iniside napisał(a):
coldzik napisał(a):
iniside napisał(a):
coldzik napisał(a):
A co za roznica czy do MMO, FPP, Wyscigowki czy do dupy? Przy MMO wazne jest aby dobrze radzil sobie z renderingiem terenu, z duza iloscia grafiki ruchomej (postacie etc.) oraz streaming danych, zeby nie ladowal co 3 minuty nowej lokacji... A to wiele darmowych silnikow potrafi...
Inna sprawa jest stworzenie efektywnego kodu sieciowego, a tego raczej nikt za darmo nie odda, bo w dzisiejszych czasach wiecej to warte od zlota.
No i pozostaje cala robota zwiazana z aplikacja serwerowa bo stworzenie klienta do dopiero polowa sukcesu
Silnik to nie tylko renderer, to tez edytory, a w mmo szczegolnie wazny jest serwer.
A darmowy silnik z serwerem to ja widzialem jeden specjalnie do mmo. Ale nie mial jakis super edytorow (o ile wogole mial).
Silnik to silnik, a edytor to narzedzie wiec mylisz pojecia troszeczke...
W jaki sposob chcesz stworzyc gre mmo na serwerze, ktory jest dostarczany do silnika? Przeciez w kazdej grze dane znaczaco sie od siebie roznia i nie widze mozliwosci stworzenia uniwersalnego serwera.
http://www.bigworldtech.com/index/index.phpwww.heroengine.comNo to tyle jesli chodzi o universalne serwery.
I co w zwiazku z tym co podales? Wczytaj sie w to dokladnie, a i tak zobaczysz, ze bedzie przed Toba naprawde sporo kodu do napisania odnosnie serwera
EDIT:
Skoro istnieja uniwersalne serwery, to po jaka cholere kazda powazna firma inwestuje 1/3 calego budzetu na stworzenie aplikacji serwerowej?
Nie przecze, ze istnieja jakies gotowe rozwiazania, ale raczej w stylu game makerów w swiecie gamedevu
EDIT2:
A jak tak bardzo lubisz przyklady to ja Ci podam Gamebryo, ktore wykorzystane zostalo w kilku znanych MMO, w przeciwienstwie do Twoich przykladow. Silnik ten jedyne co nam daje to kilka ciekawym modulikow/narzedzi, ktore wspomagaja pisanie aplikacji serwerowej.
I pewnie podobnie jest w przypadku tych silnikow, ktore Ty podales