MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Karta graficzna a rozdzielczosc. https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=54&t=21191 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | tomugeen [ 7 wrz 2006, 17:56 ] |
Tytuł: | |
Ile mozna ten sam temat przerabiac? |
Autor: | Coval [ 7 wrz 2006, 21:28 ] |
Tytuł: | |
Zawsze mozna powalkowac. Te przyslowiowe 30 klatek na sekunde (czy 25) to bariera przy ktorej zaczynamy widziec plynna animacje, a nie serie slajdow. Animacja zawsze moze byc bardziej plynna - w koncu wszyscy mamy troche inne mozgi i odrobine inne zmysly. Ja osobiscie roznice miedzy 30 a 50 fps widze i czuje w trakcie gry. Dopiero powyzej 50-60 fps przewaznie nie ma znaczenia. Na marginesie, pamietam ze w QUAKE przy 125 fps (maks) mozna bylo robic bardzo dlugie skoki - zwalony model fizyczny, wiec ludzie grali bez tekstur. Przy monitorach LCD mamy ciekawy efekt powolnego odswiezania ekranu. Powiedzmy ze mamy monitor z czestotliwoscia odswiezania ekranu 60 Hz, czyli odswiezen ekranu w ciagu sekundy mozna zrobic 60. Jasno wychodzi ze powyzej 50-60 fps ciezko cokolwiek odczuc. Wieksza czestotliwosc niewiele by dala, bo mamy duze czasy przejsc pomiedzy kolorami (reklamowane 8-12ms, ktore w praktyce wypada na 20-60ms). Jak podzielimy 1000 ms przez 20ms to wyjdzie 60 przejsc. Na monitorach CRT sprawy maja sie o wiele lepiej. |
Autor: | Kabraxis [ 7 wrz 2006, 22:03 ] |
Tytuł: | |
Jinoo napisał(a): To prawda, wartosci zle, PAL 25fps a NTSC prawie 30fps, podales czestotliwosci odswiezania TV wywodzace sie od czestotliwosci pradu w sieci
''elektrycznej''. Moze sie pomylilem, nie jestem ekspertem ani mnie to specjalnie nie interesuje. Co nie zmienia faktu ze JA roznice widze. Chociaz i tak wydaje mi sie iz pamietam ze zawsze bylo ze MAX szybkosc animacji w grach na konsole to 50fps (klatek na sekunde nie chodzi o odswiezanie ekranu) w PALU i 60 w NTSC. Czyli te wartosci ktore podales ale razy 2. Ale jak mowie nie znam sie na tym dobrze, konsoli juz dawno nie mam. A swoja wiedze opieram na czytanych daaaawno recenzjach w prasie o konsolach, w ktorych (dam sobie reke uciac) pidsalo wyraznie ze np. Tekken czy Soul Calibur idzie w NTSC w 60 fps'ach a w PALU "tylko" w 50-ciu. |
Autor: | SwenG [ 8 wrz 2006, 00:38 ] |
Tytuł: | |
Kabraxis napisał(a): Co nie zmienia faktu ze JA roznice widze.
Nie tylko ty widzisz różnicę, a Jinoo musi trochę poczytać o ludzkim oku. Człowiek (statystyczny) przestaje widzieć różnicę powyżej 60 Hz. |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |