MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Pierwsze wrazenia
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=75&t=29603
Strona 57 z 64

Autor:  Khebeln [ 1 lip 2008, 06:42 ]
Tytuł: 

Sam bym tygo lepiej nie powiedzial :)

Autor:  rashiell [ 1 lip 2008, 07:25 ]
Tytuł: 

Chciałbym również zauważyć , że w wow pierwsza poważniejsza instance rajdowa jaką było MC pojawiła się dopiero 3 m-ce po premierze. Kolejek po 30-60 min zeby się zalogować , spadki do 1 fps jak się robiło wypad na stormwind oraz crash 3 dniowy servera oraz łodzi latającej po takim rajdzie kiedy server blizzarda (BL) się zesrały to nikt nie pamieta ..przecież to było prawie 4 lata temu. :wink:

Autor:  Razel [ 1 lip 2008, 07:39 ]
Tytuł: 

jak to mój kumpel z gildii trafnie określił:

Dzisiaj nowa fabryka nie może produkować czegoś przypominającego trabanta a w cenie Mercedesa i wmawiać ludziom, że Mercedes jak zaczynał wcale nie wyglądał/działał lepiej.

standardy zostały podwyższone, przykro mi ale Funcom powinien się do tego dostosować a nie wydawać tak niedorobiony produkt zwłaszcza ze cała masę rozwiązań i pomysłów mógł podpatrzeć z WoW - udoskonalić, poprawić, zrobić nieco inaczej, ale niekoniecznie musiał wszystko wymyślać od nowa.

Autor:  Wedge [ 1 lip 2008, 07:48 ]
Tytuł: 

Razel napisał(a):
... zwłaszcza ze cała masę rozwiązań i pomysłów mógł podpatrzeć z WoW ...

I dziekowac Bogu, ze poki co tego Funcom nie czyni.

Autor:  Razel [ 1 lip 2008, 07:52 ]
Tytuł: 

Wedge napisał(a):
Razel napisał(a):
... zwłaszcza ze cała masę rozwiązań i pomysłów mógł podpatrzeć z WoW ...

I dziekowac Bogu, ze poki co tego Funcom nie czyni.


a za co tu dziękować? za to ze cofnął PvE do ery kamienia łupanego? ze UI jest toporne, chat nieczytelny, ze 80% gry to tak naprawdę bieganie z jednej krainy do drugiej bo nikt nie wpadł, ze można zastosować przewoźników do znanych miejsc?

Autor:  Neonin [ 1 lip 2008, 08:02 ]
Tytuł: 

Czasami żałuję, że WoW wogóle się pojawił;) Wiadomym jest, że WoW spopularyzował MMORPG (w Polsce o dziwo także:)), wiadomo że dla ogromnej rzeszy ludzi WoW był pierwszym MMO (a z pierwszym MMO jak z pierwszym seksem - idealizujesz:)) wiadomo, że Blizz potrafi robić zarówno gry jak i marketing itd itp.
Stop shit 'bout WoW - mówmy o AOC:)

Autor:  Razel [ 1 lip 2008, 08:08 ]
Tytuł: 

wow tutaj nie ma nic do rzeczy, pisze o produkcie i "postępie", ten postęp w AoC ogranicza sie jedynie do gfx, cala reszta to cofniecie się o 4 lata wstecz, od producentów winno się wymagać aby ich produktu przynajmniej nie odbiegały jakościowo od obecnych na rynku, kupiłbyś konsole jakiegos nowego producenta o paramaterach playstation2 z obietnica ze już niedługo podeślemy Ci komponenty dzięki którym będzie ona zbliżać się do poziomu ps3? :wink:

czekam na wrzesień i polska premierę. :-)

Autor:  MagPS [ 1 lip 2008, 08:42 ]
Tytuł: 

To że jest sporo rzeczy do zrobienia to wiadomo nie od dziś, to że bardziej wygląda to na betę także (zresztą twierdzenie że oczekiwało się że będzie inaczej świadczy to sporej naiwności).

@Razel
Wracaj do wowa, do swojej pierwszej i jedynej, zresztą widzę po tym co piszesz że musi mocno boleć to że ludzie uciekają z wowa.

Razel napisał(a):
czekam na wrzesień i polska premierę. :-)


i wszystko jasne :P

Autor:  Neonin [ 1 lip 2008, 08:45 ]
Tytuł: 

Razel - troszeczkę nietrafione porównanie IMO - kwestia skali:) Mówienie o cofaniu się jest troszeczkę przewrotne, gdyby zastosowano wiele rozwiązań sprawdzonych w WoW, Funcom oskarżony byłby o kopiowanie i brak własnych pomysłów na grę :) :) :)

Autor:  Razel [ 1 lip 2008, 09:01 ]
Tytuł: 

cześć osób na tym forum na wszelka krytykę AoC odpowiada z taka dawka wręcz agresji, ze to aż śmieszne, podejrzewam ze nawet twórcy tej gry krytykę traktują mniej osobiście i mniej emocjonalnie. :-)
W każdej innej dziedzinie niezależnie od skali jeśli producent wydałby produkt tak niedopracowany, z taka ilością błędów i niedociągnięć skazałby się na śmierć rynkowa, a tutaj proszę - zdobywa rzesze - bardzo przepraszam za określenie - fanatyków. :wink:

Autor:  Neonin [ 1 lip 2008, 09:04 ]
Tytuł: 

Taka już natura ludzka - dokonując wyboru czasami nawet nie do końca trafionego staramy się go racjonalizować i przekonywać siebie i innych o słuszności wyboru. Jedni robią to z większą inni z mniejszą "zaciekłością". A i tak wszystko jest kwestią gustu. :)

Autor:  Poziomka [ 1 lip 2008, 09:06 ]
Tytuł: 

ale nikt nie mowi o kopiowaniu pomyslow tylko z wow, i nikt nie mowi o przenoszeniu rozwiazan w 100% takich samych jak w wow..
jest naprawde wiele swietnych mmo, i w kazdym tytule jest cos co mozna by przeniesc chociaz w czesci do AoC (crafting/siege/pvp/etc etc}

Autor:  Razel [ 1 lip 2008, 09:10 ]
Tytuł: 

@Neonin - dokładnie tam samo to postrzegam :-), aż się prosi o więcej dystansu,

@Poziomka - o to właśnie mi chodziło,

Autor:  Poziomka [ 1 lip 2008, 09:10 ]
Tytuł: 

Razel napisał(a):
cześć osób na tym forum na wszelka krytykę AoC odpowiada z taka dawka wręcz agresji, ze to aż śmieszne, podejrzewam ze nawet twórcy tej gry krytykę traktują mniej osobiście i mniej emocjonalnie. :-)
W każdej innej dziedzinie niezależnie od skali jeśli producent wydałby produkt tak niedopracowany, z taka ilością błędów i niedociągnięć skazałby się na śmierć rynkowa, a tutaj proszę - zdobywa rzesze - bardzo przepraszam za określenie - fanatyków. :wink:


Co do tych tlumow, lub "rzeszy" fanatykow to poczekajmy z tym huraa optymizmem..
na ogol kazda gra na starcie ma powodzenie. Pyatnie ilu z tych fanatykow zostanie na dluzej powiedzmy chociaz pol roku..rok
teraz jestesmy w takiej sytuacji ze wlasciwie nie ma nic sensownego do pogrania, i AoC czasowo zapelnia ta luke., no ale niedlugo maja pojawic sie inne tytuly, dosc dlugo oczekiwane..
To bedzie prawdziwy test dla Funcomu...ilu zostanie klepiac AoC a ile osob pojdzie w Warhammera/Aiona czy inne cos co ma wyjsc.

Autor:  Buffchef [ 1 lip 2008, 09:32 ]
Tytuł: 

Warhammer?!
Przecież wszyscy wiedzą, że to klon WoWa, a ten był na początku zbugowany, nie miał pvp ani and-contentu, czyli Warhammer to będzie kicha maksymalna, nie to co AoC!

Autor:  Dae [ 1 lip 2008, 09:39 ]
Tytuł: 

Buffchef napisał(a):
Warhammer?!
Przecież wszyscy wiedzą, że to klon WoWa, a ten był na początku zbugowany, nie miał pvp ani and-contentu, czyli Warhammer to będzie kicha maksymalna, nie to co AoC!


ech Buffchef twojego sarcazmu nie da sie już czytać:)

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 1 lip 2008, 10:02 ]
Tytuł: 

Poziom glupoty niektorych na tym forum jest zatrwazajacy. Tak wszyscy wiemy, ze AoC to platna beta. Tyle, ze to moja sprawa za co place i ta "betka" dawala mi do tej pory wiecej funu niz inne pozycje w tej chwili na rynku. Wiec jesli poraz nty macie zamiar przekonywac graczy, ze nie powinni w to grac to proponuje jednak zastanowic sie glebiej. Jesli bede chcial sie pobawic w pve to pogram w wow, bo ta gra jedynie pve oferuje. Za to jest dopracowane. W kwestii AoC to nie gram chwilowo z braku czasu, ale widze ze wchodza patche i devsi nie spia. Moze nie idzie to dokladnie w kierunku jaki sobie wyobrazalem, ale i tak jest ok.

Autor:  Buffchef [ 1 lip 2008, 10:20 ]
Tytuł: 

Dae napisał(a):
ech Buffchef twojego sarcazmu nie da sie już czytać:)

Dziękuję :)

@Tor-Bled-Nam
nie grałem w AoC to nie wiem czy to płatna beta, tak tylko sobie podsumowuje te tutejsze dyskusje :)

Autor:  Greeg [ 1 lip 2008, 19:37 ]
Tytuł: 

Razel napisał(a):
W każdej innej dziedzinie niezależnie od skali jeśli producent wydałby produkt tak niedopracowany, z taka ilością błędów i niedociągnięć skazałby się na śmierć rynkowa

W pewnej bardzo znanej firmie, robienie poprawek, latek, patchy, sporzadzanie aneksow do dokumentacji, zonglowanie tym w nieskonczonosc jest nazywane "podejsciem biznesowym". Jaka to firma, nie moge wymienic, ale kazdy na pewno ja zna, ma oddzialy w Polsce i jest tzw. gigantem ;)

To nie jest kazda inna dziedzina, tylko branza informatyczna, do tego rozrywkowa. I wlasnie tak ona na dzien dzisiejszy wyglada.

Niestety tutaj, mimo, ze chcialbym, nie ma postepu. To kiedys gry byly lepiej przygotowane bo kupowalo sie je "w pudelku" - utrudniony dostep do patchy sprawial, ze albo sie wydawalo dobra wersje pudelkowa, albo nikt tego nie kupowal.

To raczej znak czasow, presja (czy to ze strony konkurencji czy akcjonariuszy) powoduja, ze produkt tak naprawde nie przzetestowany, a juz leci "deploy" na produkcyjny i tlum przetestuje. Zreszta, tu nawet nie chodzi o nieprzetestowanie. Przeciez w becie TBC wielu ludzi pisalo o bledach (m.in. fatalnej generacji rage'u warriora - bilo cie 5 mobow i po paru sek miales 15 rage na 1 sundera :d), ale tworcy ich nie naprawili tylko zrobili to pare miesiecy pozniej gdy szara masa to testnela.

Niestety, wszyscy jestesmy beta testerami :D

Razel napisał(a):
wow tutaj nie ma nic do rzeczy, pisze o produkcie i "postępie", ten postęp w AoC ogranicza sie jedynie do gfx, cala reszta to cofniecie się o 4 lata wstecz

Wiadomo, to pewnie kwestia subiektywna, ale jak dla mnie:
- combat melowcem to jest rewolucja, ktora o lata swietlne przebija wowa. (nawet uwzgledniajac istniejace bugi, niedzialajace staty, slaby balans) Fatality to tez bardzo fajne rozwiazanie.
- Questy jak dla mnie to tez powrot do czegos lepszego. Moze i wygladaja tak samo, moze i tez jest sporo, ale w wowie jedyna fajna opowiesc na przestrzeni 4 lat to Ashbringer. Tutaj juz w EA mialem okazje sie wciagnac i cieszyc z tego, ze sporo questow bylo na poziomie single-playerowych gier z fabula.
- grafika: sam wymieniles
- guild city: nie wiem czy lepsze bo w wowie jedynie co jest to wlaz do banku ;d
- brak reanimowania martwego kontentu za pomoca questow w stylu: zrob ta stara, zdechla instancje 300 razy, a dostaniesz 1000 badgy i wtedy sobie kupisz 7 itemkow, po ktore ktos inny musial zakladac gildie, ubierac kazdego z 40-50 ludzi w itemy od zielonych do epikow, uczyc taktyk itd.


Jesli mialbym wymienic rzecz, przez ktora bym mial problemy z powrotem do wowa to wlasnie combat i questy.

Nie czarujmy sie, wow tez nie byl rewolucja, raczej jego sukces opiera sie na tym, ze sprawdzone rozwiazania spial w jedna calosc. AoC tez to sie moze udac.

Amadeo napisał(a):
Wyjdzie dodatek dostanie się z 15 nowych instancji parę rajdowych, nowy seson, z 2-3 arenki, nowy tier i jazda machamy od nowa wszystko.

Fajnie mi sie w wowa gralo, dopoki wlasnie nie zdalem sobie sprawy z tego co napisales. Patch z sunwellem to dla mnie bylo reanimowanie trupa - tak naprawde wtedy juz powinien pukac dodatek. Coz, zapuka troche pozniej i znow bedzie pelno instancji, wykrzyknikow, badgy ;)


Jakby Blizzard mial jaja to w tym dodatku by wprowadzili chociazby housing. Wtedy bym powiedzial, ze faktycznie cos chca z ta gra zrobic. A oni tylko chca skasowac te 10 mln abonentow za nastepny rok grania :) Nie powiem, pewnie dam sie nabrac, chocby z ciekawosci, ale dlatego tez chce wspierac Funcom i zobaczyc jak to im wyjdzie, czy jest jeszcze mozliwosc zrobienia czegos mniej marketingowo, czy mozna mowic o sukcesie, jesli z gry bedzie zadowolonych np. 400 tys graczy. w moim wypadku te 10 mln abonentow to coraz czesciej wada WoW'a...

Autor:  Greeg [ 1 lip 2008, 19:48 ]
Tytuł: 

Poziomka napisał(a):
teraz jestesmy w takiej sytuacji ze wlasciwie nie ma nic sensownego do pogrania, i AoC czasowo zapelnia ta luke., no ale niedlugo maja pojawic sie inne tytuly, dosc dlugo oczekiwane..
To bedzie prawdziwy test dla Funcomu...ilu zostanie klepiac AoC a ile osob pojdzie w Warhammera/Aiona czy inne cos co ma wyjsc.

No i akurat z tego, my gracze powinnismy sie bardzo cieszyc. Smiem twierdzic, ze gdyby takie Aoc, Aion, War wyszly rok, poltora roku temu to dzisiejszy wow bylby inny - znacznie lepszy.

Strona 57 z 64 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team