iniside napisał(a):
Tor-Bled-Nam napisał(a):
@inside Wiem, ze to nie bylo do mnie, ale kompromitujesz sie tekstami "wypierdalaj". Do tego nie rozumiesz znaczenia slowa "monopol". Na rynku mmorpg konkurencja nie jest w zaden sposob ograniczana, ciagle dziala tu prawo rynku. Pozycja blizzarda i udzial to 50-60%, inni producenci nie bakrutuja, wiec o czym ty mowisz? Jedna gra odniosla duzy sukces to wszystko.
@ikona Znam mmogchart.com ale tam dane sa na lipiec 2006, czyli przed wyjsciem TBC. Warto by sie przyjrzec jakims nowszym wynikom, ale niestety nic nie ma.
Mam go dosc. Poprostu. Cos mu musialem powiedziec i mam gdzies kulture w tym momencie :<.
No wiesz. Microsoft to tez nie jest monopol Wkoncu jest Linux, BSD, Mac OS X itd.
Telekomunikacja totez nie monopol. Jest Netia, Dialog, E-Wro.
Britney Spears tez sprzedaje wiecej plyt niz np. The Killers, ale duzo bardziej wole ich sluchac niz jej.... co to wiec ma do rzeczy ? Czy mniej znane zespoly bankturuja ? Nie... maja swoich wiernych fanow i graja i tworza ciagle cos nowego dla nich.
To ze WoW ma najwiecej uzytkownikow wcale nie znaczy ze ludzie nie graja w inne gry
Graja, i te firmy maja sie rownie dobrze.
Nie ma znaczenia jak duzo osob w cos gra, tylko czy robi to wystarczajaco duza liczba osob by utrzymac dana firme produkujaca mmogi. Jesli firma sie utrzymuje i jeszcze na tym zarabia to bedzie tworzyc dodatki i rozwijac gre.
Taki Funcom w ktorym pracuje ze 20 osob max utrzyma sie i porzadnie zarobi kaski nawet jesli w AoCa by gralo tylko 100 tysiecy osob