MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

lokacje serwerow DFO?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=77&t=30940
Strona 1 z 2

Autor:  smeagollum [ 2 wrz 2008, 09:52 ]
Tytuł:  lokacje serwerow DFO?

hej.

staralem sie sledzic wypowiedzi tworcow gry i informacji na temat lokacji/ilosci serwerow nie zauwazylem. czy mowili cos o tym?

jezeli dobrze rozumiem, ping w DFO bedzie gral duza role (jak w quake'u?).
mam nadzieje, ze postawia serwer w niemczech na przyklad. serwery maja obslugiwac duze ilosci graczy, moga postawic ich tylko kilka.. a moze tylko jeden na europe na poczatek?. jakie macie pingi na greckich serwerach? ;)

ech, oby postawili choc jeden.. trzymam kciuki juz pare lat.

pozdrawiam wszystkich.

ps. sorki za ten temat, robilem co moglem (czyli dodalem znak zapytania), by nie brzmial jakbym cos wiedzial.. :)

Autor:  Mac [ 2 wrz 2008, 12:56 ]
Tytuł: 

Prawdopodobnie 1 serwer w Europie na czas bety, dodatkowo 1 w US po release. Nie wiadomo gdzie, ale obstawial bym Londyn albo Ateny jesli chodzi o Europe. Oczywiscie postawia wiecej maszyn jesli bedzie duzo chetnych do gry, ale na rozne lokalizacje serwerow bym nie liczyl.

Autor:  murekx [ 2 wrz 2008, 13:24 ]
Tytuł: 

Londyn byłby ok, ale Ateny juz nie :<

Autor:  Mendol [ 2 wrz 2008, 13:32 ]
Tytuł: 

a ateny niby czemu? w grecji maja internet i to calkiem niezly

Autor:  smeagollum [ 2 wrz 2008, 13:33 ]
Tytuł: 

wlasnie tego sie obawiam.
nie wiem czy probowaliscie grac w fps'y na serwerach europejskich.
jezeli ktos bedzie mial ping do 50 a ja okolo 150 (przy wielce sprzyjajacych wiatrach) to nie widze duzych szans na wygrana.
jeszcze gorzej w przypadku grupy - takie pingi = duzo obrazen zadawanych swoim.

hm, moze byc cienko. no nic, zawsze bedzie mozna postac przy kowadle. :/

jakiego lacza bym nie mial (szerokosc pasma nie ma w tym wypadku znaczenia), za daleko bede od serwera (w anglii badz tez grecji).

ajj.. obym sie mylil.

Autor:  Mendol [ 2 wrz 2008, 13:37 ]
Tytuł: 

to zmienisz providera ;-p

Autor:  Aenima [ 2 wrz 2008, 13:38 ]
Tytuł: 

wiesz to nie CS aby ping liczyl sie az tak bardzo, wazne zeby nie bylo laga i bedzie si.

Autor:  murekx [ 2 wrz 2008, 13:41 ]
Tytuł: 

Gram w cs'a. W Anglii pingi są ok, w Grecji już paskudne.

Autor:  smeagollum [ 2 wrz 2008, 13:46 ]
Tytuł: 

[quote]wiesz to nie CS aby ping liczyl sie az tak bardzo, wazne zeby nie bylo laga i bedzie si.[/quote]

dlaczego tak myslisz? zgodzilbym sie, gdyby chodzilo o kazdy inny mmorpg. ale nie w tym wypadku. DFO to przeciez FPS jezeli chodzi o walke.

zgodze sie jednak, ze duzy ping i lagi, to juz przegiecie.

[quote]to zmienisz providera ;-p[/quote]

chyba tylko to pozostanie, szukac providera, ktory zapewni mniej skokow do serwera, ale to malo realny scenariusz a i ewentualny zysk niewielki. nadal bedzie kiepsko. :/

edit: heh, nie umiem uzywac quote. :)

trzymam kciuki za serwer niemczech.

Autor:  Mendol [ 2 wrz 2008, 13:47 ]
Tytuł: 

no to zawsze mozna znowu korzystac z proxy i takie tam rozne :-)

Autor:  Mac [ 2 wrz 2008, 14:07 ]
Tytuł: 

Jest tylko 1 hitbox, wiec dokladne celowanie nie ma az tak duzego znaczenia jak w zwyklych FPS, brak headshotow etc. Nie sadze aby byla jakakolwiek roznica w grywalnosci pomiedzy 50 a 150ms.

Autor:  smeagollum [ 2 wrz 2008, 14:13 ]
Tytuł: 

mam taka nadzieje. :)
ale z tego co pamietam z czasow katowania fpsow - gdy dwoch gosci dla zabawy walczylo nozami, najczesciej wygrywal ten, ktory mial duzo mniejszy ping.

no nic, pozostaja wyprawy na orka, badz tez krasnoluda, badz jedno i drugie - to szerokie cele. :)

Autor:  Aenima [ 2 wrz 2008, 14:22 ]
Tytuł: 

Mac napisał(a):
Jest tylko 1 hitbox, wiec dokladne celowanie nie ma az tak duzego znaczenia jak w zwyklych FPS, brak headshotow etc. Nie sadze aby byla jakakolwiek roznica w grywalnosci pomiedzy 50 a 150ms.


dokladnie to chcialem napisac, wazne zeby nie bylo problemow z synchro.

Autor:  Quetzacotl [ 2 wrz 2008, 15:53 ]
Tytuł: 

skoro aim nie ma znaczenia, to tym bardziej wazny bedzie timing, a co za tym idzie ping

Autor:  smeagollum [ 2 wrz 2008, 16:01 ]
Tytuł: 

bardzo dobrze to ujales.
wlasnie o to mi chodzilo, gdy przytaczalem przyklad z walka na noze z gier typu FPS.

Autor:  konrador [ 2 wrz 2008, 18:14 ]
Tytuł: 

Tak slabo to ujal. MMORPG, jaki by nie byl, na pewno nie bedzie wymagal od graczy tak szybkich reakcji, precyzyjnego celowania i nadazania za przeciwnikiem jak pierwszy Quake. CS, BF, COD - moze.

Autor:  brazz [ 2 wrz 2008, 18:26 ]
Tytuł: 

lata temu grałem w jedi knight 2: jedi outcast, gdzie z pingiem ~150 można było komfortowo grać. poza tym dfo zapewne będzie miało więcej wspólnego z rozgrywką mass tdm w przeciętnym shooterze, niż z jakimś meczem 5v5. nie przejmujcie sie pingiem na zapas. i tak najgorzej mają aussie;]

a imo serwe euro może znajdować się w holandii.

Autor:  smeagollum [ 2 wrz 2008, 18:35 ]
Tytuł: 

a wlasnie, ze dobrze to ujal. :)
bo to dokladnie mialem na mysli. :P

a to, jakich reakcji wymagac od nas bedzie DFO zaprezentowal filmik.
wygladalo to dokladnie tak jak quake 2 (quake 3 mial lepsza grafike ;)). lacznie z rocket jumpem, ktory gosc wykonuje i w locie zamienia laske na topor. :)

prawde mowiac sposob poruszania sie postaci i ataku na tyle przypominal mi silnik quake, ze od razu zaczalem sie zastanawiac, czy bedzie mozna przyspieszac skaczac w odpowiedni sposob. ;)

ale zeby nie bylo nieporozumien, bardzo bym chcial, zeby bylo tak, jak piszesz konrador.
po prostu martwie sie, ze gra na ktora czekam tak dlugo, z tak blahego powodu, jak odlegly serwer, moze okazac sie dla mnie niegrywalna. stad moje zapytanie o wasze opinie.

oby moje obawy sie nie sprawdzily.

a co do nadazania za przeciwnikiem - wydaje mi sie, ze wystarczy by przeciwnik wykonywal nieregularne strafe'y majac duzo mniejszy ping od Ciebie, a pomimo, iz bedzie Ci sie wydawalo, ze go trafiasz, trafiac go nie bedziesz. i nie ma tu znaczenie, jak szybko bedziecie sie poruszac. takie mam doswiadzczenia z gier, gdzie musisz celowac by trafic, a nie tylko oznaczyc cel.

Autor:  konrador [ 2 wrz 2008, 20:42 ]
Tytuł: 

Hitboxy na pewno beda odpowiednio wieksze. Wiadomo, ze MOZE byc z tym problem - jak z tysiacem innych rzeczy. Wszystko zalezy jak rozwiaza sprawe kodu sieciowego. W PlanetSide sobie w miare poradzili, byl to najblizszy FPS-om MMO i jedyny tak popularny, prawdziwy MMOFPS. Trafianie w przeciwnika z bliska bylo w miare okej jak na gre dla pogrania przez casuali. W wiekszych walkach to bylo lotto i spam w duzej mierze - trafianie w duzych walkach bardzo oddalnych przeciwnikow poruszajacych sie ze spora predkoscia to bylo lekkie lotto. Nie spodziewalbym sie, zebysmy w tej kwestii doczekali sie jakiegos cudu. I jeszcze raz - nie spodziewalbym sie takiej dynamiki rozgrywki i wymagan co do umiejetnosci gracza jak w Quake'u, nawet tym najwolniejszym, wiec o ping az tak bardzo nie ma sie co obawiac. Oni na pewno zdaja sobie sprawe z ograniczen technologicznych i zaklecia beda na tyle szybkie, zeby trafic przeciwnika bez specjalnego potrzeby przewidywania ruchow przeciwnika. Moze wiekszosc to bedzie wlasnie hitscan i wystarczy samo celowanie? Moze fireballe beda lekko zawracaly w strone lecacego celu? Moze serwery wyloza sie przy 20 osobach online... Mozemy sobie pospekulowac. Jesli poradza sobie z kodem sieciowym i stabilnoscia serwerow, to nie sadze, zeby gra wymagala <30ms pingu do serwera, zeby byc dobrym i grac na 100%.

Autor:  mookee [ 2 wrz 2008, 21:01 ]
Tytuł: 

w planetside kwestie pingu i zapewne serverside lagu rozwiazali tym ze trafienie przeciwnika odbywalo sie na twoim komputerze, wiec jesli ktos zlagowal i stoisz mu w miescu podczas gdy on pakuje w ciebie juz drugi kilogram olowiu to u ciebie po 5 sec, gdy juz sie zdazyles schowac w bunkrze okazuje sie ze jednak nie bardzo ci to chowanie sie wyszlo.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team