MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

[AOC OT] Framerate, odswiezanie monitorw itepe
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=54&t=30762
Strona 1 z 3

Autor:  TobiAlex [ 14 sie 2008, 11:57 ]
Tytuł:  [AOC OT] Framerate, odswiezanie monitorw itepe

embe napisał(a):
No nie wiem, mozliwe ze masz jakies cyber implanty i jestes w stanie zobaczyc wiecej jak 25fps ale ok, niech ci bedzie bo fakt ze czasami przycielo na 15fps ale tak jak pisze 9600gt to karta idealna do mniejszej rozdzielczosci niz 1680x1050 i wtedy nie masz juz zaciec.


Ja gram w 1024 x 768. To ile człowiek jest zobaczyć klatek nie ma kompletnie znaczenia w tym momencie. Sam napisałeś, że spadło Ci do 15 fps. Gdybyś na początku miał te 40-50fps to nie spadłoby Ci do 15 tylko powiedzmy 30fps. I to jest komfortowe granie.
Generalnie nie ma co mówić o fps widzianych przez człowieka, bo dla przykładu każdy monitor crt / lcd jest wstanie wyświetlić maksymalnie 60 fps / s więc gadanie, że ktoś ma 70 fps - 80 fps można by o kant dupy rozbić. Podobnie z kolorami - skoro człowiek rozróżnia maksymalnie 10.000 kolorów to po co karty graficzne wyświetlają po 32mln kolorów a jak ostatnio stwierdził Jorh Camrack, jest to i tak zdecydowanie za mało. Podsumowując 24 - 25 fps to w telewizji i w kinie.

Autor:  Robus [ 14 sie 2008, 12:56 ]
Tytuł: 

TobiAlex napisał(a):
embe napisał(a):
No nie wiem, mozliwe ze masz jakies cyber implanty i jestes w stanie zobaczyc wiecej jak 25fps ale ok, niech ci bedzie bo fakt ze czasami przycielo na 15fps ale tak jak pisze 9600gt to karta idealna do mniejszej rozdzielczosci niz 1680x1050 i wtedy nie masz juz zaciec.


bo dla przykładu każdy monitor crt / lcd jest wstanie wyświetlić maksymalnie 60 fps / s ...


monitory crt moga sporo wiecej wyswietlic ..., a zalezy to od odswiezania

Autor:  SwenG [ 14 sie 2008, 13:13 ]
Tytuł: 

TobiAlex napisał(a):
skoro człowiek rozróżnia maksymalnie 10.000 kolorów to po co karty graficzne wyświetlają po 32mln kolorów a jak ostatnio stwierdził Jorh Camrack, jest to i tak zdecydowanie za mało. Podsumowując 24 - 25 fps to w telewizji i w kinie.

Wyświetl sobie przejście tonalne od 000 do FFFFFF w szarościach na lcd na TN i na CRT wtedy będziesz inaczej mówił o ilościach kolorów. Co do fps to już nie chce mi się nawet komentować takich pierdół.

Autor:  TobiAlex [ 14 sie 2008, 13:34 ]
Tytuł: 

SwenG napisał(a):
TobiAlex napisał(a):
skoro człowiek rozróżnia maksymalnie 10.000 kolorów to po co karty graficzne wyświetlają po 32mln kolorów a jak ostatnio stwierdził Jorh Camrack, jest to i tak zdecydowanie za mało. Podsumowując 24 - 25 fps to w telewizji i w kinie.

Wyświetl sobie przejście tonalne od 000 do FFFFFF w szarościach na lcd na TN i na CRT wtedy będziesz inaczej mówił o ilościach kolorów. Co do fps to już nie chce mi się nawet komentować takich pierdół.


SwenG nie będą z Tobą dyskutował na takie tematy, bo to nawet nie forum od tego. Wszystko to co napisałem to sprawy techniczne. Jeżeli w tym nie robisz to chociaż w necie poszperaj za nim nazwiesz coś pierdołą.

