MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
lokacje serwerow DFO? https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=77&t=30940 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 09:52 ] |
Tytuł: | lokacje serwerow DFO? |
hej. staralem sie sledzic wypowiedzi tworcow gry i informacji na temat lokacji/ilosci serwerow nie zauwazylem. czy mowili cos o tym? jezeli dobrze rozumiem, ping w DFO bedzie gral duza role (jak w quake'u?). mam nadzieje, ze postawia serwer w niemczech na przyklad. serwery maja obslugiwac duze ilosci graczy, moga postawic ich tylko kilka.. a moze tylko jeden na europe na poczatek?. jakie macie pingi na greckich serwerach? ech, oby postawili choc jeden.. trzymam kciuki juz pare lat. pozdrawiam wszystkich. ps. sorki za ten temat, robilem co moglem (czyli dodalem znak zapytania), by nie brzmial jakbym cos wiedzial.. |
Autor: | Mac [ 2 wrz 2008, 12:56 ] |
Tytuł: | |
Prawdopodobnie 1 serwer w Europie na czas bety, dodatkowo 1 w US po release. Nie wiadomo gdzie, ale obstawial bym Londyn albo Ateny jesli chodzi o Europe. Oczywiscie postawia wiecej maszyn jesli bedzie duzo chetnych do gry, ale na rozne lokalizacje serwerow bym nie liczyl. |
Autor: | murekx [ 2 wrz 2008, 13:24 ] |
Tytuł: | |
Londyn byłby ok, ale Ateny juz nie :< |
Autor: | Mendol [ 2 wrz 2008, 13:32 ] |
Tytuł: | |
a ateny niby czemu? w grecji maja internet i to calkiem niezly |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 13:33 ] |
Tytuł: | |
wlasnie tego sie obawiam. nie wiem czy probowaliscie grac w fps'y na serwerach europejskich. jezeli ktos bedzie mial ping do 50 a ja okolo 150 (przy wielce sprzyjajacych wiatrach) to nie widze duzych szans na wygrana. jeszcze gorzej w przypadku grupy - takie pingi = duzo obrazen zadawanych swoim. hm, moze byc cienko. no nic, zawsze bedzie mozna postac przy kowadle. :/ jakiego lacza bym nie mial (szerokosc pasma nie ma w tym wypadku znaczenia), za daleko bede od serwera (w anglii badz tez grecji). ajj.. obym sie mylil. |
Autor: | Mendol [ 2 wrz 2008, 13:37 ] |
Tytuł: | |
to zmienisz providera ;-p |
Autor: | Aenima [ 2 wrz 2008, 13:38 ] |
Tytuł: | |
wiesz to nie CS aby ping liczyl sie az tak bardzo, wazne zeby nie bylo laga i bedzie si. |
Autor: | murekx [ 2 wrz 2008, 13:41 ] |
Tytuł: | |
Gram w cs'a. W Anglii pingi są ok, w Grecji już paskudne. |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 13:46 ] |
Tytuł: | |
[quote]wiesz to nie CS aby ping liczyl sie az tak bardzo, wazne zeby nie bylo laga i bedzie si.[/quote] dlaczego tak myslisz? zgodzilbym sie, gdyby chodzilo o kazdy inny mmorpg. ale nie w tym wypadku. DFO to przeciez FPS jezeli chodzi o walke. zgodze sie jednak, ze duzy ping i lagi, to juz przegiecie. [quote]to zmienisz providera ;-p[/quote] chyba tylko to pozostanie, szukac providera, ktory zapewni mniej skokow do serwera, ale to malo realny scenariusz a i ewentualny zysk niewielki. nadal bedzie kiepsko. :/ edit: heh, nie umiem uzywac quote. :) trzymam kciuki za serwer niemczech. |
Autor: | Mendol [ 2 wrz 2008, 13:47 ] |
Tytuł: | |
no to zawsze mozna znowu korzystac z proxy i takie tam rozne |
Autor: | Mac [ 2 wrz 2008, 14:07 ] |
Tytuł: | |
Jest tylko 1 hitbox, wiec dokladne celowanie nie ma az tak duzego znaczenia jak w zwyklych FPS, brak headshotow etc. Nie sadze aby byla jakakolwiek roznica w grywalnosci pomiedzy 50 a 150ms. |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 14:13 ] |
Tytuł: | |
mam taka nadzieje. :) ale z tego co pamietam z czasow katowania fpsow - gdy dwoch gosci dla zabawy walczylo nozami, najczesciej wygrywal ten, ktory mial duzo mniejszy ping. no nic, pozostaja wyprawy na orka, badz tez krasnoluda, badz jedno i drugie - to szerokie cele. :) |
Autor: | Aenima [ 2 wrz 2008, 14:22 ] |
Tytuł: | |
Mac napisał(a): Jest tylko 1 hitbox, wiec dokladne celowanie nie ma az tak duzego znaczenia jak w zwyklych FPS, brak headshotow etc. Nie sadze aby byla jakakolwiek roznica w grywalnosci pomiedzy 50 a 150ms.
