MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Praca producenta - co i jak
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=71&t=25281
Strona 1 z 1

Autor:  zaboleq [ 14 cze 2007, 20:29 ]
Tytuł:  Praca producenta - co i jak

Mam prośbe :

Czy ktoś moglby szerzej napisac jak wygląda praca producenta , tzn ile powinien wyniesc na budzet poczatkowy ,czym z reguly najlepiej handlowac , ktore systemysa najbardziej otwarte na nowe towary .Czy lepiej laczyc profesje gornika z producentem czy skupic sie np tylko na 1...

Autor:  Scorpio [ 14 cze 2007, 21:15 ]
Tytuł: 

http://eve-centrala.pl/index.php?option ... pic=3746.0

Autor:  zaboleq [ 14 cze 2007, 21:20 ]
Tytuł: 

Czytalem to ale zadnych konkretow tam nie ma co do sprzedazy itp .

Autor:  Mac [ 14 cze 2007, 21:27 ]
Tytuł: 

Jezeli chcesz sie tym zajac bo cie to bawi i masz do tego cierpliwosc, to pewnie w koncu do czegos dojdziesz i moze nawet cos na tym zarobisz.

A jesli szukasz latwego zrodla dochodu "na boku", to daj sobie spokoj bez conajmniej kilku bil na poczatek.

Autor:  Scorpio [ 15 cze 2007, 09:01 ]
Tytuł: 

zaboleq napisał(a):
Czytalem to ale zadnych konkretow tam nie ma co do sprzedazy itp .

Stary, produkcja na sprzedaz to biznes, towar ktory zchodzi na pniu i z przebiciem 50-100% wydatkow to tajemnica zawodowa dla mnie i nie napisze tego na forum ale powiem ci ze na boku mozna zarobic calkiem konkretna kase przy inwestycji skali 100-120 mil :)
To samo dotyczy miejsc sprzedazy produkcji, stopy zysku, miejsc zakupu materialu itd.
Nikt ci nie odda rozwiazania do lapki zebys je doil, sam muszisz poszukac, przeliczyc, ocenic itd.

Niemniej jednak jesli sam kopiesz minsy to nie oddajesz zysku z kopania do gornikow, a jesli sam sprzedajesz ( skille ) to nie dzielisz sie zyskiem ze sprzedazy :)

Autor:  Duna [ 15 cze 2007, 11:08 ]
Tytuł: 

Wielka mi tajemnica. Wszystko jest w grze.Wykresy jak ksztaltuja sie ceny surowcow w danych regionach. Wystarczy policzyc i wziasc do reki kalkulator.

Wydaje mi sie, ze najlepiej oplaca sie kupowac materialy w poczatkowych sektorach. Nowi ludzie wchodza do gry, kopia przewaznie i sprzedaja po jakiekolwiek cenie byle cos zarobic ;)

Autor:  Dormio [ 15 cze 2007, 11:40 ]
Tytuł: 

Duna napisał(a):
Wielka mi tajemnica. Wszystko jest w grze.Wykresy jak ksztaltuja sie ceny surowcow w danych regionach. Wystarczy policzyc i wziasc do reki kalkulator.

Świetnie, a teraz jeszcze powiedz ile czasu musisz poświęcić na to "wystarczy policzyć" ? To jak już masz ile, to dodaj odwiedziny w kolejnych regionach, plucie sobie w brodę bo zapomniałeś zanotować cenę na jakiś produkt...

Wszystko jest w grze, ale potrzeba pomysłu, czasem spostrzegawczości i czasem szczęścia.

Jeśli chodzi o detale jak wygląda praca producenta...
Cytuj:
ile powinien wyniesc na budzet poczatkowy

Zależy co chcesz produkować. Amunicja/dronki - niewiele - koszt BPO/BPC T1, koszt minerałów potrzebnych do produkcji, wynajem fabryki. Myślę, że 5mln wystarczy na start.
T2 - bardzo dużo - sam koszt BPO, to kwoty rzędu 1+ mld, do tego surowce. Jeśli już jesteś szczęśliwym posiadaczem BPC/BPO T2, to do uruchomienia produkcji wystarczy około 5mln.
Statki - zależy od wielkości i wyboru T1/T2. T2 - patrz jak wyżej. T1 - aż do BSa to kwoty nie przekraczające 50mln jeśli korzystać z BPC, na zakup BPO potrzeba do około 300mln. BSy - samo BPO to od 500mln do 1.5mld. Koszt wyprodukowania pojedynczej sztuki to tak jak z amunicją - zależy od cen minerałów i zapotrzebowania na nie, średnio 50-150mln za sztukę przy BPC. Przy kapitalach - inwestycja w BPO to rząd 18mld, koszt wybudowania 1 sztuki z BPC to rząd 1mld dla lotniskowca i 1.5-2mld dla dreada.
Cytuj:
,czym z reguly najlepiej handlowac

Tym na co uważasz, że jest zbyt. Po prostu obserwuj rynek. Nikt Ci nie zdradzi tajemnic handlowych.
Handel to zupełnie inna dziedzina niż produkcja i z pracą producenta ma to wspólne, że handluje się wytworem pracy producenta.
Cytuj:
, ktore systemysa najbardziej otwarte na nowe towary

Zależy od okoliczności, polityki allianców, liczebności ludzi, wielkości regionu i wielu innych parametrów.
Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem nowych towarów, ale to pytanie również ma więcej z handlem niż z produkcją wspólnego.

Autor:  Sou [ 15 cze 2007, 13:15 ]
Tytuł: 

Jak robilem Maele to tak koszt w minsach 118m a dalo sie sprzedac za 148m ;] Potem ceny spadly ale i tak na jednym z 10mln sie zarabialo. Robi sie je z 4h albo i mniej wiec mozesz z 6 dziennie zrobic co daje ci 60mln na dzien tj okolo 1,8mld miesiecznie. Oczywiscie trzeba je jeszcze sprzedac i tu jest wiekszy problem bo ciagle ktos daje nizsza cene i cala zabawa polega na staniu w stacji i obnizaniu swojej ceny ;d

Minsy w Jita kupowalem bo tanie a statek sprzedajesz tam gdzie dana rasa siedzi;]

Autor:  Scorpio [ 15 cze 2007, 13:30 ]
Tytuł: 

Przy produkcji Battleshipow trzeba operowac duzymi wolumenami mineralow, skala problemu to niecale 20 mil mineralow na 1 sztuke ktore trzeba zgromadzic w 1 miejscu. To duzo. Bez frachtowca transport taniego tritanium wychodzi bardzo drogo, oplaca sie np poleciec do stacji gdzie jest tani tritanium i dowiesc jesli mamy tam fabryke reszte mineralow, na miejscu zbudowac i wystawic produkt na market.
Przewiezienie 4 mil brakujacyh mineralow to kwestia 2 kursow dobrym industrialem.

Czas poswiecowny na uruchomienie produkcji w przypadku wzoenia 14 mil tritu ( 5-7 kursów, ok 3-3,5h) mozna poswiecic na inny cel i zarobic wiecej kasy, obrazujac najgorzej platne zajecie w hi-secu przynosi zysk rzedu 4-5 mil / h przy dobrych skillach ( kopanie veldesparu ), w ty ujeciu oplaca sie kopac veldespar na wlasny uzytek i budowac z niego statki.

Oczywiscie sa i inne aspekty produkcji, np drony, amunicja itp ktore sie odbrze sprzedaja w punktach gdzie duzo osob robi misje, odnalesc takie punkty nie jest trudno ... ale trzeba chciec :D

Inna bajka to tzw spekulacje na markecie, czyli transport lub realizacja orderow na zakup czesc tam za kwote x a my znamy miejsce gdzie kupimy to za mniej i zarobimy na transporcie.

Startowo najlepiej jest zajac sie produkcja czegos malego, amunicja, jakies moduly ... kwestia rozeznania rynku ;)

Autor:  Sou [ 15 cze 2007, 14:53 ]
Tytuł: 

Cos co kazdy producent powinien miec;)

Obrazek

Ceny minsow moga byc nieaktualne;p Jest ilosc minsow na statek, ilosc na cala produkcje. Jest ilosc statkow ktore chcemy zrobic i czas jaki to zajmie. KOszt roboty wyliczony + objetosc minsow tez jest ( 8XXk m^3 ) tak zeby bylo wiadomo ile kursow bedzie frachtem ;)

Na dole oczywiscie zysk w mln i %.

Wiem ze sa programy do tego ale imo jakies lipne i nie da sie ich personalizowac;p

Autor:  zaboleq [ 15 cze 2007, 16:13 ]
Tytuł: 

A jak to jest y BP??
Bo np ja myslalem tak zeby robic na poczatku fregaty z bpc a w tym samym momencie researchowac bpo np.
No i skad mam wiedziec czy kupuje bpo czy bpc ??Bo w markecie nigdzie nie moge znalesc niczego co by mi powiedzialo czy kupuje bpo czy bpc ...

Autor:  czlowiek [ 15 cze 2007, 16:20 ]
Tytuł: 

zaboleq napisał(a):
A jak to jest y BP??
Bo np ja myslalem tak zeby robic na poczatku fregaty z bpc a w tym samym momencie researchowac bpo np.
No i skad mam wiedziec czy kupuje bpo czy bpc ??Bo w markecie nigdzie nie moge znalesc niczego co by mi powiedzialo czy kupuje bpo czy bpc ...



na makrecie kupujesz tylko bpo, bpc na kontraktach. jesli wezmiesz show info na itemie to wypisana jest liczba runow lub ze to jest bpo orginal

Autor:  Sou [ 15 cze 2007, 16:25 ]
Tytuł: 

Jak robisz BSy to koszt BPC to np 1mln a zwysk kilka-kilkunastu wiec nie jest zle;] Przy mniejszych statkach bpc pewnie grosze kosztuja;p

Autor:  zaboleq [ 15 cze 2007, 19:04 ]
Tytuł: 

Kolejne pytani(a)e:) :

Chodzi mi o miejsca do researchingu , bo nie jestem pewien ale moze byc tak ze np na danej stacji wszystki sloty sa zajete??I tak samo z fabrykami , np jak chcialbym robic na 2-3 slotach .

I czy np jak robie researchuje jakies bpo to w tym samym czasie moge normalnie skilla robic??I czy mozna jakos zautymatyzowac produkcje ??

Autor:  Sou [ 16 cze 2007, 00:56 ]
Tytuł: 

Jak chcesz material research robic to zapomnij ;] Sloty sa pozajmowane na 30 dni a jak sie jakis zwalnia to juz kolejka jest ;D Mozesz cos znalezc w low sec ale ja bym z bpo za 1,5b nie ryzykowal; p Z jakas amunicja mozna;] Mozesz tez wynajac sloty w jakims corpie;]

Autor:  zaboleq [ 16 cze 2007, 08:39 ]
Tytuł: 

Zastanawiam sie wlasnie nad tym co produkowac i tu oczywiscie nie ma jakiejs recepty jak szybko sie wzbogadzic bo duzo zalezy od kapitalu poczatkowego , pomyslu i ambicji ale ja zaczlem myslec na fregatami , ewentualnie dronami wlasnie ...

Autor:  grzegorz1 [ 28 cze 2007, 10:47 ]
Tytuł: 

jest prosta zasada szybkiego zarobku jesli latasz w 0.0.

Kupujesz sprzet w empire przywozisz do 0.0 i sprzedajesz :-). Ja na jednym module mam przebitke 50% kupuje za 2,6M- 3M a sprzedaje za 4,4M i schodza jak ciepłe bułeczki :-). Sa to oczywiscie tylko wybrane kilka modolow ale jakie to juz musisz sam wyczaic :-).

Zreszta teraz juz ciezko zbic tobra kase bo t2 spadlo na leb na szyje z cenami. Swego czasu kupowalo sie modul za 6M a sprzedawalo za 18M i szlo jak zloto, ale to bylo w deep 0.0 :-(.

Musisz po prostu szukac ofert. Nie raz sie zdarza ze cena sprzedazy modulu x w sytemie y jast nizsza niz cena kupna tego samego modulu w systemie z. Wtedy po prostu kupujesz towar przewozisz 1-2j i masz czysty zysk. Ten wałek czesto sie sprawdza w 1.0 gdzie jest pelno noobow i ludzie skupuja ore. nie raz mozna spotkac buy ordery na jakeis 10-100M tritu po powiedzmy 1,8 a ktos w sasiednich systemach sprzedaje trit za 1,5. Ten przyklad akurat nie pokazuje zysku ale daje pojecie ze taka systuacja sie zdarza. I w przypadku lepszych minsow te roznice moga siegac xk iskow, co przy transporcie 100K moze juz dac zarobek liczony w milionach :-). Tez tak sie na poczatku zarabialo w rejonie Cistuvaert:-)

Albo jeszcze inaczej. Najmij sobie ludzi do kopania jakiejs lepszej rudy na ktora masz zbyt. Jesli odpowiednio wynegocjujesz ceny mozesz rowniez zarobic.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team