konrador napisał(a):
Tak samo jak, zwiazana z tym, niemozliwosc wspolnej gry razem kolegow, ktorzy sa "oddaleni" od siebie o 10 lvlkow.
O ile lvl range poszczegolnych zone'ow jakos strasznie nie przeszkadza (chociaz ogranicza), to niemoznosc/bezcelowosc wsponego grania z kolegami z powodu roznic lvlowych bardzo boli.
Afair z lvlbased mmo tylko w CoH/CoV i FFXI jest mozliwosc sztucznego dopasowania sobie lvlu i wspolnej gry pomimo nawet sporej roznicy. No i w vanguardzie zapowiadali cos w ten desen (ofc wycofali sie z tego).
Co do zbyt duzego ulatwiania levelowania solo, splyca to bardzo gre. W zasadzie mozna grac samemu +pickup w trudniejszych momentach, a nastepnie rozchodzic w momencie, kiedy towarzystwo przestaje byc potrzebne, z lakonicznym 'thx'.
Co otrzymujemy? prawie solo gre do hitniecia lvlcap z /guild /friend chatem (chyba ze ktos znajomy _przypadkiem_ jest na podobnym lvlu i wspolne granie ma sens). Konczy sie to bardzo mala integralnoscia community serwera, w zasadzie wiekszosc nowych realcji budowana jest dopiero w endgame. Wczesniejszy czas mozna uznac za czesciowo zmarnowany.
Nie do konca tak widze rozrywke jaka ma byc mmorpg.
Cytuj:
Grind nie oznacza tylko rypania mobków 24h na dobe
Grind wlasnie oznacze 'rypanie' (chociaz ostatnio wiele terminow jest uzywanych niepoprawnie/redefiniowanych)