dokladnie to chcialem napisac, wazne zeby nie bylo problemow z synchro. |
Autor: | Quetzacotl [ 2 wrz 2008, 15:53 ] |
Tytuł: | |
skoro aim nie ma znaczenia, to tym bardziej wazny bedzie timing, a co za tym idzie ping |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 16:01 ] |
Tytuł: | |
bardzo dobrze to ujales. wlasnie o to mi chodzilo, gdy przytaczalem przyklad z walka na noze z gier typu FPS. |
Autor: | konrador [ 2 wrz 2008, 18:14 ] |
Tytuł: | |
Tak slabo to ujal. MMORPG, jaki by nie byl, na pewno nie bedzie wymagal od graczy tak szybkich reakcji, precyzyjnego celowania i nadazania za przeciwnikiem jak pierwszy Quake. CS, BF, COD - moze. |
Autor: | brazz [ 2 wrz 2008, 18:26 ] |
Tytuł: | |
lata temu grałem w jedi knight 2: jedi outcast, gdzie z pingiem ~150 można było komfortowo grać. poza tym dfo zapewne będzie miało więcej wspólnego z rozgrywką mass tdm w przeciętnym shooterze, niż z jakimś meczem 5v5. nie przejmujcie sie pingiem na zapas. i tak najgorzej mają aussie;] a imo serwe euro może znajdować się w holandii. |
Autor: | smeagollum [ 2 wrz 2008, 18:35 ] |
Tytuł: | |
a wlasnie, ze dobrze to ujal. :) bo to dokladnie mialem na mysli. :P a to, jakich reakcji wymagac od nas bedzie DFO zaprezentowal filmik. wygladalo to dokladnie tak jak quake 2 (quake 3 mial lepsza grafike ;)). lacznie z rocket jumpem, ktory gosc wykonuje i w locie zamienia laske na topor. :) prawde mowiac sposob poruszania sie postaci i ataku na tyle przypominal mi silnik quake, ze od razu zaczalem sie zastanawiac, czy bedzie mozna przyspieszac skaczac w odpowiedni sposob. ;) ale zeby nie bylo nieporozumien, bardzo bym chcial, zeby bylo tak, jak piszesz konrador. po prostu martwie sie, ze gra na ktora czekam tak dlugo, z tak blahego powodu, jak odlegly serwer, moze okazac sie dla mnie niegrywalna. stad moje zapytanie o wasze opinie. oby moje obawy sie nie sprawdzily. a co do nadazania za przeciwnikiem - wydaje mi sie, ze wystarczy by przeciwnik wykonywal nieregularne strafe'y majac duzo mniejszy ping od Ciebie, a pomimo, iz bedzie Ci sie wydawalo, ze go trafiasz, trafiac go nie bedziesz. i nie ma tu znaczenie, jak szybko bedziecie sie poruszac. takie mam doswiadzczenia z gier, gdzie musisz celowac by trafic, a nie tylko oznaczyc cel. |
Autor: | konrador [ 2 wrz 2008, 20:42 ] |
Tytuł: | |
Hitboxy na pewno beda odpowiednio wieksze. Wiadomo, ze MOZE byc z tym problem - jak z tysiacem innych rzeczy. Wszystko zalezy jak rozwiaza sprawe kodu sieciowego. W PlanetSide sobie w miare poradzili, byl to najblizszy FPS-om MMO i jedyny tak popularny, prawdziwy MMOFPS. Trafianie w przeciwnika z bliska bylo w miare okej jak na gre dla pogrania przez casuali. W wiekszych walkach to bylo lotto i spam w duzej mierze - trafianie w duzych walkach bardzo oddalnych przeciwnikow poruszajacych sie ze spora predkoscia to bylo lekkie lotto. Nie spodziewalbym sie, zebysmy w tej kwestii doczekali sie jakiegos cudu. I jeszcze raz - nie spodziewalbym sie takiej dynamiki rozgrywki i wymagan co do umiejetnosci gracza jak w Quake'u, nawet tym najwolniejszym, wiec o ping az tak bardzo nie ma sie co obawiac. Oni na pewno zdaja sobie sprawe z ograniczen technologicznych i zaklecia beda na tyle szybkie, zeby trafic przeciwnika bez specjalnego potrzeby przewidywania ruchow przeciwnika. Moze wiekszosc to bedzie wlasnie hitscan i wystarczy samo celowanie? Moze fireballe beda lekko zawracaly w strone lecacego celu? Moze serwery wyloza sie przy 20 osobach online... Mozemy sobie pospekulowac. Jesli poradza sobie z kodem sieciowym i stabilnoscia serwerow, to nie sadze, zeby gra wymagala <30ms pingu do serwera, zeby byc dobrym i grac na 100%. |
Autor: | mookee [ 2 wrz 2008, 21:01 ] |
Tytuł: | |
w planetside kwestie pingu i zapewne serverside lagu rozwiazali tym ze trafienie przeciwnika odbywalo sie na twoim komputerze, wiec jesli ktos zlagowal i stoisz mu w miescu podczas gdy on pakuje w ciebie juz drugi kilogram olowiu to u ciebie po 5 sec, gdy juz sie zdazyles schowac w bunkrze okazuje sie ze jednak nie bardzo ci to chowanie sie wyszlo. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |