Nie wiem czy gracie wszyscy teraz, czy graliście wczesniej, ale widze ze wiekszosc z was ma albo wspomnienia z df, z poczatko ewentualnie z przed jakiegos okresu , albo gracie od niedawna i jeszcze nie poznaliscie i nie ogarneliscie tej gry do konca. Wasze klutnie sa bezsensowne.
Poczatek gry spoty z goblinami pod miastami zapelnione 20 osobami kazdy.. 5-10 min od miasta na spotach byly 1-5 osob. kolejne minuty drogi od miasta zaczynaly sie pustynie.. zadko kogo mozna bylo spotkac, moby byly mocniejsze tak wiec nie bylo mozliwosci ich koxac.
Co jakis czas na spoty pod miastami wpadały grupy graczy którzy ogarniali juz cos tam z czasów bety, juz wtedy czesc z nich podkoxala bijac gosci na tarczach, pozatym czesc wykoxala rigor i ignore pain o co przez wiele miesiecy byl wielki krzyk, obecnie z perspektywy czasu , tak naprawde nie bylo wielkiej roznicy w tym czy miales to wykoxane czy nie +1 do protekcji to nie az tak wiele. Przewage mieli glownie taka ze byli juz obeznani z gra, wykozystywali podstawowe czary kiedy inni jeszcze nawet nie wiedzieli dokladnie co z czym jesc. Wtedy 4 graczy czyscilo 20 graczy.
Po jakims czasie gildie zaczeły przenosic sie do swoich nowo co zdobytych miast i wiosek, miasta startowe troszeczke opustoszały ale wciaz jeszcze w okolicach startowych trole gobliny itp bylo najwiecej graczy, mocniejsze moby nie byly dla przecietnego gracza, pamietam ze menhiry bilo sie w 2 osoby mana mislami przez 10 min jednego.
Z czasem ludzie zaczeli uczyc sie koxac od bardziej obeznanych, miasta zaroily sie od makrownikow, powstaly sciany placzu gdzie ludzie koxali mele.
Gadanie o tym ze teraz gra zamalo osob, i porownywac to do czasow kiedy na jednym spocie siedzialo 20 osob jest bezsensowne. bo teraz tez by tyle ich siedzialo w jednym miejscu gdyby tego wymagala sytuacjia, poprostu gracze sie nauczyli wykozystywac cala mape, slabi farmia slabe moby sredni srednie silnie silne. pojedynczy gracze farmia swoje moby, grupy graczy farmia smoki devile i inne wymagajace moby.
Nie wiem czy bylisccie w dangeonach po ostatnim expansionie, ale obecnie jest naprawde ciekawie, bez 2-3 osób nie ma co sie wybierac a i wiecej nie zaszkodzi bo mozna sie spodziewac odwiedzin, a z dochodowoscia naprawde jest niezle, nawet przy podziale.
Co do ruznic miedzy slabymi a silnymi postaciami, sa dalej, ale nie wynikaja az tak bardzo ze stato i skilli. Gracz 2 miesieczny poskojnie moze miec 350 hp ja mam 400 po roku gry, sa postacie ktore maja 450, ale nawet taka postac nie wygrywa tylko skilami i statami, ale sprzetem i ograniem .
mozna powiedziec ze w jeden na jeden licza sie stkile/staty ogarniecie gry i sprzet. to razem 3 punkty jesli nie masz jednego z nich to przgrywasz z kims kto ma wszystkie trzy jeden na jeden, proste...
2 ogarniajacych gre graczy, nie posiadajacych sprzetu uber, i skili/statow moze zabic nawet najlepszego gracza jesli nie popelni bledow.
Albo raczej uda im sie przezyc, niekoniecznie go zabijajac, bo w odruznieniu do wiekoszci, przewaga dosiwadczonych graczy to to ze wiedza kiedy maja uciekac, co robic zeby przezyc . Latwiej sie tak naprawde zabija, niz samemu przezywa..
Co do samego df, tego jak gra wyglada, jak sie rozwija.
Faktycznie handel nie istnieje, pvm niektrzy twierdza ze jest swietne, mi sie podoba, nie spotkalem sie z lepszym, poronywac do wowa i innych gier nie ma sensu, bo to calkiem inna dyscyplina.. mnie jakos nigdy nie cieszylo bicie mobów w wowie, bylo to nudne. Tank 3 helerow 3 dps i 30 min wciskania kilku klawiszy na zmiane , no fakt zajebiste.....
Co do wielkosci swiata... Jest w sam raz, gdyby byl mniejszy pvp zaczelo by zanikac, ludzie nie mieli by gdzie spokojnie wykopac skalki, gdzie pofarmic mobow, w koncu skaczylo by sie tym ze mieli bysmy setki zfrustrowanych graczy siedzacych w miastach i sie duelujacych nago przy clanstonach, bo kazda farma koncyzla by sie wjazdem po 10 minutach.
Obecna populacjie graczy ziwekszyc o 20-50 % zachowac wielkosc mapy, i bedzie idealnie. Tak naprawde powinni skoncentrowac sie na dodaniu celu do pvp, obecnie walczy sie dla samej walki, siege i towery sa zadkimi wyjatkami, poza tym nie ma niczego. Naprawic wioski, zeby staly sie naprawde obiecanymi hot spotami, dodac jakies dodatki ziwiekszajace znaczenie terenu przynaleznego do clanu tak aby gracze walczyli o ziemie.
Naprawic ekonomie, Zbroje i bronie z mobo powinny byc nieprzydatne dla graczy ale wykozystywane np do pozyskiwania z nich metalu czy innych skladników. Wprowadzenie tinkera który wykonywal by narzedzia itp i skasowanie npc w miastach.
Pozwolic graczom na wynajmowanie npc w miastach graczy oraz miastach npc.
I wtedy bedzie swietnie