mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2399 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 120  Następna strona
Autor Wiadomość
******
Avatar użytkownika

Posty: 4849
Dołączył(a): 5.02.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 18:27 
Cytuj  
Dlatego moim zdaniem technologia MXT do kompresji RAM-u od IBM powinna znajdowac sie na plytach glownych zwyklych PC.
2gb RAM z 120mhz procesorem kompresji daje efekt ~4gb i wtedy mozna by zaladowac duzo wiecej.
Technologia istnieje juz jakies 8 lat dla serwerow :/ A na zwykle blaszaki ani slowa o tym nie jest wspomniane atm.

***
Avatar użytkownika

Posty: 508
Dołączył(a): 1.05.2008
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 18:30 
Cytuj  
pewnie dlatego ze by bylo za dobrze ;) wprowadza to w swoim czasie za jakas pokazna sumke pewnie ;)

******
Avatar użytkownika

Posty: 4849
Dołączył(a): 5.02.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 18:35 
Cytuj  
Najdziwniejsze jest to ze zapotrzebowanie jest np. w firmach zajmujacych sie kodowaniem.
Grafika i modele i engine srednio da sie skompresowac do 50% na mxt, ale jak w ramie znajduja sie ciaglasci znakow to kompresje "ponoc" mozna osiagnac do 60-70%. Dlatego uwazam to za paranoje, bo godzinowe stedtowanie czesci lub calego kodu programu/gry/aplikacji mozna by zredukowac do minimum bedac ograniczonym przez procesor.
Moze by wtedy koderzy pozdrowieli bo kawa i chipsy w pracy to norma czekajac na wynik przetwarzania.


Ostatnio edytowano 26 sty 2009, 18:35 przez Pieszczoch, łącznie edytowano 1 raz
****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 18:35 
Cytuj  
Quetzacotl napisał(a):
Pinki napisał(a):
Hmmm... Nad dziwnymi sprawami się głowicie. Nikt nie pamięta jak rozwiązali to w UO? Tam był też jeden wielki świat. Przy czym podzielony na mniejsze sektory, a każdy sektor = osobny serwer. Te sektory były widoczne na mapie (UOAM), gdy przechodziło się z jednego na sąsiedni - czasem dało się zauważyć minimalne zacięcie/lag - które powstawało przy procesie "przeskoku" na inny server. Można to też było wykorzystywać przy PvP, głównie w czasie ucieczki ;P 1-2 sekundy czasem zbawienne. HeHe :)

Edit: Przykład bardziej doczesny: LoTRO :) (tu patrząc na świat, nie na dungeony->instancje)

to nie były osobne servery, podzielenie na sektory jest zastosowane praktycznie w każdej grze, z tym, że w niektórych to widać w postaci "Loading level" a w innych nie. Ten "lag" podczas przechodzenia z sektora na sektor, to wgrywanie danych do pamięci, nie można załadować na raz całego świata, bo żaden komputer tego nie udźwignie.


a nie slyszales o streamingu danych?

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 18:43 
Cytuj  
coldzik napisał(a):
Quetzacotl napisał(a):
Pinki napisał(a):
Hmmm... Nad dziwnymi sprawami się głowicie. Nikt nie pamięta jak rozwiązali to w UO? Tam był też jeden wielki świat. Przy czym podzielony na mniejsze sektory, a każdy sektor = osobny serwer. Te sektory były widoczne na mapie (UOAM), gdy przechodziło się z jednego na sąsiedni - czasem dało się zauważyć minimalne zacięcie/lag - które powstawało przy procesie "przeskoku" na inny server. Można to też było wykorzystywać przy PvP, głównie w czasie ucieczki ;P 1-2 sekundy czasem zbawienne. HeHe :)

Edit: Przykład bardziej doczesny: LoTRO :) (tu patrząc na świat, nie na dungeony->instancje)

to nie były osobne servery, podzielenie na sektory jest zastosowane praktycznie w każdej grze, z tym, że w niektórych to widać w postaci "Loading level" a w innych nie. Ten "lag" podczas przechodzenia z sektora na sektor, to wgrywanie danych do pamięci, nie można załadować na raz całego świata, bo żaden komputer tego nie udźwignie.


a nie slyszales o streamingu danych?
a słyszałem i co w związku z tym?


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 18:51 
Cytuj  
To w zwiazku z tym, ze w nowych silnikach graficznych terrain streaming to standard i nie wystepuja zadne sektory, ani nic takiego...

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 19:08 
Cytuj  
z tego co wiem, to jest używane jeśli mapa się dynamicznie zmienia, tj jej geometria nie jest stała. Poza tym to i tak nie wyklucza stosowania "sektorów".

EDIT: http://www.iiit.net/techreports/2007_61.pdf


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

*****

Posty: 2331
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 20:06 
Cytuj  
('',) \o/ -_- ~~ >< ;;

Aludan napisał(a):
No wlasnie ciekawi mnie jak rozwiazali DFO technicznie, bo nawet 10tys. graczy jak na nieinstancjonowany swiat to duzo ...


To ze swiat nie ma instancji nie oznacza ze nie moga dla niego uzywac kilku fizycznych serwerow.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 20:15 
Cytuj  
Quetzacotl napisał(a):
z tego co wiem, to jest używane jeśli mapa się dynamicznie zmienia, tj jej geometria nie jest stała. Poza tym to i tak nie wyklucza stosowania "sektorów".