Autor:  SwenG [ 14 sie 2008, 13:38 ]
Tytuł: 

Wystarczy, że przejrzysz to forum. Już nie raz była tu dyskusja i prostowało się takich dyletantów, którzy twierdzili, że nie ma różnicy między 25 a 100 Hz.

Autor:  TobiAlex [ 14 sie 2008, 13:40 ]
Tytuł: 

SwenG napisał(a):
Wystarczy, że przejrzysz to forum. Już nie raz była tu dyskusja i prostowało się takich dyletantów, którzy twierdzili, że nie ma różnicy między 25 a 100 Hz.


Odświeżanie nie ma nic wspólnego z ilością wyświetlanych klatek. Według tego co Ty piszesz stary monitor z lat 70 nie byłby wstanie obsłużyć zisiejszych gier a tak nie jest! Częstotliwość odświeżania to liczba informująca o tym, ile razy w ciągu sekundy obraz na monitorze jest na nowo wyświetlany. Czym wyższa tym mniej szkodliwe jest dla oczu i to jedyna różnica między starym monitorem a nowym (jeżeli chodzi o ten aspekt) - na starym szybciej byśmy stracili wzrok grając po tyle godzin dziennie, ale nadal mógłbym spokojnie grać w Mass Effect czy Age of Conan mając 30 fps.

Autor:  SwenG [ 14 sie 2008, 13:44 ]
Tytuł: 

Ależ owszem ma, odświeżanie ogranicza ilość wyświetlanych klatek. Poza tym w tej chwili piszesz o czymś zupełnie innym niż poprzednio, aż zacytuję: "bo dla przykładu każdy monitor crt / lcd jest wstanie wyświetlić maksymalnie 60 fps / s więc gadanie, że ktoś ma 70 fps - 80 fps można by o kant dupy rozbić"
każdy monitor crt jest w stanie wyświetlić maksymalnie 60 fps ?????

Autor:  TobiAlex [ 14 sie 2008, 13:49 ]
Tytuł: 

SwenG napisał(a):
Ależ owszem ma, odświeżanie ogranicza ilość wyświetlanych klatek. Poza tym w tej chwili piszesz o czymś zupełnie innym niż poprzednio, aż zacytuję: "bo dla przykładu każdy monitor crt / lcd jest wstanie wyświetlić maksymalnie 60 fps / s więc gadanie, że ktoś ma 70 fps - 80 fps można by o kant dupy rozbić"
każdy monitor crt jest w stanie wyświetlić maksymalnie 60 fps ?????


A mam pytanie - czy kiedykolwiek widziałeś aby podczas testów kart graficznych (dla przykładu) było podawane w jakiej częstotliwości odbywał się test? Dla przykładu teraz na moim monitorze w 3D Marku 2006 na pierwszym teście mam bodajże 40 fps (nie pamiętam teraz dokładnie). Jak zmienię monitor na nowszy (cóż, obecny mój to już staruszek) będę miał 60 fps? No chyba nie. Czy jak odpalisz 3D Marka 2006 w rozdzielczości 640 x 480 (o ile się da) i odświeżaniu 60Hz a potem to samo 640 x 480 ale 120Hz - wynik końcowy będziesz miał inny?

PS.
Jeszcze jest taka sprawa, że przy częstotliwościach wyższych niż bodajże 70Hz oko ludzki przestaje nadążać za tym, co się dzieje na ekranie.

Autor:  Robus [ 14 sie 2008, 14:03 ]
Tytuł: 

TobiAlex napisał(a):
SwenG napisał(a):
Ależ owszem ma, odświeżanie ogranicza ilość wyświetlanych klatek. Poza tym w tej chwili piszesz o czymś zupełnie innym niż poprzednio, aż zacytuję: "bo dla przykładu każdy monitor crt / lcd jest wstanie wyświetlić maksymalnie 60 fps / s więc gadanie, że ktoś ma 70 fps - 80 fps można by o kant dupy rozbić"
każdy monitor crt jest w stanie wyświetlić maksymalnie 60 fps ?????



