MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Darkfall Online E3 Interview
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=77&t=19887
Strona 5 z 9

Autor:  WithnesS [ 24 cze 2006, 17:06 ]
Tytuł: 

Prawda jest taka, że ostatnio gra jakby bardziej "żyje" ale na bete w tym roku bym nie liczył ;)

Autor:  Mac [ 24 cze 2006, 18:33 ]
Tytuł: 

A ja licze na bete w tym roku :)

Autor:  kikas [ 24 cze 2006, 19:09 ]
Tytuł: 

Ogolnie gierka mi sie strasznie podoba. Jestem ogromnym zwolennikiem WoW, ale ta gra ma IMO o wiele wiekszy potencjal... ktory mam nadzieje tworcy bardzo dobrze wykorzystaja...

Prawda. DFO nie bedzie mogl pobic popularnosci WoW, poniewaz WoW trafil w samo sedno przecietnego gracza. WoW jest dla mnie ok, lecz powoli czuje ze wszyyystko w tej grze sprowadza sie do farmowania. Bezmozgiego farmowania ktore meczy mnie tak samo jak jakas bardzo prosta praca fizyczna, lecz za WoWa musze jeszcze placic. Blizz na WoW zbil zapewne juz fortune, lecz mu jest ciagle malo. Platne migracje (25$), dodatek niebawem. Blizz jakby zebral ogrom bezmozgimch graczy ktorzy sprzedali by dom za abonament do WoWa i powoli zaczyna sie z nimi coraz mniej liczyc. :P

W WoW zawsze brakowalo mi Skill>Gear. Tak naprawde w tej grze jest Skill <<<<<<<<<< Gear . . . .
Autorzy DFO to doswiadczeni gracze. Wiedza ze z WoW nie moga konkurowac to chca trafic do hardcorowych graczy ktorych jest malo, ale zawsze sa, no nie? :)

Ktos powiedzial ze DFO bedzie przypominala Q3. Mnie to tam pasuje w Q3 jestem b.dobry :>. Tylko zeby nie wyszlo z tego jakies MMOFPP :) gear i rozwoj postaci jednak musi miec swoje znaczenie.

DFO zycze jak najlepiej. Mam nadzieje ze autorom uda sie dokonczyc ta gre przed Duken Nuken Forever. WoW powoli mi sie nudzi. Daje mu ostatnia szanse w 1.12 patchu ktory ma ozywic World PvP.

Pozdro!




ps Zobaczcie sobie galerie zdjec sprzed 3 lat i porownajcie grafike tamta z dzisiejsza. :]


http://gry.wp.pl/filtr;1,0;x;gra,28,701 ... ;core.html

Autor:  azorek [ 26 cze 2006, 17:13 ]
Tytuł: 

Witam :)

Chcialbym dozucic swoje 3 grosze do tej bardzo ciekawej moim zdaniem dyskusji.

A wiec tak:
Slyszalem ze Paris Hilton sama zarabia niezla kase i nie jest az tak glupia ;) To tylko tak btw.

Jezeli chodzi o to co tu wiekszasc pisze to ja sie zastanawiam czy Wy przypadkiem nie chcecie kolejnej gry z cyklu guild wars.

UO nie byla taka wspaniala dlatego ze miala open pvp i full loot system ale dlatego ze dawala graczowi WYBOR. Nawet glupie oswojenie psa czy innego zwierzaka i nazwanie go dawalo duza frajde. Poza tym mnogosc mozliwosci craftu, nieskrepowany klasami rozwoj ... To wszystko niekoniecznie sluzylo pvp, wrecz przeciwnie, ja moglem sie dobrze bawic w ta gre w ogole pvp na oczy nie widzac. Mam nadzieje ze podobnie bedzie w DFO i nie powstanie nam taki quake z elementami rpg.

Balans i gear
A poco balans ? Jezeli gra bedzie skill based i bedzie mozna rozwinac umiejetnosc poprzez jej uzywanie to nawet gracz z nizszym stazem ostro wyspecjalizowany bedzie mial duze szanse zabic uniwersalny build gracza z duzym stazem. Jezeli chodzi o gear to jestem goracym zwolennikiem gearu majacego duzy wplyw na gre. Zbieranie, upgarde gearu daje duzo frajdy, a przeciez w grach wlasnie o frajde chodzi. Poza tym gracz ktory stracil duzo czasu na gre musi byc w jakis sposob nagradzany, pamietajmy o tym slowku "RPG" w nazwie gatunku. W papierowych rpg zrecznosc gracza miala znaczenie zerowe, co najwyzej decydowal jakis tam build postaci, ekwipunek, taktyka no i oczywiscie wyszkolenie (level) - jednym slowem nic wymagajacego zrecznych palcow.

Loot system i death penatly
Te dwie rzeczy sa scisle zwiazane ze soba. Jak dotad nie widzialem dobrego mechanizmu dotyczacego tego aspektu gry. Full loot system moze prowadzic do tego ze na bardziej niebezpieczne akcje gracze beda pakowac swoj cenny dobytek do banku (czy jak sie to bedzie zwac) bo mniej sie beda obawiac smierci niz calkowitej utraty itemow. Zmniejszenie znaczenia itemow i latwosc ich zdobycia zmniejszy radosc z gry oraz obnizy szanse na to by wyrozniac sie z tlumu, a to bardzo ludzkie zachowanie, poza tym jakos nikt nie pomyslal o tych biednych crafterach ktorzy beda musieli produkowac ten sprzet. Oni tez chcieli by moc robic coraz lepszy sprzet, ktory sporo daje, to zapewnia im sens bytu. Nikt nie gra w pvp po to zeby zostac rzemieslnikiem tlukacym masowy sprzet dla maniakow pvp, wg mnie to nie o to chodzi.
Full loot system ma sens jedynie wtedy gdy w parze z nim idzie permanent death.

Jeszcze na zakonczenie, nie wiem czemu nikt nie wpadl dotad na bardzo prosty i wydaje mi sie ciekawy system bazujacy na ograniczonej liczbie zyc (tak wiem jest jakas jedna produkcja ktora to wykorzystuje), nie mowie tu o calkowitym ograniczeniu np do 10 zyc, ale o czyms takim ze zdobycie kolejnego "zycia" kosztowalo by sporo czasu/pieniedzy/czegostam dzieki temu gracze szanowali by swoje zycie, a niebyl by to taki hardcore jak permanent death. Natomiast jezeli chodzi o loot to ultima miala ciekawy mechanizm polegajacy na tym ze pewne przedmioty mogly byc "blessed" i nigdy nie podlegaly zlootowaniu. Oczywiscie w UO bardzo niewiele przedmiotow bylo "blessed" ale mozna by to rozwinac w podobny system co system zyc. Kazdy przedmiot moglby byc "blessed" ale kosztowalo by to sporo czasu/../..

Troche sie opisalem, nie wiem czy ktos te wypociny bedzie czytal :)
Pozdrawiam

Autor:  Mac [ 26 cze 2006, 18:07 ]
Tytuł: 

azorek napisał(a):
...Jezeli chodzi o gear to jestem goracym zwolennikiem gearu majacego duzy wplyw na gre. Zbieranie, upgarde gearu daje duzo frajdy...

...Zmniejszenie znaczenia itemow i latwosc ich zdobycia zmniejszy radosc z gry oraz obnizy szanse na to by wyrozniac sie z tlumu, a to bardzo ludzkie zachowanie...

...Full loot system ma sens jedynie wtedy gdy w parze z nim idzie permanent death...

...nie mowie tu o calkowitym ograniczeniu np do 10 zyc, ale o czyms takim ze zdobycie kolejnego "zycia" kosztowalo by sporo czasu/pieniedzy/czegostam...

...Kazdy przedmiot moglby byc "blessed" ale kosztowalo by to sporo czasu...


Panu podziekujemy.... :/

(proponuje zagrac w EQ/FFXI, gry duzo bardziej przypadna ci do gustu tbh)

Autor:  Aenima [ 26 cze 2006, 19:26 ]
Tytuł: 

Mac napisał(a):
azorek napisał(a):
...Jezeli chodzi o gear to jestem goracym zwolennikiem gearu majacego duzy wplyw na gre. Zbieranie, upgarde gearu daje duzo frajdy...

...Zmniejszenie znaczenia itemow i latwosc ich zdobycia zmniejszy radosc z gry oraz obnizy szanse na to by wyrozniac sie z tlumu, a to bardzo ludzkie zachowanie...

...Full loot system ma sens jedynie wtedy gdy w parze z nim idzie permanent death...

...nie mowie tu o calkowitym ograniczeniu np do 10 zyc, ale o czyms takim ze zdobycie kolejnego "zycia" kosztowalo by sporo czasu/pieniedzy/czegostam...

...Kazdy przedmiot moglby byc "blessed" ale kosztowalo by to sporo czasu...


Panu podziekujemy.... :/

(proponuje zagrac w EQ/FFXI, gry duzo bardziej przypadna ci do gustu tbh)



full agree :>

Autor:  SwenG [ 26 cze 2006, 20:37 ]
Tytuł: 

azorek napisał(a):
Oczywiscie w UO bardzo niewiele przedmiotow bylo "blessed" ale mozna by to rozwinac w podobny system co system zyc. Kazdy przedmiot moglby byc "blessed" ale kosztowalo by to sporo czasu/../..

Właśnie to położyło już do końca UO.

Autor:  Aldatha [ 26 cze 2006, 20:54 ]
Tytuł: 

nie , ja mam nadzieje ze bedzie duzo graczy takich jak azorek gralo w Dfo a ja z checia im udowodnie ze gear based mmogi sux :wink:

...nawet kilka razy lootujac jego corpse

Autor:  WithnesS [ 26 cze 2006, 21:03 ]
Tytuł: 

Ja ci pomogę...A corpsa nie muszę lootować. Zrobię to dla satysfakcji :D

Autor:  Aldatha [ 26 cze 2006, 22:03 ]
Tytuł: 

WithnesS napisał(a):
Ja ci pomogę...A corpsa nie muszę lootować. Zrobię to dla satysfakcji :D


mozesz mi miecz ponosic co najwyzej od zabijania to bede mial swego niezastapionego Ogara Aenime :]

Autor:  WithnesS [ 26 cze 2006, 22:20 ]
Tytuł: 

Aldatha napisał(a):
mozesz mi miecz ponosic co najwyzej od zabijania to bede mial swego niezastapionego Ogara Aenime :]

*płacze w kącie* :P

Autor:  azorek [ 27 cze 2006, 09:16 ]
Tytuł: 

Heh ;)

W quake niema gear based, jest full balance, chyba wiekszasci odpowiadajacych na moj post ta gra powinna wystarczyc ;p

Wydaje mi sie tez, ze nie do konca zostalem zrozumiany. Dla mnie w mmorpg nie liczy sie super hiper open pvp, ale roznorodnosc.
Co bedziecie robic jak sie Wam pvp znudzi ??

A moze to bedzie taka gra w ktorej beda grac sami bohaterowie, co najwyzej zaopatrzeni w jakis skill produkcyjny zeby sobie nowy armor scraftowac jak stary zlootuja. W taki open pvp swiecie brak bedzie miejsca dla kogos ktos bedzie sie chcial zajac tylko kowalstwem ? Bo przeciez gear ma miec niewielkie znaczenie to i taki kowal ze swej pracy satysfakcji nie bedzie mial.
Co do full loot system, i moich z tym pomyslow za ktore zostalem rowno zjechany to prosze bardzo full loot + permanent death jak najbardziej, zeby nie bylo idiotyzmu w postaci tego ze jakis fajny itemek jest cenniejszy od naszego zycia. Ach co to bedzie za satysfakcja jak zabijemy kogos i bedziemy wiedziec ze juz wiecej tej samej postaci nie spotkamy.

Pozdrawiam

Ps. Wszystkim po rowno to bylo w komunie, a teraz mamy kapitalizm tak wiec zarowno hyper staty i hyper full epix gear sa ok ;)

Autor:  Brodaty [ 27 cze 2006, 09:32 ]
Tytuł: 

azorek napisał(a):
Ps. Wszystkim po rowno to bylo w komunie, a teraz mamy kapitalizm tak wiec zarowno hyper staty i hyper full epix gear sa ok ;)


Coś ci się pomieszało, QFT

Autor:  MagPS [ 27 cze 2006, 09:34 ]
Tytuł: 

azorek napisał(a):
permanent death jak najbardziej, zeby nie bylo idiotyzmu w postaci tego ze jakis fajny itemek jest cenniejszy od naszego zycia. Ach co to bedzie za satysfakcja jak zabijemy kogos i bedziemy wiedziec ze juz wiecej tej samej postaci nie spotkamy.


bzdura totalna, wystarczy miec d/c lub chwilowego laga zeby stracic postac, a watpie zeby ktos zaczynal jeszcze raz jesli gral poprzednia powiedzmy przez rok

azorek napisał(a):
Co bedziecie robic jak sie Wam pvp znudzi ??


rzeczywiscie, znacznie ciekawsze jest zabicie po raz setny tego samego mobka :roll:

Autor:  Aenima [ 27 cze 2006, 09:52 ]
Tytuł: 

Co bedziecie robic jak sie Wam pvp znudzi
i to jest najlepsze dobrze zrobione pvp sie nie nudzi...

Alda moze jak w kazdej grze zostac moim giermkiem ktoremu bede przekazywal loot do ponoszenia:)

Autor:  azorek [ 27 cze 2006, 12:29 ]
Tytuł: 

Eh, zabicie po raz 100 tego samego playera tez nie jest ciekawe.
To co gra calkowicie bez grindu, albo tydzien lekkiej gry, skill/stat cap i balanced pvp ? To lepiej od razu stale statystyki i samo pvp, meczyki niczym pilka nozna i tyle. Bo bez interesujacego pve swiat nie bedzie zyl. Bez zroznicowanych itemow nie bedzie dobrego rynku i handlu.

Co do permanent death - no tak jak w zyciu, ma sie je tylko jedno, czasem popatrzysz nie w ta strone co trzeba i juz koniec, przez przypadek nie przez umiejetnosci (tak samo moglbys zginac przez przypadkowego laga) ;)

Poza tym, nawet jak nie bedzie itemow dajacych duza przewage to nie wierze ze nie bedzie podzialu na te lepsze i gorsze. W praktyce te najlepsze (mimo ze troche lepsze) beda uwazane za cenne i pakowane do banku na czas bardziej niebezpiecznych wypraw. Permanent death by temu zapobiegal.

No i co by mialo za znaczenie ze masz swoja postac 1 rok. Przeciez wszystko ma byc balanced, liczy sie skill jaki masz w rekach, stracisz postac zrobisz od nowa i wielkiej roznicy nie bedzie, itemy latwo dostepne bez duzych roznic, wiec i najgorszy crap Ci starczy jak masz skilla w lapie i leb na karku.

Jeszcze ciekawiej by bylo jakby mozna bylo zdobywac exp/czy cos tam na pvp, juz widze ten grind 2 znajomych ktorzy tluka sie non stop zeby podniesc sobie staty czy co tam bedzie mozna podnosic.

Pozdrawiam

Autor:  Libero [ 27 cze 2006, 12:56 ]
Tytuł: 

azorek napisał(a):
Jeszcze ciekawiej by bylo jakby mozna bylo zdobywac exp/czy cos tam na pvp, juz widze ten grind 2 znajomych ktorzy tluka sie non stop zeby podniesc sobie staty czy co tam bedzie mozna podnosic.

A jak to wygląda w realu? Jak inaczej nauczyc sie szermierki lub dowolnej innej umiejetnosci niz poprzez cwiczenia? W DFO najpewniej bedzie wlasnie tak, ze skill w np swordach bedzie rosl przy kazdym swingu czy hicie.

Autor:  azorek [ 27 cze 2006, 14:37 ]
Tytuł: 

Libero napisał(a):
azorek napisał(a):
Jeszcze ciekawiej by bylo jakby mozna bylo zdobywac exp/czy cos tam na pvp, juz widze ten grind 2 znajomych ktorzy tluka sie non stop zeby podniesc sobie staty czy co tam bedzie mozna podnosic.

A jak to wygląda w realu? Jak inaczej nauczyc sie szermierki lub dowolnej innej umiejetnosci niz poprzez cwiczenia? W DFO najpewniej bedzie wlasnie tak, ze skill w np swordach bedzie rosl przy kazdym swingu czy hicie.


No cwiczenia, trening, co za roznica czy z playerami czy z npc ? I to grind i to, wiec nie rozumiem skad te straszne nazekania ludzi na to. Inna sprawa ze w realu nie jest to takie proste, bo wycwiczyc sie mozna poprzez trening - ale juz samego doswiadczenia w walce z przeciwnikiem ktory naprawde chce cie zabic nieda sie zasymulowac u trenera. Gry bazuja na uproszczeniach ale czesto prowadzi to do naduzywania mechaniki gry przez graczy. Tak samo jest przeciez w ultimie, gdzie tez mozna sobie podniesc skilla poprzez sparring, ale trzeba zauwazyc ze na wiekszasci shardow takie dzialania sa zakazane.

Pozdrawiam

Autor:  Aenima [ 27 cze 2006, 15:54 ]
Tytuł: 

ale trzeba zauwazyc ze na wiekszasci shardow takie dzialania sa zakazane.

chyba free?

Autor:  Yakuza [ 27 cze 2006, 16:14 ]
Tytuł: 

gra zapowiada sie ciekawie :)

napewno warta poczekania :)

Strona 5 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team