EDIT: http://www.iiit.net/techreports/2007_61.pdf


Oczywiscie, ze nie wyklucza to stosowania sektorow, jednak po co? Nawet przy dynamicznych zmianach geometrii nie ma potrzeby stosowania sektorow.
A ta technologia, ktora podales jest jedna z wielu.

A tak btw. to jakos nie widze, zadnej powaznej gry mmo postawionej na jedym serwerze... Jeden serwer nie poradzi sobie ze wszystkimi obliczeniami, a nawet jesli juz by sobie poradzil to taniej byloby podzielenie na kilka serwerow niz postawienie jednego mega ultra pro giganta, dlatego bardzo czesto stosuje sie dzielenie na kilka serwerow.

*****

Posty: 2331
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 20:39 
Cytuj  
coldzik napisał(a):
A tak btw. to jakos nie widze, zadnej powaznej gry mmo postawionej na jedym serwerze... Jeden serwer nie poradzi sobie ze wszystkimi obliczeniami


Interpunkcja kuleje, stary :|
A gier stojacych na jednej maszynce/swiat jest cala masa.
WoW tez. Tylko battlegroundy sa osobnymi serwerami chyba.
Info masz z dupy, albo po prostu wyssales z palca.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 20:48 
Cytuj  
bloob napisał(a):
coldzik napisał(a):
A tak btw. to jakos nie widze, zadnej powaznej gry mmo postawionej na jedym serwerze... Jeden serwer nie poradzi sobie ze wszystkimi obliczeniami


Interpunkcja kuleje, stary :|
A gier stojacych na jednej maszynce/swiat jest cala masa.
WoW tez. Tylko battlegroundy sa osobnymi serwerami chyba.
Info masz z dupy, albo po prostu wyssales z palca.


W WoWie kazdy kontynent, jak i instancje PvE oraz PvP to osobne serwery. Sam pamietam jak np. padl Kalimdor czy Outlands i nie dalo sie tam zalogowac a Eastern kingdoms i np. Maraundon w tym samym czasie smigaly.

***

Posty: 578
Dołączył(a): 7.10.2005
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 21:01 
Cytuj  
bloob napisał(a):
Interpunkcja kuleje, stary :|
A gier stojacych na jednej maszynce/swiat jest cala masa.
WoW tez. Tylko battlegroundy sa osobnymi serwerami chyba.
Info masz z dupy, albo po prostu wyssales z palca.

a tak z ciekawosci-skad Ty masz to info?:D

******
Avatar użytkownika

Posty: 4849
Dołączył(a): 5.02.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 21:50 
Cytuj  
Chyba mylicie sie panowie co do jednego i wielu serwerow.
W wielu przypadkach "jeden serwer" to stacja dokujaca z kilkoma maszynami stojacymi w duzym pokoju.

Padniecie instancji to typowy reset lub fail jednego z clusterow tej stacji, wszystko tworzy jeden wielki serwer skladajacy sie z kilku pod serwerow i tym sposobem mozna sie klocic bez konca czy to jeden czy to dziesiec.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 22:34 
Cytuj  
Oni troche nie ogarniaja tematu wiec zapewne chodzi im po pojedyncza maszynke Pieszczoch :E

Ahe ahe ahe.

*

Posty: 6914
Dołączył(a): 26.01.2003
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 22:41 
Cytuj  
WoW stoi na c2d 2,2GHz 2x 1024 DDR2 i Win2000.
Battlegroundy na p3:<


_________________
Rzabolek

TYLKO ELMINISTER

***

Posty: 578
Dołączył(a): 7.10.2005
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 22:52 
Cytuj  
to dla pelni wiedzy moze jeszcze napiszecie ile lacza pozera obsluzenie przez serwer 1000 graczy? nigdy mi sie nie chcialo tego sprawdzac ile u mnie wow lacza wykorzystywal :)

*

Posty: 6914
Dołączył(a): 26.01.2003
Offline
PostNapisane: 26 sty 2009, 22:58 
Cytuj  
Neo 512kb spokojnie starczy ale sadze ze Tasos ma w zanadrzu jakies 1mb.


_________________
Rzabolek

TYLKO ELMINISTER

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 27 sty 2009, 09:37 
Cytuj  
Sorry, za ten przecinek postawiony w zlym miejscu, ale chory jestem i nie do konca potrafie sie skupic.

Co do jednego serwera czy kilku... Oczywiscie, ze nie chodzi tutaj o osobne maszyny, lecz o podserwery/clustry...

Jasne, ze stoi cala masa gier na jednej maszynie (pirackie serwery UO, pirackie serwery L2)
Co do WoWa, to kiedys byl artykul na gamedev o serwerach w WoWie i podserwerow tam jest cale mnostwo. Nawet aukcje leza na osobnym clustrze...

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 27 sty 2009, 17:26 
Cytuj  
Niektorzy niezdrowo postrzegaja tasosa jako nowego Alexandra,hint;dfo nie podbije swiata jak grecja w 400 BC ,wielu ludziom wystarczy ze nie bedzie to drugie shadowbane


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 28 sty 2009, 08:36 
Cytuj  
Hehe po tych najnowszych video leakach naprawde jestem bardzo optymistycznie nastawiony do dfa... Czemu nie mam tyle farta, zeby dostac invite'a :/

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2399 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 120  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.