MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Pierwsze wrazenia
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=75&t=29603
Strona 15 z 64

Autor:  konrador [ 26 maja 2008, 05:32 ]
Tytuł: 

"TobiAlex",

1. Nie chodzi o design swiata, tylko male postaci, ktore w wiekszosci przypadkow wygladaja jak mocno praktykujace gejlordy.
2. Wybor kilku-kilkunastu fryzur i paru twarzyczek na krzyz to char customization na miare 21 wieku - tak. Chyba sobie kpisz... Pierwszy EverQuest, nie wspominajac o biednej, dwuwymiarowej UO czy kanciatym i dupiatym AC dawaly 10x wieksze pole do popisu w tej kwestii.
3. Nie jest w tym momencie wazne, co ja uwazam za przyjete. Taki system sterownania JEST przyjety na zachodzie, JEST wykorzystywany w 99% normalnych MMORPG-ow i BEDZIE wykorzystywany, bo daje nieporownywalnie wieksza kontrole nad postacia i tym samym pozwala graczowi w wiekszym stopniu "wejsc" do gry. Jesli nawiazywales do mojej wiedzy nt. koreanskich MMO-podobnych wytworow, to masz po czesci racje, bo mam na ich temat niewielka wiedze i - z uwagi na to, ze nie mam zapedow masochistycznych - w najblizszym czasie nie mam zamiaru jej poszerzac; jesli nie - nie failuj.
4. Nie. Kwestia gustu jest to czy podobaja ci sie rozowe falbanki w stroju twojego rycerza, czy nie - i ja nie mam nic do tego. To czy combat system jest prosty, czy jest skomplikowany nie ma nic wspolnego z czyimikolwiek gustami. Wiekszosc gier ma podobny combat system, ale tylko w tym sensie, ze tez trzeba klikac na przyciski, bo w 99% przypadkow jest on 10x bardziej skomplikowany.
5. To sa questy? Nie zartuj i nie porownuj tego do quest systemu, calego storyline i sposobu jego opowiadania w AOC, bo strace wiare w twoja poczytalnosc umyslowa... Podobna sprawa jak z character customization.

Wiesz, nie wiem co gorsze (...)

Tobie sie podoba bicie pierdyliarda mobow na spawnie w grze, ktorej istota jest robienie postaci, a ja wole robienie questow, zeby skonczyc postac w 5 dni played i bawic sie w end-game. Who gives a fuck? Nie o to sie tutaj rozchodzi. Palnales bzdure po prostu, bo - jak juz mowilem - produkcja pokroju ArchLord, ktora po jakims czasie musza zaczac rozdawac za darmo, zeby ktos sie tego w ogole czepil - nie umywa sie do takich gier jak AOC, WAR, WOW, EQII itd.

I niby gdzie AoC jest rozbudowany?

Wszedzie. Oprawa dzwiekowo-wizualna, combat system, quest system/storyline/destiny quests, system klas/featow/umiejetnosci, character customization system, mozliwosc budowania miast itd. Naprawde, nie ma sie co pocic i zmyslac w tej chwili - nie podoba ci sie gra, to nie graj i tyle. Oczywiscie milo uslyszec twoja opinie i dowiedziec sie dlaczego gra ci sie nie podoba, ale pisanie, ze ArchLord jest lepszy, albo chociazby dorownuje w jakiejkolwiek kwestii AOC to bzdury.

Autor:  Neonin [ 26 maja 2008, 06:55 ]
Tytuł: 

Qrcze mam czasami mam wrazenie ze Blizz zabil rynekk MMO przez WoWa:(
Rozumiem ze po kilku latach wciskania tych samych klawiszy (bindy w WoWie) ciezko sie przestawic;) - zawsze mozna przestac grac i zajmowac miejsce na serwerze.
Prosze tez o konkretne slowa krytyki, co jest nie tak - "klimat" mi sie nie podoba to slowo wytrych, ktore tak naprawde nic nie znaczy...

Jedno jest pewne - aby w pełni docenic potencjal AoCa trzeba jeszcze troszke poczekac - nie od razu WoWa zbudowano;)
Dzisiaj kolejny patch - poprawia kolejna porcje bugow. Funcom nie jest noobem na rynku MMO, bedzie ok.

Autor:  ElPolaccoBandito [ 26 maja 2008, 07:14 ]
Tytuł: 

Co prawda jako Stygijczyk dopiero doszedłem do Khemi i jestem na 21 lvl ale pierwsze wrażenia już mam i sporą rozterkę.
I żeby nie było, że piszę a dopiero zacząłem grać - w Diablo np. od pierwszego poziomu wiedziałem, że będę grał i że jest pięknie.
A więc na plus: genialna oprawa muzyczno-dzwiękowa, cały czas gra potrafi zaskoczyć nowym dźwiękiem nawet na terenach na których biegam od jakiegoś czasu, ciekawe questy, dużo skili jak na początek i ciekawa walka aczkolwiek z jednym mankamentem.
Minusy: wracając do walki mam odczucie jakby moby zbyt szybko pojawiały się obok mnie nieraz, nienaturalnie szybko.
Grafika, jak dla mnie Tortage Island jest w rozsypce. Nader często tekstury w wysokiej rozdzielczości wczytują się dopiero jak podejdę na metr do obiektu albo się w ogóle nie wczytują, Nieraz nie wczytują się całe obiekty. Kilka razy stałem przed bramą wyjściową i nie mogłem wyjść bo bramy nie było ! Musiałem poczekać aż otworzy ją inny gracz - dźwięk był a grafiki nie było :D Często czekam aż NPC z questem się doczyta - widzę znak zapytania na podłodze i czekam aż się pojawi. Żenada.
Khemi widziałem tylko 3 minutki i musze powiedzieć że szczena mi opadła. Wygląda pięknie. Mam nadzieję, że lepiej już tu się grafika sprawuje. Porównując do LOTRO w które gram to na razie AOC cienko, tam wszystko pięknie wygląda i pięknie chodzi. Jednak widok Khemi niesie nadzieje na przyszłość.
No i na koniec interfejs. To jakaś paranoja. Jak mogli coś takiego wypuścić. Okno czatu, zakładki gildii, znajomych czy wygląd inwentory i przedmiotów to porażka totalna. Nie rozumiem, czy betatesterzy tego nie zgłaszali. To jest porażka, jak najszybciej do poprawki. Mapa też mogłaby być większa. Nie rozumiem skąd ten minimalizm w tym miejscu.
Ja jeszcze dają szansę grze bo moim zdaniem na to zasługuje ale muszą jeszcze nad nią ostro popracować.

Autor:  naro [ 26 maja 2008, 07:44 ]
Tytuł: 

ElPolaccoBandito napisał(a):
Minusy: wracając do walki mam odczucie jakby moby zbyt szybko pojawiały się obok mnie nieraz, nienaturalnie szybko.
Grafika, jak dla mnie Tortage Island jest w rozsypce. Nader często tekstury w wysokiej rozdzielczości wczytują się dopiero jak podejdę na metr do obiektu albo się w ogóle nie wczytują, Nieraz nie wczytują się całe obiekty. Kilka razy stałem przed bramą wyjściową i nie mogłem wyjść bo bramy nie było ! Musiałem poczekać aż otworzy ją inny gracz - dźwięk był a grafiki nie było :D Często czekam aż NPC z questem się doczyta - widzę znak zapytania na podłodze i czekam aż się pojawi. Żenada.

No i na koniec interfejs. To jakaś paranoja. Jak mogli coś takiego wypuścić. Okno czatu, zakładki gildii, znajomych czy wygląd inwentory i przedmiotów to porażka totalna. Nie rozumiem, czy betatesterzy tego nie zgłaszali. To jest porażka, jak najszybciej do poprawki. Mapa też mogłaby być większa. Nie rozumiem skąd ten minimalizm w tym miejscu.
Ja jeszcze dają szansę grze bo moim zdaniem na to zasługuje ale muszą jeszcze nad nią ostro popracować.


Interfejs - tym zajma sie addony :) z tego co pamietam juz 3 sa dostepne
Grafika - sprawdz swoje ustawienia video - w zaawansowanych ustawieniach video jest taka opcja, "od jakiej odleglosci maja sie pojawiac high teksturki". Pozwala to na plynne granie na slabszych sprzetach, chodz jak wiadomo z te "slabsze sprzety" wcale nie sa takie slabe :)
Temat grafiki znam z autopsji, na jednym kompie moge sobie pozwolic na high textury przy widoku 3500, a na drugim uzylem mozliwosci pogorszenia teksturek powyzej xxxx odleglosci

Autor:  ElPolaccoBandito [ 26 maja 2008, 07:48 ]
Tytuł: 

Mam w opcjach ustawiony maksymalny dystans wysokich tekstur, sprzęt niezły, fps-ów wiele więc przyczyna raczej nie leży po mojej stronie :D Dodam, że w LOTRO gram na ultra jakości i płynniutko to śmiga :D

Autor:  Mendol [ 26 maja 2008, 07:52 ]
Tytuł: 

to i mendolenia 3 grosze.
graficznie bardzo ladnie, muzyczka mile w uchu brzmi.
nie zauwazylem wiekszych problemow z grafika, w cymerii 2-3 miejsca gdzie jest zonk.
zbugowane questy oczywiscie sa, i to niestety niektore dosc wazne, ale biorac pod uwage ilosc pozostalych - dzialajacych nie ma az takiej tragedii.
fakt nie dzialaja aukcje, bank i jest to mocno wkurzajace (szczegolnie dla osob bez /claim opcji). czesto biegam z kilkoma roznymi lukami, kuszami, armorem aby sprawdzic co i jak, i niestety co chwila jestem zmuszony do sprzedawania pierdol.
ale za to pomysleli i na quest items oraz crafting resources mamy 'oddzielne' bagi co jest zdecydowanie na plus.
combat system hmmm. w pve jest nudny po kilkunastu levelach.
w pvp juz zdecydowanie mniej chociaz obowiazuja w sumie te same standardy co w pve. ale np. skille rangera sa baardzo nice.
nie wiem jak w tej chwili wyglada walka w gw, ale z pewnoscia aoc nie ma z tym nic wspolnego. zupelnie inny system i naprawde oparty na skillu i zgraniu druzyny. w gw opieralo sie to raczej na zgodnym wciskaniu okreslonych guziczkow.
w aoc przy sensownym zgraniu mozna poradzic sobie z przewazajacymi silami wroga, ew. dajac dupy jak ja wczoraj mozna pasc majac pom'a w teamie - bedac zaatakowanym przez assassina.
zdecydowanym minusem jest brak zasad w pvp. ok fajnie sie klepie ludziki ale ile mozna. juz pomijam gold drop, ale chociaz zwykly pve exp za zabicie gracza na tym samym, ew. wyzszym poziomie bylby bardzo milym dodatkiem. ten pvp exp jakos zupelnie do mnie nie przemawia.
po 35 levelu pojawia sie maly problem z questowaniem, trzeba szukac i robic co sie da i wpadnie w lapy aby ciagnac postac dalej.
na razie chce dociagnc do 40 zobaczyc mounta i levelowac dalej.
jest fun grajac solo jak i w grupie i o to chyba chodzi.
troche przeraza mnie ten max lvl80, ktory zupelnie nie mam pojecia skad sie wzial i po co ale trudno.
podoba mi sie bardzo fakt, iz o wygranej w pvp decyduje w duzej mierze madrosc wyboru/doboru skilli uzytych i znajomosci wlasnej klasy.

Autor:  naro [ 26 maja 2008, 07:54 ]
Tytuł: 

Hymm w takim razie nie wiem
"problemy" ktore opisujesz wystepuja na moim 2 kompie, ale to ze wzgledu na opisana sytuacje. Na drugim kompie gdzie sprzet pozwala poszalec z oprawa wizualna wszystko chodzi pieknie, jedyne co sie zdaza to to, ze na podlodze pojawia sie znak zapytania a za chwile npc :) pozostalych problemow wymienianych przez Ciebie nie zaobserwowalem.

Autor:  Greeg [ 26 maja 2008, 07:58 ]
Tytuł: 

ElPolaccoBandito napisał(a):
Grafika, jak dla mnie Tortage Island jest w rozsypce. Nader często tekstury w wysokiej rozdzielczości wczytują się dopiero jak podejdę na metr do obiektu albo się w ogóle nie wczytują,

Hmm po doswiadczeniach wydaje mi sie, ze odpowiadaja za to dwie opcje.
1. Ogolny zasieg "widzenia" - bodajze do 4km
2. % rysowanie wysokiej jakosci tekstur.

Nie wiem czy te % rysowanie, nie jest liczone od wybranego zasiegu. Jesli ktos wybral, ze widzi np. 300m i do tego 50 % to wysokiej jakosci tekstury zaczna mu sie rysowac od 150m.

Choc oczywiscie tez mam wrazenie, ze wydaje sie to troche zbugowane, ale jak dla mnie nie jest to nic krytycznego - kwestia patcha. U mnie ten problem prawie nie wystepuje - w EA byl bardziej bolesny, wiec na moj gust cos juz tam poprawili, choc przydaloby sie jeszcze :)


-------------------

Poza tym problemem w AoC jest to, ze ludzie w niego chca grac na paroletnich kompach. Te znaki zapytania pojawiajace sie najpierw, sa wlasnie efektem zamuly waszych kompow. Jasne mogloby byc lepiej, ale tak to jest jak ktos z 1,5gb ramu chce grac w gre, w ktorej jak sie stanie na gorze to widac to co jest 4 km (!!!!!) dalej - i co wazniejsze mozna tam normalnie dojsc (polecam odwiedzic Wild Lands zanim ktokolwiek zacznie jeczec o grze, ze "zamknieta" i inne brednie)


--------------
Jak dla mnie, gra jest po prostu genialna. Swietny klimat, wspaniale questy (znajdujesz suknie laski X, oddajesz ja Y gosciowi i on zaczyna podejrzewac, ze to zabil ja maz, ktory dowiedzial sie, ze zona zdradzala go z kochankiem. Idziesz wiec do meza, ale widac, ze nie jest on typem mordercy. Ktostam inny poleca Ci pogadac z siostra no i od niej dowiadujesz sie, ze panna X byla dziksza niz miejskie prostytutki i przebywala z jakims hmm garnizonem zolnierzy i koniec koncow zabil ja pewnie jakis zolnierz, jeden z wielu, ktoremu sie oddawala. Wracasz do kochanka, on dowiaduje sie prawdy, no i bardzo zmartwiony tym czego sie dowiedzial, wraca do zycia. Znajdz mi ktos w wowie takie questy.....) - jak to nie jest klimat to ja chyba nie wiem co to jest klimat. Polowa nienauczona czytac questow i dlatego "nieklimatycznie".

Coraz czesciej mam wrazenie, ze WoW zabil rynek MMO i ludzie maja takie klapki na oczach, ze szkoda nawet argumentowac. Lepiej robic questa gdzie trzeba zebrac 30 zebow tygrysow, no i po zabiciu 50 tygrysow, okazuje sie, ze mamy 2 zeby (reszta tygrysow widac bezzebna ;p)...

Autor:  Deshroom [ 26 maja 2008, 08:01 ]
Tytuł: 

Mark24 napisał(a):
Gry się nudzą Deshroom - stare pryki z nas ;) Mnie też już mało rzeczy,
wiem, wiem. cóż spróbuje poleczyć ale nie w aoc - troche zatęskniłem za pve, moze się uda :P

Autor:  Mendol [ 26 maja 2008, 08:31 ]
Tytuł: 

a odnosnie ui i chat'a.
ui faktycznie mogloby byc lepsze, ale tutaj nie widze problemu, gdyz sam funcom nie sprawia trudnosci w tworzeniu custom ui.
chat faktycznie spieprzony, ale w czasach kiedy wiekszosc znajomych/guildii uzywa venta/ts'a nie jest to jakis wielki problem.

Autor:  TobiAlex [ 26 maja 2008, 09:12 ]
Tytuł: 

Greeg napisał(a):
Poza tym problemem w AoC jest to, ze ludzie w niego chca grac na paroletnich kompach. Te znaki zapytania pojawiajace sie najpierw, sa wlasnie efektem zamuly waszych kompow. Jasne mogloby byc lepiej, ale tak to jest jak ktos z 1,5gb ramu chce grac w gre, w ktorej jak sie stanie na gorze to widac to co jest 4 km (!!!!!) dalej - i co wazniejsze mozna tam normalnie dojsc (polecam odwiedzic Wild Lands zanim ktokolwiek zacznie jeczec o grze, ze "zamknieta" i inne brednie)


Jeżeli uważasz, że:

Intel Core 2 Quad 6600 2.40GHz
4GB RAM
GeForce 9600 GT (Gainward) lub GT 8800GT 1GB
Faxconn P35A-S
SB Audygi SE

jest jakimś starym kompem to się mylisz. I to grubo. To są bugi a nie zamuła naszych kompów.

Autor:  Kabu [ 26 maja 2008, 09:20 ]
Tytuł: 

mi tam gra sie podoba, choc nie zagrywam sie w nia jak na poczatku w inne mmorpg (od wow nie moglem odejsc, gw tez bardziej mnie wciagnelo, ale tam arenki byly ciekawe) wiec moze dlatego mi sie to wolniej nudzi. Grze wg mnie jednak czegos brakuje... tyle ze nie wiem czego :), napewno w pvp brak mi kar za zabicie kogos i za padniecie (drop zlota czy czegos tam, status kryminalsty itp). No ale z drugiej strony watpie czy sa szanse by powstala gra, o ktorej moglbym powiedziec ze jest super, moze jakbym definytywnie przestal grac i wlaczyl jakiegos mmorpga za 20 lat :).

Pomimo swych wad AOC poza LOTRO jest teraz wg mnie jedynym sensownym konkurentem dla WoW, ktory mi sie juz przejadl (choc ciagle w niego czasem pogrywam :)) i w ktorym na dodatek nie ma pvp (bg nie licze a arenki-jesli chcialbym grac w areny to gralbym w gw, zreszta przeciez wiekszosc graczy wow twierdzila (przy wyjsciu gw) ze areny z gw to beznadziejny pomysl i nie moga sie rownac open pvp jakie jest w wow, wiec jak to mogloby byc dobre-ta glupie to zdanie i zupelnie nie w temacie :), ale takie mam juz zboczenie zeby czepiac sie zawsze aren, ktore nagle w WoW staly sie fajne :):)).
Coz mam nadzieje ze pvp w AoC, siege czy wojny gildi, na wyzszych lvlach bedzie ciekawe, tak zebym mogl zrezygnowac z placenia za wow :)

Autor:  mrynar [ 26 maja 2008, 09:32 ]
Tytuł: 

Wiadomo nie od dzis, ze pierwszy mmorpg jest najlepszy.

Ci ktorzy zaczynali w WoW wydaje sie, ze najlpesze pvp to takie, gdzie mozna zbierac punkciki na arenach, dynamika polega na podskakiwianiu i wciskaniu 3 kombinacji klawiszy, a samo granie powinno przypominac pilotowanie samolotu: bez 40 addonow nie da sie grac sensownie.

Co ktorzy zaczynali w FFXI mysla, ze nie da sie pobawic w grze bez umawiania na event dwa tygodnie wczesniej, a kura to jedyny sensowny mount.

itp itd

Po jakims czasie czlowiek sie zwyczajnie uzaleznia i woli zrobic kolejne chara (najlepiej wg poradnika) klepiac te same questy niz pozwiedzac zupelnie nowy swiat i poznac gre z troche inna mechanika i zasadami.

Mialem to szczescie, ze zaczynalem w AO i jak zobaczylem inne mmo to trudno bylo mi znalezc cos czym sie wyroznial AO (poza klimatem i implantami), co nie zmienia faktu, ze bylem zachwycony ta gra i ciagle dobrze wspominam tamte poczatki.

Autor:  ElPolaccoBandito [ 26 maja 2008, 10:10 ]
Tytuł: 

Oczywiście Greeg masz rację. Mój komputer zmodernizowany 2 tygodnie temu jest za stary. Pewnie trzeba mieć tygodniowy. Pisałem wyraźnie że LOTRO działa mi płynnie na ultra, odpal LOTRO zobacz jak wygląda. Conan powinien chodzić tak samo. Nie krytykuje gry ostro, wiem że to początek, ale to muszą poprawić. Nie jest to na pewno wina sprzętu, bo jak dałem dla sprawdzenia tekstury na średniej jakości to też to się działo.

Autor:  Deshroom [ 26 maja 2008, 10:12 ]
Tytuł: 

ElPolaccoBandito napisał(a):
Oczywiście Greeg masz rację. Mój komputer zmodernizowany 2 tygodnie temu jest za stary.
widzisz problem w tym że to nie single i zeby sobie pograc wszyscy musza mieć kompy jak Twój i wtedy wszyscy beda mieli w kupie od 5 do 15 fps

ale gra mi sie podoba, bez przesady przecież to nie FPS :lol:

Autor:  Qraczek [ 26 maja 2008, 10:31 ]
Tytuł: 

Mnie szczerze powiedziawszy poki co w AoCu denerwuje chyba wszystko. A juz najbardziej to, ze w grze wystepuje chyba nie wiecej niz 10 odcieni szarosci - chyba jestem za bardzo zepsuty przez kolorki z WoWa - tam jest po prostu ladnie, a nie zapierdala sie po lesie caly czas:P -

Ze co, ze malo gralem a pozniej jest ladniej? W nosie to mam - jak mnie gra nie wciagnie przez pierwsze 2 godziny to nastepnej szansy juz nie dostanie :P

Nie-utulony-w-bolu-i-czekajacy-na-WOTLKa,
Q :P

Autor:  Motopompa [ 26 maja 2008, 10:36 ]
Tytuł: 

Wracac, wracac.Robic swoje death knighty i przestac zasmiecac i denerwowac ludzi swoim lamentem.Kkthxbye

Autor:  Qraczek [ 26 maja 2008, 10:55 ]
Tytuł: 

Motopompa napisał(a):
Wracac, wracac.Robic swoje death knighty i przestac zasmiecac i denerwowac ludzi swoim lamentem.Kkthxbye


Jakim lamentem? :) Oceniam gre za ktora zaplacilem 120 zl - nic wiecej ;) To tylko takie male wynurzenie, ze WoW mnie za bardzo zepsul i mimo tego ze AoC pewnie nie jest kiepska gra (a przynajmniej sporo osob tak twierdzi) to mi sie calkowicie nie podoba :)

Autor:  Mendol [ 26 maja 2008, 10:57 ]
Tytuł: 

a grales od poczatku premiery us? zapewniam cie ze bugow i problemow bylo prawie tyle samo co w aoc.

chociaz w sumie mogliby dolozyc ZAJEBISTE rozwiazanie z vg z rzucaniem liny osobom, ktore gdzies stucknely.

Autor:  Qraczek [ 26 maja 2008, 11:03 ]
Tytuł: 

Mendol napisał(a):
a grales od poczatku premiery us? zapewniam cie ze bugow i problemow bylo prawie tyle samo co w aoc.


W WoW? Nie pamietam w ktora bete zaczalem grac na poczatku - generalnie jak gra wyszla w polowie lutego 2005 to ja zaczalem sie w nia bawic gdzies w pazdzierniku 2004.

I nie mowie o bugach i problemach - to absolutnie naturalne, ze kazda gra ma choroby wieku niemowlecego. Nie watpie tez, ze te ktore wystepuja w AoCu zostana naprawione. Tyle ze poki co spedzilem w grze kilka godzin biegajac roznymi postaciami po noobzonie i zupelnie mnie nie wciagnelo - moze czegos nie wiem - moze zabawa zaczyna sie na 20, moze na 40 lvlu - ale wiem, ze jak dostalem bete wowa to mi sie spodobalo od momentu zatluczenia pierwszego Plainstridera w Mulgore. Doslownie. Powiem wiecej - jak pierwszy raz odpalilem GW to zrobily na mnie wieksze wrazenie i do tej pory raz na jakis czas wracam, zeby pare godzin pograc. A AoC zrobil na mnie takie wrazenie jak DDO w dniu premiery - tzn. bardzo kiepskie.

Strona 15 z 64 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team