MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
lokacje serwerow DFO? https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=77&t=30940 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 09:52 ] |
Tytuł: | lokacje serwerow DFO? |
hej. staralem sie sledzic wypowiedzi tworcow gry i informacji na temat lokacji/ilosci serwerow nie zauwazylem. czy mowili cos o tym? jezeli dobrze rozumiem, ping w DFO bedzie gral duza role (jak w quake'u?). mam nadzieje, ze postawia serwer w niemczech na przyklad. serwery maja obslugiwac duze ilosci graczy, moga postawic ich tylko kilka.. a moze tylko jeden na europe na poczatek?. jakie macie pingi na greckich serwerach? ![]() ech, oby postawili choc jeden.. trzymam kciuki juz pare lat. pozdrawiam wszystkich. ps. sorki za ten temat, robilem co moglem (czyli dodalem znak zapytania), by nie brzmial jakbym cos wiedzial.. ![]() |
Autor: | Mac [ 2 wrz 2008, 12:56 ] |
Tytuł: | |
Prawdopodobnie 1 serwer w Europie na czas bety, dodatkowo 1 w US po release. Nie wiadomo gdzie, ale obstawial bym Londyn albo Ateny jesli chodzi o Europe. Oczywiscie postawia wiecej maszyn jesli bedzie duzo chetnych do gry, ale na rozne lokalizacje serwerow bym nie liczyl. |
Autor: | murekx [ 2 wrz 2008, 13:24 ] |
Tytuł: | |
Londyn byłby ok, ale Ateny juz nie :< |
Autor: | Mendol [ 2 wrz 2008, 13:32 ] |
Tytuł: | |
a ateny niby czemu? w grecji maja internet i to calkiem niezly |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 13:33 ] |
Tytuł: | |
wlasnie tego sie obawiam. nie wiem czy probowaliscie grac w fps'y na serwerach europejskich. jezeli ktos bedzie mial ping do 50 a ja okolo 150 (przy wielce sprzyjajacych wiatrach) to nie widze duzych szans na wygrana. jeszcze gorzej w przypadku grupy - takie pingi = duzo obrazen zadawanych swoim. hm, moze byc cienko. no nic, zawsze bedzie mozna postac przy kowadle. :/ jakiego lacza bym nie mial (szerokosc pasma nie ma w tym wypadku znaczenia), za daleko bede od serwera (w anglii badz tez grecji). ajj.. obym sie mylil. |
Autor: | Mendol [ 2 wrz 2008, 13:37 ] |
Tytuł: | |
to zmienisz providera ;-p |
Autor: | Aenima [ 2 wrz 2008, 13:38 ] |
Tytuł: | |
wiesz to nie CS aby ping liczyl sie az tak bardzo, wazne zeby nie bylo laga i bedzie si. |
Autor: | murekx [ 2 wrz 2008, 13:41 ] |
Tytuł: | |
Gram w cs'a. W Anglii pingi są ok, w Grecji już paskudne. |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 13:46 ] |
Tytuł: | |
[quote]wiesz to nie CS aby ping liczyl sie az tak bardzo, wazne zeby nie bylo laga i bedzie si.[/quote] dlaczego tak myslisz? zgodzilbym sie, gdyby chodzilo o kazdy inny mmorpg. ale nie w tym wypadku. DFO to przeciez FPS jezeli chodzi o walke. zgodze sie jednak, ze duzy ping i lagi, to juz przegiecie. [quote]to zmienisz providera ;-p[/quote] chyba tylko to pozostanie, szukac providera, ktory zapewni mniej skokow do serwera, ale to malo realny scenariusz a i ewentualny zysk niewielki. nadal bedzie kiepsko. :/ edit: heh, nie umiem uzywac quote. :) trzymam kciuki za serwer niemczech. |
Autor: | Mendol [ 2 wrz 2008, 13:47 ] |
Tytuł: | |
no to zawsze mozna znowu korzystac z proxy i takie tam rozne ![]() |
Autor: | Mac [ 2 wrz 2008, 14:07 ] |
Tytuł: | |
Jest tylko 1 hitbox, wiec dokladne celowanie nie ma az tak duzego znaczenia jak w zwyklych FPS, brak headshotow etc. Nie sadze aby byla jakakolwiek roznica w grywalnosci pomiedzy 50 a 150ms. |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 14:13 ] |
Tytuł: | |
mam taka nadzieje. :) ale z tego co pamietam z czasow katowania fpsow - gdy dwoch gosci dla zabawy walczylo nozami, najczesciej wygrywal ten, ktory mial duzo mniejszy ping. no nic, pozostaja wyprawy na orka, badz tez krasnoluda, badz jedno i drugie - to szerokie cele. :) |
Autor: | Aenima [ 2 wrz 2008, 14:22 ] |
Tytuł: | |
Mac napisał(a): Jest tylko 1 hitbox, wiec dokladne celowanie nie ma az tak duzego znaczenia jak w zwyklych FPS, brak headshotow etc. Nie sadze aby byla jakakolwiek roznica w grywalnosci pomiedzy 50 a 150ms.
dokladnie to chcialem napisac, wazne zeby nie bylo problemow z synchro. |
Autor: | Quetzacotl [ 2 wrz 2008, 15:53 ] |
Tytuł: | |
skoro aim nie ma znaczenia, to tym bardziej wazny bedzie timing, a co za tym idzie ping |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 16:01 ] |
Tytuł: | |
bardzo dobrze to ujales. wlasnie o to mi chodzilo, gdy przytaczalem przyklad z walka na noze z gier typu FPS. |
Autor: | konrador [ 2 wrz 2008, 18:14 ] |
Tytuł: | |
Tak slabo to ujal. MMORPG, jaki by nie byl, na pewno nie bedzie wymagal od graczy tak szybkich reakcji, precyzyjnego celowania i nadazania za przeciwnikiem jak pierwszy Quake. CS, BF, COD - moze. |
Autor: | brazz [ 2 wrz 2008, 18:26 ] |
Tytuł: | |
lata temu grałem w jedi knight 2: jedi outcast, gdzie z pingiem ~150 można było komfortowo grać. poza tym dfo zapewne będzie miało więcej wspólnego z rozgrywką mass tdm w przeciętnym shooterze, niż z jakimś meczem 5v5. nie przejmujcie sie pingiem na zapas. i tak najgorzej mają aussie;] a imo serwe euro może znajdować się w holandii. |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 18:35 ] |
Tytuł: | |
a wlasnie, ze dobrze to ujal. :) bo to dokladnie mialem na mysli. :P a to, jakich reakcji wymagac od nas bedzie DFO zaprezentowal filmik. wygladalo to dokladnie tak jak quake 2 (quake 3 mial lepsza grafike ;)). lacznie z rocket jumpem, ktory gosc wykonuje i w locie zamienia laske na topor. :) prawde mowiac sposob poruszania sie postaci i ataku na tyle przypominal mi silnik quake, ze od razu zaczalem sie zastanawiac, czy bedzie mozna przyspieszac skaczac w odpowiedni sposob. ;) ale zeby nie bylo nieporozumien, bardzo bym chcial, zeby bylo tak, jak piszesz konrador. po prostu martwie sie, ze gra na ktora czekam tak dlugo, z tak blahego powodu, jak odlegly serwer, moze okazac sie dla mnie niegrywalna. stad moje zapytanie o wasze opinie. oby moje obawy sie nie sprawdzily. a co do nadazania za przeciwnikiem - wydaje mi sie, ze wystarczy by przeciwnik wykonywal nieregularne strafe'y majac duzo mniejszy ping od Ciebie, a pomimo, iz bedzie Ci sie wydawalo, ze go trafiasz, trafiac go nie bedziesz. i nie ma tu znaczenie, jak szybko bedziecie sie poruszac. takie mam doswiadzczenia z gier, gdzie musisz celowac by trafic, a nie tylko oznaczyc cel. |
Autor: | konrador [ 2 wrz 2008, 20:42 ] |
Tytuł: | |
Hitboxy na pewno beda odpowiednio wieksze. Wiadomo, ze MOZE byc z tym problem - jak z tysiacem innych rzeczy. Wszystko zalezy jak rozwiaza sprawe kodu sieciowego. W PlanetSide sobie w miare poradzili, byl to najblizszy FPS-om MMO i jedyny tak popularny, prawdziwy MMOFPS. Trafianie w przeciwnika z bliska bylo w miare okej jak na gre dla pogrania przez casuali. W wiekszych walkach to bylo lotto i spam w duzej mierze - trafianie w duzych walkach bardzo oddalnych przeciwnikow poruszajacych sie ze spora predkoscia to bylo lekkie lotto. Nie spodziewalbym sie, zebysmy w tej kwestii doczekali sie jakiegos cudu. I jeszcze raz - nie spodziewalbym sie takiej dynamiki rozgrywki i wymagan co do umiejetnosci gracza jak w Quake'u, nawet tym najwolniejszym, wiec o ping az tak bardzo nie ma sie co obawiac. Oni na pewno zdaja sobie sprawe z ograniczen technologicznych i zaklecia beda na tyle szybkie, zeby trafic przeciwnika bez specjalnego potrzeby przewidywania ruchow przeciwnika. Moze wiekszosc to bedzie wlasnie hitscan i wystarczy samo celowanie? Moze fireballe beda lekko zawracaly w strone lecacego celu? Moze serwery wyloza sie przy 20 osobach online... Mozemy sobie pospekulowac. Jesli poradza sobie z kodem sieciowym i stabilnoscia serwerow, to nie sadze, zeby gra wymagala <30ms pingu do serwera, zeby byc dobrym i grac na 100%. |
Autor: | mookee [ 2 wrz 2008, 21:01 ] |
Tytuł: | |
w planetside kwestie pingu i zapewne serverside lagu rozwiazali tym ze trafienie przeciwnika odbywalo sie na twoim komputerze, wiec jesli ktos zlagowal i stoisz mu w miescu podczas gdy on pakuje w ciebie juz drugi kilogram olowiu to u ciebie po 5 sec, gdy juz sie zdazyles schowac w bunkrze okazuje sie ze jednak nie bardzo ci to chowanie sie wyszlo. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |