MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

DFO beta
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=77&t=22934
Strona 103 z 120

Autor:  Pieszczoch [ 26 sty 2009, 18:27 ]
Tytuł: 

Dlatego moim zdaniem technologia MXT do kompresji RAM-u od IBM powinna znajdowac sie na plytach glownych zwyklych PC.
2gb RAM z 120mhz procesorem kompresji daje efekt ~4gb i wtedy mozna by zaladowac duzo wiecej.
Technologia istnieje juz jakies 8 lat dla serwerow :/ A na zwykle blaszaki ani slowa o tym nie jest wspomniane atm.

Autor:  Loki [ 26 sty 2009, 18:30 ]
Tytuł: 

pewnie dlatego ze by bylo za dobrze ;) wprowadza to w swoim czasie za jakas pokazna sumke pewnie ;)

Autor:  Pieszczoch [ 26 sty 2009, 18:35 ]
Tytuł: 

Najdziwniejsze jest to ze zapotrzebowanie jest np. w firmach zajmujacych sie kodowaniem.
Grafika i modele i engine srednio da sie skompresowac do 50% na mxt, ale jak w ramie znajduja sie ciaglasci znakow to kompresje "ponoc" mozna osiagnac do 60-70%. Dlatego uwazam to za paranoje, bo godzinowe stedtowanie czesci lub calego kodu programu/gry/aplikacji mozna by zredukowac do minimum bedac ograniczonym przez procesor.
Moze by wtedy koderzy pozdrowieli bo kawa i chipsy w pracy to norma czekajac na wynik przetwarzania.

Autor:  coldzik [ 26 sty 2009, 18:35 ]
Tytuł: 

Quetzacotl napisał(a):
Pinki napisał(a):
Hmmm... Nad dziwnymi sprawami się głowicie. Nikt nie pamięta jak rozwiązali to w UO? Tam był też jeden wielki świat. Przy czym podzielony na mniejsze sektory, a każdy sektor = osobny serwer. Te sektory były widoczne na mapie (UOAM), gdy przechodziło się z jednego na sąsiedni - czasem dało się zauważyć minimalne zacięcie/lag - które powstawało przy procesie "przeskoku" na inny server. Można to też było wykorzystywać przy PvP, głównie w czasie ucieczki ;P 1-2 sekundy czasem zbawienne. HeHe :)

Edit: Przykład bardziej doczesny: LoTRO :) (tu patrząc na świat, nie na dungeony->instancje)

to nie były osobne servery, podzielenie na sektory jest zastosowane praktycznie w każdej grze, z tym, że w niektórych to widać w postaci "Loading level" a w innych nie. Ten "lag" podczas przechodzenia z sektora na sektor, to wgrywanie danych do pamięci, nie można załadować na raz całego świata, bo żaden komputer tego nie udźwignie.


a nie slyszales o streamingu danych?

Autor:  Quetzacotl [ 26 sty 2009, 18:43 ]
Tytuł: 

coldzik napisał(a):
Quetzacotl napisał(a):
Pinki napisał(a):
Hmmm... Nad dziwnymi sprawami się głowicie. Nikt nie pamięta jak rozwiązali to w UO? Tam był też jeden wielki świat. Przy czym podzielony na mniejsze sektory, a każdy sektor = osobny serwer. Te sektory były widoczne na mapie (UOAM), gdy przechodziło się z jednego na sąsiedni - czasem dało się zauważyć minimalne zacięcie/lag - które powstawało przy procesie "przeskoku" na inny server. Można to też było wykorzystywać przy PvP, głównie w czasie ucieczki ;P 1-2 sekundy czasem zbawienne. HeHe :)

Edit: Przykład bardziej doczesny: LoTRO :) (tu patrząc na świat, nie na dungeony->instancje)

to nie były osobne servery, podzielenie na sektory jest zastosowane praktycznie w każdej grze, z tym, że w niektórych to widać w postaci "Loading level" a w innych nie. Ten "lag" podczas przechodzenia z sektora na sektor, to wgrywanie danych do pamięci, nie można załadować na raz całego świata, bo żaden komputer tego nie udźwignie.


a nie slyszales o streamingu danych?
a słyszałem i co w związku z tym?

Autor:  coldzik [ 26 sty 2009, 18:51 ]
Tytuł: 

To w zwiazku z tym, ze w nowych silnikach graficznych terrain streaming to standard i nie wystepuja zadne sektory, ani nic takiego...

Autor:  Quetzacotl [ 26 sty 2009, 19:08 ]
Tytuł: 

z tego co wiem, to jest używane jeśli mapa się dynamicznie zmienia, tj jej geometria nie jest stała. Poza tym to i tak nie wyklucza stosowania "sektorów".

EDIT: http://www.iiit.net/techreports/2007_61.pdf

Autor:  bloob [ 26 sty 2009, 20:06 ]
Tytuł: 

('',) \o/ -_- ~~ >< ;;

Aludan napisał(a):
No wlasnie ciekawi mnie jak rozwiazali DFO technicznie, bo nawet 10tys. graczy jak na nieinstancjonowany swiat to duzo ...


To ze swiat nie ma instancji nie oznacza ze nie moga dla niego uzywac kilku fizycznych serwerow.

Autor:  coldzik [ 26 sty 2009, 20:15 ]
Tytuł: 

Quetzacotl napisał(a):
z tego co wiem, to jest używane jeśli mapa się dynamicznie zmienia, tj jej geometria nie jest stała. Poza tym to i tak nie wyklucza stosowania "sektorów".

EDIT: http://www.iiit.net/techreports/2007_61.pdf


Oczywiscie, ze nie wyklucza to stosowania sektorow, jednak po co? Nawet przy dynamicznych zmianach geometrii nie ma potrzeby stosowania sektorow.
A ta technologia, ktora podales jest jedna z wielu.

A tak btw. to jakos nie widze, zadnej powaznej gry mmo postawionej na jedym serwerze... Jeden serwer nie poradzi sobie ze wszystkimi obliczeniami, a nawet jesli juz by sobie poradzil to taniej byloby podzielenie na kilka serwerow niz postawienie jednego mega ultra pro giganta, dlatego bardzo czesto stosuje sie dzielenie na kilka serwerow.

Autor:  bloob [ 26 sty 2009, 20:39 ]
Tytuł: 

coldzik napisał(a):
A tak btw. to jakos nie widze, zadnej powaznej gry mmo postawionej na jedym serwerze... Jeden serwer nie poradzi sobie ze wszystkimi obliczeniami


Interpunkcja kuleje, stary :|
A gier stojacych na jednej maszynce/swiat jest cala masa.
WoW tez. Tylko battlegroundy sa osobnymi serwerami chyba.
Info masz z dupy, albo po prostu wyssales z palca.

Autor:  Kabraxis [ 26 sty 2009, 20:48 ]
Tytuł: 

bloob napisał(a):
coldzik napisał(a):
A tak btw. to jakos nie widze, zadnej powaznej gry mmo postawionej na jedym serwerze... Jeden serwer nie poradzi sobie ze wszystkimi obliczeniami


Interpunkcja kuleje, stary :|
A gier stojacych na jednej maszynce/swiat jest cala masa.
WoW tez. Tylko battlegroundy sa osobnymi serwerami chyba.
Info masz z dupy, albo po prostu wyssales z palca.


W WoWie kazdy kontynent, jak i instancje PvE oraz PvP to osobne serwery. Sam pamietam jak np. padl Kalimdor czy Outlands i nie dalo sie tam zalogowac a Eastern kingdoms i np. Maraundon w tym samym czasie smigaly.

Autor:  Kabu [ 26 sty 2009, 21:01 ]
Tytuł: 

bloob napisał(a):
Interpunkcja kuleje, stary :|
A gier stojacych na jednej maszynce/swiat jest cala masa.
WoW tez. Tylko battlegroundy sa osobnymi serwerami chyba.
Info masz z dupy, albo po prostu wyssales z palca.

a tak z ciekawosci-skad Ty masz to info?:D

Autor:  Pieszczoch [ 26 sty 2009, 21:50 ]
Tytuł: 

Chyba mylicie sie panowie co do jednego i wielu serwerow.
W wielu przypadkach "jeden serwer" to stacja dokujaca z kilkoma maszynami stojacymi w duzym pokoju.

Padniecie instancji to typowy reset lub fail jednego z clusterow tej stacji, wszystko tworzy jeden wielki serwer skladajacy sie z kilku pod serwerow i tym sposobem mozna sie klocic bez konca czy to jeden czy to dziesiec.

Autor:  Oyci3C [ 26 sty 2009, 22:34 ]
Tytuł: 

Oni troche nie ogarniaja tematu wiec zapewne chodzi im po pojedyncza maszynke Pieszczoch :E

Ahe ahe ahe.

Autor:  Asmax [ 26 sty 2009, 22:41 ]
Tytuł: 

WoW stoi na c2d 2,2GHz 2x 1024 DDR2 i Win2000.
Battlegroundy na p3:<

Autor:  Kabu [ 26 sty 2009, 22:52 ]
Tytuł: 

to dla pelni wiedzy moze jeszcze napiszecie ile lacza pozera obsluzenie przez serwer 1000 graczy? nigdy mi sie nie chcialo tego sprawdzac ile u mnie wow lacza wykorzystywal :)

Autor:  Asmax [ 26 sty 2009, 22:58 ]
Tytuł: 

Neo 512kb spokojnie starczy ale sadze ze Tasos ma w zanadrzu jakies 1mb.

Autor:  coldzik [ 27 sty 2009, 09:37 ]
Tytuł: 

Sorry, za ten przecinek postawiony w zlym miejscu, ale chory jestem i nie do konca potrafie sie skupic.

Co do jednego serwera czy kilku... Oczywiscie, ze nie chodzi tutaj o osobne maszyny, lecz o podserwery/clustry...

Jasne, ze stoi cala masa gier na jednej maszynie (pirackie serwery UO, pirackie serwery L2)
Co do WoWa, to kiedys byl artykul na gamedev o serwerach w WoWie i podserwerow tam jest cale mnostwo. Nawet aukcje leza na osobnym clustrze...

Autor:  Aldatha [ 27 sty 2009, 17:26 ]
Tytuł: 

Niektorzy niezdrowo postrzegaja tasosa jako nowego Alexandra,hint;dfo nie podbije swiata jak grecja w 400 BC ,wielu ludziom wystarczy ze nie bedzie to drugie shadowbane

Autor:  coldzik [ 28 sty 2009, 08:36 ]
Tytuł: 

Hehe po tych najnowszych video leakach naprawde jestem bardzo optymistycznie nastawiony do dfa... Czemu nie mam tyle farta, zeby dostac invite'a :/

Strona 103 z 120 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team