MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Pytania Newbie - pierwsze kroki
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=77&t=32817
Strona 35 z 49

Autor:  marcoos [ 2 lut 2010, 10:36 ]
Tytuł: 

No właśnie - można podyskutować odnośnie filozofii walki w DFO...
Z tego co pograłem to nie znajdzie się tu żadnych kropek na radarze ani tym podobnych pomagaczy. Ja rozumiem, że twórcy chcieli jak najbardziej urealnić grę i dlatego mobka czy innego gracza często trudno dojrzeć w kniejach czy trawie ale już nawet to, że dostaje się strzały z dystansu i nie wiadomo skąd one pochodzą to już imho gruba przesada.

Niby można z odgłosów próbować namierzyć "myśliwego"... można też "omiatać" kursorem cały ekran i obserwować okienko ze statusem... ale imho trochę to nie jest fair - w życiu realnym mamy jednak możliwość obserwacji trójwymiarowej więc jest łatwiej ocenić cokolwiek - tutaj jednak mamy tylko kursor i świadomość, że inni mają te same problemy (oprócz NPCów) ;)

Trochę porównuje taką grę do EVE-Online bez Overview. Bez tego "gadżetu" (kto grał te wie) nie da się praktycznie grać w tej grze. I oczywiście można powiedzieć, że tam jest trochę inaczej - bo mamy jeszcze "góra-dół" ale w sumie są to gry podobne w mechanice i jakieś rozwiązania w DFO pomagające ocenić cokolwiek imho by się przydało...

Jest jeszcze sprawa lootu - czy jest możliwość zabrania wszystkiego od razu - a nie dziubdziania po kolei? W Eve nie było problemów z ctrl-a :)

Powyższe wrażenia są po kilku godzinach grania - więc są typowo noobowskie...

Autor:  tomugeen [ 2 lut 2010, 10:59 ]
Tytuł: 

marcoos napisał(a):
ale w sumie są to gry podobne w mechanice

WHAT??


Brak nameplates to jedno z core rozwiazan tej gry. Dzieki temu prawdziwe skradanie jest mozliwe, ucieczka za przeszkody terenowe i proba zgubienia przeciwnika (wyobraz sobie, ze schowales sie za kamieniem a nad glowa wielka zarowka).

Podobnie ze sposobem lootowania, zajmuje to chwile (hi2u ctrl+f macro) i ogranicza powaznie combatloot. Szybko uczy noobow, ze najpierw leczymy sie na full, a potem zajmujemy sie pixelkami.


Co innego zasieg ranged niektorych mobow, w ostatnim patchu przesadzili ostro i potrafia celnie strzelac zza wzgorza. Faktycznie przydalaby sie poprawa, natomiast samo odnalezienie zrodla strzal nie powinno po dluzszej chwili spedzonej w grze robic trudnosci. Kwestia wyczucia gry.

Autor:  Daktor [ 2 lut 2010, 11:01 ]
Tytuł: 

Obie te rzeczy o których piszesz marcoos są ważną częścią grywalności dfo. O to tu chodzi żeby nie było tak wszystkiego widać. A przeciwnika po dzwiękach można namierzyć ze 100% dokładnością natychmiast, to kwestia wprawy.
Kwestia lootowania po itemku też jest zrobiona dobrze. Programy tzw autolootery są banable. Co za sens by był gdyby w środku walki wystarczyło tylko raz kliknąc w grave i zlootować z niego wszystko. A tak to trzeba albo stać i dać się zabić, albo najpierw wygrać walke i dopiero potem lootować ;)

Autor:  lamoon [ 2 lut 2010, 12:38 ]
Tytuł: 

@macroos

Królu złoty, przede wszystkim naucz się makrować i używać makr! Tutaj wszyscy używają tego typu rzeczy, w mniejszym lub większym stopniu. Niektórzy mają "tylko" makro na autoloot i np. jednocześnie założenie miecza 1h + tarcza (te dwa, albo przynajmniej to drugie) to chyba każdy ma. Ale widziałem na własne oczy co ludziska mają poodpalane za cuda to się w głowie nie mieści. Rekordzista miał chyba ~20 makr odpalonych.

Z tego co mi wiadomo to już są zalążki pierwszych botów (osobiście widziałem prywatny filmik jak bocik lata od drzewka do drzewka do drzewka i ścina je radośnie). Sam mam makro na kompie które pozwala używać klawiszy w Darkfallu bez bycia w grze. Wystarczy mieć go odpalonego na w oknie na pasku i możesz spokojnie oglądać filmy :)

Jednym słowem chcesz mieć szansę to naucz się używać makr bo bez tego będziesz zawsze w tyle. I nie przejmuj się gadaniem że AV banuje ludzi używających tego. Osobiście nie spotkałem jeszcze nikogo kto dostałby bana za autoloota albo za jednoczesne wyciąganie 1h+tarcza. To mit. Owszem bany lecą ale tylko w "skrajnych" przypadkach jak np. blokowanie golema w namiociku i pizganie i leczenie go na zmianę przez pól dnia...itd itd

Można by pisać i pisać...

Autor:  Havok [ 2 lut 2010, 12:48 ]
Tytuł: 

lamoon napisał(a):

Jednym słowem chcesz mieć szansę to naucz się używać makr bo bez tego będziesz zawsze w tyle. I nie przejmuj się gadaniem że AV banuje ludzi używających tego. Osobiście nie spotkałem jeszcze nikogo kto dostałby bana za autoloota albo za jednoczesne wyciąganie 1h+tarcza. To mit. Owszem bany lecą ale tylko w "skrajnych" przypadkach jak np. blokowanie golema w namiociku i pizganie i leczenie go na zmianę przez pól dnia...itd itd

Można by pisać i pisać...

Makra są, ludzie makrują, makro jest alternatywą do zrobienia skili. Cała reszta to gówno prawda. Makro nie wygra za ciebie walki. Lamoon jak zwykle marudzisz.
lamoon napisał(a):

Można by pisać i pisać...

Jak masz wypisywać takie głupoty to lepiej nic nie pisz ;)

Autor:  Mendol [ 2 lut 2010, 12:49 ]
Tytuł: 

ta, a juz troche spokoju bylo.
i chyba nie jest do konca na biezaco z tym co av planuje dodac.
ale juz sie chyba przyzwyczailismy, ze lamoon ocenia gre sprzed roku.

Autor:  marcoos [ 2 lut 2010, 13:02 ]
Tytuł: 

@tomugeen @Daktor
Jeżeli tak brak "nameplates" jest bardzo corowe to czemu cokolwiek kursor pokazuje? Można w końcu poznawać swoich po "cechach klasowych" a nie po kolorze niebieskim przy kursorze.
I tak naprawdę nie chodzi mi o brak "kropek" na radarze czy innych pomagaczach tylko bardziej o tych "strzałach znikąd" i brak pomocy w określeniu skąd i jak daleko jest np. NPC (czyli zwykłe zastąpienie braku 3D).
Tak jak napisałem - są to problemy noobowskie i jeżeli tak jak napisaliście, że później się "nauczę z tym żyć" to OK :)
Co do lootu to dalej mnie nie przekonało - rozumiem priorytety (czyli najpierw zabezpiecz teren, a później pal i gwałć) ale w życiu realnym nie wyciągają Ci z portfela najpierw kasę, potem karty kredytowe itp - tylko zwijają cały portfel czy torbę, a później na boczku sobie robią "selekcję" ;)

@lammon
Rozumiem, że zraziła Cię ta gra i próbujesz mi coś przekazać. Ale w każdej MMO są patologie i nie określają one całościowo co gra jest warta.
Oczywiście możemy się spierać co do mechanizmów działania DFO - przykładowo trochę dziwaczne wydaje się przekładanie broni i kombinacja klawiszami prawy-KM, F i R - ale jak mawia klasyk, człowiek nie świnia - wszystko łyknie :)

Autor:  tomugeen [ 2 lut 2010, 13:30 ]
Tytuł: 

marcoos napisał(a):
@tomugeen @Daktor
Jeżeli tak brak "nameplates" jest bardzo corowe to czemu cokolwiek kursor pokazuje? Można w końcu poznawać swoich po "cechach klasowych" a nie po kolorze niebieskim przy kursorze.
I tak naprawdę nie chodzi mi o brak "kropek" na radarze czy innych pomagaczach tylko bardziej o tych "strzałach znikąd" i brak pomocy w określeniu skąd i jak daleko jest np. NPC (czyli zwykłe zastąpienie braku 3D).
Tak jak napisałem - są to problemy noobowskie i jeżeli tak jak napisaliście, że później się "nauczę z tym żyć" to OK :)
Co do lootu to dalej mnie nie przekonało - rozumiem priorytety (czyli najpierw zabezpiecz teren, a później pal i gwałć) ale w życiu realnym nie wyciągają Ci z portfela najpierw kasę, potem karty kredytowe itp - tylko zwijają cały portfel czy torbę, a później na boczku sobie robią "selekcję" ;)


Nie rozumiem braku 3D, ale ok. Po stargetowaniu osobnika wiemy jak sie nazywa (czyli eeee.... przygladamy mu sie) bez tego okreslimy jedynie rase i gear. I tak konczy sie tak ze bijesz kazdego kto nie jest z twojego klanu.

Lootujac nie zabierasz samego portfela tylko buty, gacie i mase pierdol. Czasem zdarza sie tak jak opisujesz - denat ma wszystko ladnie zapakowane do osobnego woreczka i lootujesz worek z cala zawartoscia.

Co do makr, to oczywiste, ze warto sobie zbindowac zmiane broni skillbara pod jeden przycisk etc. Jak w kazdej grze i w kazdym programie, zycie nalezy sobie ulatwiac a nie utrudniac. Pomijam teraz kwestie 'botow' i blokowania mobow bo to zwykle exploitowanie gry. (sam bilem erodacha przez sciana kiedy bylo to wymagane^^)

Autor:  Havok [ 2 lut 2010, 13:40 ]
Tytuł: 

Blokowanie moba to nie exploit. Ja mu się nie każe blokować. Skoro twórcy gry napisali mu taki skrypt, znaczy że było to zamierzone z ich strony ;).

@marcoos
"Przyglądanie się" postaci działa z pewnej odległości, czyli najpierw widzisz postać dopiero ze stosunkowo bliska pojawia się napis z imieniem/gildią. Imo system postrzegania świata jest jednym z większych plusów DFO. Możesz usłyszeć przeciwnika i kierując się słuchem odnaleźć go. Możesz również skradać się i wykorzystywać ukształtowanie terenu. Taki smaczki jak ukrywanie się przed jadącą grupą przeciwników, którzy cie nie zauważają, czy podkradnięcie się na spot, wyczekanie i wpakowanie w odpowiedniej chwili przeciwnikowi noża w plecy dają sporą frajdę ;)

Autor:  lamoon [ 2 lut 2010, 13:44 ]
Tytuł: 

Faktycznie troszek Was ostatnio zaniedbałem, ale było to spowodowane tym że przeprowadzałem się z żonką na nowe mieszkanko a wiadomo jak to jest z przewożeniem gratów. Weekend z głowy. Postaram Ciebie Mendolku nie zaniedbywać już więcej bo wiem że tęskniłeś jak cholera :]

@Mendol
Robaczku, ja nie oceniam gry z przed roku. Pisałem o makrach które są obecne teraz a nawet są w fazie rozwojowej niż upadającej. A co AV ma zamiar wprowadzić to narazie można przez 3 podzielić i wypić szklankę zimnej wody. Jak wprowadzą to pogadamy.

@marcoos
Ależ ja Ciebie nie próbuje do niczego zrazić! Darkfall jest grą genialną i jedyną w swoim rodzaju i gołym okiem widać jak się rozwija! Widać że firma ma plan i go systematycznie realizuje. Niestety DFO nie jest grą dla wszystkich. Po prostu trzeba lubić ten tym rozrywki/rozgrywki.

Autor:  Mendol [ 2 lut 2010, 14:03 ]
Tytuł: 

marcos cechy klasowe? tzn. niby jakie? kazdy w klanie bedzie chodzil w takiej samej fryzurze i bez helmu?
jesli jestes w grupie to ladnie ci pokazuje na mapie ikonki innych graczy.
podobnie z clanem.

Autor:  tomugeen [ 2 lut 2010, 14:29 ]
Tytuł: 

Mendol napisał(a):
marcos cechy klasowe? tzn. niby jakie? kazdy w klanie bedzie chodzil w takiej samej fryzurze i bez helmu?

Chodzilo mu o rasy. Po prostu z punktu widzenia blue newbie w okolicach miast startowych zly ork czy wredny krasnal to zagrozenie. A oni wyrozniaja sie z daleka.

Autor:  Mendol [ 2 lut 2010, 14:51 ]
Tytuł: 

ah. dziekuje za wyjasnienie :)

Autor:  coldzik [ 4 lut 2010, 13:00 ]
Tytuł: 

As we’ve mentioned before we’re happy to see an ever-increasing number of new players entering the game and we’re also about to introduce several initiatives and special offers to further increase these numbers. We’re supporting this growth with more than just marketing-type initiatives. The Darkfall newbie experience is one of the areas we’ve been constantly working to improve on since the game first launched. It’s a top priority for us to get new blood into the game but to also make the transition to Darkfall more enjoyable for new players.

We’re introducing a new feature possibly as soon as the next patch which provides optional protection against player attacks to brand new players. This functionality is very limited and only lasts a few hours but it should be enough to allow someone logging into Darkfall for the first time to learn to control his character and to get his bearings while still having proper access to the live game.

Here are the specifics:
If you’re a new player entering the game for the first time, newbie protection is on by default. There's an option to turn it off if you don't want it.
You won't be able to damage other players and other players won't be able to damage you.
You can only damage monsters.
The protection only lasts for a few hours of gameplay. There's a visible count-down timer. You’ll get a warning before the protection expires
The protection is active only in the racial starting areas. If you wander outside your starting area, you’ll get a warning and if you don’t return within a couple of minutes, you will lose the protection.
There’s a visual indicator that signifies you’re a new player with protection on.
You can trade and interact with NPCs without restrictions
You cannot use any items that cause structural or player damage (battle spikes, warhulks, cannons, ships etc.)
You cannot use mounts
You cannot unspawn objects
You cannot teleport
You cannot use Runestones
You cannot use portals including Nexus
You cannot create a clan
You can give and receive buffs and heals
You can join a clan
Newbie protection works only for new accounts
You cannot skill up on other players or be used to skill up on


One of the myths about Darkfall is that players prey on newbies. The Darkfall playerbase on average has displayed great sportsmanship and most players go out of their way to help someone starting out. This has been reported many times (in disbelief) by new players and various media trying out the game.

We believe that the newbie protection feature is consistent with the nature of Darkfall, where without “softening” the game it allows new players a few hours to start navigating Darkfall’s learning curve and to be able to concentrate on learning the basics. It also lets veteran players and clans looking to help new players know when someone is completely new. Finally, it’s an optional feature so that experienced players can turn it off if they want to jump right in.

This feature is something we've been contemplating for a while; we’ve done quite a bit of work on it and have tried to consider every possible aspect before deciding to implement it. We’ll monitor this feature closely and quickly make any necessary adjustments.

We’re also working on many new features and enhancements to help new players adjust to Darkfall much faster, and we’ll never stop striving to improve the initial experience. This feature is coming in time for a large influx of new players to the game and other initiatives geared towards new players.

Autor:  Aenima [ 4 lut 2010, 20:48 ]
Tytuł: 

spoko trammel next

Autor:  Havok [ 4 lut 2010, 21:19 ]
Tytuł: 

cos muszą robić, żeby nooby mogły jako tako grać ;)

Autor:  Matkall [ 4 lut 2010, 21:33 ]
Tytuł: 

juz za późno...

Autor:  Mendol [ 4 lut 2010, 21:39 ]
Tytuł: 

nie sadze.

Autor:  Matkall [ 4 lut 2010, 21:39 ]
Tytuł: 

powodzenia :)

Autor:  Mendol [ 4 lut 2010, 21:42 ]
Tytuł: 

nie dziekuje ;p

Strona 35 z 49 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team