MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Tutoriale dla programistów
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=54&t=44287
Strona 4 z 5

Autor:  malek69 [ 1 maja 2015, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Highlander napisał(a):
hmm
https://code.visualstudio.com/
Code is free and available on your favorite platform - Linux, Mac OSX, and Windows.

moze to wiele wspolnego nie ma z visual studio, ale rozwija sie ten open surs.

stare jak na Ciebie, dwa dni tremu widziałem https://www.youtube.com/watch?v=Fy9O96h4EBM

Autor:  Highlander [ 1 maja 2015, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

tia, postnalem to pare godzin po ogloszeniu tego ;p

Autor:  Highlander [ 5 cze 2015, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

https://www.edx.org/course/introduction ... rdx-cs50x#!
Widzialem opinie, ze ten kurs daje lepsze podstawy niz wiekszosc studiow w PL... lolz

Autor:  Xender [ 15 cze 2015, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Może polecić ktoś dobrą książkę o projektowaniu aplikacji, tzn jak dzielić na klasy, korzystać z polimorfizmu w sposób optymalny itp.
Głównie interesuje mnie to w kontekście projektowania gier komputerowych i silników ale poczytam cokolwiek dobrego i przydatnego.

Autor:  zaboleq [ 18 cze 2015, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Thinking in C++?

Autor:  Highlander [ 19 cze 2015, 20:03 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

http://www.planetgeek.ch/wp-content/upl ... e-V2.1.pdf :P

Jak tak patrze na kod javowy to tam dziedziczenie i polimorfizm jest ograniczony do minimum.

w c++ jest jakos częściej spotykane?

Autor:  iniside [ 20 cze 2015, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Highlander napisał(a):
http://www.planetgeek.ch/wp-content/uploads/2013/06/Clean-Code-V2.1.pdf :P

Jak tak patrze na kod javowy to tam dziedziczenie i polimorfizm jest ograniczony do minimum.

w c++ jest jakos częściej spotykane?

Zlezy od typu aplikacji.
Ogolnie rzecz biorac dziedziczenia, nie powinno sie uzywac, do rozbudowy funkcjonalnosci, a do zmiany typu. Jesli mamy klase Car, to kolejna klasa moze być np. Ford.

Rozbudowa funkcjonalnosci powinna sie odbywac poprzez komponenty (kompozycja, poszukaj Component pattern, composition, itd).
Zrobienie dobrej komponentowej architektury moze byc poczatkowo wiekszym wyzwaniem (np. trzeba dokladnie ustalic jak komponenty powinny sie moc komunikowac miedzy soba, jesli wogole), ale daje duzo wieksze mozliwosci pozniej. Zamiast sie gloic jaka klase wydziedziczyc, po prostu dodajesz komponenty (Kola, Silnik, Kierownica etc.) i masz obiekt o odpowiedniej funkcjonlanosci, ktora nie jest hardcoded na poziomie klasy (jesli nie liczyc, instancji samych komponentow).

Autor:  Oyci3C [ 20 cze 2015, 11:52 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Prościej mówiąc - lepiej jest mieć mnóstwo komponentów do dyspozycji niż tworzyć mutanta z dziedziczeniem gdzie potem jest tylko masakra w miarę postępu i rozmiaru kodu/aplikacji.

Autor:  Highlander [ 23 cze 2015, 18:12 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

No u nas dominuje kompozycja i wedlug mnie jest to znacznie przyjemniejsze oraz bardziej 'naturalne' w użyciu.

Autor:  Aldatha [ 27 cze 2015, 09:16 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

ktos kodzi w brainfucku ? :P

https://www.youtube.com/watch?v=dzFgY4JsZe8

Autor:  Bahamut [ 13 wrz 2015, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Chce zrobić dokumentacje i strone w formie WWW i mieć ją w necie;

Jest może jakaś "usługa" w stylu WIX albo Squarespace, tyle że skierowana do stawiania dokumentacji w formie www? Może być płatna(darmowej się nie spodziewam).
Albo inaczej, jaka jest najlepsza opcja do stawiania WWW tak żebym nie musiał pisać? Bo ja to jestem taki że jak zacznę pisać to kurwa 3 miesiące będę w tym siedział, bo mi się nie będzie podobać jakieś pogrubienie, albo jakaś inna głupota :) a ja chce coś na szybko, co robić... ? :)

Albo może używał ktoś ostatnio dreamweavera? Chyba z 15 lat z niego nie korzystałem, używanie go można uznać jako takie "best practice" przy stawianiu stron dzis?

A no i chodzi o to żeby zrobić zajebistą stronę :) Bo taką żeby byle była to ja wiem jak zrobić. Pytam o jakieś best practice.

Autor:  kamilus [ 13 wrz 2015, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

mediawiki

Autor:  Bahamut [ 13 wrz 2015, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

tczewiak napisał(a):
mediawiki

Noooo :] Ni uja bym tego nie wygóglał, nie wpadłbym na to. O to chodziło, dzięki :wink:

Autor:  Aldatha [ 16 wrz 2015, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Highlander napisał(a):
No u nas dominuje kompozycja i wedlug mnie jest to znacznie przyjemniejsze oraz bardziej 'naturalne' w użyciu.


pro konfa incoming , dawaj do Wawy , przenocuje Cie ;)

http://code4life.pl/#talks-section

nie znam gosci ale jeden jest pundżab-rozpierdalaczem w java a drugi w .net

Autor:  Mendol [ 16 wrz 2015, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

co to jest pundzab?

Autor:  Highlander [ 16 wrz 2015, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Jakos malo ciekawa ta confa ;p

Autor:  Aldatha [ 16 wrz 2015, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Mendol napisał(a):
co to jest pundzab?


hindus

Autor:  Aldatha [ 17 wrz 2015, 05:53 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Highlander napisał(a):
Jakos malo ciekawa ta confa ;p


200 miejsc tylko :(

zawsze sie czegos ciekawego mozna dowiedziec

Autor:  Mendol [ 17 wrz 2015, 07:41 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

to chyba pendzab?

Autor:  meterrr [ 17 wrz 2015, 09:39 ]
Tytuł:  Re: Tutoriale dla programistów

Aldatha napisał(a):
Highlander napisał(a):
No u nas dominuje kompozycja i wedlug mnie jest to znacznie przyjemniejsze oraz bardziej 'naturalne' w użyciu.


pro konfa incoming , dawaj do Wawy , przenocuje Cie ;)

http://code4life.pl/#talks-section

nie znam gosci ale jeden jest pundżab-rozpierdalaczem w java a drugi w .net

ta nic bardziej interesujacego nie ma w wawie tylko jakas podzedna konferencja firmy roche
pewnie trzeba zostawic tel i maila przy rejestracji, a po tygodniu masz tel z oferta

bardziej tandetnych sposobow na zbieranie cv z rynku chyba nie ma lol

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team