MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Przepustowość pamięci https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=54&t=43019 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mark24 [ 16 sie 2013, 19:37 ] |
Tytuł: | Przepustowość pamięci |
Jak to się liczy, jeżeli w systemie są dwa rodzaje pamięci? Bo dzisiaj znalazłem na innym forum takie coś: 192 GB/s (eSRAM) + 68 GB/s (DDR3) = 260 GB/s overall. Co na pierwszy rzut oka wydaje mi się jakąś idiotyczną bzdurą. Całość dotyczy Xbox One, pamięci szybkiej jest 32MB (bodajże), wolnej 8GB - więc porównując do autostrady - mam do przejechania 2 odcinki jeden szybki o duzej przepustowości o prędkości maksymalnej 192km/h, drugi to droga krajowa o mniejszej przepustowości o prędkości maksymalnej 68km/h. Już pomijam w całości fakt, że tej drogi krajowej jest 99% to w żaden sposób nie wychodzi mi średnia/maksymalna prędkość 260km/h. |
Autor: | Venan [ 16 sie 2013, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Przepustowość pamięci |
Wydaje mi się że te pamięci nie są połączone, ponieważ inaczej pracowałby z prędkością najwolniejszej kości w zestawie. Jeżeli są odrębne to teoretycznie część danych możemy pisać z prędkością 192 a w tym samym czasie również drugą część z prędkością 68, co daje łączną przepustowość 260. Haczyk tkwi w tym że tej pamięci o prędkości 192 jest niewiele. |
Autor: | Teo [ 16 sie 2013, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: Przepustowość pamięci |
overall to pewnie marketingowy bełkot |
Autor: | Mark24 [ 16 sie 2013, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Przepustowość pamięci |
Venan - no własnie. Ja bym ten eSRAM traktował jako cache. O ile taki cache potrafi przyspieszyć odczyt z RAMu w praktyce? Bo na pewno nie o 300-400%. Dane w cache można sobie odczytać błyskawiczne, ale najpierw trzeba je tam wrzucić. |
Autor: | kamilus [ 17 sie 2013, 03:24 ] |
Tytuł: | Re: Przepustowość pamięci |
Przerzut będzie 68GBps co jest oczywistą oczywistością. Operowanie na aktualnych danych 192GBps, a do tego współbieżnie mogą być wykonywane jakieś operacje z prędkością 68GBps. Czyli dla przykładu operacja na obliczaniu fizyki będzie wykonywać się z prędkością 192GBps, a w tym samym czasie teksturowanie z prędkością 68GBps. Co w czystej teorii w pierwszej sekundzie da prędkość 260GBps, ale w każdej kolejnej już 68GBps Niezły scam marketingowy. |
Autor: | Mark24 [ 17 sie 2013, 13:10 ] |
Tytuł: | Re: Przepustowość pamięci |
Z matematycznego punktu widzenia: 32MB eSRAM to zaledwie ~0.4% calkowitej pojemnosci pamieci. Zalozmy ze gry beda sie odwolywac do jakichs 4GB pamieci to mamy 0.8%, na pewno sa jakies procedury dbajace o to by w eSRAM siedzialy krytyczne dane do ktorych konsola sie bedzie czesto odwolywac zwiekszajace wykorzystanie tej szybkiej czesci pamieci o 10x (tu zupelnie strzelam bo nie wiem jak wydajne to moze byc) - mamy wtedy 8%. Wiec calkowita srednia predkosc odczytu skoczy nam o te 8% - czyli do ~75GB/s Microsoft?? (bo nie jestem pewien od kogo to wyszlo) tym samym udowodnia klamiac w tak bezczelny sposob, ze ich target to kretyni. |
Autor: | iniside [ 17 sie 2013, 13:49 ] |
Tytuł: | Re: Przepustowość pamięci |
Wszystkie usredniajce transfer obliczenia w tym przypadku to bełkot. Realne przyspieszenie operacji na danych zalezy od tego w jaki sposob dana aplikacja bedzie wykorzystywać cache. No chyba, ze MS w swojej wielkiej przemyslnosci zablokował bezposrednio dostep do tej pamieci i bedzie ona zarzadzana wyłącznie przez system. |
Autor: | Mark24 [ 17 sie 2013, 14:32 ] |
Tytuł: | Re: Przepustowość pamięci |
też mozliwe że z ten eSRAM zarezerowowany bedzie pod system etc. W końcu po coś go tam wsadzili. Z chęcią zobaczyłbym porównania wydajności identycznych procków bez cache i z cachem - na tej podstawie możnaby było coś tam sobie policzyć. W każdym bądź razie nie ma mowy o żadnych 260GB/s. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |