MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Pytania początkujących
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=75&t=26468
Strona 14 z 165

Autor:  Motopompa [ 22 sty 2008, 20:46 ]
Tytuł: 

Suma inteligencji jest stala tylko populacja rosnie.I tak poniekad jest z graczami mmo.Liczba osob, ktore sa w stanie oplacac i poswiecac czas, a co najwazniejsze odpowiada im taka rozgrywka nie zmienia sie, az tak bardzo.Dlatego wydawcy nowych tytulow licza moim zdaniem mniej na osoby, ktore w ogole nie mialy stycznosci z taka rozgrywka, a stawiaja na pewniejszy target czyli na znudzonych graczy.Mysle, ze glupota jest pisac w takim wypadku, ze wydawcy Aoc czy WHO maja w dupie ludzi, ktorzy graja w inne tytuly.
AoC to nie Nintendo Wii, w ktora moze pograc twoja mamusia ze swoja kolezanka.
I watpie, aby kazdy wypowiadajacy sie tutaj uwazal, ze WoW jest najlepszy.Poprostu kazdy przyznaje, ze ta gra to ewenement i to bardzo dobrze sprzedawajacy sie ewenement.

Autor:  Sobtainer [ 22 sty 2008, 20:53 ]
Tytuł: 

10 mln, http://www.wow-europe.com/en/index.xml

Autor:  Teo [ 22 sty 2008, 21:03 ]
Tytuł: 

WoW jest najlepszy aktualnie do robienia kasy, a mysle ze Mythic i FunCom tez maja zamiar nie robic nam przyjemnosci tylko chca zarobic, a to ze WoW ma tylu graczy jest oczywistym faktem ze inna firma decydujaca sie wchodzic na rynek zdominowany przez jedna gre musi sie liczyc z gustami i zachowaniami potencjalnych przyszlych klientow.
Wniosek taki ze WoW mimo ze nie oferuje od dawna nic ciekawego jest na rynku nadal nr1 i dlugo tak pozostanie, otoczka jaka powstala nakreca dodatkowo im nowych klientow, WoW-a spotkasz w filmie, w bajce, w rozmowach politykow, sportowcow, na blogach, portalach, forach itd.

Co wie o Conanie czy Warhammerze gracz spedzajacy 4-5 dni w tygodniu na robieniu progressu w gildii, czy jest zainteresowany tym by zrezygnowac z takiej zabawy, ktora wypracowal od pol roku czy dluzej, wazne slowo to "praca" bo w WoW wielu juz teraz ciezko pracuje na epaxy.

Dlatego pisalem ze do tych graczy jest skierowany War, widac to po mechanice gry i podobienstwach, Conan ze swoimi odmiennosciami trafi do tych, ktorym juz od dawna WoW sie znudzil.

Autor:  Viracept [ 22 sty 2008, 21:09 ]
Tytuł: 

World of Warcraft's Subscriber Definition

World of Warcraft subscribers include individuals who have paid a subscription fee or have an active prepaid card to play World of Warcraft, as well as those who have purchased the game and are within their free month of access. Internet Game Room players who have accessed the game over the last thirty days are also counted as subscribers. The above definition excludes all players under free promotional subscriptions, expired or cancelled subscriptions, and expired prepaid cards. Subscribers in licensees' territories are defined along the same rules.

http://www.blizzard.co.uk/press/080122.shtml

To tak na potwierdzenie mej tezy o prawdziwej liczbie obecnie grających.

V.

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 22 sty 2008, 21:19 ]
Tytuł: 

Akurat producent gry to malo wiarygodne medium, przynajmniej dla mnie. Twierdzenia w reklamach tez lykacie z taka naiwnoscia? Nie kwestionuje tego, ze wow jest liderem, ale chcialbym zobaczyc jakies niezalezne wyniki.

Autor:  Mark24 [ 22 sty 2008, 21:24 ]
Tytuł: 

lordyp - trochę logiki w tym co piszesz, bo ciężko się połapać o co ci dokładnie chodzi.
1. Co z tego, że rynek azjatycki podbija liczbę 9mln (czy jaka tam ona naprawdę nie jest). Na drugiej pozycji jest Lineage2 (tu rynek azjatycki nie podbija?), potem Lineage i Final Fantasy XI (oczywiście też azjaci unikają jak ognia).
2. Po drugie nie ma absolutnie żadnego znaczenia czy jakakolwiek gra ma szanse z WoWem czy nie, czy 90% na tym forum czeka na coś nowego - nowego tzn. cokolwiek byle nie WoW, kapito?
3. Nie sądzę by popularnością cokolwiek w niedalekiej przyszłości pobije WoW-a. To Blizzard, Diablo było megapopularne, Starcraft megapopularne, Warcraft - hiperpopularne. Więc aproksymując i przyjmując pewne założenia z historii Blizzarda i jego produktów mogę się założyć, że nawet za 5lat WoW będzie megapopularny. Ale to nie znaczy, że ja czy ktokolwiek inny z tego forum będzie w niego jeszcze grał.

Autor:  lordyp [ 22 sty 2008, 21:38 ]
Tytuł: 

Motopompa ->

jeśli uważasz, że liczba graczy w mmo prawie się nie zmienia to się grubo mylisz. Pamiętam ilu graczy spotykałem 5-6 lat temu w grach , ilu jest ich teraz, pamietam ilu było Polaków wtedy - teraz chyba nie ma gry , w której nie ma Polaków ( czy to oryginały, czy privy itp)> Według Ciebie ludzkośc się zatrzymała- dość dziwne stwierdzenie- a'la ojciec Giertycha ( ten europoseł od słynnych teorii ewolucyjnych)- nikt nie rośnie, nikomu nie przybywa lat.
Wg mnie z roku na rok ( szczególnie widać to w Polsce ) przybywa graczy mmo a to z conajmniej 2 powodów- dzieci rosną- ci co mieli kilka lata , teraz mają 12-15 i już grają , internet dociera coraz dalej - a to oznacza coraz więcej potencjalnych klientów i nie mówię tu o kafejkach bo tam można pograć w Tibie a nie w mmorpg :)

edytka dla Marka:
tak - spora grupa w tym temacie ( w tym ja ) czeka na Conana ale przewijaja sie posty , że i tak w życiu ie dorówna on WOW i to mnie własnie dobija- Ty też nawiasem mówiąc piszesz w ten sposób- nikt nie pokona WOW-a a ja pytam - dlaczego? W tym roku mają sie pojawić 3 gry kore mogą to zmienić - Conan, WHO i Aion - i pytam dalej skąd wszyscy wiedzą że nie mają one szans z WOW? Bo WOW to genialne dzieło? Gdyby tak było w WOW-a grałoby juz nie 10 a 100 mil graczy a wszystkie inne gry poszłyby w niepamięć , a tak nie jest.

Co do WOW- a - to muszę przyznac 2 rzeczy:
- Blizz potrafi robić dobre gry
- Blizz jest mistrzem PR wśród twórców mmo

a to czy WOW jest dobry to kwestia indywidualnego gustu i tyle ,a mnie męczy to ciągłe powtarzanie jaka to dobra gra. Niedługo zaczniecie grać w Second life - bo o tej grze też się trąbi , że jest super- a to nie o to chyba chodzi- gramy w to co się nam podoba a nie w to co nam wmówią , że jest super.
Tak na marginesie- oczywiste , że kazdy będzie chwalił swoją ulubioną grę :)

Autor:  iniside [ 22 sty 2008, 22:18 ]
Tytuł: 

lordyp napisał(a):
Tak się zastanawiam - jakim cudem Blizz nie zauważył jakich expertów od PR mamy w Polsce , szczególnie na tym forum? Jakim cudem mógł przegapić takie talenty? 80% userów forum uważa , że WOW to najcudniejsza gra i żadna inna nie dorasta i nie dorośnie NIGDY W ŻYCIU do mega-hiper-super mmorpg czyli WOW !!! A przemyciliby Was do ekip tworzących inne mmo i nie ma najmniejszych szans , żeby inna gra nie to że pokonała WOW-a , ale wogóle wyszła na światło dzienne- bo i po co ? skoro ŻADNA GRA NIE MA SZANS z WOW.
Na szczęście niektórzy myślą trzeźwo- po pierwsze Blizz może sobie pisać o 9 mil kont- inna sprawa ile z tego jest aktywnych , a po drugie to właśnie rynek azjatycki podbija tę cyfrę , przy czym przypomne o tym , że pewnie połowa z tych kont tam to farmiarze- farmią gold i sprzedają na ebayu.
Na koniec taka moja uwaga- skąd pomysł , że każda ekipa tworząca mmorpg marzy o przeciągnięciu na swoją stronę graczy WOW-a?. Naprawde myślicie , że to tak wygląda- ekpia wypuszcza grę i liczy... yeah- przeszło pierwszych 10 graczy , yeah - juz 100 i o mega yeah - przeszło do naszej gry 10k graczy i leją się szampany? . Nie przyszło ( niekórym z Was oczywiście) do głowy , że ekipy tworzą grę i chcą na niej zarobić ( bo po to robią gre ) a nie przejąć iluś tam graczy WOW-a?. Twórcy nowego mmorpg - mają w d.. ile graczy gra w WOW-a- ich bedzie interesowało ILU GRACZY BEDZIE GRAŁO W ICH GRĘ , bo z tym wiąże się ich zarobek .
Trochę mnie poniosło- te słowa nie tyczą sie oczywiście wszystkich, ale ja mam dość tego klepania sloganów jaką to najlepszą na świecie grą jest WOW. Tak wiem ilość graczy może o tym świadczyć , ale pytanie ilu w nią gra nadal , ilu w nią gra bo nie ma nic innego ciekawszego i wreszcie ilu w nią gra - bo tak wypada , bo przecież miliony nie moga się mylić?
Tak - sam czekam na Conana i czekam tym bardziej z nadzieją ,że ktoś utrze nosa WOW , która wcale nie jest taka rewelacją ( moim zdaniem)

Jesli kiedys, bede pisal gre mmo, badz pewny ze cie nie zatrudnie, bo pojecia o marketingu to ty masz niestety zerowe. Tak przynajmniej w ynika z tego postu.
Prawda jest brutalna. Jesli ktos chce wejsc na rynek MMO teraz, musi nawiazac walke z WoWem, Tu nie ma nic do podobania sie to sa fakty dokonane. I nie ma znacznia czy ty uwazasz wowa za dobra, wspaniala czy crapowata gre. Kazdy producent mmo, jesli chce przetrwac bedzie musial nawiazac walke z WoWem albo zginac. Tak sie walczy z Monopolem.

Autor:  Teo [ 22 sty 2008, 22:45 ]
Tytuł: 

Dodam ze ta walke ju zprzegralo spor firm pomijajac ze najczesciem sami sobie byli winni, SOE z Vanguardem, Codemasters z RF Online i LotRO, NCSoft z Auto Asault i Tabula Rasa.

Co do rynku azjatyckiego, pierwsza piatka to jakies nedzne mmo dla dzieci ale pierwsza dziesiatka to poad milion graczy w Rohan, R2, Zera, a Lineage2 wypadl juz gry dlatego tak intensywnie pracuja nad Aion w NCSoft.

Conan nie ma szansy walczyc z WoW-em, to jest inna gra i nawet w FunCom to podkreslaja, a osobiscie mysle ze trafiaja dobrze w rynek bo wypelnia luke gdzie tkwi kasa, a ta gra przyciagnie tez dzieciarnie co mimo wszystko bedzie plusem bo duzo graczy to gwarancja rozwijania sie gry.

Autor:  RexNebular [ 22 sty 2008, 22:57 ]
Tytuł: 

Viracept napisał(a):
World of Warcraft's Subscriber Definition

World of Warcraft subscribers include individuals who have paid a subscription fee or have an active prepaid card to play World of Warcraft, as well as those who have purchased the game and are within their free month of access. Internet Game Room players who have accessed the game over the last thirty days are also counted as subscribers. The above definition excludes all players under free promotional subscriptions, expired or cancelled subscriptions, and expired prepaid cards. Subscribers in licensees' territories are defined along the same rules.

http://www.blizzard.co.uk/press/080122.shtml

To tak na potwierdzenie mej tezy o prawdziwej liczbie obecnie grających.

V.


Przepraszam, że się wtrącę, ale zacytowany wyżej tekst nie potwierdza Twojej tezy, tylko jej zaprzecza. Chyba że słowo "exclude" zmieniło w ostatnim czasie znaczenie na przeciwne.

Autor:  zaboleq [ 22 sty 2008, 22:57 ]
Tytuł: 

Mnie jedynie martwi to iż mało kto ma szanse zrobic cos co mogloby z wowem konkurowac - taka prawda niestety :/ .Lotr tez mi do gustu nie przypadl(niestety) , teraz może FF sprobuje albo EQ 2 ,a moze TR , musze triali pobrubowac :)

Autor:  MagPS [ 22 sty 2008, 22:59 ]
Tytuł: 

zaboleq napisał(a):
Mnie jedynie martwi to iż mało kto ma szanse zrobic cos co mogloby z wowem konkurowac - taka prawda niestety :/


gówno prawda, "wystarczy" dobry pomysł, sporo gotówki i wykonanie

Autor:  Mark24 [ 22 sty 2008, 23:14 ]
Tytuł: 

z WoW-em niekoniecznie trzeba konkurować. WoW to tylko jeden mały mmorpg. A świat i gusta graczy są na tyle duże, że NA PEWNO jeden mały ich wszystkich nie zapełni.

Autor:  Aldatha [ 22 sty 2008, 23:16 ]
Tytuł: 

WoW jest jak windows na rynku mmo , niby jest jeszcze linux , MacOS , BeOS ....ale co z tego ? :)

Autor:  Motopompa [ 22 sty 2008, 23:26 ]
Tytuł: 

Jest w takim razie nadzieja, ze dodatek bedzie jak vista :D

Autor:  ikona [ 23 sty 2008, 00:20 ]
Tytuł: 

Tor-Bled-Nam napisał(a):
Akurat producent gry to malo wiarygodne medium, przynajmniej dla mnie. Twierdzenia w reklamach tez lykacie z taka naiwnoscia? Nie kwestionuje tego, ze wow jest liderem, ale chcialbym zobaczyc jakies niezalezne wyniki.


mmogcharts.com - 7 baniek.

Zreszta to co napisal Viracept tylko potwierdza ze moga to byc calkiem dokladne dane. Bo moga dowolnie ksztaltowac prawde liczac triale lub kazde nieaktywne konto ale jezeli oficjalnie temu zaprzeczaja to tak musi byc.

Imo nie ma sensu debatowac na temat konkurowania z wowem, tego wg mnie nie da sie zrobic. Niestety jedyne co wow mi dal to wiedze ze rozwiazania ktorych nie lubie (instancjowanie, ustawiane pvp) bardzo dobrze sie sprawdzaja.

inside napisał(a):
Kazdy producent mmo, jesli chce przetrwac bedzie musial nawiazac walke z WoWem albo zginac. Tak sie walczy z Monopolem.


Perfekcyjny przyklad ze nie masz zielonego pojecia o czym mowisz. Hint w twoim sigu.

Autor:  Kabraxis [ 23 sty 2008, 00:41 ]
Tytuł: 

lordyp napisał(a):
tak - spora grupa w tym temacie ( w tym ja ) czeka na Conana ale przewijaja sie posty , że i tak w życiu ie dorówna on WOW i to mnie własnie dobija- Ty też nawiasem mówiąc piszesz w ten sposób- nikt nie pokona WOW-a a ja pytam - dlaczego? W tym roku mają sie pojawić 3 gry kore mogą to zmienić - Conan, WHO i Aion - i pytam dalej skąd wszyscy wiedzą że nie mają one szans z WOW? Bo WOW to genialne dzieło?


Pewnie z tych zamych powodow dla ktorych do teraz najlepszym H'n'S jest Diablo 2 a na turniejach miedzynarodowych gra sie w Warcrafta 3 i Starcrafta a nie w jedna z 4576456 strategii wydanych pozniej.

Cos w tym jest, nie wiem co ale jest. I z WoWem historia poprostu sie powtarza.

Blizzard to Blizzard. :-)

Ale pozyjemy zobaczymy....

Autor:  konrador [ 23 sty 2008, 00:59 ]
Tytuł: 

Codemasters z RF Online i LotRO, NCSoft z Auto Asault i Tabula Rasa.

W/w (pomijajac LOTRO) to taka sama konkunrecja dla WOW jak AOC.


gramy w to co się nam podoba a nie w to co nam wmówią , że jest super.

Gdyby tak bylo, to mysle, ze w WOW-a nie gralaby nawet polowa tego, co gra teraz... Hype.

Autor:  Lil [ 23 sty 2008, 01:24 ]
Tytuł: 

Motopompa napisał(a):
AoC to nie Nintendo Wii, w ktora moze pograc twoja mamusia ze swoja kolezanka..


Mylisz sie, AoC wyjdzie rowniez na Ninetendo Wii :) na amazonie sa juz preordery.

Autor:  iniside [ 23 sty 2008, 08:59 ]
Tytuł: 

ikona napisał(a):
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Akurat producent gry to malo

inside napisał(a):
Kazdy producent mmo, jesli chce przetrwac bedzie musial nawiazac walke z WoWem albo zginac. Tak sie walczy z Monopolem.


Perfekcyjny przyklad ze nie masz zielonego pojecia o czym mowisz. Hint w twoim sigu.

Wiesz co ? WYPIERDALAJ.
Jak narazie to ty nie masz pojecia o czym mowisz. WOW ma monopol. A nisze sie praktycznie nie licza. No chybaa to duze nisze >1mln aktywnych userow, zeby producent mial, motywacje do rozwijania gry.
O tak jak napisal konrador gdyby byly, lepsze nawet niszowe gry od wowa tp by liczbagrajacych zaczela spadac (w wowie).

Strona 14 z 165 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team