MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Od zera do bohatera czyli pvp dla noobów
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=71&t=25202
Strona 1 z 3

Autor:  xarthias [ 9 cze 2007, 14:27 ]
Tytuł:  Od zera do bohatera czyli pvp dla noobów

Luźne opracowanie na podstawie artykułu z Eve-Tribune.
Artykuł z serii od zera do bohatera, czyli jak noob może być dużą pomocą w pvp. Ponieważ wątek o podobnym temacie zszedł nieco z toru i wypowiadające się w nim niektóre osoby najwyraźniej mają mikre pojęcie o Eve, pozwoliłem założyć sobie nowy wątek.
Wiele osób zadaje pytanie, czy mając max 2 lub 3 mln sp (drugi miesiąc grania) mogą być do czegoś przydatni w gangu PvP. Oczywistą odpowiedzią jest, że tak - nawet na trialu. Mniej oczywistą rzeczą jest już rola jaką mogą spełniać, bo nie każdemu pasuje rola samobójcy tacklera. Cóż więc innego? Wsiadaj w statek do EW (electronic warfare) - dzięki niemu możesz spowodować, że stary wyjadacz w bsie z fitem t2 będzie wobec was bezsilny. Bo co z tego, że przeciwnik ma Navy Ravena, jak nie może złapać locka dalej niż na kilka kilometrów, cóż zrobi Megathron zjammowany przez 70% czasu, albo Tempest z trackingiem pozwalającym na śledzenie obiektów o wielkości i szybkości stacji. Tu jeszcze jedna uwaga - ważne jest sformułowanie "was". Statkami do EW jest bardzo ciężko solować i wymaga to nieco więcej skilli. Ale jako jeden z członków gangu - jesteś ważnym i mocnym jego ogniwem.
Każda rasa ma krążownik oraz fregatę do walki elektronicznej. Skupię się tu na krążownikach, ponieważ fregaty są ich mniejszymi odpowiednikami i ogólne zasady dotyczące krążowników można dopasować także do nich. Jeszcze słowo o skillach. Skuteczne używanie EW wymaga zrobienia skilla w cruiserach na minimum lvl 3, a najlepiej 4, do tego dwa skille do rasowego typu ew - mają raczej niski rank, więc poziom 4 w obu to chwila, a pozwala używać modułów T2.

Caldari - Blackbird (fregata - Griffin).
Wymagane skille to Electronic Warfare i Signal Dispersion.
Bonus Blackbirda to 10% do siły jammerów oraz 20% do ich zasięgu. Jammery zostały nieco osłabione w Revelations 1, ale nadal statki dedykowane ECMom są groźne. Jammowanie - to kompletne zakłócanie sensorów przeciwnika - traci on locka i przez okres działania (20s) nie może go odzyskać. Wadą jest to, że nie ma się pewności zadziałania jammerów. Szansa na jama jest obliczana na podstawie siły jammera i siły sensorów wrogiego okrętu, dodatkowo, dla każdego jammera jest obliczana oddzielnie - a więc ich siła/efekt nie sumują się. Mimo wszystko, mając 3 rasowe (czyli odpowiedniego typu - patrz niżej) jammy t2 (i skille na lvl 4), mamy jakieś 75% szans na zablokowanie sensorów pancernika (w każdym cyklu). Przy mniejszych statkach ta szansa wynosi już praktycznie 100%.
Blackbirda fituje się mniej więcej tak:
Hi - assault launchery (do rozwalania tacklerów wszelkiej maści), jeśli mamy skille to można i recon probe launchera wsadzić.
Med - jammery we wszystkie sloty. Najlepiej po dwa lub trzy rasowe, bo multispectrale mają problemy z zablokowaniem czegoś większego od krążownika.
Low - Signal distortion amplifiers.
Wadą tego setupu jest kompletny brak tanka. Natomiast mamy zasięg jammów około 100km (co może zmuszać do użycia jednego sensor boostera), co pozwala zazwyczaj zostać poza zasięgiem przeciwnika, podczas gdy reszta gangu go wykańcza.
O co chodzi z tymi rasowymi jamami? Każda rasa ma jeden typ sensorów, wobec czego ten sam typ jammerów działa na nią szczególnie dobrze. I tak, Gallente mają sensory Magnetometric, Caldari - Gravimetric, Minmatarzy - Ladar i Amarzy - Radar. Każdy typ sensorów ma "swojego" jammera (czyli duża siła na wybrany typ, bardzo mała na pozostałe), no i są jeszcze jammery Multispectral - ze średnią siłą na wszystkie typy sensorów.
W zasadzie nie ma możliwości skontrowania jamów. Można co najwyżej zwiększyć siłę sensorów swojego okrętu, ale jest to sposób mało efektywny i zajmujący cenne sloty.

