Główna ideą tej modyfikacji było stworzenie klawiatury wygodnej i posiadającej łatwo osiągalne duże ilości bindów i modyfikatorów. Do tego eliminacja z obszaru użytkowania potencjalnie kłopotliwych przycisków jak przycisk Windows, przycisk aplikacji i Caps lock. Dodatkowo kciuk jest wykorzystywany nieporównywalnie aktywniej. Cały układ bazuje na 3 głównych przyciskach z małymi gumowymi nakładkami i "zatoce" na bazowe położenie kciuka. W ten sposób można bezwzrokowo i błyskawicznie odnaleźć punk odniesienia do całej reszty. Jest to bardzo intuicyjne i łatwe.
Zamiast WSAD używam UHK ( jako 3 główne klawisze ), tak nie ma tu pomyłki tylko 3 klawisze do ruchu U do przodu i H strafe left / K strafe right. Ruch w tył mam całkowicie odbindowany ze względu na poważne kary ( w prędkości postaci ) przy tym kierunku. Jeżeli już muszę się wycofywać używam strafe w bok, w ten sposób jednocześnie mogę ostrzeliwać wroga i uciekać. Klawisze podstawowe skilli z rotacji dps to przyciski I O P L :
Podział obszaru używanego wygląda tak :
- palec środkowy ( oznaczony kolorem zielonym ) używa tylko dwa przyciski : U i J. Na J zwykle jest jakiś skill zadko używany który wymaga kompletnego zatrzymania postaci ( puszczam wtedy przycisk ruchu do przodu )
- palec wskazujący ( oznaczony kolorem czerwonym ) używa przyciski K ( strafe right), 8, 9, 0, I, O, P, L, :,
- palec serdeczny ( oznaczony kolorem żółtym ) używa przyciski H ( strafe left ), R, T, Y, F, G
- kciuk ( oznaczony kolorem fioletowym ) obsługuje Alt, /, Shift, Ctr. Ctr to u mnie przycisk aktywacji TS3, Alt i Shift to modyfikatory innych klawiszy do zwiększenia ilości bindów. Na przycisku / zwykle mam zbindowana mapę.
Altem modyfikuje R, T, Y , F , G, I, O, P, L, :, Shiftem 8, 9, 0, i, O, P, L, :,
- najmniejszy palec ( oznaczony kolorem jasno niebieskim ) obsługuje tylko spacje ( tradycyjne używam tam jump )
Łącznie w tym układzie wykorzystywane jest 38 bindów. By bez używania wzroku, bezbłędnie rozpoznawać położenie dłoni klawisze bazowe UHK maja naklejone małe, płaskie gumeczki. Na dole poprzez usuniecie przyciska Windows i przycisku aplikacji utwożona jest "zatoka" na kciuka która powoduje błyskawiczne odnajdowanie się w tym złożonym układzie. Dodatkowo wyeliminowane jest przez to ryzyku odwiedzenie pulpitu poprzez przypadkowy nacisk. Mam dosyć duże dłonie, ale nie muszę wykonywać jakiś kosmicznych wygibasów by użyć każdy z tych klawiszy lub kombinacje. Przestrzeń po usuniętych klawiszach zabezpieczona jest płaskim kawałkiem plastiku który jest jednocześnie podporą kciuka.
Używam klawiatury Logitecha: podstawowy model K120 ma bardzo dobra jakość, średnio głęboki skok i przystępną cenę 39 zł. Ryzyko przeróbki jest żadne, bo wyjęte klawisze można bez problemu wsadzić ponownie.
Dodatkowo spód klawiatury mam wyklejony starą zużytą podkładka Quick z gumowanym spodem. Powiększa to masę i stabilność trzymania się stołu. Guma na większości powierzchni spodu zwielokrotnia siłę potrzebna do poruszenia w bok klawiatury.
Kluczowy obszar z dystansu:
Bazowe położenie mojej dłoni na klawiaturze przy graniu:
Zaślepka z kawałka sztywnego płaskiego plastiku o grubości ok 1 mm:
Gumki - zbliżenie