MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Pytania początkujących
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=75&t=26468
Strona 57 z 165

Autor:  ikona [ 14 mar 2008, 14:24 ]
Tytuł: 

embe napisał(a):
Zwiekszanie rozdzielczosci to wiecej opercji nie tylko dla karty graficznej ale i dla procka czy nawet zwyklego ramu.

Mozna nawet isc dalej i zrobic jaki sprzet wymaga dana karta graficzna by chodzila gra dobrze, ale to co napisalem wystarczy.


Bullshit.
Wieksza rozdzielczosc wplywa tylko i wylacznie na GPU. Potrzebne jest wiecej miejsca w pamieci na bufory, dluzej sie czeka na narysowanie klatki, shadery dostaja wiecej danych do obrobienia.
Nie ma to wplywu na tekstury czy inne rzeczy ktore sa trzymane w ramie.

Autor:  Sou [ 14 mar 2008, 14:29 ]
Tytuł: 

ikona napisał(a):
embe napisał(a):
Zwiekszanie rozdzielczosci to wiecej opercji nie tylko dla karty graficznej ale i dla procka czy nawet zwyklego ramu.

Mozna nawet isc dalej i zrobic jaki sprzet wymaga dana karta graficzna by chodzila gra dobrze, ale to co napisalem wystarczy.


Bullshit.
Wieksza rozdzielczosc wplywa tylko i wylacznie na GPU. Potrzebne jest wiecej miejsca w pamieci na bufory, dluzej sie czeka na narysowanie klatki, shadery dostaja wiecej danych do obrobienia.
Nie ma to wplywu na tekstury czy inne rzeczy ktore sa trzymane w ramie.


yeah! :roll:

Autor:  Dirty [ 14 mar 2008, 14:30 ]
Tytuł: 

Intel Quad Core 2 Extreme QX9650
3x 9800GX2
4GB Corsair Dominator TWIN2X2048

Kup i zapomnij. (i płać miliony za prąd)

ikona napisał(a):
Bullshit.
Wieksza rozdzielczosc wplywa tylko i wylacznie na GPU. Potrzebne jest wiecej miejsca w pamieci na bufory, dluzej sie czeka na narysowanie klatki, shadery dostaja wiecej danych do obrobienia.
Nie ma to wplywu na tekstury czy inne rzeczy ktore sa trzymane w ramie.


Większa rozdzielczość = większe tekstury afaik.

Autor:  Teo [ 14 mar 2008, 14:37 ]
Tytuł: 

Ja nie jestem prorokiem lub wrozka, czy nawet Tuskiem, wiec pisze co wiem z obserwacji w grze, jesli twierdzicie ze jest inaczej to ok, nie moja sprawa, mozecie przetestowac w grze i napisac jak gra chodzi, jesli natomiast chcecie udowadniac co ma jaki wplyw teoretyczny w sprzecie to sa fachowe fora gdzie ludzie podniecaja sie wynikami w 3DMarku.

Fakt jest jeden odnosnie Age of Conan, wieksza rodzielczosc wymaga nie tylko ramu na grafie ale tez mocniejszy procek i dobrego przeplywu strumienia danych, jesli sie tego nie pilnuje to potem jest whinowanie ze mam 8800gtx i gra mi robi freezy, lagi itp.

Autor:  iniside [ 14 mar 2008, 16:27 ]
Tytuł: 

Cytuj:
wieksza rodzielczosc wymaga nie tylko ramu na grafie ale tez mocniejszy procek i dobrego przeplywu strumienia danych, jesli sie tego nie pilnuje to potem jest whinowanie ze mam 8800gtx

Głupoty imo. Wiekśza rodzielaczość wymaga:
a) Wiekśzej ilosci jenostek ROP, w których zadaniem jest składanie obrazu do kupy i nakładanie ostanich efektów (AA i Aniso)
Procesor odpowiada tylko i wyłacznie za składanie geometrii sceny (wlascwie to odpowiadał teraz karty graficzne maja Geomtry Shadres, które to zadanie przenosza na karte graficzna), + liczenie fizyki, + inne takie pierdółki które nie maja nic wspólnego z wyświetlaniem grafiki.
Wiekszoa rodzielczosc ustawia sie wlasnie po to zeby jak najmocniej obciążyć karte graficzna.. na karte graficzna :E.
Aha jakby ktos nie wiedział, za wszelkie operacje na teksturach odpowiadaja jednostki teksturujace (kiedy kilka takich przypadało na kazdego ROP, teraz na streming processors w G80 i R700).
Cytuj:
Większa rozdzielczość = większe tekstury afaik.

Wieksza rodzielczosc,... to uwaga <werble> wieksza rodzielczosc!
Tekstury sa takie same tzn. to zalezy od tego jakie wybierzesze (w ustawieniach grafiki czy gdzies tam), przy duzych rodzielczosciach wszystko jest poprostu odpowiednio skalowane, przez karte graficzna. faktem jest ze im wieksza rodzialka, tym scena (jedna klatka), potrzebuje wiecej ramu (wiecej informacji jest zawartych), ale tekstury obiejatosciowo dalej sa takie jakie byly na poczatku (wkoncu to tylko pliki, które pozniej poddaje sie transofrmacja),

IMO idzcie wy poczytać troche o budowie i działaniu a nie wysuwacie wnioski z kosmosu :E

Autor:  samhain [ 14 mar 2008, 16:49 ]
Tytuł: 

funcom musi poprawic engine, nie ma chuja we wsi, juz o tym pisalem na high end nie powinno przycinac wogole na low i medium a u mnie tak bylo zawsze jesli chodiz o tech bete conana

Autor:  Jackhammer [ 14 mar 2008, 17:29 ]
Tytuł: 

iniside napisał(a):

IMO idzcie wy poczytać troche o budowie i działaniu a nie wysuwacie wnioski z kosmosu :E

ikona napisał(a):

Bullshit.
Wieksza rozdzielczosc wplywa tylko i wylacznie na GPU. Potrzebne jest wiecej miejsca w pamieci na bufory, dluzej sie czeka na narysowanie klatki, shadery dostaja wiecej danych do obrobienia.
Nie ma to wplywu na tekstury czy inne rzeczy ktore sa trzymane w ramie.


Każdy test procesorów pokazuje, że im lepszy procesor (szybszy i/lub wiecej-rdzeniowy) tym osiąga się więcej FPS'ów
np: http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=3557-5
im wieksza rozdzielczośc tym mniejsze FPS'y
więc aby zachować np 60 fps przeskakujac z 1024 na 1280 poterzeba szybszego proca przy tej samej grafice i odwrotnie tez - przy tym samym procu potrzeba lepszej grafy

Wiedza teoretyczna na nic sie nie przydaje jeśli nie umie się jej zastosować w praktyce, a troche logicznie pomyśleć przy interpretacji wyników też nie zaszkodzi.

Autor:  Teo [ 14 mar 2008, 17:49 ]
Tytuł: 

iniside, oczywiscie piszesz tak jak to wyglada w teorii ale ma to sie troszke inaczej w grach, ja to poznalem w praktyce przesiadajac sie z 8600gts na 9600gt gdzie sie okazalo ze zlikwidowanie powstalego nagle "laga" sprzetowego wymaga wymiany procka dual 2ghz na cos lepszego zeby przy tych fps jakie oferuje nowa grafa reszta kompa dawala sobie rade.

Mialem do wyboru, zjechac ustawienia video w grze zeby obnizyc fps i wtedy mi komp wyrabial ( tylko po co mi bylo wymieniac grafe ? ), lub zmienic procka by dawal rade przy tej grafie.

Dlatego moge smialo zaprzeczac tym co stawiaja tezy ze ich super kompy maja lagi z winy gry i silnik graficzny conana jest zrypany, pomijajac ze to beta i finalny silnik bedzie napewno lepszy to juz teraz mozna na przecietnym kompie grac komfortowo.
( przecietny komp za 2,5k to dual 3hgz + 8800/9600gt + 4gb )

Autor:  samhain [ 14 mar 2008, 18:08 ]
Tytuł: 

aha czyli to tylko conan jest tak wymagający pod wzgledem procesora, bo ja w crysis nie mam takich cudów a grafa jest tam o wiele lepsza, nie to tylko pewnie ja tak mam i cała rzesza testerów z technical beta hmmm i nie mała tez liczba osób z tego forum

Autor:  Jackhammer [ 14 mar 2008, 18:16 ]
Tytuł: 

nie jest bardziej wymagajacy niz inne gry ktore pewnie wyjda w 2008 (assasin creed, far cry 2 )
3 ghz , 4 gb ramu, i 8800/9600 gt to na dzisiaj podstawa
przy takim konfigu nie mam zadnych zaciec przyciec i sredno jest 60 fpsow (ustawienia max w 1280x1024)- czasami w miescie spada do 20 ale to pewnie jakis bug

Autor:  Teo [ 14 mar 2008, 18:33 ]
Tytuł: 

samhain napisał(a):
aha czyli to tylko conan jest tak wymagający pod wzgledem procesora, bo ja w crysis nie mam takich cudów a grafa jest tam o wiele lepsza, nie to tylko pewnie ja tak mam i cała rzesza testerów z technical beta hmmm i nie mała tez liczba osób z tego forum


Pewnie tak, dla przykladu mozna tez podac temat gdzie napisano juz setki postow o tym ze zmieniono esc na f10 i nadal na general chat ludzie o to pytaja, a ty sie dziwisz ze tyle ludzi placze o innych problemach na becie :)

Autor:  Dirty [ 14 mar 2008, 18:45 ]
Tytuł: 

samhain napisał(a):
aha czyli to tylko conan jest tak wymagający pod wzgledem procesora, bo ja w crysis nie mam takich cudów a grafa jest tam o wiele lepsza, nie to tylko pewnie ja tak mam i cała rzesza testerów z technical beta hmmm i nie mała tez liczba osób z tego forum


Porównynywanie FPSa do MMORP to już szczyt ignorancji.

@embe
Daj sobie spokój z tą dyskusją ci panowi4 i tak nie rozumieją co mówią, a jedyne co potrafią to guglowanie w poszukiwaniu wyrwanych z kontekstu nowinek technnicznych.

Autor:  samhain [ 14 mar 2008, 19:33 ]
Tytuł: 

dirty mylisz sie bo jestem w tech beta i wiem co w trawie piszczy a te googlowanie to rozumiem,że twoja niezawodna szklana kula ci ukazała?

Autor:  iniside [ 14 mar 2008, 19:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Każdy test procesorów pokazuje, że im lepszy procesor (szybszy i/lub wiecej-rdzeniowy) tym osiąga się więcej FPS'ów

Cytuj:
iniside, oczywiscie piszesz tak jak to wyglada w teorii ale ma to sie troszke inaczej w grach,

No tak tylko ze jak ktos tu wsykoczyl nie wiae sie to z wiekszymi teksturami czy innymi pierdolami ;o.
Owszem ma zwiazke, głównie z tym ze zwieksza sie skomplikowanie geometryczne sceny. Badz co badz, nie wszystkie gry uzywaja i jeszcze przez troche czasu nie bede uzywac Geometry Shadres. Ale jesli chodzi grafike jedynym zadaniem procesora w tej chwili jest liczenie geometrii (i nie mam tu namysli tylko, z ilu wielokatow składa sie scena, ale tez pozycjonowanie obiektów, licznie perspektywy itd).
Prawda wygląda tak, że przy porządnie i tu podkreslam PORZADNIE napisanej grze, wymiana karty graficznej da ci duzooo wiekszy wzrost wydajnosci w wysokich rodzielczociach niz wymiana procesora.
Cytuj:
Daj sobie spokój z tą dyskusją ci panowi4 i tak nie rozumieją co mówią, a jedyne co potrafią to guglowanie w poszukiwaniu wyrwanych z kontekstu nowinek technnicznych.

Tak, no widzisz, zazdroscisz nam ze wiemy jak są chipy zbudowane od środka ?

Ja dla mnie panowie z FunCom powinni byli na starcie kupić licencje na Unreal Engine 3. Przykład swietnie napisanego softu na obecne czasy, pięknie skaluje sie z procesorami wielordzeniowymi (czyt. wykorzysta wszystkie procesory jakie masz), i wykorzystuje wiekszosc nowinek z nowych kart graficznych. Przy tym optymalizacja jak przystało na silnik do masowej sprzedaży wzorcowa [;.

Autor:  Sobtainer [ 14 mar 2008, 20:03 ]
Tytuł: 

Zróbcie sobie topixa o sprzęcie a nie zasyfiacie nowo powstał wypas temat. Wymagania aoc to temat rzeka jak wszędzie, więc wypier*&))*^ do tech boardu.

P.S
Te shoty co wypisujecie to w 90% do kosza się nadaje, bo wyobraźnie to macie wielgaśną.

Autor:  Teo [ 16 mar 2008, 18:48 ]
Tytuł: 

Ostatni patch pomijajac milion fixow i poprawek to spore zmiany w combosach i wygladzie krain, dodano nowe lepsze teksturki w low detalach na najwiekszym dystansie, zlikwidowano buga z wczytywaniem krain i crashowaniem sie gry podczas wczytywania zoon, dzisiaj gralem piec godzin bez crasha i freeza, wiec widac ze gra staje sie stabilna.

Co do problemow z freezami i lagami jakie opisuja ludzie to najprawdopodobniej jest to spowodowane tez faktem ze czesc plikow, ktore powinny byc u nas na kompie znajduja sie na serwie i dociaga je, wlaczcie sobie monitor sciagania to zobaczycie jak szaleje sciaganie i wysylanie.

Autor:  samhain [ 16 mar 2008, 18:52 ]
Tytuł: 

embe jesteś w generalu nie? słyszałes jakies ploty o nowych serwerach dla bety? i zaproszeniach dla tech testerów?

Autor:  Teo [ 16 mar 2008, 19:29 ]
Tytuł: 

Takich informacji nigdzie nie ma, jedynie plotki ze na poczatku kwietnia zaczna sie duze stress testy no i mozna jedynie miec nadzieje ze jesli termin premiery sie utrzyma to jakas ograniczona "open" beta bedzie.

Autor:  Eleeist [ 17 mar 2008, 16:17 ]
Tytuł: 

Powie ktoś jaka jest teraz sytuacja z klasami? Bo ja już się pogubiłem. Na jednej stronie widzę, że będzie Mag, Soldier i Priest, na inne, ze jeszcze rouge. Ja już naprawdę nie wiem. I jakie są rozgałęzienia klas, i od jakiego levelu jakie.

Autor:  bhp [ 17 mar 2008, 16:49 ]
Tytuł: 

Nic się nie zmieniło

Soldier: Guardian, Dark Templar, Conqueror
Priest: Priest of Mitra, Tempest of Set, Bear Shaman
Rogue: Barbarian, Assasin, Ranger
Mage: Demonologist, Herald of Xoti, Necromancer

Strona 57 z 165 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team