PS.
Jeszcze jest taka sprawa, że przy częstotliwościach wyższych niż bodajże 70Hz oko ludzki przestaje nadążać za tym, co się dzieje na ekranie.


dlatego wlasnie najczesciej zalecana czestotliwoscia odswiezania jest/bylo 75 Hz

i niestety dla ciebie: max czestotliwosc odswiezania OGRANICZA maxymalna ilosc klatek, zeby nie bylo tego efektu nalezy w ustawieniach karty graficznej przelaczyc parametr vsync na off (a 99% "znawcow" nawet nie wie ze takie cos wogole tam istnieje)

Autor:  konrador [ 14 sie 2008, 14:42 ]
Tytuł: 

Czy jak odpalisz 3D Marka 2006 w rozdzielczości 640 x 480 (o ile się da) i odświeżaniu 60Hz a potem to samo 640 x 480 ale 120Hz - wynik końcowy będziesz miał inny?

Nie wiem jak dziala 3D Mark, bo nie bawie sie w porownywanie punkcikow, ale jesli v-sync bedzie wlaczony to tak. :< W takie AOC moge spokojnie grac przy 20fps (aby nie mniej). W FPS beznadziejnie gra sie na mniej niz 60 (pomijajac "myki" w id Tech 3 i pochodnych) i tak - doskonale widze i czuje roznice.

Autor:  TobiAlex [ 14 sie 2008, 14:55 ]
Tytuł: 

konrador napisał(a):
Czy jak odpalisz 3D Marka 2006 w rozdzielczości 640 x 480 (o ile się da) i odświeżaniu 60Hz a potem to samo 640 x 480 ale 120Hz - wynik końcowy będziesz miał inny?

Nie wiem jak dziala 3D Mark, bo nie bawie sie w porownywanie punkcikow, ale jesli v-sync bedzie wlaczony to tak. :< W takie AOC moge spokojnie grac przy 20fps (aby nie mniej). W FPS beznadziejnie gra sie na mniej niz 60 (pomijajac "myki" w id Tech 3 i pochodnych) i tak - doskonale widze i czuje roznice.


Tak, zgadza się - jeżeli jest aktywna opcja VSync następna klata jest rysowana / odświeżana dopiero, gdy wiązka wróci na początek ekranu, w innym przypadku kolejna klata wyświetlana jest od razu, gdy monitor otrzyma taki sygnał. Generalnie jest to fitczer, który zapobiega "szarpaniu" obrazu, nic nadto a, że monitor musi czekać na powrót wiązki (gdy VSync on) to ogranicza to w pewien sposób liczbę fps.

Autor:  Robus [ 14 sie 2008, 15:02 ]
Tytuł: 

nie w pewien a w konkretny, ogranicza ci maksymalna ilosc fps do czestotliwosci odswiezania ...

Autor:  TobiAlex [ 14 sie 2008, 15:14 ]
Tytuł: 

Robus napisał(a):
nie w pewien a w konkretny, ogranicza ci maksymalna ilosc fps do czestotliwosci odswiezania ...


W pewien, bo nie jest to wymóg karty graficznej.

Ok, ale skończmy ten temat, bo grać nie moge :lol: a servery Warhammera już są czynne 8)

Autor:  Asmax [ 14 sie 2008, 16:00 ]
Tytuł: 

Robus napisał(a):
dlatego wlasnie najczesciej zalecana czestotliwoscia odswiezania jest/bylo 75 Hz


Chyba u masochistow. Mnie po 30miutach przed CRT przy 75Hz napierdziela leb i chce mi sie rzygac.
Kwestia przyzwyczajenia, na CRT zawsze mialem 100Hz. W LCD to zupelnie inna bajka.