Gallente - Celestis (fregata to Maulus).
Wymagane skille to Sensor Linking i Signal Suppresion.
Celestis ma bonus 5% do efektywności Sensor Damperów, oraz mało użyteczne 5% do damagu średnich hybryd.
Sensor dampy zmniejszają skuteczny zasięg lockowania przeciwnika, oraz znacznie wydłużają czas potrzebny na to lockowanie. Dodatkowo są jedyną skuteczną bronią elektroniczną przeciw dronom - drony nie zaatakują nikogo będącego poza zasięgiem lockowania statku-matki. No i dampy jako jedyne są użyteczne przeciwko lotniskowcom (carriery mają bardzo mocne sensory i prawie nie da się ich zjammować, tracking distruptory też są bezużyteczne). Należy też pamiętać, że dampy mają mniejszy zasięg niż jammery - około 40-50km.
Fitowanie - w zasadzie jedynym "must have" są trzy sensor dampery (najlepiej t2) - przy skillach na lvl 4 łączna skuteczność dampów wynosi około 90% (75-80% jeśli przeciwnik używa sensor boostera). Dodatkowo przy założonych trzech damperach bs potrzebuje około trzech minut, żeby namierzyć krążownik.
Reszta fitu jest już do waszego uznania. Railguny, probe launcher, ab lub mwd, scrambler, można weba wsadzić zamiast mwd, naprawiaczki, plejtki, coś do capacitora. No i oczywiście drony - 40m[sup]3[/sup] hangaru pozwala nam użyć 4 średnich dron lub 3 średnich i dwóch lekkich co pozwala zadać nawet nieco obrażeń (mi się udało wykręcić 70dps w prophecy).
Dampery kontruje się sensor boosterami.
Damperów można także (skutecznie) używać na innych statkach - celestis ma po prostu fajny do nich bonus i na początku nawet 3 poziomy w skillu mogą robić znaczną różnicę.

Arbitrator i Bellicose już wkrótce.

PS. To nie jest artykuł dla grających solo. Solo statki EW mogą zapolować co najwyżej na industriale albo fregatki t1. Ale w końcu Eve to gra mmo, a w mmo nie gra się solo prawda? :lol:

Autor:  Mac [ 9 cze 2007, 19:14 ]
Tytuł: 

Moj sprawdzony w boju setup celestis :)

High: 3x 150mm II (spike), missle launcher
Med: AB, 4x RSD II
Low: 1600mm plate, 2x capacitor power relay

Siedzimy na 20-30km i dampujemy. Repairer nie potrzebny, w praktyce jak ktos moze do nas strzelac to i tak jest zwykle za pozno. Nie wspominajac o tym ze zwykle nie ma za duzo capa. 1600 plate daje bufor prawie 7k armor bez implantow.

Autor:  Scorpio [ 11 cze 2007, 06:40 ]
Tytuł: 

Dobry tekst Xarth, wyjasniasz arkana EW w EvE, ale i tak nikt nie wie o co biega dopuki nie poczuje na sobie dzialania EW :)

Autor:  Perenor [ 11 cze 2007, 16:27 ]
Tytuł: 

Xarth zawsze zrobi coś pożytecznego :).

Jakbyś potrzebował mojej pomocy z utrzymaniem porządku w temacie, to pisz śmiało.

