iniside napisał(a):
Cytuj:
w eve gdy 5k ludzi sie naparza w jednym systemie
No mnie sie takie masowe bitwy podobaja
.
Jako, że 99,9% takich bitew w EVE to obrona<->zdobywanie systemu wygląda to w większości przypadków mniej więcej tak:
1. przyszła potencjalna ofiara dowiaduje się o mobilizacji sił wroga
2. w zagrożonym systemie zaczynają się zbierać siły obronne (dolatują różnie - czasem nawet kilka dni)
3. na localu jest powiedzmy 800 osób (95% to friendly siły a pozostałe 5% to scouci którym się udało przedostać wcześniej do systemu)
4. zaczynają się lagi
5. jako że wysztkie bramy do systemów są obstawione to wróg nie będzie wskakiwał pojedyńczo tylko wskakuje większością sił
6. zaczyna się lag
7. zaczyna się pokaz slajdów
8. akcja na ekranie się zatrzymuje
9. po 30 minutach gapienia się w ekran zastanawiasz się czy jeszcze żyjesz czy nie
10. zaczynasz się łudzić, że relog pomoże
11. próbujesz reloga
12. nie udaje się zalogować
13. próbujesz kilkakrotnie się zalogować - bezskutecznie
14. pada serwer
15. idziesz spać
16. wstajesz rano i polujesz na pojedyńczo logujących się wrogów (czasem, a raczej w większości przypadków -> jak ktoś ma pecha - wywaliło go z gry na bramie to popuje w otoczeniu kilkudziesięciu statków wroga i nawet nie wie co go zabiło)
17. po jednym - trzech dniach takiej zabawy stwierdzasz, że to nudne i męczące jak chuj, więc zlewasz wszystko
Tak z reguły wygląda instance PvP bez ograniczeń
Nie wiem jak wygląda użycie tytana, czy nawet mothershipów wskakujących w pierwszej kolejności i tankujących na bramach, bo alliance w jakich byłem nie stosowały żadnych. Jednak jestem pewien, że w każdej "epickej" bitwie w EVE zwyciązca jest jeden -> LAG
Dlatego nie mam absolutnie nic przeciwko temu, żeby był limit osób, jeśli tylko w taki sposób devsi są w stanie zapewnić graczom przynajmniej znośny fps. W evce fajne bitwy są tak do 300-400 graczy, powyżej robi się jedna wielka chujnia i kompletnie traci to sens. Jeśli w AoC miałbym wybrać między zniesieniem limitu i pokazem slajdów a znośnym graniem w ograniczonej ilości osób to opowiadam się za tym drugim.
Marzę sobie o wielkich wielotygodniowych bitwach jakie zdarzały się przecież w przeszłości, w wersji online w których bierze udział kilkadziesiąt tysięcy graczy, oprawionych graficznie z filmowym rozmachem, a wszystko śmiga płynnie w 70+ fps..... ale trzeba być realistą - na tą chwilę to nie jest możliwe. PvP w AoC też (przynajmniej na tą chwilę) nie jest możliwe bez instancjowania i limitów... stąd takie rozwiązania a nie inne. No, ale co tu dużo mówić, szkoda, że jest jak jest.... teraz trzeba po prostu poczekać nie tyle na retaila co na przyszłe poprawki w zasadach całego contentu PvP, bo w dniu premiery prawdopodobnie będą baaaardzo odbiegały od ideału....