Autor:  Robus [ 15 sie 2008, 12:23 ]
Tytuł: 

Asmax napisał(a):
Robus napisał(a):
dlatego wlasnie najczesciej zalecana czestotliwoscia odswiezania jest/bylo 75 Hz


Chyba u masochistow. Mnie po 30miutach przed CRT przy 75Hz napierdziela leb i chce mi sie rzygac.
Kwestia przyzwyczajenia, na CRT zawsze mialem 100Hz. W LCD to zupelnie inna bajka.


przy 75Hz nie ma juz "telepania" obrazu i oko ludzkie nie bedzie widziec zadnej roznicy miedzy 75 a 100Hz na ekranie

przy 60Hz dla ludzi pracujacych dluzej przy kompie z wiekszym odswiezaniem jest tak jak piszesz (sam to odczuwam czasami u ludzi ktorzy nie potrafia nic zrobic oprocz wlaczenia kompa)

Autor:  Razoth [ 15 sie 2008, 12:25 ]
Tytuł: 

Robus napisał(a):
przy 75Hz nie ma juz "telepania" obrazu i oko ludzkie nie bedzie widziec zadnej roznicy miedzy 75 a 100Hz na ekranie


Bzdura, widzę różnicę bardzo wyraźnie.

Autor:  iniside [ 15 sie 2008, 19:31 ]
Tytuł: 

SwenG napisał(a):
Ależ owszem ma, odświeżanie ogranicza ilość wyświetlanych klatek. Poza tym w tej chwili piszesz o czymś zupełnie innym niż poprzednio, aż zacytuję: "bo dla przykładu każdy monitor crt / lcd jest wstanie wyświetlić maksymalnie 60 fps / s więc gadanie, że ktoś ma 70 fps - 80 fps można by o kant dupy rozbić"
każdy monitor crt jest w stanie wyświetlić maksymalnie 60 fps ?????

Tylko jesli wlaczysz V-sync. Który złuzy chyba tylko do spowalania za szybkich gier..

Autor:  Buka [ 15 sie 2008, 22:04 ]
Tytuł: 

iniside napisał(a):
SwenG napisał(a):
Ależ owszem ma, odświeżanie ogranicza ilość wyświetlanych klatek. Poza tym w tej chwili piszesz o czymś zupełnie innym niż poprzednio, aż zacytuję: "bo dla przykładu każdy monitor crt / lcd jest wstanie wyświetlić maksymalnie 60 fps / s więc gadanie, że ktoś ma 70 fps - 80 fps można by o kant dupy rozbić"
każdy monitor crt jest w stanie wyświetlić maksymalnie 60 fps ?????

Tylko jesli wlaczysz V-sync. Który złuzy chyba tylko do spowalania za szybkich gier..


Nie tylko do "spowalniania za szybkich gier". Cytat z wiki, zeby nie bylo, ze sie wymadrzam ;) "W monitorach LCD, których wyświetlanie nie jest oparte na wędrującej plamce układ synchronizacji zapewnia synchronizację wyświetlania z odświeżaniem pamięci obrazu monitora, która wynika cykli generowania klatek przez kartę graficzną. Przy wyłączonej synchronizacji zazwyczaj można zauważyć błędy obrazu.". Od siebie dodam, ze brak synchronizacji pionowej objawia sie miedzy innymi rozjezdzaniem sie obrazu wzdluz osi poziomej (nie wiem jak to trafniej opisac, mysle, ze kazdy przy odrobinie wysilku powinien dopasowac wlasciwy blad wyswietlania do mojego opisu ;P ).

Autor:  Asmax [ 16 sie 2008, 14:23 ]
Tytuł: 

Robus napisał(a):
przy 75Hz nie ma juz "telepania" obrazu i oko ludzkie nie bedzie widziec zadnej roznicy miedzy 75 a 100Hz na ekranie


Jak to mowili w znanym, polskim filmie "Jak pan nie widzi, to proponuje panu pojsc do lekarza od oczu"

Autor:  TobiAlex [ 16 sie 2008, 17:37 ]
Tytuł: 

Asmax napisał(a):
Robus napisał(a):
przy 75Hz nie ma juz "telepania" obrazu i oko ludzkie nie bedzie widziec zadnej roznicy miedzy 75 a 100Hz na ekranie


Jak to mowili w znanym, polskim filmie "Jak pan nie widzi, to proponuje panu pojsc do lekarza od oczu"


Pewnie jesteś jedną z tych osób, które słyszą różnicę między wiolinem a kompaktem :lol:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team