Autor:  Mendol [ 11 cze 2007, 20:05 ]
Tytuł: 

wyjebany post.
jeszcze bym tylko prosil o nazwy jammerow i jakis fit dla cruiserka blackbird :-)

pozdro zi0my

Autor:  xarthias [ 11 cze 2007, 20:21 ]
Tytuł: 

Byś tak chciał wszystko kawę na ławę...
Troszkę samemu pokombinować. Zasadę fitowania masz podaną wyżej - dokładny fit dostosowujesz do skilli i posiadanego sprzętu. Jestem przeciwnikiem podawania fitów co do modułu, bo za dużo zależy tu od preferencji stylu grania, skilli i innych okoliczności. Pokombinuj, potestuj - to najlepsza droga.
A listę jammerów masz tutaj:
http://www.eve-online.com/itemdatabase/ ... efault.asp

Autor:  Mendol [ 11 cze 2007, 20:28 ]
Tytuł: 

no tak bym chcial bom leniwy ponad miare ;-)
poza tym jeszcze sie gubie z tymi modulami.
ale jak tak to ok! sie zakombinuje na smierc ;-)
anyway jeszcze raz dzieki za post'a.

a jak cos spieprze w ficie to mnie ae z mukim zagryza.

Autor:  Scorpio [ 12 cze 2007, 07:02 ]
Tytuł: 

Fity na BlackBirda :

http://www.ioncore.org/killboard/?a=kil ... ll_id=2437

http://www.ioncore.org/killboard/?a=kil ... ll_id=2439

http://www.ioncore.org/killboard/?a=kil ... ll_id=1048

http://www.ioncore.org/killboard/?a=kil ... ll_id=2785

wystarczy poszukać ...

Autor:  Mendol [ 12 cze 2007, 07:05 ]
Tytuł: 

dziekuje.

niektorzy poza gra maja jeszcze inne zajecia ;-)

Autor:  Mark24 [ 12 cze 2007, 18:36 ]
Tytuł: 

ok, a cos dla minmatarów,
preferowane skille to te z perception/willpower, raczej unikac memory/intelligence (29/25 vs 17/18 to duza roznica w predkości skillowania).
Więc w grę chyba wchodzi jakiś damage dealer, a nie ew. Aktualnie skilluję wolfa (4d 12h left). A celuję w vagabonda (generalnie z tego powodu, że na własnej skórze przekonałem się o sile tych statków gdy 2x vagabond + cruise T1 spizgali mi BS w 20-30s ja ich praktycznie nie tknąłem). Do vagabonda 34d (nie liczac tego wolfa więc w praktyce będzie dłużej.
Mechanikę mam zrobioną na T2 (zostało podciągnąć compensation na 4, bo aktualnie mam 2-3), engeenering - tragedia więc muszę tankować shieldem. To też trzeba wziąć pod uwagę.
dronki jako tako - interface na lvl4 + 10% ale na razie odpuscilem...
missile - 600k więc chujowo, guny - 60k więc tragedia liczę się z tym, że trzeba będzie to trochę podciągnąć, ale jak tylko wsiąde do vagabonda zaczynam uskuteczniać PvP. Da się pewnie tak samo, jak misje lvl4 mając 700k SP - ze stratami własnymi się liczę ;)

Autor:  Mac [ 12 cze 2007, 19:20 ]
Tytuł: 

Mark24 napisał(a):
Do vagabonda 34d (nie liczac tego wolfa więc w praktyce będzie dłużej.
Mechanikę mam zrobioną na T2 (zostało podciągnąć compensation na 4, bo aktualnie mam 2-3), engeenering - tragedia więc muszę tankować shieldem. To też trzeba wziąć pod uwagę.
dronki jako tako - interface na lvl4 + 10% ale na razie odpuscilem...
missile - 600k więc chujowo, guny - 60k więc tragedia liczę się z tym, że trzeba będzie to trochę podciągnąć, ale jak tylko wsiąde do vagabonda zaczynam uskuteczniać PvP. Da się pewnie tak samo, jak misje lvl4 mając 700k SP - ze stratami własnymi się liczę ;)


Nie chce cie zniechecac, ale musisz miec ze 2-3 mil w gunnery (nie pamietam dokladnie), do tego t2 med projectiles i dobre engineering (shield) i navigation skille zeby latanie tym statkiem mialo sens.

Drone interfacing lv 5 jest w zasadzie zbedne.

Najlepiej jest zrobic tak ze skillujesz minmatar cruiser lv 4, potem wszystkie pozostale skille lacznie z t2 med projectiles, i latasz stabberem przez kolejny miesiac kiedy cie sie robi cruiser lv 5 i HAC lv 4.

