nie jest praktyczne?

Autor:  Mark24 [ 2 mar 2012, 23:58 ]
Tytuł: 

no właśnie chodzi o to, że podniesienie "częstotliwości odświeżania" w LCD praktycznie nic Ci nie da:
1. obraz w LCD się nie odświeża ileś tam razy na sekundę, nie miga w ogóle, jest statyczny
2. nie ma też czegoś takiego jak migotanie części ruchomych obrazu - tu występuje po prostu efekt smużenia który w całości zależy od parametrów technicznych matrycy.

Może się powtórzę, ale poczytaj trochę o różnicy LCD <-> CRT i sam zrozumiesz, że nie ma czegoś takiego jak "częstotliwość odświeżania" w LCD.

Autor:  Teo [ 3 mar 2012, 00:05 ]
Tytuł: 

Monitory 120Hz powstały na potrzeby 3D co ostatnio jest bardzo modne, jednak takie monitory można ustawić by zwykły materiał wyświetlały z jakością 120Hz.

Teraz druga sprawa, nie zobaczysz tych 120Hz, w grze też mimo że wymagana jest duża ilość fps ale nie w monitorze tylko w grze, 60Hz monitora pozwala na "zobaczenie" efektu i jakości 120fps w grze.
Kolejna sprawa to materiał video, max jaki mamy dostępny materiał to 1080p/60 i tu ponownie nic nie daje nam 120Hz monitora.

Morał z tego taki że 120Hz jest zajebiste ale do czasu jak w to wierzymy :)

Autor:  Kole0 [ 3 mar 2012, 04:21 ]
Tytuł: 

akurat ja gram w gry ktore na vsyncu trzymaja stale 120 fps i dla nich wlasnie kierowalem sie kupujac ten monitor.

mark - jest cos takiego jak czestotliwosc odswiezania, ale oznacza zupelnie co innego niz w crt. poprostu takiego samego terminu sie uzywa bo ludzie sie przy crt do niego przyzwyczaili.

pelnoprawna definicja:
'Obraz na monitorze LCD również jest tworzony tyle razy na sekundę ile wynosi częstotliwość odświeżania, ale struktura ciekłokrystaliczna nie "gaśnie" w odróżnieniu od luminoforu kineskopu. Świecenie punktów ekranu LCD jest ustawiane na stałe i choćby odświeżanie odbywało się nawet z częstotliwością 30Hz mruganie ekranu nie jest widoczne'



i tu nie chodzi o jakies placebo, czy wyobraznie - ustawisz mi jeden monitor na 60hz, a drugi na 120hz to po kilku sekundach na pulpicie podam ci bezproblemu roznice ktory jest ktory. no i oczywiscie ta roznica jest na korzysc 120hz, bo naprawde ja osobiscie czuje ta zwiekszona plynnosc.


embe napisał(a):
60Hz monitora pozwala na "zobaczenie" efektu i jakości 120fps w grze.


tego zdania nie rozumiem - przeciez bez vsynca cholernie czesto jest screen tearing(jak to jest wogle po polsku - szarpanie).

Autor:  Mark24 [ 3 mar 2012, 10:05 ]
Tytuł: 

2 pytanka:
1. planuję kupić nowe bebechy do PC stacjonarnego - płyta główna, karta grafika, procek, może memorki (mam 4GB aktualnie??) - czy ktoś mógłby coś sensownego i w miarę taniego zaproponować - budżet to max. ~2000zł.
Ma być taki medium end by pograć w najnowsze gry w conajmniej średnich ustawieniach.
2. czy jest jakaś mała szansa na uniknięcie reinstalki windowsa jak wsadzę nowe bebechy do środka? Zajebiście nie chce mi się instalować pierdyliona pierdółek których używam na codzień od początku? Uda się coś takiego czy nie ma szans? System to windows 7.

Autor:  sula [ 3 mar 2012, 12:06 ]
Tytuł: 

Kole0 napisał(a):

tego zdania nie rozumiem - przeciez bez vsynca cholernie czesto jest screen tearing(jak to jest wogle po polsku - szarpanie).

Musisz mieć bardzo wyczulone 'oko' - o ile 'mocy' kompowi nie brakuje , to ja nie widzę różnicy z vsync i bez za dużej. Jak już to vsync wyłączam bo nie ma 'sufitu' dla fps ,ale ja fakt faktem jestem dosyć odporny na takie rzeczy - często na przykład jakaś gra jest 'jechana' za słabą animację a dla mnie nie jest aż tak słaba żeby mi przeszkadzała.

Chyba różni ludzi różne 'poziomy' tego co tolerują a tego co już im przeszkadza.

Autor:  Niah [ 3 mar 2012, 13:23 ]
Tytuł: 

No i się zjebało :)

Najprawdopodobniej padł mi zasilacz, komputer się nie włącza...chociaż jak podłączyłem starą płytę główną to zapala się lampka kontrolna, ale i tak nic. Gwarancja na trzy lata więc nie pozostaje mi nic innego jak pojechać w poniedziałek do serwisu.

Hmm, jedno co mnie zastanawia czy oby na pewno zasilacz daje radę przy takim setupie:

i2500k
8gb ddr3
1dysk sata, 1dvd rw, wifi na usb
4850
all bez oc
według kalkulatora wychodzi 400w, 500 - sprawność wychodzi właśnie prawie 400

Autor:  Teo [ 3 mar 2012, 14:33 ]
Tytuł: 

Kole0 napisał(a):
...i tu nie chodzi o jakies placebo, czy wyobraznie - ustawisz mi jeden monitor na 60hz, a drugi na 120hz to po kilku sekundach na pulpicie podam ci bezproblemu roznice ktory jest ktory. no i oczywiscie ta roznica jest na korzysc 120hz, bo naprawde ja osobiscie czuje ta zwiekszona plynnosc.

Widzisz różnice w jakości tych monitorów, monitory 120Hz mają wyśrubowane parametry, to jest ich plus jeśli nie oglądamy materiału 3D.
To ze masz 60Hz ma się nijak do tego ile fps osiągasz w grze, jak masz w grze 120Hz to przy szybkim ruchu postaci/kamery jest na tyle duży zapas fps że masz płynność, efekt będziesz maił ten sam na każdym monitorze, oko ludzkie nie rejestruje więcej zmian jak ~50/s.

Autor:  Sou [ 3 mar 2012, 15:21 ]
Tytuł: 

Niah napisał(a):
No i się zjebało :)

Najprawdopodobniej padł mi zasilacz, komputer się nie włącza...chociaż jak podłączyłem starą płytę główną to zapala się lampka kontrolna, ale i tak nic. Gwarancja na trzy lata więc nie pozostaje mi nic innego jak pojechać w poniedziałek do serwisu.

Hmm, jedno co mnie zastanawia czy oby na pewno zasilacz daje radę przy takim setupie:

i2500k
8gb ddr3
1dysk sata, 1dvd rw, wifi na usb
4850
all bez oc
według kalkulatora wychodzi 400w, 500 - sprawność wychodzi właśnie prawie 400


Ja mam i5 na 4,2 GHz 8gb ramu, grafa 5850, 4 dyski sata i 1 SSD, do tego kilka wentylatorow itp. 450W cheftec daje rade ;)

Autor:  Deshroom [ 3 mar 2012, 17:20 ]
Tytuł: 

Niech napisze jaki ma zasilacz. Firma i moc. Tylko dobry zasilacz trzyma parametry przy znamionowym obciazeniu

Strona 158 z 382 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team