Jak już zostało wcześniej przytoczone wymagania AoC przedstawiają się następująco:
Wymagania minimalne: Windows Vista/XP, procesor 3GHz Pentium IV, 1GB RAM, karta graficzna: Shader Model 2.0 z 128MB RAM: NVIDIA GeForce 5800 lub ATI 9800
Wymagania optymalne: procesor Intel Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) i lepszy, karta graficzna: NVIDIA GeForce 7950GX2 i lepsze, 2GB RAM i więcej, DirectX 10, wielordzeniowy procesor 64-bit
Nawiązując do różnicy dualcore vs quadcore to na początku przeczytaj artykuł na stronie
www.benchmark.pl jeszcze raz tylko , że tym razem ze zrozumieniem. Pozwolę sobie zacytować jeden fragment
"Dziś praktycznie każda nowa gra czerpie korzyści z dwurdzeniowości CPU. Czterordzeniówki do gier natomiast, to wciąż jeszcze "przerost formy nad treścią". Obecnie lepszym wyborem wydaje się Core2 Duo serii E6xx0/E8xx0, co w połączeniu z mocniejszą kartą powinno dać znacznie lepsze rezultaty".
Wg wykresów zamieszczonych na tej stronie przyrost prędkości w grach na procku 4 rdzeniowym jest minimalny a w 90% porównywalny lub nawet gorszy niż na 2 rdzeniach.
Reasumując - zbędne wywalanie kasy
8 GB ram - wywalanie kasy w błoto .To że masz 8 GB wcale nie znaczy , że gra będzie taką ilość ramu wykorzystywać (uzależnione to jest od systemu operacyjnego oraz samej aplikacji)
Karty graficzne NVidii 9xxx to żadna nowa technologia w porównaniu do serii 8xxx. Jedyna na dobrą sprawę zmianą poza wyższą cyferką z przodu, wyższą ceną to chip wykonany w technologii 65 nm. Skok jakościowy będzie dopiero w kartach serii 10xxx (min. obsługa DX 11 i nowych shaderów). Kupowanie na chwilę obecną 9xxxx w SLI to już jest idiotyzm nie poparty żadnymi logicznymi przesłankami.
I to by było tyle na temat bezsensownego pakowania kasy w zakup nowego komputera komputer żeby móc pograć w AoC.
Dziękuję , skończyłem
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)