iniside napisał(a):
coldzik napisał(a):
A co za roznica czy do MMO, FPP, Wyscigowki czy do dupy? Przy MMO wazne jest aby dobrze radzil sobie z renderingiem terenu, z duza iloscia grafiki ruchomej (postacie etc.) oraz streaming danych, zeby nie ladowal co 3 minuty nowej lokacji... A to wiele darmowych silnikow potrafi...
Inna sprawa jest stworzenie efektywnego kodu sieciowego, a tego raczej nikt za darmo nie odda, bo w dzisiejszych czasach wiecej to warte od zlota.
No i pozostaje cala robota zwiazana z aplikacja serwerowa bo stworzenie klienta do dopiero polowa sukcesu
Silnik to nie tylko renderer, to tez edytory, a w mmo szczegolnie wazny jest serwer.
A darmowy silnik z serwerem to ja widzialem jeden specjalnie do mmo. Ale nie mial jakis super edytorow (o ile wogole mial).
Silnik to silnik, a edytor to narzedzie wiec mylisz pojecia troszeczke...
W jaki sposob chcesz stworzyc gre mmo na serwerze, ktory jest dostarczany do silnika? Przeciez w kazdej grze dane znaczaco sie od siebie roznia i nie widze mozliwosci stworzenia uniwersalnego serwera.
Silnik (w rozumieniu przez wiekszosc ludzi - czyli jako calosc) sklada sie z modulu renderujacego, moduly obslugi dzwiekow, modulu wejscia/wyjscia, modulu sieciowego (nie zawsze) i pomniejszych modulow...