Latanie stabberem / vaga bez t2 med projectiles (barrage) to juz jest samobojstwo, bez dodatkowego range z t2 ammo bedziesz w zasiegu nos praktycznie kazdego statku jaki napotkasz, do tego niebezpiecznie blisko web range.

Poza tym musisz sie liczyc z tym ze stracisz kilka stabberow zanim nauczysz sie tym latac jesli nigdy wczesniej nie latales podobym statkiem (lepiej stracic kilka stabberow niz kilka vaga).

To tyle. (ja caly czas nie moge sie zdecydowac czy skillowac teraz na astarte czy vagabond ehh).

Autor:  zaboleq [ 12 cze 2007, 20:13 ]
Tytuł: 

A co do statkow Amarrskich??

Ja aktualnie zamierzam zakupic Mallera jako ze chce zaczac uzywac missili bo laserki to moze nie tyle efektywna bron ale napewno nie efektowna :P .Macie jakies propozycje??Bo ja raczej standardowo latam z jakims repairerem , cap rechargerami , afterburnerem i energized platingiem(tak latalem na destro ale wkurzalo mnie ze ma tylko 1 medium slot :/) .No ale meczy mnie tez to ze chcialbym zaczac czyms ratowac nie latajac statkami t2 bo czesto dosc jest tak ze latam z qmplami z corpa do 0.0 i wyciagam loot za 20m (np dzis 3 e50 ) a bs nie chce kupowac narazie bo mi sianka szkoda :P

Autor:  Mac [ 12 cze 2007, 20:33 ]
Tytuł: 

zaboleq napisał(a):
A co do statkow Amarrskich??

Ja aktualnie zamierzam zakupic Mallera jako ze chce zaczac uzywac missili bo laserki to moze nie tyle efektywna bron ale napewno nie efektowna :P .Macie jakies propozycje??Bo ja raczej standardowo latam z jakims repairerem , cap rechargerami , afterburnerem i energized platingiem(tak latalem na destro ale wkurzalo mnie ze ma tylko 1 medium slot :/) .No ale meczy mnie tez to ze chcialbym zaczac czyms ratowac nie latajac statkami t2 bo czesto dosc jest tak ze latam z qmplami z corpa do 0.0 i wyciagam loot za 20m (np dzis 3 e50 ) a bs nie chce kupowac narazie bo mi sianka szkoda :P


Skad wy te zajebiste setupy bierzecie? Maller nie ma launcher hardpoints.

Autor:  zaboleq [ 12 cze 2007, 20:40 ]
Tytuł: 

Nie ma ??Zdawalo mi sie ze ma :E , albo mi sie walnelo z czyms innym ??Moze z Destro ktorym aktualnie latam ??Ogolnie to co lepsze ?Maller czy coercer??Mam tu namysli glownie ratowanie.

Autor:  Eshim [ 12 cze 2007, 22:14 ]
Tytuł: 

ostatnio planuje zaczac grac od nowa w EVE i umyslilem sobie, zeby latac stealth bomberem Gallente, teraz pytanie: ile bede musial skillowac, zeby miec jakies sensowne wyniki w walce ta zabawka i czy to sie w ogole oplaca?

Autor:  Aenima [ 12 cze 2007, 22:15 ]
Tytuł: 

jako nowa postac? to pare miesiecy.

Autor:  xarthias [ 12 cze 2007, 22:39 ]
Tytuł: 

Stealthem?
Tak ze 3 miesiące skillowania...
Tylko pytanie po co?
Nawet po zmianach jakie wejdą wkrótce bombery ssą... Przynajmniej, jeśli będą zmiany jak w tej chwili na sisi... CCP chce coś z tym statkiem zrobić, ale najwyraźniej nie ma pomysłu na to jak to zrobić.
A szkoda.

Autor:  Mac [ 12 cze 2007, 22:55 ]
Tytuł: 

Po zmianach beda ok (w grupach).

Autor:  Nestor [ 12 cze 2007, 23:46 ]
Tytuł: 

20m za jedna bombke :)

Do tego w chuj za sam statek. Nie wiem czy kamikaze to fajna praca jest ;]

Autor:  Mendol [ 13 cze 2007, 07:59 ]
Tytuł: 

mi sie marzy lotniskowiec...

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team