konrador napisał(a):
* Play any of Agon's six dominant races. Each race has a unique set of abilities, as well as its own civilization, culture, and way of life.
Brak racial abilities. Roznice sa tylko w statach i wielkosci modeli.
rożnice w statach rzędu 5 punktów rzeczywiście nie różnicują zbytnio ras, jednak każda z ras ma inne staty startowe. Nie do końca rozumiem, jakich różnic oczekiwałeś w grze, którą wynosiliśmy pod niebiosa w związku z faktem, że nie narzuca ograniczeń. Do tego wielkość modeli o których też wspominasz. No i klimatyczne różnice w zabudowie i zamieszkiwanym terenie (cywilazacja, kultura). Ja nie widzę tu minusów. Czyżby marzyły Ci się rasy na kształt klas postaci? Że tylko elf widzi w nocy na przykład, a tylko Ork wpada w szał bojowy? Nie sądzę. Więc o co chodzi?
konrador napisał(a):
* Meet hundreds of unique monsters, and take them on in their lairs, strongholds and domains. Repetitive monster encounters are a thing of the past.
Nie stwierdzono setek unikalnych potworkow. PVE niestety jest uciazliwe i meczace z uwagi na kulejace AI.
Co do ilości potworów - rzeczywiście, setki różnych to przesada. Ale moim zdaniem jest ich sporo. Co nie tak z AI? Moim zdaniem świetne. Najlepszym przykładem na to są Twoje słowa, że PvE jest uciążliwe. Zabicie moba rzeczywiście potrafi zmęczyć. Nie oczekujmy cudów, to tylko boty w grze FPS. Robią co mogą.
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
konrador napisał(a):
* Travel through geographically diverse regions that are alive with plants, trees, birds, animals, and even insects.
Jedyne zyjatka (poza mobkami) pojawiajace sie w swiecie to 2d animacje wokol krzaczkow (motylki) i na niebie (ptaki). Brak jakiegokolwiek wildlife, mimo jego rzekomego zaimplementowania w jednym z update'ow. Znane nam zwierzeta typu niedzwiedzie, tygrysy itp. co prawda istnieja, ale tylko jako spawn w konkretnym miejscu i jest ich bardzo malo, wiec trudno mowic o wildlife na ksztalt tego z UO np.
Rozliczasz AV z obietnic czy porównujessz DFO do UO? Poza motylkami i ptakami (te drugie niekiedy w ogromnych stadach) widziałem też muchy i pterodaktyle.
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ryby w wodzie. A płetwa rekina, która zaczyna krążyć wokół ciebie to już masakra. Patrzysz pod wodę a tam bydlak. I nie zapominaj o smokach.
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I co jest nienaturalnego w tym, że niedzwiedzie zamieszkują dany obszar i się z niego nie ruszają?
konrador napisał(a):
* Experience a world brought to life by real-world physics and dynamic lighting and shadows. Watch trees and grass sway in the wind as sunlight peeks through passing clouds. Observe the movements of Agon's twin moons, which are part of a dynamic planetary system with smooth day/night cycles. Sail your ship through rough seas, then become hampered by fog as the waters calm. Struggle as your battlefield-bound army marches into a severe storm. In Darkfall, the weather is more than just window dressing.
Day/night cycles niby sa, ale przejscia na pewno nie sa smooth - przypominaja raczej zmiany z dnia na noc i vice versa w UO. Zmiennych warunkow pogodowych - mimo oficjalnej informacji o ich wprowadzeniu - nie ma do tej pory, takze nie ma deszczu, sniegu, burz.
co do wyglądu polecam filmik -
http://www.youtube.com/watch?v=1zbClRYgXeMco do deszczu, śniegu i burz - też mi tego brakuje.
konrador napisał(a):
* You don't have to spend endless hours playing in order to enjoy yourself, or to become successful. Even if you only play in small doses, your character can be effective within his chosen field, and a lot of fun to play. Whether you're looking for intense involvement or just casual fun without a huge time investment, Darkfall accommodates your playing style.
Rozwijanie umiejetnosci jest BARDZO czasochlonne i - w wielu przypadkach - bardzo kosztowne. Gracz wpadajacy popykac od czasu do czasu ma bardzo male szanse na to, aby dorownac regularnie grajacym graczom, chyba ze pod jego nieobecnosc "gra" za niego AutoIt, co jest niestety calkowitym zaprzeczeniem tego, co od ozawsze obiecywalo nam Aventurine - brak grindu i gra w gre, nie w niekonczace sie rozwijanie postaci.
przez tydzień w becie z poziomu pierwszego do 25 rozwinąłem łuk, miecz, gotowanie, tailoring, sickle i reszty nie pamiętam. W tym czasie rozwijałem też magię i inne skille. A to tylko tydzień. Bez żadnych dodatkowych programów (a nie gram całymi dniami, bo pracuję).
I kolejna rzecz, Aventurine jasno daje do zrozumienia, że grając od czasu do czasu możesz być niezły w JEDNEJ płaszczyźnie. Gdybym zdecydował się na jedną dziedzinę, prawdopodobnie byłbym w niej niezły (koło 50 poziomu) już po tygodniu. Nie uważasz, że dotrzymali obietnicy?
konrador napisał(a):
* In Darkfall, there's much more to character development than, say, raising your riding or mining skill by mindlessly killing rats all day. Instead, you'll need to practice your skills if you want to get better at them. Darkfall's skill based system makes sense, and it saves you from having to waste your playing time leveling.
Jak juz pisalem wyzej, zdobywanie umiejetnosci jest bardzo czasochlonne. Skill based system Darkfalla to w wielu przypadkach levelki przedstawione w innej formie, bo nie wszystkie skille plynnie rozwijaja nasza postac - niektore robia to skokowo i np. roznice w dzialaniu zaklecia, albo zachowaniu postaci zauwazamy dopiero po osiagnieciu konkretnego pulapu, zeby nie mowic poziomu (np. 25, 50, 75, 100 w magii, aby dostac dostep do kolejnych szkol lub zaklec).
Mama wrażenie, że nie zrozumiałeś AV. Napisali, że nie rozwiniesz jazdy na Mouncie zabijając szczury w kanałach. I obietnicy dotrzymali, nie ma żadnego przydzielania punktów doświadczenia, tylko rozwijają się te skille, których używasz.
A jak ktoś ma za przeproszeniem sraczkę, żeby być najlepszym, to rzeczywiście cały dzień wali mana mislle w niebo, zamiast czerpać przyjemność z gry i spokojnie zaczekać, aż osiągnie poziom skilla, umożliwiający korzystanie z bardziej zaawansowanych czarów.
konrador napisał(a):
* You will never have to re-roll your character again. With Darkfall's flexible character development system, your character simply adapts to the choices you make for him. We give you hundreds of skills to learn and master, and around a hundred Prestige classes to further specialize in.
Nie ma informacji nt. owego flexible character development system, bo do tej pory nie wiadomo, czy bedzie skill cap i co to bedzie za skill cap. Wiadomo, ze prestige classes odpadly juz dawno.
w cytatcie nie ma żadnego info i skillcapie. Obietnicy dotrzymali. Możesz zajmować się czym chcesz. I to Ty decydujesz jakie skille rozwijasz.
konrador napisał(a):
* Darkfall's crafting system is intuitive, non-repetitive, challenging, useful, fun - and profitable. Using Darkfall's virtually limitless item creator system, you could invent and be the first to use a weapon as awesome as the Flamefury Raudstaal Battleaxe of Bloodshed, or just make a simple saddle for your horse.
Znowu rozmijaja sie z prawda jesli chodzi o brak repetytywnosci. Wytwarzanie itemow jest czasochlonne i w wielu przypadkach z poczatku na pewno nie przyniesie dochodu, bo za wytwarzanie przedmiotow w NPC miastach oprocz materialow potrzebne sa pieniadze.
zgadzam się, tu obietnicy nie dotrzymali - szczególnie w zdobywaniu surowców jest mało fun. I na dodatek, system jest w pełni repetitive. Zero urozmaiceń. Choć może o czymś nie wiem.
konrador napisał(a):
* Bring your goods to market using Darkfall's sophisticated and secure trading system, bringing buyers and sellers together easily whether they're inside the game or not.
Calkowity brak.
Niestety.
konrador napisał(a):
* There are no safe zones in Darkfall. The only protection you can count on is your friends watching your back.
Stolice oraz miasta je otaczajace objete sa ochrona niezniszczalnych wiezyczek strazniczych, ktore strzelaja w agresorow i osoby z nieodpowiednim alignment. Niedawno dodano dodatkowe wiezyczki, ktore pilnuja bankow rozmieszczonych w okolicach miast, ale poza ich granicami (2-3 minuty biegu).
W grze nie ma safe zones. i obietnicy dotrzymali. To, że w stolicy nie zaatakuje Cię ktoś z innej rasy bądź RED, bo utłuką go wieżyczki zanim wejdzie (nie wspominając o Twoich sojusznikach rasowych) nie znaczy, żę nie utłucze Cię tam gość z klanu, z którym jesteś w stanie wojny. To samo tyczy się banków na zewnątrz dużych miast.
konrador napisał(a):
* Darkfall places no restrictions on player interaction, so there are no developer imposed safe zones, no realms, factions, PvP zones, or any other roadblocks that limit your game. Anyone can fight anyone, anywhere as long as they are willing to face the consequences - in the form of Darkfall’s alignment system.
j/w
też j/w.
konrador napisał(a):
* You can enjoy easy communication with your friends, even while outside the game. Darkfall's Communication interface includes in-game message and trade boards, an IRC-style chat system, instant messaging, voice support, and even mobile phone SMS messaging.
Brak.
nom.
konrador napisał(a):
* In Darkfall, advanced clan management tools take care of the tedious and repetitive tasks, allowing you to focus on the real challenges (and the fun) associated with clan leadership.
Clan management tools to strony WWW, do ktorych dostep uzyskujemy przez ig przegladarke - frontend dla IE.
Ciekawe czy mieli może na myśli program, pomagający nam łowić rybki na przykład.. Niestety nic takiego w grze nie znalazłem. Wszystkie repetitive tasks musiałem robić sam.
konrador napisał(a):
* Trade your hard earned items using Darkfall's secure trade interface and in-game trade boards.
Brak.
Drugi raz zgłaszasz brak tego samego.
Podsumowując - z 8 punktami się nie zgadzam, z 4 się zgadzam. Biorąc pod uwagę, że przytaczałeś tylko przykłady na niespełnione obietnice, mam wrażenie, że AV wychodzi obronną ręką z tego zestawienia. Zdaję sobie jednak sprawę, że ocena to rzecz wielce subietywna, więc nie było moim zamiarem przekonywanie Ciebie do czegokolwiek.
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)